Naiset, kertokaa miksi miehen armeijan suorittaminen on tärkeää!
En ymmärrä miksi monelle naiselle on niin tärkeää, että mies on käynyt armeijan. Ainakin AVlta tuntuu löytyvän. Minusta ei ainakaan ole varaa arvostella, jos ei ole itse käynyt. Modernissa yhteiskunnassa ei ole mitään miesten ja naisten tehtäviä, joten armeijakin tulisi olla vapaaehtoinen kaikille sukupuolille!
Kommentit (425)
Mieheni on vapautettu armeijan käytyään ja poikani ei pääse armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivarit ja muut varusmiespalveluksen välttelijät ovat vapaamatkustajia, jotka sota-aikana vietäisiin heti kuopan reunalle.
Jos meille tulee sota, niin kaljamahaiset suomiukot ja konsoleihinsa sekä kaljatölkkeihin liimautuneet suomimiehet eivät meitä pelasta. Pitää kato saada rillata makkaraa rauhassa! Ja vähän hakata vaimoa jurrissa!
Ei sitä maata latte -kahvilla ja Jopollakaan puolusteta.
Ja ihan vaan tiedoksi sinulle, että juuri nuo suomimiehet ovat valmiita uhraamaan henkensä isänmaan ja jopa silakoiden vuoksi.
Ai joku Pertsa 42 vee tai Jani 26 vee on valmis henkensä uhalla vuonna 2020 riskaamaan henkensä Suomen vuoksi?
Ei todellakaan ole.
Nykysuomalaiset ovat liian mukavuudenhaluisia. Mielummi istuvat sohvalla haukkumassa hallitusta kuin itse tekisivät mitään.
Kyllä, suomalaiset ovat mukavuudenhaluisia. He haluavat että myös jatkossa Pertsa ja Jani voivat grillata ja istua sohvalla, sen eteenhän he Suomea puolustavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole mies jos ei ole käynyt armeijaa. Nykyän tpsin armeija on niin lepsu paikka, että sama ku eivät kävisi armeijaa ollenkaan.
Okei?
Kai tiedät, että hyvin monessa maassa ei todellakaan ole pakollista armeijaa, joten harva sinne menee.
Suomessakin asuu ulkkareita, joiden kotimaassa ei sitä pakollisena ole ja Suomen armeijaan heitä ei kelpuuteta.
Varsin vähän oikeita miehiä tässä maailmassa siis? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Ameijassa monelta pojalta katkeaa lopulta napanuora, jolla olleet sidoksissä äitiinsä. Kun nuora on katkaistu, voi poika kasvaa lopulta aikuiseksi mieheksi, joka osaa ottaa ja kantaa vastuuta ilman mamman apua. Löytyy sekä ulkoinen että sisäinen ryhti.
Olen kuullut juttua että noin ei ole. Kuulemma armeija tekee miehestä narisevan pojan. ”Mua ei määräillä. Mua määräiltiin tarpeeksi armeijassa.” Tuollaista juttua kuulemma niitten suusta tulee parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivarit ja muut varusmiespalveluksen välttelijät ovat vapaamatkustajia, jotka sota-aikana vietäisiin heti kuopan reunalle.
Jos meille tulee sota, niin kaljamahaiset suomiukot ja konsoleihinsa sekä kaljatölkkeihin liimautuneet suomimiehet eivät meitä pelasta. Pitää kato saada rillata makkaraa rauhassa! Ja vähän hakata vaimoa jurrissa!
Ja ihan vaan tiedoksi sinulle, että juuri nuo suomimiehet ovat valmiita uhraamaan henkensä isänmaan ja jopa silakoiden vuoksi.
Ai joku Pertsa 42 vee tai Jani 26 vee on valmis henkensä uhalla vuonna 2020 riskaamaan henkensä Suomen vuoksi?
Ei todellakaan ole.
Nykysuomalaiset ovat liian mukavuudenhaluisia. Mielummi istuvat sohvalla haukkumassa hallitusta kuin itse tekisivät mitään.
Kyllä, suomalaiset ovat mukavuudenhaluisia. He haluavat että myös jatkossa Pertsa ja Jani voivat grillata ja istua sohvalla, sen eteenhän he Suomea puolustavat.
No ei varmana oman hengen uhalla puolustaisi.
Ei varmasti.
Jos Suomi palaa poroksi ja se menetetään, niin voi muutta johki muualle grillaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole mies jos ei ole käynyt armeijaa. Nykyän tpsin armeija on niin lepsu paikka, että sama ku eivät kävisi armeijaa ollenkaan.
Miehiä on sitten (tuolla perusteella) nykyään (Suomen lisäksi) aika harvassa Euroopan maassa ja maailmassakin jo miehet käymässä harvinaisiksi ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole.
Sodan aikoihin Pertsalla 42v ja 26v oli uskolliset vaimot ja lapset jotka kunnioittivat vanhempiansa. Jotain minkä vuoksi taistella.
Nyt Pertsan 42v vaimo pyörii voimaantuneena Tinderissä hakemassa rakastajia ja Janin tuleva ex-vaimo on on-off-säätösuhteessa paikallisen pelimiehen kanssa. Pertsan lasten mielestä Pertsa on boomer joka ei tajua mistään mitään, Janin lapset eivät synny vielä muutamaan vuoteen koska tuleva vaimo haluaa ensin bilettää ja kerätä vararengasta vyötärölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vastuuta välttelevät päätyvät sivareiksi ihan laiskuuttaan, eli jotain kertoo. Terveydelliset syyt eri juttu, suurimmalla osalla todellinen syy keskeytykseen on tosin "ei oo kivaa!" eikä aamupalallakaan ole pullaa 😭
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Mitä vastuuta on metsässä hengaamisessa ja sodan leikkimisessä?
Turhaa ja naurettavaa p@skaa.
Suomessa puhuttaisiin nyt venäjää jos 40-luvulla olisi miehet olleet noita vastuun välttelijöitä.
Joo. Onneksi vain naiset välttelivät vastuuta.
Oikeasti, mikä oikeus sinulla on sälyttää muille sellaista vastuuta, jota et itse suostu kantamaan?
Jokaisella on omat vastuunsa elämässään. Jos se ei sulta onnistu, niin sitä ei tarvitse myöskään kantaa. Mut ei valtio toimi niin, että kaikki rupee välttelemään vastuuta.
No kerro miten kanna vastuuta kun ydinpommi on kahden minuutin päässä Suomesta?
Miksi sinä yrität päteä, jos et tiedä sodankäynnin strategioista mitään?
En päde, vaan koitan kysyä. 😬
Yritän ymmärtää, että millä tavalla intti (miehet vähän marssii ja nukkuu metässä) vastaa nykyajan sodankäyntiä?!
Haluaisin ihan oikeasti ymmärtää, koska omasta näkökulmastani tässä ei ole mitään järkeä.
No mieti niitä kohteita, jonne on ydinpommeja tiputettu ja mitä hyötyä siitä on saatu? Voisiko Suomessa sama tapahtua? Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jokaisen täysi-ikäisen velvollisuus puolustaa Suomea mahdollisessa sotilaalisessa kriisitilanteessa.
Ei ole. Naurettavaa.
Minä ainakin lähden toiseen maahan sillä sekunnilla, kun sota iskee.
Pitäkää te tunkkinne kriisin keskellä. Palaan sitten, kun tilanne paranee.
Sinähän se varsinainen yhteiskunnan loinen ja vapaamatkustaja olet. Tiedoksi sinulle, että ei täältä niin vain lähdetä.
Millä perusteella olen vapaamatkustaja? Yhteiskunta on olemassa palvellakseen minua, ei toisin päin.
Vastasit kysymykseesi ihan itse.
Suvussani on eversti evp. Itse olisin mennyt armeijaan nuorena tyttönä,jos se olisi silloin ollut mahdollista. Nykyisin ajattelen,että se ihminen on tärkein, olipa sivarin käynyt tai armeijan. Helpommalla pääsee sivarina, onneksi simputusta on saatu kitkettyä, mutta vielä olisi parantamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen näkee armeijan maskuliinisena laitoksena mitä se toki on, mutta harva nainen on valmis katsomaan mitä se väkivalta olisi sitten. Tykistötuli lennättää vihollisen ja omien poikien lihaa ilmaa. Tankki ajaa päältä ja luut rutisee. Pirstoutuneita kalloja pääosumista. Bunkkerin uumenista kuuluu itkua ja valitusta kun vihollisen sotilasta pitää kiduttaa ja onkia tietoja, hákata paljasrysty hanskoilla ja laittaa sähköshokkeja kiveksille.
Pommikoneella tiputtaa lasteja vihollisen kaupunkiin ja vauvan pinnasänky sisältöineen lentää ilmaan.
Harva nainen edes tykkää katsoa väkivaltaisia elokuvia joten tässä on dilemma.Kyllä me on ne samat Talvisodat ja Tuntemattomat katsottu kuin sinäkin, ja kuunneltu pappojen sotajutut. Se on joko noin tai sitten ne viholliset tulee suoraan kotia asti, rais kaa naiset, tappaa lapset, ryöstää kaiken arvokkaan ja tuhoaa loput. Minä toivon että siinä on joku edes hidastamassa matkaa.
Mummoni on puhunut paljon desanteista, jotka olivat siis vihollisen sotilaita, jotka hyökkäsivät siviilien kimppuun. Tulivat millä keinolla hyvänsä. Se kauhu, mitä mummoni koki lapsena on jotain, mitä en voi edes käsittää.
En ole käynyt armeijaa terveydellisistä syistä, enkä tiedä, mitä tekisin tuollaisessa tilanteessa, mutta jos vihollinen todennäköisesti raiskaisi ja tappaisi äitini, vaimoni, tyttäreni ja siskoni, jos en omalla kuolemallani voisi niitä hidastaa, niin en voisi enää elää itseni kanssa mitenkään, jos en puolustaisi heitä.
Vierailija kirjoitti:
Valitse armeijan käynyt mies, jos haluat kuunnella loppuelämäsi armeijatarinoita.
8 vuoden seurustelun aikana olen kahdesti kuullut miehen armeijatarinoita.
Ja itse ap:n kysymykseen: itseäni ei kiinnosta onko mies käynyt armeijan vai ei enkä koe sitä oleelliseksi edes kysyä, mutta yleensä treffiseura todennäköisesti on käynyt, koska itse harrastan aseita/metsästystä ja sen nettideittailuaikoihini kerroin jo profiilissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija yhdistyy mielikuvissa urheilullisuuteen, rehellisyyteen, rohkeuteen, kaverihenkeen, miehisyyteen...
Siviilipalvelus yhdistyy mielikuvissa velttouteen, selittelyyn, heikkouteen, pilven poltteluun, hedonismiin, siihen että haluaa päästä helpolla...
Kyllähän jokainen sen tietää että yksilötasolla nämä ei pidä usein paikkaansa, mutta nämä mielikuvat kuitenkin vaikuttaa.
No, oman kokemukseni mukaan se menee juuri noin. Tuttavapiirini miehistä pari jätti armeijan käymättä, ja syyt selvisivät kun hetken heidän kanssaan viettää aikaa. Epäsosiaalisia, ottavat itseensä kaikesta ja soveltavat kaikkeen, siis aivan kaikkeen, omia sääntöjään tai toisia koskee säännöt, heitä ei. Lisäksi toisella aivan pimeä maailmankuva, toisella muuten mt-ongelmia.
Armeijan käyneet taas ovat sitä perusjamppasakkia, joka pärjää missä vain ilman suurempia marinoita.
Eli he ovat vähän niin kuin naiset, joiden ei tarvitse mennä armeijaan, koska säännöt koskevat vain miehiä?
Aivan! Niin kauan kun meille naisille ei ole samoja velvollisuuksia, on naurettavaa vaatia niitä miehille. Nykyinen käytäntö on myös selkeä epäluottamuslause naisia kohtaan. Ainoa oikea vaihtoehto olisi vapaaehtoinen asepalvelus tai ammattiarmeija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen näkee armeijan maskuliinisena laitoksena mitä se toki on, mutta harva nainen on valmis katsomaan mitä se väkivalta olisi sitten. Tykistötuli lennättää vihollisen ja omien poikien lihaa ilmaa. Tankki ajaa päältä ja luut rutisee. Pirstoutuneita kalloja pääosumista. Bunkkerin uumenista kuuluu itkua ja valitusta kun vihollisen sotilasta pitää kiduttaa ja onkia tietoja, hákata paljasrysty hanskoilla ja laittaa sähköshokkeja kiveksille.
Pommikoneella tiputtaa lasteja vihollisen kaupunkiin ja vauvan pinnasänky sisältöineen lentää ilmaan.
Harva nainen edes tykkää katsoa väkivaltaisia elokuvia joten tässä on dilemma.Kyllä me on ne samat Talvisodat ja Tuntemattomat katsottu kuin sinäkin, ja kuunneltu pappojen sotajutut. Se on joko noin tai sitten ne viholliset tulee suoraan kotia asti, rais kaa naiset, tappaa lapset, ryöstää kaiken arvokkaan ja tuhoaa loput. Minä toivon että siinä on joku edes hidastamassa matkaa.
Mummoni on puhunut paljon desanteista, jotka olivat siis vihollisen sotilaita, jotka hyökkäsivät siviilien kimppuun. Tulivat millä keinolla hyvänsä. Se kauhu, mitä mummoni koki lapsena on jotain, mitä en voi edes käsittää.
En ole käynyt armeijaa terveydellisistä syistä, enkä tiedä, mitä tekisin tuollaisessa tilanteessa, mutta jos vihollinen todennäköisesti raiskaisi ja tappaisi äitini, vaimoni, tyttäreni ja siskoni, jos en omalla kuolemallani voisi niitä hidastaa, niin en voisi enää elää itseni kanssa mitenkään, jos en puolustaisi heitä.
Naiset armeijaan niin ei tarvitse tuollaisia miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole.
Sodan aikoihin Pertsalla 42v ja 26v oli uskolliset vaimot ja lapset jotka kunnioittivat vanhempiansa. Jotain minkä vuoksi taistella.
Nyt Pertsan 42v vaimo pyörii voimaantuneena Tinderissä hakemassa rakastajia ja Janin tuleva ex-vaimo on on-off-säätösuhteessa paikallisen pelimiehen kanssa. Pertsan lasten mielestä Pertsa on boomer joka ei tajua mistään mitään, Janin lapset eivät synny vielä muutamaan vuoteen koska tuleva vaimo haluaa ensin bilettää ja kerätä vararengasta vyötärölle.
Aahahhheeehehehhhh. Ennen kuin kirjoittelee näitä muka hauskoja ja muka näpsiä tekstejä, niin kannattaa ensin tarkastaa faktat. Sinulla ei ole ne hallinnassa, joten ei kannata. Ei ollut edes hauska, vaan paljasti oman katkeran perus palsta-üli naisvihan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija yhdistyy mielikuvissa urheilullisuuteen, rehellisyyteen, rohkeuteen, kaverihenkeen, miehisyyteen...
Siviilipalvelus yhdistyy mielikuvissa velttouteen, selittelyyn, heikkouteen, pilven poltteluun, hedonismiin, siihen että haluaa päästä helpolla...
Kyllähän jokainen sen tietää että yksilötasolla nämä ei pidä usein paikkaansa, mutta nämä mielikuvat kuitenkin vaikuttaa.
No, oman kokemukseni mukaan se menee juuri noin. Tuttavapiirini miehistä pari jätti armeijan käymättä, ja syyt selvisivät kun hetken heidän kanssaan viettää aikaa. Epäsosiaalisia, ottavat itseensä kaikesta ja soveltavat kaikkeen, siis aivan kaikkeen, omia sääntöjään tai toisia koskee säännöt, heitä ei. Lisäksi toisella aivan pimeä maailmankuva, toisella muuten mt-ongelmia.
Armeijan käyneet taas ovat sitä perusjamppasakkia, joka pärjää missä vain ilman suurempia marinoita.
Eli he ovat vähän niin kuin naiset, joiden ei tarvitse mennä armeijaan, koska säännöt koskevat vain miehiä?
Aivan! Niin kauan kun meille naisille ei ole samoja velvollisuuksia, on naurettavaa vaatia niitä miehille. Nykyinen käytäntö on myös selkeä epäluottamuslause naisia kohtaan. Ainoa oikea vaihtoehto olisi vapaaehtoinen asepalvelus tai ammattiarmeija.
Se nyt vaan on sellainen juttu, että jos miehen viehtymistä naiseen korkokengissä ja naisellisessa mekossa ei vähennä se, ettei miesten tarvitse itse keikistellä vaikeissa ja epäkäytännöllisissä vaatteissa, joissa on epämukava/kylmä/puristava tms. olla. Eri sukupuolet arvostavat toisissaan eri asioita juuri siksi, että ovat eri sukupuolta eikä ihmiskunta ole androgeenia massaa, jolla on yhtenäinen hormonitoiminta ja fyysiset ja henkiset kyvyt.
Koska se armeija on "pakollinen" niin sen suorittaminen kertoo jotakin miehen yleisestä asioidenhoidosta ja suhtautumisesta velvollisuuksiinsa.
Toisekseen minulle henkilökohtaisesti on tärkeää mieheni taso. Reservin upseeri miehenä tarkoittaa, että mieheni on tehnyt senkin pakkojutun (armeijan käymisen) parhaalla mahdollisella tavalla. Kun sinne kuitenkin joutuu niin korkealle tähtäävä mies ottaa siitä kaiken irti.
Enkä minä pahakseni pistä sitäkään jos joskus vielä itsenäisyyspäivänä miehen nimi löytyy jonkin ansiomerkin tai ylennyksen saaneiden listalta :D
Minulle kyse ei ole sinänsä siitä armeijasta. En tiedä armeijoista juuri mitään. Vaan velvollisuuksien hoitamisesta ja siitä, että haluaa olla paras mahdollinen itsensä. Sitä arvostan miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vastuuta välttelevät päätyvät sivareiksi ihan laiskuuttaan, eli jotain kertoo. Terveydelliset syyt eri juttu, suurimmalla osalla todellinen syy keskeytykseen on tosin "ei oo kivaa!" eikä aamupalallakaan ole pullaa 😭
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Mitä vastuuta on metsässä hengaamisessa ja sodan leikkimisessä?
Turhaa ja naurettavaa p@skaa.
Sitä, kun sota syttyy, niin joudut henkesi edestä puolustamaan Suomea.
Ai miten minä voin puolustaa Suomea ydinpommia tai hakkerointia ja valtion IT-infran kaatamista vastaan? 😂
Minä lähden etelän lämpöön, jos sota syttyy.
Voi kuule. Mitä ajattelit vihollisen tekevän ydinaseen saastuttamalla maalla? Jos sinun instagram tili tulee hakkeroiduksi sillä ei vielä maata valloiteta. Juohan lattea kahvisi ennen kuin jäähtyy.
Okei, ei sitten ydinpommia. Mutta pienellähän voisi yhden Kouvolan tosa tuhota eikö? Aika hyvä kovistelukeino.
Voihan Venäjä ihan vaan etäposautattaa normipommeilla meidän tärkeää infraa ja lamauttaa yhteiskunnan sitä kautta, ilman ydinpommeja.
Ja vaikka olisi vuoden 1945 metsäsota, niin ei minusta silti olisi mitään hyötyä. Joten etelä kutsuuuuu!
Sitä varten Suomella on Puolustusvoimatja reserviläiset että tätä maata ei etäposautella.
Se mitä sinä koet pienen pääsi sisällä ei ole todellisuus. Kyllä sinusta on hyötyä, niskoittelevia varoittavia esimerkkejä tarvitaan aina kriisitilanteissa. Ja todettakoon samalla, että Hankoa etelämmäksi et pääse.
Olihan se mukavaa päästä jo 18-vuotiaana poikaystävän kurssijuhlaan ja tanssiaisiin. Kyse on kuitenkin liki linnan juhlia vastaavasta tapahtumasta - pl. se ettei osallistujina ole kuuluisuuksia. Mutta muodollisuudet ja pukeutuminen yms.
Siksi inttimies minulle.
Moni ei pääse koko elämänsä aikana juhlimaan iltapuvussa. Minä pääsin jo 18v
Kapiaisen naapurina asuneena armeija yhdistyy mielikuvissa juopotteluun, vaimonhakkaamiseen ja virkavallalle valehteluun.