Naiset, kertokaa miksi miehen armeijan suorittaminen on tärkeää!
En ymmärrä miksi monelle naiselle on niin tärkeää, että mies on käynyt armeijan. Ainakin AVlta tuntuu löytyvän. Minusta ei ainakaan ole varaa arvostella, jos ei ole itse käynyt. Modernissa yhteiskunnassa ei ole mitään miesten ja naisten tehtäviä, joten armeijakin tulisi olla vapaaehtoinen kaikille sukupuolille!
Kommentit (425)
Vierailija kirjoitti:
Osoittaahan se jonkinlaista epäonnistumista elämässä jos ei edes arjan käynti onnistu.
Aika moni nainen on siis epäonnistunut elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vastuuta välttelevät päätyvät sivareiksi ihan laiskuuttaan, eli jotain kertoo. Terveydelliset syyt eri juttu, suurimmalla osalla todellinen syy keskeytykseen on tosin "ei oo kivaa!" eikä aamupalallakaan ole pullaa 😭
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Mitä vastuuta on metsässä hengaamisessa ja sodan leikkimisessä?
Turhaa ja naurettavaa p@skaa.
Jos kaikki olis ajatellu 75 vuotta sitten samoin kuin sinä, niin me puhuttas nyt venäjää.
Ihan totta, mutta nykyään elämää modernissa maailmassa, emme vuodessa 1945.
Nykyajan sota nyt vaan ei ole missään helevetin metässä. Vai millä perusteella muka on?
Venäjältä lähtee tulemaan panssarivaunut Suomen rajan yli, niin koodaamallako sinä ne saat pysäytettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kai te taliaivot ymmärrätte, että meillä ei ole ammattiarmeijaa? Sen sijaan jokanen Sami ja Pertti on roudattu metsään puoleksi vuodeksi säheltämään.
Meitä on yhteensä 5,5 miljoonaa. Venäläisiä on joku 142 miljoonaa.
Meidän "puolustusvoimilla" ja metsässä kökkineillä intin käyneillä miehillä EI OLE MITÄÄÄN VIRKAA sodan tai kriisin syttyessä. 😂 Ainiin, ja meillä on mitä, 5 hornettia? Jess!!
Oppisin mielelläni lisää siitä, että miten muka meidän reservillä ja puolustusvoimilla olisi mitään mahista sodassa. Kertokaa tietämättömälle, jos olen väärässä. Kiitos.
Jos sillä ei olis mitään merkitystä, niin Venäjä olisi jo ottanut Suomen haltuun.
Niin varmaan olisi! 1900-LUVULLA!
Haloo nyt oikeasti. NYKYAJAN puolustusvoimat on turha, ei maailmansotien aikainen.
Maailma on pikkasen tässä muuttunut maailman sotien jälkeen, herätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jokaisen täysi-ikäisen velvollisuus puolustaa Suomea mahdollisessa sotilaalisessa kriisitilanteessa.
Ei ole. Naurettavaa.
Minä ainakin lähden toiseen maahan sillä sekunnilla, kun sota iskee.
Pitäkää te tunkkinne kriisin keskellä. Palaan sitten, kun tilanne paranee.
Sinähän se varsinainen yhteiskunnan loinen ja vapaamatkustaja olet. Tiedoksi sinulle, että ei täältä niin vain lähdetä.
Millä perusteella ei vaan lähdetä? Kerro jooko.
Eikö kokoajan kriisialueilta lähde porukkaa pakoon? 😂
Se on vain Suomen etu jos pari ekstraruokittavaa ei maanpuolustusvelvollista lähtee.
Miksi rajat laitettaisiin kiinni?
En oikeasti tiedä, miksi niin tehtäisiin.
Millä perusteella olen vapaamatkustaja? Yhteiskunta on olemassa palvellakseen minua, ei toisin päin.
Yhteiskunta on me ihmiset yhdessä. Muiden ihmisten velvollisuus palvella sinua on sama kuin sinun velvollisuus palvella muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kai te taliaivot ymmärrätte, että meillä ei ole ammattiarmeijaa? Sen sijaan jokanen Sami ja Pertti on roudattu metsään puoleksi vuodeksi säheltämään.
Meitä on yhteensä 5,5 miljoonaa. Venäläisiä on joku 142 miljoonaa.
Meidän "puolustusvoimilla" ja metsässä kökkineillä intin käyneillä miehillä EI OLE MITÄÄÄN VIRKAA sodan tai kriisin syttyessä. 😂 Ainiin, ja meillä on mitä, 5 hornettia? Jess!!
Oppisin mielelläni lisää siitä, että miten muka meidän reservillä ja puolustusvoimilla olisi mitään mahista sodassa. Kertokaa tietämättömälle, jos olen väärässä. Kiitos.
Mittasuhteet oli ihan samat viime kerrallakin ja ihan hyvin meni. Homman idea on se, että se maksaa paljon jos tänne haluaa tulla. Silloin se ei ole niin houkuttelevaa.
Mutta teknologia on eri.
Noin esimerkkinä oma pesti olisi X komentopaikalla joka on moderni versio sodanaikaisesta.
Ero siinä että muutama isompi herra kertoi (mahdollisesti hieman päihtyneenä) ihan rehellisesti että tokihan Venäjällä on paikannussysteemit nykyään, ja ohjukset osuvat kymmenen metrin tarkkuudella maaliin.
Eli siihen loppuisi meikäläisen sota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vastuuta välttelevät päätyvät sivareiksi ihan laiskuuttaan, eli jotain kertoo. Terveydelliset syyt eri juttu, suurimmalla osalla todellinen syy keskeytykseen on tosin "ei oo kivaa!" eikä aamupalallakaan ole pullaa 😭
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Jos kaikki olis ajatellu 75 vuotta sitten samoin kuin sinä, niin me puhuttas nyt venäjää.
Nykyajan sota nyt vaan ei ole missään helevetin metässä. Vai millä perusteella muka on?
Venäjältä lähtee tulemaan panssarivaunut Suomen rajan yli, niin koodaamallako sinä ne saat pysäytettyä?
Miksi sieltä tankit tulisi kun voivat lamauttaa yhteiskunnan ilmankin niitä?
Etäohjatut pommit satamiin ja lentokenttiin. Teitä paskaksi, estetään ruokatuontia ja sen tuottamista.
Ei tuoda kaasua/öljyä enää. Posautetaan vesilaitoksia ja muuta. Hakkeroidaan tietojärjestelmät.
Vaikka mitä hauskaa voi tehdä, tankit eivät auta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Suomessa puhuttaisiin nyt venäjää jos 40-luvulla olisi miehet olleet noita vastuun välttelijöitä.
Joo. Onneksi vain naiset välttelivät vastuuta.
Oikeasti, mikä oikeus sinulla on sälyttää muille sellaista vastuuta, jota et itse suostu kantamaan?
Jokaisella on omat vastuunsa elämässään. Jos se ei sulta onnistu, niin sitä ei tarvitse myöskään kantaa. Mut ei valtio toimi niin, että kaikki rupee välttelemään vastuuta.
No kerro miten kanna vastuuta kun ydinpommi on kahden minuutin päässä Suomesta?
Miksi sinä yrität päteä, jos et tiedä sodankäynnin strategioista mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mieheni ei ole käynyt armeijaa, eikä poikani.
Onneksi on niitä jotka puolustavat siniua ja "miehiäsi" jos sota syttyy.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama onko käynyt intin vai sivarin tai saanut vapautuksen jostain oikeasta syystä. Ne jotka taas kehuvat omia c:n papereitaan koska ovat syöttäneet kaikkia tekosyitä lääkäreille niin ne eivät kyllä kiinnosta lainkaan. Valehtelu ja velvollisuuden pakoilu ei ole viehättävää.
Eli olet itse suorittanut asepalveluksen? Vai pakoilitko velvollisuuttasi vedoten sukupuoleesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jokaisen täysi-ikäisen velvollisuus puolustaa Suomea mahdollisessa sotilaalisessa kriisitilanteessa.
Ei ole. Naurettavaa.
Sinähän se varsinainen yhteiskunnan loinen ja vapaamatkustaja olet. Tiedoksi sinulle, että ei täältä niin vain lähdetä.
Se on vain Suomen etu jos pari ekstraruokittavaa ei maanpuolustusvelvollista lähtee.
Millä perusteella olen vapaamatkustaja? Yhteiskunta on olemassa palvellakseen minua, ei toisin päin.
Yhteiskunta on me ihmiset yhdessä. Muiden ihmisten velvollisuus palvella sinua on sama kuin sinun velvollisuus palvella muita ihmisiä.
Käyn töissä, maksan veroja.
Minun ei tarvitse täällä kriisin aikana kitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Sitä, kun sota syttyy, niin joudut henkesi edestä puolustamaan Suomea.
Ai miten minä voin puolustaa Suomea ydinpommia tai hakkerointia ja valtion IT-infran kaatamista vastaan? 😂
Minä lähden etelän lämpöön, jos sota syttyy.
Voi kuule. Mitä ajattelit vihollisen tekevän ydinaseen saastuttamalla maalla? Jos sinun instagram tili tulee hakkeroiduksi sillä ei vielä maata valloiteta. Juohan lattea kahvisi ennen kuin jäähtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Suomessa puhuttaisiin nyt venäjää jos 40-luvulla olisi miehet olleet noita vastuun välttelijöitä.
Joo. Onneksi vain naiset välttelivät vastuuta.
Oikeasti, mikä oikeus sinulla on sälyttää muille sellaista vastuuta, jota et itse suostu kantamaan?
Jokaisella on omat vastuunsa elämässään. Jos se ei sulta onnistu, niin sitä ei tarvitse myöskään kantaa. Mut ei valtio toimi niin, että kaikki rupee välttelemään vastuuta.
No kerro miten kanna vastuuta kun ydinpommi on kahden minuutin päässä Suomesta?
Miksi sinä yrität päteä, jos et tiedä sodankäynnin strategioista mitään?
En päde, vaan koitan kysyä. 😬
Yritän ymmärtää, että millä tavalla intti (miehet vähän marssii ja nukkuu metässä) vastaa nykyajan sodankäyntiä?!
Haluaisin ihan oikeasti ymmärtää, koska omasta näkökulmastani tässä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Suomi on tuhansien järvien ja metsien maa. Jos tänne tahtoo kävellä niin metsään on hyvä totutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Ai miten minä voin puolustaa Suomea ydinpommia tai hakkerointia ja valtion IT-infran kaatamista vastaan? 😂
Voi kuule. Mitä ajattelit vihollisen tekevän ydinaseen saastuttamalla maalla? Jos sinun instagram tili tulee hakkeroiduksi sillä ei vielä maata valloiteta. Juohan lattea kahvisi ennen kuin jäähtyy.
Okei, ei sitten ydinpommia. Mutta pienellähän voisi yhden Kouvolan tosa tuhota eikö? Aika hyvä kovistelukeino.
Voihan Venäjä ihan vaan etäposautattaa normipommeilla meidän tärkeää infraa ja lamauttaa yhteiskunnan sitä kautta, ilman ydinpommeja.
Ja vaikka olisi vuoden 1945 metsäsota, niin ei minusta silti olisi mitään hyötyä. Joten etelä kutsuuuuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Naurettavaa.
Siinä kun lentokoneen tullessa kansainväliseen ilmatilaan alkaa raketti lähteä perään, ni voi ruveta coffin dance meme soimaan korvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se vapaaehtoisuus poista,sitä että moni nainen arvostaa armeijan käynyttä miestä enemmän kuin huonosta syystä käymätöntä.
Vähän kuin nainen joka huonosta syystä haluaa olla lapseton? Eikös se synnyttäminen ollut naisen velvollisuus samalla kuin armeijan käyminen miehelle?
On maailman avuttomimman ihnisen merkki verrata armeijan käymistä eli leikkimistä jossa aikuisia miehiä paapotaan niin kamalaan ja brutaaliin kuin synnyttäminen. Ja armeijaleikki versus uusi ihminen maailmaan kärsimään onkin varmaan sama asia.
Miehet jotka vouhottaa armeijan käymisellä on iso vitsi.
Ei mies ole mies jos ei ole käynyt armeijaa. Nykyän tpsin armeija on niin lepsu paikka, että sama ku eivät kävisi armeijaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quot
e=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Emmä nyt mistään sometileistä puhunut.
Rahaliikenne, sairaanhoitojärjestelmät ja ynnä muut nyt vaan on verkossa.
Luuletko, että ne on jotenkin tosi vahvan suojan takana?
PS. Mun cold brew latte on tarkoituksella kylmä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Muuten vaan utelias' kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivariksi ei kannata hakeutua laiskuuttaan. Palvelu on pitkä ja se on työtä työpaikalla ihan normaalisti, eikä mitään laiskottelua.
Ja kuka,tai mikä taho siitä puoli-ilmaisesta työvoimasta sitten eniten nettoaa ?
Kysymys on kiinnostanut minua jo pitkään
(Vai onko kenties niin, että sen "mahdollisuuden"järjestäminen pojille lähinnä vain maksaa ja tuottaa pelkkää tappiota ?)
Jos kerran työstä on kyse, niin eikö silloin voitaisi myös keskutella ko. työn tuotosta ja rahasta?
Hirveän paljon pelotellaan vaippojen vaihdolla ja hirveällä työmäärällä, mutta se riippuu ihan siitä mihin hakee. Meillä koulun asuntolassa oli sivareita, ja he hoisivat vahtimestarin tehtäviä ja saivat asua koulussa siten, että koulu maksoi asumisen ja ruoan. Toisekseen tämä takasi sen, että aina oli joku paikalla.
Mieheni taas kävi sivarin ja suoritti sen musiikkiopistossa. Päivät olivat erilaisia ja opiston tilat olivat käytettävissä aina tarvittaessa, joten sen vuoden aikana hän oppi saksofoninsoiton.
Suomea ei puolusteta saksofonin soitolla.
Ei pelkästään sillä, tosiaankaan....
Kyllähän nykyään jo kosketinsoittimet, banjo ja huuliharppu pitäisi saada myös ehdottomasti mukaan...