Haluaisin tähän selkeän vastauksen naisilta jotta voin päättää elämäni suunnan
Olen kokematon mies. Olen täyttänyt 40 vuotta. Vieläkö unelmoin parisuhteesta ja yritän sen saavuttaa, vai keskitynkö vain muihin juttuihin?
Kiitos.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kertoa mitä ne asiat on joista oot kiinnostunut? Ja mitä niihin sun harrastuksiin kuuluu, joista sulla oli paljon kavereita? Uskon että liittyvät yhteen? Laajentaa taas kokonaiskuvaa :)
32
Jos pitäisi luetella top-3 kiinnostuksenkohteeni niin ne olisivat varmaan kirjallisuus, gastronomia ja meitä ympäröivä maailma. Harrastan urheilua. Pallopelejä. Niistä mulla on kavereita.
ap
No eihän noi oo mitenkään epätyypillisiä... tai siis, kirjallisuus, kohtuu laaja käsite mutta kuuluu aika pitkälti itsensä kehittämiseen.. mikä on musta aina mielenkiintoista.. hyvä ruoka, no, kasvoin kulinaristien lapsena, joten asia on iskostunut jo pienestä pitäen.. sisältäen myös matkustusta ja paikallisiin ruokakulttuureihin tutustumista ruokakursseilla.. ympäröivä maailma? Totahan on tosi mielenkiintoista pohtia ja kattoa vaikka dokkareita, lisäksi seikkailumatkustaminen on ihan parasta, eli käydä sellaisissa paikoissa jotka on tosi harvinaisia, esim pääsääntöisesti turisteilta suljettu jne.. kato nyt, ei ollu edes paha :)
32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kertoa mitä ne asiat on joista oot kiinnostunut? Ja mitä niihin sun harrastuksiin kuuluu, joista sulla oli paljon kavereita? Uskon että liittyvät yhteen? Laajentaa taas kokonaiskuvaa :)
32
Jos pitäisi luetella top-3 kiinnostuksenkohteeni niin ne olisivat varmaan kirjallisuus, gastronomia ja meitä ympäröivä maailma. Harrastan urheilua. Pallopelejä. Niistä mulla on kavereita.
ap
No eihän noi oo mitenkään epätyypillisiä... tai siis, kirjallisuus, kohtuu laaja käsite mutta kuuluu aika pitkälti itsensä kehittämiseen.. mikä on musta aina mielenkiintoista.. hyvä ruoka, no, kasvoin kulinaristien lapsena, joten asia on iskostunut jo pienestä pitäen.. sisältäen myös matkustusta ja paikallisiin ruokakulttuureihin tutustumista ruokakursseilla.. ympäröivä maailma? Totahan on tosi mielenkiintoista pohtia ja kattoa vaikka dokkareita, lisäksi seikkailumatkustaminen on ihan parasta, eli käydä sellaisissa paikoissa jotka on tosi harvinaisia, esim pääsääntöisesti turisteilta suljettu jne.. kato nyt, ei ollu edes paha :)
32
En mä oikeasti usko, että olisi paha. Kai tässä on mun mielessä kyse siitä, että olen niin innostunut innostuksen kohteistani, että keskityn niihin liikaa ja puhun vain niistä. En osaa puhua yleisistä asioista tai olla keskiarvoinen keskustelija. Intohimo on hyvä, mutta mulla se voi mennä yli. Sä olet ymmärtävä ja humoristinen, mutta sulla on apuna tämä koko ketju. On mulla muitakin, oudompiakin kohteita. En niistä vain viitsinyt kertoa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo tuo valittaminen kokemattomuudesta. Ainakaan naisen ei tarvitse passittaa sua sukupuolitautitesteihin. Jos haluat parisuhteen, tee asioita niin, että se tapahtuisi. Ala kirjoittelemaan naisille, kyselemään kahville tms. Ole avoin, rehellinen ja juttele mukavia, ole kiinnostunut naisesta.
En ole ikinä tai missään valittanut kokemattomuudestani. Vain täällä olen asiasta puhunut.
Ymmärrän, että vika on mussa. Olen monesta naisesta kiinnostunut, mutta jotenkin olen aina kyennyt sotkemaan jutut niin, että hän lopettaa kiinnostuksensa mua kohtaan.
ap
Olen pahoillani, että syytin valittamisesta. Kokemattomuus kuulosti vaan tekosyyltä muuttaa elämääsi. Ehkä kannattaa sitten paneutua siihen, miten ja miksi sotket ihmissuhteesi, voisitko muuttaa käyttäytymistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo tuo valittaminen kokemattomuudesta. Ainakaan naisen ei tarvitse passittaa sua sukupuolitautitesteihin. Jos haluat parisuhteen, tee asioita niin, että se tapahtuisi. Ala kirjoittelemaan naisille, kyselemään kahville tms. Ole avoin, rehellinen ja juttele mukavia, ole kiinnostunut naisesta.
En ole ikinä tai missään valittanut kokemattomuudestani. Vain täällä olen asiasta puhunut.
Ymmärrän, että vika on mussa. Olen monesta naisesta kiinnostunut, mutta jotenkin olen aina kyennyt sotkemaan jutut niin, että hän lopettaa kiinnostuksensa mua kohtaan.
ap
Olen pahoillani, että syytin valittamisesta. Kokemattomuus kuulosti vaan tekosyyltä muuttaa elämääsi. Ehkä kannattaa sitten paneutua siihen, miten ja miksi sotket ihmissuhteesi, voisitko muuttaa käyttäytymistäsi.
Turha pahoitella. Tämä on keskustelua vain.
Kokemattomuuteni ei ole kuitenkaan tekosyy. Se on suuri asia, joka määrittää mua. Se kertoo miten käyttäydyn ja miten näen itseni. Jos voisin unohtaa sen olisin toisenlainen mies. Nyt esimerkiksi jokaisessa keskustelussa naisen kanssa olen se kokematon ja epävarma mies. Se ei voi olla näkymättä.
ap
Miten tästä aiheesta on näin paljon puhetta? Jos mies on kokematon niin se on turn-off. Jos kokematon mies haluaa naista niin mies valehtelee. Ei ole vaikeata.
Suomi on aika raaka maa yksinäiselle. En sano tätä mitenkään pilailumielessä: Etsi hyvä ihminen itsellesi kumppani vaikka Thaimaasta kunhan taas pääsee lentämään.
Ja sanon nimenomaan ETSI. Älä ota ensimmäistä halukasta. Niitä kyllä löytyy. Etsi omanlaisesi introvertti ja matalan seksihalun omaava ihminen. Pelastat luultavasti jonkun prostituutiolta. Tunnistat oikean siitä, että hänen kanssa on helppo ja rauhallinen olla, ja oikein ihmettelet miksi niin on.
Älä kaada liiallista romantiikkaa, liiallista herkkyyttä, yksinäisyyttä, masennusta, parisuhteen kaipuuta, erikoisia kiinnostuksen kohteita, outoutta, kokemattomuutta tai muutoin liian raskaita aiheita tms suhteen alussa keskustelukumppanin niskaan. Yksi ikisinkkukaverini (nainen) teki niin. Perusteena hänellä oli, että muu olisi teeskentelyä. Mutta esim yksinäisyys ja valtava parisuhteen kaipuu on raskasta kuunneltavaa, ja heivaa sinut pois siltä zonelta, missä seksuaalinen kiinnostus ja suhde-kiinnostus syntyy. Tämä ystäväni oli ehkä aavistuksen verran jossain autismin /Aspergerin tms kirjon rajamailla, tai ainakin aavistuksen jotenkin sosiaalisesti joustamaton. Tee ihmeessä testi, tai ota yhteyttä psykologiin tai vertaisryhmään jos epäilet että näin on asia. Kukaties sieltä löytyisi se nainenkin?
Eli kyse ei ole salailusta, vaan minkälainen kommunikaatio sopii viihtyisästi mihinkäkin tilanteeseen. Ota mallia Brittien first date -ohjelmasta kevyestä deittikeskustelusta, ja koita pitää pilkettä silmäkulmassa. Se on puoleensavetävää. Anna tyttöjen ymmärtää, että sinulla on kuitenkin harrastukset ja työt ja ystävät, siis muutakin elämää kuin se potentiaalinen kumppani.
Hakeudu mahdollisimman paljon tilanteisiin, missä tapaan sinkkuja. Erityisesti hakeudu niissä mainitsemissasi pallopeleissä sekahöntsyjoukkueisiin ja turnauksiin ja kaikkiin illanistujaisiin. Tee tuttavuutta sellaisenkin sinkkunaisten kanssa, jotka eivät kiinnosta sinua, tyyliin tarjoa kyyti jos asutte samalla suunnalla ja juttele illanistujaisissa. Täten saat enemmän kutsuja ja voit tavata uusia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
32
ap
32
En mä oikeasti usko, että olisi paha. Kai tässä on mun mielessä kyse siitä, että olen niin innostunut innostuksen kohteistani, että keskityn niihin liikaa ja puhun vain niistä. En osaa puhua yleisistä asioista tai olla keskiarvoinen keskustelija. Intohimo on hyvä, mutta mulla se voi mennä yli. Sä olet ymmärtävä ja humoristinen, mutta sulla on apuna tämä koko ketju. On mulla muitakin, oudompiakin kohteita. En niistä vain viitsinyt kertoa.
ap
No mutta mielummin että menee yli kuin että kaikki olis ihan sama.. koska intohimoiset ihmiset on kiinnostavia, niillä on kipinä elämässä.. sitä kannattaa vaalia..
Ja mä ymmärrän hyvin ton että kun jotain asiaa pyörittää ihan liikaa omassa mielessä, katoaa keino tarkastella sitä järkevästi, siihen vaan uppoaa liian syvälle.. siksi on tosi hyvä että puhut tosta..
Ja juu, on mulla toki koko ketju apuna, mutta toisia ihmisiä on vaan uskomattoman helppo lukea.. toisia ei, vaikka miten päin yrittäisi
32
Olen kokematon nainen, 39v ja en näe mitään realiteettiä, että löytäisin parisuhteen. Olen ollut "seurusteluiässä" reilusti yli 20 vuotta ja en ole koskaan saanut vastakaikua - mikä muka nyt yhtäkkiä muuttuisi että elämäni suunta kääntyisi? Itselläni tämä koettelee selkeästi mielenterveyttä ja syventää masennustani. Pelottavaa, että koko loppuikä on tuomittu yksinäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Mun siskon mies oli kokematon 38-vuotias, kun alkoivat seurustella. Nykyään ovat naimisissa ja kaksi lastakin. Ehdit vielä!
Juhannussuunnitelmat eivät menneet ihan putkeen. En istu laiturin nokassa, järven rannalla vaan penkin päässä, tietokoneen ääressä. Joten vastaillaan siis niihin, jotka jäivät viimeksi vastaamatta.
Hienoa kuulla, että vanhemmallakin iällä voi onnistua. En ole koskaan sanonut (vaikka varmaan epätoivoisimmalla hetkelläni ajatellut), että tilanteeni olisi mahdoton. En ole todennäköisyysmatematiikan taitaja, mutta harvan asian todellisuus on täysi nolla. Ei siis minunkaan. Vaikea tämä tilanne tietenkin on ja eniten kiinni (ainakin alkuvaiheessa) itsestäni. Mitään ei tapahdu, jos en yritä. Tulosta ei tule, jos en ole valmis ottamaan riskejä.
Perheestä tai naimisiinmenosta en enää haaveile, mutta kaikesta muusta kylläkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa tekemästä tosta kokemattomuudesta niin kauheaa numeroa ja kynnystä elämääsi. Kyse on vain seksistä ja jokainen uusi kumppani on aina eka kerta, koska et tiedä miten se toinen toimii. Seksin aikana on tarkoitus kommunikoida ja opetella sitä toista, siitä se kokemus sitten tulee.
Rohkeasti nyt vaan treffeille.
Kyse on vain asiasta x. Tämä nyt vain korostaa miten tavallinen ja arkinen asia seksi suurimmalle osasta ihmisiä on. Ei voida ymmärtää miten aikuinen ihminen voi moista asiaa jännittää tai itseään asian suhteen epäillä.
En mä edes tiedä pelkäänkö tai jännitänkö eniten sitä mahdollista seksin harrastamista. Kai mulla on eniten mielessä oma erilaisuus, toisen suhtautuminen ja ne syyt miksi olen elänyt keski-ikäiseksi kokematta ensimmäistäkään kertaa seksin parissa. Eli mulle kyse ei ole vain seksistä - vaikka tuollainen asennoituminen, jos siihen kykenisin, olisi varmaan hyvä - vaan enemmänkin on kyse siitä, että löytäisin jonkun, joka hyväksyy mut ja pitää mua haluttavana. Siksi tunteeton seksi vain sen takia, että kokisin mitä se on, ei ole asia tai suunta, jota kovin usein edes harkitsen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö unelmoin parisuhteesta ja yritän sen saavuttaa, vai keskitynkö vain muihin juttuihin?
Älä unelmoi, älä yritä. Ehkä se tulee, mutta ei kannata enää yrittää.
Keskity muihin juttuihin. Ei parisuhde ole mikään oikeus, jonka kaikki saavat. Etsi onni muualta.
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa tekemästä tosta kokemattomuudesta niin kauheaa numeroa ja kynnystä elämääsi. Kyse on vain seksistä ja jokainen uusi kumppani on aina eka kerta, koska et tiedä miten se toinen toimii. Seksin aikana on tarkoitus kommunikoida ja opetella sitä toista, siitä se kokemus sitten tulee.
Kyse on vain asiasta x. Tämä nyt vain korostaa miten tavallinen ja arkinen asia seksi suurimmalle osasta ihmisiä on. Ei voida ymmärtää miten aikuinen ihminen voi moista asiaa jännittää tai itseään asian suhteen epäillä.
En mä edes tiedä pelkäänkö tai jännitänkö eniten sitä mahdollista seksin harrastamista. Kai mulla on eniten mielessä oma erilaisuus, toisen suhtautuminen ja ne syyt miksi olen elänyt keski-ikäiseksi kokematta ensimmäistäkään kertaa seksin parissa. Eli mulle kyse ei ole vain seksistä - vaikka tuollainen asennoituminen, jos siihen kykenisin, olisi varmaan hyvä - vaan enemmänkin on kyse siitä, että löytäisin jonkun, joka hyväksyy mut ja pitää mua haluttavana. Siksi tunteeton seksi vain sen takia, että kokisin mitä se on, ei ole asia tai suunta, jota kovin usein edes harkitsen.
ap
En mä kehottanut harrastamaan tunteetonta seksiä? Totesin että turha tehdä siitä kynnyskysymystä kun se on jokaisen uuden kanssa pelottavaa joka tapauksessa. Kaikille. Ei ole siis väliä sillä, monesko kerta sulla kaikkiaan on, on väliä sillä monesko kerta sen tietyn kanssa on.
Vierailija kirjoitti:
Miten tästä aiheesta on näin paljon puhetta? Jos mies on kokematon niin se on turn-off. Jos kokematon mies haluaa naista niin mies valehtelee. Ei ole vaikeata.
En tiedä. Halusin yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertaisen vastauksen. Lopulta kai lopputulos on, että yleisempää on, että kokemattomuus vanhemman miehen kohdalla on turn-off, mutta koska naisia on erilaisia ja jokainen heistä on yksilö niin joidenkin kohdalla sillä ei ole väliä ja joku voi pitää sitä jopa hyvänä piirteenä.
Enemmänkin kai kyse on kohtaamisongelmasta, jossa kokemattoman miehen on vaikea löytää asian hyväksyviä naisia ilman, että joutuu menemään yrityksen ja epäonnistumisen kautta niin kauan kunnes sellaisen ehkä joskus löytää. En tiedä miten tämä ketju vaikutti mun ajatuksiin. Ehkä se sekoitti niitä entisestään, mutta samalla se antoi toivoa, että ehkä siltikin, joskus, minäkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En mä kehottanut harrastamaan tunteetonta seksiä? Totesin että turha tehdä siitä kynnyskysymystä kun se on jokaisen uuden kanssa pelottavaa joka tapauksessa. Kaikille. Ei ole siis väliä sillä, monesko kerta sulla kaikkiaan on, on väliä sillä monesko kerta sen tietyn kanssa on.
Laskuvarjohyppy on pelottavaa. Mutta vähemmän pelottavaa se on, jos on hypännyt aikaisemmin ja tietää mitä tekee. Ymmärrän kyllä, että aina uuden ihmisen kanssa pitää hieman opetella, mutta ei se silti ihan sama juttu ole, jos molemmat tietävät edes perusasiat kuin jos toinen ei tiedä kuin teoriaa. Ja vaikkakin pääsisin yli siitä ajatuksesta, että mun kokemattomuus on merkityksetön asia, niin aina on se toinen, jolle se voi olla merkityksellinen asia - hyvässä tai pahassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aivan. Joka kerta sen ekan kerran joutuu käymään läpi uuden kumppanin kanssa. Aina se on yhtä kiusallista..
Vierailija kirjoitti:
Suomi on aika raaka maa yksinäiselle. En sano tätä mitenkään pilailumielessä: Etsi hyvä ihminen itsellesi kumppani vaikka Thaimaasta kunhan taas pääsee lentämään.
Ja sanon nimenomaan ETSI. Älä ota ensimmäistä halukasta. Niitä kyllä löytyy. Etsi omanlaisesi introvertti ja matalan seksihalun omaava ihminen. Pelastat luultavasti jonkun prostituutiolta. Tunnistat oikean siitä, että hänen kanssa on helppo ja rauhallinen olla, ja oikein ihmettelet miksi niin on.
Tämä ei ole sitä mitä haluan. En väitä etteikö tuolla tavalla voisi löytää onnea tai jotain todellista, mutta mä olettaisin, että tuolta nainen lähtisi mukaani vain, koska voisin tarjota hänelle paremman elämän. Eikä siinä ole mitään väärää, mutta ehkä se ei kuitenkaan ratkaisisi mun ongelmaa, jos tällainen itsekäs ajattelu sallitaan.
ap
Vierailija, n 44 kirjoitti:
Älä kaada liiallista romantiikkaa, liiallista herkkyyttä, yksinäisyyttä, masennusta, parisuhteen kaipuuta, erikoisia kiinnostuksen kohteita, outoutta, kokemattomuutta tai muutoin liian raskaita aiheita tms suhteen alussa keskustelukumppanin niskaan. Yksi ikisinkkukaverini (nainen) teki niin. Perusteena hänellä oli, että muu olisi teeskentelyä. Mutta esim yksinäisyys ja valtava parisuhteen kaipuu on raskasta kuunneltavaa, ja heivaa sinut pois siltä zonelta, missä seksuaalinen kiinnostus ja suhde-kiinnostus syntyy. Tämä ystäväni oli ehkä aavistuksen verran jossain autismin /Aspergerin tms kirjon rajamailla, tai ainakin aavistuksen jotenkin sosiaalisesti joustamaton. Tee ihmeessä testi, tai ota yhteyttä psykologiin tai vertaisryhmään jos epäilet että näin on asia. Kukaties sieltä löytyisi se nainenkin?
Eli kyse ei ole salailusta, vaan minkälainen kommunikaatio sopii viihtyisästi mihinkäkin tilanteeseen. Ota mallia Brittien first date -ohjelmasta kevyestä deittikeskustelusta, ja koita pitää pilkettä silmäkulmassa. Se on puoleensavetävää. Anna tyttöjen ymmärtää, että sinulla on kuitenkin harrastukset ja työt ja ystävät, siis muutakin elämää kuin se potentiaalinen kumppani.
Hakeudu mahdollisimman paljon tilanteisiin, missä tapaan sinkkuja. Erityisesti hakeudu niissä mainitsemissasi pallopeleissä sekahöntsyjoukkueisiin ja turnauksiin ja kaikkiin illanistujaisiin. Tee tuttavuutta sellaisenkin sinkkunaisten kanssa, jotka eivät kiinnosta sinua, tyyliin tarjoa kyyti jos asutte samalla suunnalla ja juttele illanistujaisissa. Täten saat enemmän kutsuja ja voit tavata uusia ihmisiä.
Olen monesti sanonut tätä: olen kokematon, mutta en silti ole ihan tyhmä tai kykenemätön lukemaan sosiaalisia merkkejä tai normeja. Vaikka sisälläni palaa halu paljastaa ja kertoa tilanteeni, koska en ole tästä koskaan kenellekään voinut puhua niin en tietenkään ala heti alkuun tai ehkä ollenkaan tästä puhumaan, jos vastapuoli ei ole antanut merkkiä, että asiasta voisi puhua tai että hän olisi sellainen, jolle voisin asian kertoa. Se ei olisi oikein häntä kohtaan eikä se ole se kuva, jonka haluan antaa itsestäni.
Kevyt keskustelu valitettavasti tarkoittaa tutustumismielessä yleensä flirttailua ja sitä en osaa. Olen enemmänkin pidemmän kaavan mies ja siksi esimerkiksi baareissa tapahtuvat kohtaamiset eivät ole mun kohdalla koskaan sujuneet oikein mitenkään. En tiedä mitä sanoa, sanon liikaa ja en osoita oikealla tavalla kiinnostusta. Tuo ihmisten, eli naisten, tapaaminen yleensäkin on varmaan hyvä idea. Se osoittaa, että ihmisiä hekin ovat ja heihin voi suhtautua normaalisti. Kyllä mä näin teenkin. Töissä, opiskeluissa, asioidessa ja muutenkin. Ongelma on vain, jos olen kiinnostunut naisesta. Silloin en osaa, en ole oma itseni ja no, ketjun aiheesta voi päätellä, että mokaan kaiken.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aivan. Joka kerta sen ekan kerran joutuu käymään läpi uuden kumppanin kanssa. Aina se on yhtä kiusallista..
Lisää tähän ap:n kokemattomuus ja kiusallisuus kohoaa uuteen potenssiin.
Viestini oli sarkastinen. Olen usein sarkastinen ja käytän huonoa huumoria. Tämä voi olla yksi syy, että en löydä naista.
Kissapelko on todellista.
ap