Kumppanin kaverit pettää puolisoitaan ahdistavaa
Olenko nyt jotenkin turhasta ahdistunut, kun sain tietää että kumppanillani on kaveri/kavereita, jotka pettävät puolisoitaan ja kumppanini on semmoisessa seurassa toisinaan? Ei näe estettä ystävyydelle, koska ei saa asiasta vaikutteita mutta ei myöskään vaikuta olevan moksiskaan jos lähtee laivalle ryyppäämään pettävän kaverinsa kanssa.
Itse en pystyisi hetkeäkään olemaan semmoisessa seurassa ja ahdistaa ajatus, että kumppani taas on. Hyi olkoon.
Kommentit (48)
Mistä näitä sikiää. En minä jaksaisi katsoa ja sanoisin suoraan miltä tuntuu.
Ahdistus on ihan turhaa, siitä kannattaa hankkiutua eroon.
Olen useammasta kaveripiireistä kuullut samaa ja ihmetyttää kovasti toisten järjen juoksu. Kyllähän tuommoinen vaikuttaa varmasti siihen, miten luottaa kumppaniinsa kun lähtee iltaa viettämään kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jän nik sellä on jännät kaverit tietty myös. Eiköhän se sinunkin jän nik sesi aina välillä vähän lipsauta väärään koloon.
Tämä kannattaa ottaa ap:n huomioon.
Eiköhän miehesi osaa ajatella omilla aivoillaan.
Kaveripiiri ja varsinkin lähimmät kaverit kertoo paljon ihmisestä.
Kaveripiirissä kaikki muistuttaa toisiaan. Siksi ne on kavereita.
No ainakaan kumppanisi ei ole uskollisuuden ja rehellisyyden osalta sieltä tiukkapipoisimmasta päästä. Miten sen tiedon nyt haluaa ottaa. On ihan mahdollista, että mies on sitä " ei kuulu mulle" -tyyppiä joka ei itse petä vaikka hyväksyy muiden pettämisen. Mutta noissa poikien välisissä kuvioissa siihen saattaa sisältyä sellaista bros before hos -tyyppistä mentaliteettia jota en kyllä omalle puolisolleni haluaisi. Ja jotkut haluaa uskollisuusasioissa tiukkapipoisen kumppanin. Sellaisen, jolle ainakaan törkeä ja toistuva kumppanin kusetus ei ole mikään punaisia päin kävelyyn verrattava pikkuvika joka ei kerro ihmisestä yhtään mitään. Mutta jokainen tyylillään. Itse en varmaan jatkaisi suhdetta.
Kyllä saisi minut varpailleen ja oikeasti pitämään sormia ristissä, ettei ota vaikutteita. Riippuu kuinka läheinen kaveri ja millaisia muut kaverit ovat. 😬
Oletan toki, että kyseessä aikuinen ihminen ja vastuussa teoistaan. Yrittäisin olla vaivaamatta päätäni asialla, ellei ala olemaan jotain epäilyttävää ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän miehesi osaa ajatella omilla aivoillaan.
Ei tietenkään osaa. Jokaisen vaimon tehtävä on ajatella ja tuntea miehensä puolesta.
Kuulostaa ihan edelliseltä kumppaniltani joka ei ymmärtänyt miten asia ahdisti minua, kun en edes kaveriaan tuntenut ja ei kuulema elämääni vaikuta mitenkään.
Yritin asiaa perustella, mutta ei kommentoinut asiaa koskaan koska ei itse kuulema ole huolissaan ja mukana touhussa. Epävarmuushan siinä iski, kun toinen ei nähnyt asiassa ongelmaa ja itseä ällötti ajatuskin että mies on jopa ollut näkemässä toisten muhinointia baari illan jälkeen.
Aika yleistähän tuo on naistenkin kaveriporukoissa. Yleensä aina löytyy vähintään se yksi, joka pettää, mutta siihen ei puututa koska omaa kaveria halutaan aina ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistähän tuo on naistenkin kaveriporukoissa. Yleensä aina löytyy vähintään se yksi, joka pettää, mutta siihen ei puututa koska omaa kaveria halutaan aina ymmärtää.
Joo kyllä näin on. Ja sitten todetaan vaan, että jos kumppani kerran epäilee asiaa niin miksi ei sitten ota sitä esille. Ja niin kauan kun ei ota esille, niin homma saa jatkua. Eli on uskollisen kumppanin syy.
Kyllä itsellä olis kerrasta poikki. Hankkikaa naiset itsetunto niin ei tarvitse katsella tuollaisia miehiä ja valitttaa siitä millaisia ovat. Ps. Itse en aio toimia olkapäänä enään yhtään näille tyypillisille tarinoille. "mutku on se toiaalta sitten niin ihana" niimpä niin....
M28
Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen pitäisi puuttua ja mitä hyötyä puuttumisesta olisi? Itseäsi, omaa käytöstäsi tai suhtautumista voit muuttaa, et toisen. Parhaassa tapauksessa ystävä huomauttelusta ehkä ottaa etäisyyttä sinuun, mutta miksi et tekisi sitä itse jos toisen käytös ärsyttää ja ahdistaa. Jos ihmisten tavat ahdistaa heihin kannattaa pitää etäisyyttä. Jos taas haluaa olla ihmisten kanssa tekemisissä on paras oppia sietämään ahdistumatta sitä että ihmiset toimivat eri tavalla kuin sinä ehkä haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsellä olis kerrasta poikki. Hankkikaa naiset itsetunto niin ei tarvitse katsella tuollaisia miehiä ja valitttaa siitä millaisia ovat. Ps. Itse en aio toimia olkapäänä enään yhtään näille tyypillisille tarinoille. "mutku on se toiaalta sitten niin ihana" niimpä niin....
M28
Miten tämä liittyy ap:n tapaukseen? Jos asia on hänelle liian ahdistava, tokihan ei kannata jäädä katsomaan. Mutta asiassa on monta haaraa, ensinnäkin onko läheinen kaveri? Kuinka usein seurassa on? En väitä etteikö tuo idioottia ole, mutta se on miehen valinta kenen seurassa on ja aikuisena on itse kannettava vastuu siitä mitä tekee ja lähteekö touhuun mukaan. Mieheltä vaatisin ymmärrystä kyllä omaan olooni ja tuntemukseen asiasta, mutta hänen päätös loppupeleissä. Näitä tarinoita on jokaisessa kaveripiireissä, mutta ei tarkoita sitä että automaattisesti mies olisi yhtä idiootti.
Kaikki pettää, jos se ahdistaa niin kannattaa mennä vaikka terapiaan. Kannattaa myös opiskella historiaa, niin saattaa oppia että yksiavioisuus on ihmisen historiassa todella tuore ilmiö. Eikä siis luonnollinen. Meidät on vain yritetty aivopestä siihen käyttäytymismalliin, jotta olisimme helpommin kontrolloitavissa.
Vähemmän koulutetut ihmiset uskoo yleensä helpommin ja sokeammin aivopesuun
Yksi eräitä parhaita ystäviäni on "Kerttu", joka on ollut miehensä kanssa yksissä jo teinistä asti. Heillä on 2 lasta. Ystäväni uskoutuu minulle(ja minä toki hänelle) ja ystäväni on pettänyt miestään ainakin 10 eri miehen kanssa, nämä joista minä tiedän. Pitkä liitto, vaikeita aikoja, jne, ystäväni on hakenut muualta sitä inothimoa. Ainoastaan kerran on tullut minulta sanomista, ja se johtui siitä että ystäväni oli väittänyt miehelleen olleensä luonani yötä. Sanoin että olis paree ettei mies sitä minulta kysy, koska en aio valehdella. Muut pettämiset on tapahtuneet yleensä työreissuilla.
Itse en ole ikinä pettänyt ketään. En ole mikään pikkulapsi joka varastaa kaupasta kun "KAVERIKIN VARASTI!!!111" :D
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiiri ja varsinkin lähimmät kaverit kertoo paljon ihmisestä.
Eikä kerro, ainakaan miehillä. Kertoo vain sen kenen kanssa tuli yläkoulussa ja lukiossa vietettyä aikaa. Tuskin sinäkään olet samanlainen nyt kuin 15-vuotiaana?
No kyllä minuakin ahdistaisi, mutta toisaalta riippuisi myös kuinka usein mies on siinä seurassa? Onko kaveri, jonka kanssa aina viettää aikaa. Sillonhan vaikutteita voi saada, mutta jos taas ei niin hyvä kaveri niin en ehkä olisi huolissaan. Ainakaan niin kauaa, kun ei mitään epäilystä asiasta ole, että kumppani olisi mukana touhussa.