Naiset, kertokaa miksi miehen armeijan suorittaminen on tärkeää!
En ymmärrä miksi monelle naiselle on niin tärkeää, että mies on käynyt armeijan. Ainakin AVlta tuntuu löytyvän. Minusta ei ainakaan ole varaa arvostella, jos ei ole itse käynyt. Modernissa yhteiskunnassa ei ole mitään miesten ja naisten tehtäviä, joten armeijakin tulisi olla vapaaehtoinen kaikille sukupuolille!
Kommentit (425)
Jos mies ei armeijasta itse jauha koko ajan, niin vaikea kuvitella että nainenkaan ihan höyrypäinen olisi asian suhteen ja ottaisi sen koko ajan puheenaiheeksi.
Nykyiset nuoret ja nuoret aikuiset ovat kyllä kissojen ja koirien kanssa vaatimassa itselleen oikeuksia, mutta velvollisuuksia kartetaan ja väistellään sitten urakalla, kuten maanpuolustusvelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset nuoret ja nuoret aikuiset ovat kyllä kissojen ja koirien kanssa vaatimassa itselleen oikeuksia, mutta velvollisuuksia kartetaan ja väistellään sitten urakalla, kuten maanpuolustusvelvollisuutta.
Varsinkin naiset välttelevät maanpuolustusvelvollisuutta sankoin joukoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on tuntunut toimivalta jo 20 vuotta. Ne naiset hakevat, jotka kokevat sen pystyvän suorittamaan ja jotka haluavat palvella isänmaata myös aseellisesti sota-aikana. Itse arvostan näitä naisia todella paljon ja korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Jokaisella on maanpuolustusvelvollisuus kriisin syttyessä. Minä olen ainakin valmis toimimaan silloin kotimaani hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vastuuta välttelevät päätyvät sivareiksi ihan laiskuuttaan, eli jotain kertoo. Terveydelliset syyt eri juttu, suurimmalla osalla todellinen syy keskeytykseen on tosin "ei oo kivaa!" eikä aamupalallakaan ole pullaa 😭
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Mitä vastuuta on metsässä hengaamisessa ja sodan leikkimisessä?
Turhaa ja naurettavaa p@skaa.
Jos kaikki olis ajatellu 75 vuotta sitten samoin kuin sinä, niin me puhuttas nyt venäjää.
Ai vähän niin kuin virolaiset, jotka puhuvat nyt kaikki venäjää?🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija yhdistyy mielikuvissa urheilullisuuteen, rehellisyyteen, rohkeuteen, kaverihenkeen, miehisyyteen...
Siviilipalvelus yhdistyy mielikuvissa velttouteen, selittelyyn, heikkouteen, pilven poltteluun, hedonismiin, siihen että haluaa päästä helpolla...
Kyllähän jokainen sen tietää että yksilötasolla nämä ei pidä usein paikkaansa, mutta nämä mielikuvat kuitenkin vaikuttaa.
No, oman kokemukseni mukaan se menee juuri noin. Tuttavapiirini miehistä pari jätti armeijan käymättä, ja syyt selvisivät kun hetken heidän kanssaan viettää aikaa. Epäsosiaalisia, ottavat itseensä kaikesta ja soveltavat kaikkeen, siis aivan kaikkeen, omia sääntöjään tai toisia koskee säännöt, heitä ei. Lisäksi toisella aivan pimeä maailmankuva, toisella muuten mt-ongelmia.
Armeijan käyneet taas ovat sitä perusjamppasakkia, joka pärjää missä vain ilman suurempia marinoita.
Eli he ovat vähän niin kuin naiset, joiden ei tarvitse mennä armeijaan, koska säännöt koskevat vain miehiä?
Aivan! Niin kauan kun meille naisille ei ole samoja velvollisuuksia, on naurettavaa vaatia niitä miehille. Nykyinen käytäntö on myös selkeä epäluottamuslause naisia kohtaan. Ainoa oikea vaihtoehto olisi vapaaehtoinen asepalvelus tai ammattiarmeija.
Nämä vapaaehtoisuuteen ja ammattiarmeijaan vetoavat haluavat vain sälyttää vastuun muille ja olla ajattelematta koko asiaa sen enempää. Pelkkää vastuunpakoilua.
Höpö höpö. Suomen käytäntö on räikeän epäeettinen ja tästä on Suomelle moneen kertaan jo kansainvälisestikin huomautettu. Mitään ei vaan huvita asialle tehdä. Helpompi vaan jatkaa nykylinjalla ja toivoa että ongelmat katoaa kun pistää pään pensaaseen. Tämä se vasta vastuun pakoilua onkin.
-eri
Mitä epäeettistä on että suomalaiset puolustavat omaa maatansa?
Miksi naiset eivät puolusta?
Mitä jos perehtyisit Suomen lähihistoriaan ja siihen, mitä kaikkea naiset ovat tehneet sekä sotatoimiin liittyen että teollisuus/talous/huushollirintamalla sota-aikana ja tule sitten sanomaan, etteivät naiset puolusta, joten ei sinunkaan tarvii inttiin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vastuuta välttelevät päätyvät sivareiksi ihan laiskuuttaan, eli jotain kertoo. Terveydelliset syyt eri juttu, suurimmalla osalla todellinen syy keskeytykseen on tosin "ei oo kivaa!" eikä aamupalallakaan ole pullaa 😭
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Jos kaikki olis ajatellu 75 vuotta sitten samoin kuin sinä, niin me puhuttas nyt venäjää.
Virosta vietiin iso osa väestä itään, joten takuulla he kaikki puhuvat venäjää. Ja Viroon siirrettiin paljon venäläisiä, jotka puhuvat venäjää, eivät viroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Jokaisella on maanpuolustusvelvollisuus kriisin syttyessä. Minä olen ainakin valmis toimimaan silloin kotimaani hyväksi.
Miksi mielestäsi vain miesten täytyy suorittaa asepalvelus rauhan aikana?
Ovatko suomalaiset naiset jotenkin heikompia kuin Israelin naiset, jotka ovat asevelvollisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeija yhdistyy mielikuvissa urheilullisuuteen, rehellisyyteen, rohkeuteen, kaverihenkeen, miehisyyteen...
Siviilipalvelus yhdistyy mielikuvissa velttouteen, selittelyyn, heikkouteen, pilven poltteluun, hedonismiin, siihen että haluaa päästä helpolla...
Kyllähän jokainen sen tietää että yksilötasolla nämä ei pidä usein paikkaansa, mutta nämä mielikuvat kuitenkin vaikuttaa.
No, oman kokemukseni mukaan se menee juuri noin. Tuttavapiirini miehistä pari jätti armeijan käymättä, ja syyt selvisivät kun hetken heidän kanssaan viettää aikaa. Epäsosiaalisia, ottavat itseensä kaikesta ja soveltavat kaikkeen, siis aivan kaikkeen, omia sääntöjään tai toisia koskee säännöt, heitä ei. Lisäksi toisella aivan pimeä maailmankuva, toisella muuten mt-ongelmia.
Armeijan käyneet taas ovat sitä perusjamppasakkia, joka pärjää missä vain ilman suurempia marinoita.
Eli he ovat vähän niin kuin naiset, joiden ei tarvitse mennä armeijaan, koska säännöt koskevat vain miehiä?
Aivan! Niin kauan kun meille naisille ei ole samoja velvollisuuksia, on naurettavaa vaatia niitä miehille. Nykyinen käytäntö on myös selkeä epäluottamuslause naisia kohtaan. Ainoa oikea vaihtoehto olisi vapaaehtoinen asepalvelus tai ammattiarmeija.
Nämä vapaaehtoisuuteen ja ammattiarmeijaan vetoavat haluavat vain sälyttää vastuun muille ja olla ajattelematta koko asiaa sen enempää. Pelkkää vastuunpakoilua.
Höpö höpö. Suomen käytäntö on räikeän epäeettinen ja tästä on Suomelle moneen kertaan jo kansainvälisestikin huomautettu. Mitään ei vaan huvita asialle tehdä. Helpompi vaan jatkaa nykylinjalla ja toivoa että ongelmat katoaa kun pistää pään pensaaseen. Tämä se vasta vastuun pakoilua onkin.
-eri
Mitä epäeettistä on että suomalaiset puolustavat omaa maatansa?
Miksi naiset eivät puolusta?
Mitä jos perehtyisit Suomen lähihistoriaan ja siihen, mitä kaikkea naiset ovat tehneet sekä sotatoimiin liittyen että teollisuus/talous/huushollirintamalla sota-aikana ja tule sitten sanomaan, etteivät naiset puolusta, joten ei sinunkaan tarvii inttiin mennä.
Miksi mielestäsi naisilla ei kuulu olla asevelvollisuutta rauhan aikana, mutta miehillä kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen malli on tuntunut toimivalta jo 20 vuotta. Ne naiset hakevat, jotka kokevat sen pystyvän suorittamaan ja jotka haluavat palvella isänmaata myös aseellisesti sota-aikana. Itse arvostan näitä naisia todella paljon ja korkealle.
Miksi asepalveluksen mielestäsi täytyy olla pakollinen miehille ja vapaaehtoinen naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Virosta vietiin iso osa väestä itään, joten takuulla he kaikki puhuvat venäjää. Ja Viroon siirrettiin paljon venäläisiä, jotka puhuvat venäjää, eivät viroa.
Ai takuulla kaikki virolaiset puhuvat venäjää? Ja viron kieltä ei enää ole olemassa? Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutenkin hyvin konservatiivinen arvomaailma ja se sopii mahdottoman huonosti yhteen jonkun totaalikieltäytyjän arvomaailman kanssa.
Minä pidän muutenkin miehistä miehinä ja naisista naisina enkä pahastu yhtään jos saan häärätä kotihommissa keittiössä miehen hoitaessa ruohonleikkuut ja renkaidenvaihdot ym. Toki mieskin saa halutessaan kokata ja leipoa, mutta minä en ala ruohoa leikkaamaan tai hyllyjä poraamaan seiniin vaikka kummankin osaan tehdä.
N44
Onko sinusta oikein, että jokainen suomalainen mies pakotetaan lailla armeijaan tyydyttämään fetissiäsi? Eikö sinulle kelpaisi ammattisotilas?
Ei sinne armeijaan ketään pakoteta vaan on vaihtoehtoja eli saa olla sivarina tai vaikka totaalikieltäytyä ja minusta tämän pitäisi koskea tasapuolisesti kumpaakin sukupuolta. Vapaaehtoisuus siis pois naisiltakin.
Ja kyllä, jos mies olisi muuten minulle sopiva niin kyllä hän saisi olla ammatiltaan vaikka sotilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Viro ei ole kieli vaan maa, jonka kieli on eesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko suomalaiset naiset jotenkin heikompia kuin Israelin naiset, jotka ovat asevelvollisia?
Nyt on kysymys Suomen puolustuksesta. Israel tehkööt mitä tahtokoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta välttelevät? 😂😂
Viro ei ole kieli vaan maa, jonka kieli on eesti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Viro
viralliset kielet: viro.
Vierailija kirjoitti:
Vastuullisuuteen. Miehella on munaa kestää jonkin sortin stressiä.
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kysymys Suomen puolustuksesta. Israel tehkööt mitä tahtokoon.
Et vastannut kysymykseen. Miksi mielestäsi asevelvollisuuden täytyy Suomessa koskea vain miehiä?
Kukaan ei ole suostunut tähän vielä vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse puhuit maanpuolustusvelvollisuudesta enkä minä ainakaan ole kuullut naisten välttelevän sitä. Paitsi tuo yksi tässä keskustelussa joka uhkasi lähteä maasta miehineen jos syttyy sota.
Aika iso sisäpiiri.
En minä ainakaan kysele keneltäkään, onko hän käynyt armeijan. Jos joku esim. työhaastattelussa kysyisi sitä minulta, niin nostaisin kytkintä.
Tuntuu, että armeijasta on jotain yleviä fantasioita lähinnä sellaisilla naisilla, jotka eivät itse ole armeijaa käyneet.
-Res. vänrikki.