Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tärkeää sinulle on, että kerrostaloasunto on ylimmässä kerroksessa?

Vierailija
06.06.2020 |

Luin jostain, että ylin kerros vaikuttaa hintaan jopa kymppitonnin verran.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sillä ei ollut mitään väliä. Mutta nyt kun yläkerrassani asuu "elefantti", niin kyllä on alkanut ylimmässä kerroksessa asuminen kiinnostaa.

Vierailija
82/103 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on muuten paloportaiden tilanne nykyään rakennusten sisällä tai talon ulkopuolella. Onko ja ovatko helppoja, ei lukittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes katsottu muita kuin ylimmän kerroksen asuntoja viimeksi kun kämppää etsittiin. Ei vaan pysty kuuntelemaan sitä jatkuvaa tömistelyä.

Asun ylimmässä kerroksessa. Olen yllättynyt siitä, että alakerran tömistelyt kuuluu meille. Häiritsevää yöllä.

84/103 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että mullahan on tunnukset niin pistän tän saman kuin yllä:

Entä miten paljon 5-6 kytluvulla rakennetut ns. kivitalot (paikalleen valetut) vs. elementtitalot kerrostaloissa vaikuttaa ääneneristykseen? Joku sanoo että paikallaan valetuissakin kuulee kun naapuri vetää vessan..

-Huonon journalismin tunnistaa siitä kun se sanoo mitä mieltä sinun on oltava-

85/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa itse olen asunut ekassa kerrostalossa alimassa kerroksessa nyt keskellä. En ikinä ole asunnut ylimässä eli vähän vaikea sanoa, mielestäni kerroksella ei ole väliä.

Vierailija
86/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä asuntojen hinnoilla täytyy luopua kokonaan asunnonostohaaveista. Menee WEFin mukaan et omista mitään ja olet onneton.

Vierailija
87/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tärkeää!

Vierailija
88/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää asua ylhäällä. Minulla niin kova korkeanpaikan kammo, että en ikinä menisi parvekkeelle. Nykyinen asunto ekassa kerroksessa.

Vierailija
89/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrostaloa minulle enää ikinä.

Vierailija
90/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan naapureista. Periaatteessa keskikerrokset on jees, mutta on osunut näitä kanta-astujanorsuja yläkertaan, joitten mielestä kopisevien kenkien käyttö, mööpeleitten raahaaminen pitkin lattioita puolen yön jälkeen, sekä pieni kevyt nikkarointi toistuvasti aamuyöllä on ihan ok-toimintaa. Samoin ilmeisesti imurointi yöllä. Tällaisten naapurikokemusten jälkeen olen alkanut arvostaa ylintä kerrosta ihan uudella tavalla. 

Itselläni on kokemus yläkerran asunnosta jonne kuului jytistelyt ja huonekalujen siirrot kaksi kerrosta alempaa. Myös imurin suulakkeen raapimisäänet laminaatilla johtuivat erittäin voimakkaina. Puheäänet ja musiikki lämpöpattereitten kautta. Myös rappukäytävästä kuului kaikki normaalitkin toiminnot. Epänormaaleista nyt puhumattakaan

Onneksi pääsin muuttamaan tuolta pois koska todennäköisesti en tuolla asumiseen olisi tottunut ollenkaan. Kerrostaloasuminen ei vaan sovi näköjään kaikille.

Vierailija
91/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkealla asuminen on ihanaa maisemien vuoksi, mutta siihen ne hyvät puolet jääkin. On riippuvainen hissistä, hissimatkat vie aikaa ja pelastautuminen tulipalossa on vaikeampaa. Kokemusta on 1. kerroksesta (ei maantasa) aina 10. kerrokseen asti. Olen todennut, että 2. krs on minulle paras, perusteluna ketjussa monesti todettu helppo liikkuminen. Tykkään myös siitä, että näkymät ovat kirjaimellisesti maanläheiset, vähän kuin rivarissa tai okt:ssa asuisi. Myös maantasa olisi kiva jos olisi oma piha.

Vierailija
92/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkealla asuminen on ihanaa maisemien vuoksi, mutta siihen ne hyvät puolet jääkin. On riippuvainen hissistä, hissimatkat vie aikaa ja pelastautuminen tulipalossa on vaikeampaa. Kokemusta on 1. kerroksesta (ei maantasa) aina 10. kerrokseen asti. Olen todennut, että 2. krs on minulle paras, perusteluna ketjussa monesti todettu helppo liikkuminen. Tykkään myös siitä, että näkymät ovat kirjaimellisesti maanläheiset, vähän kuin rivarissa tai okt:ssa asuisi. Myös maantasa olisi kiva jos olisi oma piha.

Jatkan vielä, että about 12. krs olisi korkein jossa haluaisin asua. Korkeammat kerrokset ovat alkaneet pelottaa etenkin sen jälkeen kun Lontoossa paloi se korkea asuinkerrostalo kuin soihtu.

Vierailija
93/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä asuin kerrrostalossa, ei ollenkaan tärkeää. Mitä alempana sen parempi, ihan jo vain siksi, että portaita kulkeminen kävi nopeammin, en pidä hisseistä.

Vierailija
94/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on että EI ole ylimmässä krs.

Vierailija
95/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeätä minulle on että asunto ei ole ylimmässä kerroksessa.

Vierailija
96/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös alin kerros kelpaa.

Vierailija
97/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enä ikinä ylös. Hissi jatkuvasti rikki ja portaiden kulkeminen painavien kassien kanssa plus lenkit oli liikaa.

Lopulta hissi meni korjaukseen 8vk kesti.

Yllättäen hissi taas tänään rikki.

Vierailija
98/103 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ylimmässäkerroksessa. Näköala oli pääsyy, miksi ostimme tämän. Ei ylin kerros.

Kun lapset oli pieniä, niin ostin tarkoituksella ekan kerroksen kämpän.

Tai, pitää tarkenta: molemmissa kaupoissa ne olivat asunnolle plussaa, ei ostopäätöksiä.

Vierailija
99/103 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alin tai alhaalla olevat turvallisimpia esim hätätilan sattuessa itse olen aina asunut joko ekassa kerroksessa. Tai mahdollisimman alhaalla.

Vierailija
100/103 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä vuikralla ylimmässä kerroksessa, vuokra edullisempi kuin alueen vastaavissa asunnoissa. Omistusasunto oli myös ylimmässä, hinta ei juurikaan kalliimpi. Mutta uudehkoissa taloissa on kyllä kerroslisä hinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän