Mitä tämä kertoo minusta?
Olen elämässäni käytännössä aina päässyt haastatteluun hakiessani töitä ja 99 % myös tullut valituksi. Olen ollut nuoresta asti vakituisissa työsuhteissa. Nyt sinkkuillessa kiinnostuneita ehdokkaita on valtavasti ja 99 % he haluavat tavata uudestaankin. Silti olen todella yksinäinen, suhteet eivät kestä kovin pitkään koska minua alkaa ahdistaa. En oikeastaan pidä muista ihmisistä kovin paljon, kukaan ei tunnu olevan samalla aaltopituudella. Oloni on aina ulkopuolinen missä tahansa porukoissa. Yksityiselämässäni onnistun kaikessa mihin ryhdyn, jopa keskivertoa paremmin, mutta ihmissuhteisiin se ei päde. Nuoruudessa naispuolisten ystävien kanssa oli hankalaa ja lopulta jouduin bestikseni pettämäksi kun hän alkoi seurustella poikaystäväni kanssa.
Mikään ärsyttävä besserwisser en ole, vaan päinvastoin on jotenkin työlästä osallistua keskusteluihin ja aidosti kiinnostua muiden touhuista.
Kuitenkin tunnen ajoittain oloni yksinäiseksi ja haaveilen vielä joskus löytäväni omieni joukkoon.
Kommentit (9)
No ilmeisesti sosiaaliset suhteet ovat sinulle vaikeita ja raskaita. Miksi haluat seurustella? Mikään pakko ei ole.
En osaa sanoa, olen työpaikkojen lisäksi saanut parisuhteeseen aina sen jonka olen halunnut. Myös lasteni isäksi.
Tämän perusteella olet helv etin omahyväinen ja se taitaa näkyä deittitouhuissasi.
Millä tavalla olen omahyväinen? Yritin kertoa missä olen hyvä ja missä olen huono, ja ehkä saada vinkkejä asioiden korjaamiseksi. Selkeästi minulla on puutteita sosiaalisissa taidoissa, tai siis jotain häikkää kun tuntuu että aidosti samanhenkisiä ihmisiä ei vain löydy. Ap
Täällä toinen samanlainen. Seurustelen enimmäkseen eläinten kanssa!
Sosiaalisia taitoja voi opetella siinä missä muitakin asioita. Työhönotto on muuten eräs sosiaalisia taitoja vaativa juttu, samoin töissä pärjääminen voi vaatia sosiaalisia taitoja. En siis usko että olet tässä suhteessa täysin vailla taitoja.
Etsisin ongelmaa siis muualta. Koetko esimerkiksi roolisi töissä kovin erilaiseksi kuin treffitilanteissa? Mitä työroolin piirteitä voisit kenties hyödyntää?
Oletko miettinyt mitä ihmissuhteiltasi oikeasti haluat?
Tuttavien hankkimisesta voisi aloittaa, harjoitella jutustelua, harrastuksista, musiikista, politiikasta tai säästäjne. Kun opit vielä oikeasti kiinnostumaan siitä mitä toinen sanoo tai ajattelee, olet jo pitkällä.
Mutta onko se mitä todella haluat? Mitäs jos laittaisit treffipalstalle kuvauksen itsestäsi - ehkä vähän vaatimattomamman tai koruttomamman kuin avauksesi - ja kertoisit mitä etsit. Voisi tärpätä.
Miten pääset aina työhaastatteluun? Nyt kaikki vinkit tänne ml. ikäsi ja alasi!!!
.