Kumppanin kaverit pettää puolisoitaan ahdistavaa
Olenko nyt jotenkin turhasta ahdistunut, kun sain tietää että kumppanillani on kaveri/kavereita, jotka pettävät puolisoitaan ja kumppanini on semmoisessa seurassa toisinaan? Ei näe estettä ystävyydelle, koska ei saa asiasta vaikutteita mutta ei myöskään vaikuta olevan moksiskaan jos lähtee laivalle ryyppäämään pettävän kaverinsa kanssa.
Itse en pystyisi hetkeäkään olemaan semmoisessa seurassa ja ahdistaa ajatus, että kumppani taas on. Hyi olkoon.
Kommentit (48)
Näitä riittää jokaisissa piireissä. Kumppanisi asenne ratkaisee ja osaako käyttää järkeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi eräitä parhaita ystäviäni on "Kerttu", joka on ollut miehensä kanssa yksissä jo teinistä asti. Heillä on 2 lasta. Ystäväni uskoutuu minulle(ja minä toki hänelle) ja ystäväni on pettänyt miestään ainakin 10 eri miehen kanssa, nämä joista minä tiedän. Pitkä liitto, vaikeita aikoja, jne, ystäväni on hakenut muualta sitä inothimoa. Ainoastaan kerran on tullut minulta sanomista, ja se johtui siitä että ystäväni oli väittänyt miehelleen olleensä luonani yötä. Sanoin että olis paree ettei mies sitä minulta kysy, koska en aio valehdella. Muut pettämiset on tapahtuneet yleensä työreissuilla.
Itse en ole ikinä pettänyt ketään. En ole mikään pikkulapsi joka varastaa kaupasta kun "KAVERIKIN VARASTI!!!111" :D
Enpä voi Kerttua pettämisestä syyttää. Tämän vuoksi en kannata teinistä asti jatkuneita liittoja, koska jotain jää aina elämättä ja niissä voi olla vaikka kuinka sairaita kuvioita, koska vertailupohjaa ei ole. Sen sijaan olisin armollinen ja sanoisin kyselevälle miehelle, että selvittää itse välinsä kertun kanssa. Minusta et ole kukaan tuomitsemaan, koska epäilen kyllä että eipä se mieskään ole uskollinen.
Ja kuten hhuomasit, en ole tuominnutkaan. Sen sijaan en ala valhetelemaan kenenkään puolesta. Päätän täysin yksin itse sen, ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävä, jota en näe usein mutta kun näemme niin on mukavaa. Hänellä on tapana kyllä kerätä miehiä mukaansa illan päätteeksi ilmeisen useinkin, josta en yhtään tykkää. Olen kyllä oman kantani asioille sanonut selkeästi ja tietää sen. Se ei taas minusta kerro yhtään mitään, jos hänen kanssaan joskus haluan tavata ja kuulumiset vaihtaa. Se on hänen parisuhteensa ja sotkunsa enkä ala puuttumaan enempää. Ja vaikutteita on ihan turha tämmöisestä saada vaan onhan niitä nuorukaisia vielä, joilla ei oma järki raksuta.
Ap:n kuvauksen perusteella hänen miehensä tuskin on mitään mielipiteitä laukonut kaverilleen - tai ainakaan ne tuskin on olleet kovin kriittisiä. Aloituksen pointtina nimenomaan oli, että mies on vaikuttanut välinpitämättömältä asian suhteen ja tuntunut pitävän pettämistä pikku juttuna. Minusta tuo kuvaus ei kirjoittamasi perusteella istu sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Näitä riittää jokaisissa piireissä. Kumppanisi asenne ratkaisee ja osaako käyttää järkeään.
No ei todellakaan riitä, eiköhän ne nimenomaan kasaudu samoihin piireihin. Juuri niihin, jotka ajattelevat niinkuin sinä - pikkujuttuja ja kaikkihan niitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävä, jota en näe usein mutta kun näemme niin on mukavaa. Hänellä on tapana kyllä kerätä miehiä mukaansa illan päätteeksi ilmeisen useinkin, josta en yhtään tykkää. Olen kyllä oman kantani asioille sanonut selkeästi ja tietää sen. Se ei taas minusta kerro yhtään mitään, jos hänen kanssaan joskus haluan tavata ja kuulumiset vaihtaa. Se on hänen parisuhteensa ja sotkunsa enkä ala puuttumaan enempää. Ja vaikutteita on ihan turha tämmöisestä saada vaan onhan niitä nuorukaisia vielä, joilla ei oma järki raksuta.
Ap:n kuvauksen perusteella hänen miehensä tuskin on mitään mielipiteitä laukonut kaverilleen - tai ainakaan ne tuskin on olleet kovin kriittisiä. Aloituksen pointtina nimenomaan oli, että mies on vaikuttanut välinpitämättömältä asian suhteen ja tuntunut pitävän pettämistä pikku juttuna. Minusta tuo kuvaus ei kirjoittamasi perusteella istu sinuun.
Ei olekaan ap:n miehen asia laukoa mielipiteitä kaverin naisjutuista.T: Kertun kaveri
Omassa kaveripiirissäni alkoi naisilla jonkinlainen neljänkympinkriisi ja useampi nainen alkoi pettää miestään ja kyllästyi parisuhteeseen. He ovat olleet mun ystäviä aina ja olin kyllä järkyttynyt. En kuitenkaan haluaisi, että minut määriteltäisiin sen mukaan, mitä he tekevät, vaikka ystäviäni ovatkin. Itseäni on petetty aiemmassa nuoruudensuhteessa ja se oli niin hirveää, että en ikinä tekisi sitä miehelleni. Mutta en mä yhtäkkiä myöskään laittanut kaikkia ystäviäni pannaan ja hankkinut uusia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän miehesi osaa ajatella omilla aivoillaan.
Tämä. Se, että on kaveri joka näin tekee ei tarkoita että sinun miehesi tekee. En toki yhtään puolustele ja pitäisi myöskään asiasta.
Mä en vain yksinkertaisesti pystyisi tuommoseen ystävyyteen eikä ymmärrys riittäisi vaikka kuinka olisin eri mieltä.