Kuinka tärkeää sinulle on, että kerrostaloasunto on ylimmässä kerroksessa?
Luin jostain, että ylin kerros vaikuttaa hintaan jopa kymppitonnin verran.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan naapureista. Periaatteessa keskikerrokset on jees, mutta on osunut näitä kanta-astujanorsuja yläkertaan, joitten mielestä kopisevien kenkien käyttö, mööpeleitten raahaaminen pitkin lattioita puolen yön jälkeen, sekä pieni kevyt nikkarointi toistuvasti aamuyöllä on ihan ok-toimintaa. Samoin ilmeisesti imurointi yöllä. Tällaisten naapurikokemusten jälkeen olen alkanut arvostaa ylintä kerrosta ihan uudella tavalla.
Naapureita ei voi valita.
En ikinä enää hanki asuntoa ylimmästä kerroksesta. Kahdesti on tullut kattolumista sulavesi suoraan olohuoneeseen. Tai itse asiassa toisessa asunnossa lumi pääsi satamaan välikatolle joka sitten sulaessaan lorisi kämppään sisään. Arvatkaa oliko kiva myydä näitä asuntoja, varsinkin kun isännöitsijän mukaan asia oli ihan pikkujuttu.
No meidän talossa on 42 kerrosta. Mitä korkeammalla asunto on, sen kalliimpi se on. Yläkerrosten asukkaat lienevät multimiljonäärejä. Meidän asunto on 12. kerroksessa, mikä on sikäli ihanteellista, että kyseisen kaupungin palokunnan tikasauton tikkaat yltävät 13. kerrokseen asti, kuulemma.
Ei edes katsottu muita kuin ylimmän kerroksen asuntoja viimeksi kun kämppää etsittiin. Ei vaan pysty kuuntelemaan sitä jatkuvaa tömistelyä.
Ylimmässä kerroksessa on puolensa ja puolensa. Melkoisena haittapuolena on se, että asunto voi olla kesäisin kiehuva pätsi.
Vierailija kirjoitti:
Ylimmässä kerroksessa on puolensa ja puolensa. Melkoisena haittapuolena on se, että asunto voi olla kesäisin kiehuva pätsi.
Ilmastointi on keksitty ajat sitten.
t. 16. kerroksen asukki
Minä tykkään näköalasta. Siksi haluan ylös. Jos ei ole sieltäkään näköalaa, niin sotten ihan sama.
Ma paskon. Ja ma paskon alleni. Toosi tärkeetä. MA paskon kuitenkin alapuoliselleni.
Minun asunto on aina 1 krs. En halua käyttää hissiä.
Nyt haluaisin maantasalle.
2000-luvun taloissa äänieristykset on paremmat kuin vanhemmissa. Vanhemmissa siten mieluiten ylin kerros.
Toiseksi ylin on paras. Ylin on riski ainakin tasakattotalossa.
Vierailija kirjoitti:
2000-luvun taloissa äänieristykset on paremmat kuin vanhemmissa. Vanhemmissa siten mieluiten ylin kerros.
Ja pas.kat on. Asunut 70- luvun ja 2010-luvun taloissa - eipä ole eroa.
Me asuttiin ennen ylimmässä kerroksessa ja oltiin kultaisennoutajan kanssa pulassa aina kun hissiä korjattiin. Koira ei suostunut nivelrikkoisena portaisiin enkä minä jaksanut 30 kiloista mötkälettä kantaa viidenteen kerrokseen. Nyt asutaankin sitten sisääntulokerroksessa ettei tarvita hissiä. Talo on rinteessä, joten ei olla maan tasalla kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi ylin on paras. Ylin on riski ainakin tasakattotalossa.
Millä lailla riski? Taloyhtiön piikkiinhän korjaukset menee.
Asunut ylimmässä kerroksessa 3 kertaa sitten iski kyllästyminen,enkä sen jälkeen ole muuttanut kuin ainoastaan 1.kerrokseen.en vaihtaisi enää ylös.Saa olla rauhassa,pääsee nopeasti ulos/sisään,eikä tarvitse hissillä odotelle3n nousta huipulle.Lisäksi huomannut,saa olla naapureilta täysin rauhassa 1.kerroksessa,joten ei ikinä enää kattohuoneistoon.
Ylimmän kerroksen asunto on aivan ihana! Ei kuulu naapureiden ääniä, ei läpikulkua portaissa, siistit tasanteet, maisemat, ja myydessä parempi hinta 😊
Vierailija kirjoitti:
En ikinä enää hanki asuntoa ylimmästä kerroksesta. Kahdesti on tullut kattolumista sulavesi suoraan olohuoneeseen. Tai itse asiassa toisessa asunnossa lumi pääsi satamaan välikatolle joka sitten sulaessaan lorisi kämppään sisään. Arvatkaa oliko kiva myydä näitä asuntoja, varsinkin kun isännöitsijän mukaan asia oli ihan pikkujuttu.
Eikö kerrostaloissa ole betonikatot? Eli jopa ylimmän kerroksen asunnon katto on betonista? Miten betonin läpi voi valua vettä?
Me asuttiin tätä nykyistä ennen toisen kerroksen asunnossa ja kaivattiin ylemmäs, kun tuntui että oltiin liian lähellä maata ja ihmiset näkee suoraan sisälle kun kävelee kauempana. Nyt asutaan ylimmissä kerroksissa, meidän asunto on 7. ja 8. kerroksessa ja olen jotenkin ihan fiiliksissä tästä kaksikerroksisesta kämpästä vieläkin, syksyllä tulee 7 vuotta täyteen tässä asumista.
Meidän talossa on muuten 6 kerrosta mutta näiden päällä on töröt, joissa on näitä kaksikerroksisia asuntoja. Ja uusissa taloissa näitä vastaavia on kyllä useinkin. Silti tuntuu aika siistiltä asua tällaisessa.
Ei ole tärkeää. Asun kyllä ylimmässä kerroksessa, mutta se on ihan sattumaa.
Sehän riippuu ihan naapureista. Periaatteessa keskikerrokset on jees, mutta on osunut näitä kanta-astujanorsuja yläkertaan, joitten mielestä kopisevien kenkien käyttö, mööpeleitten raahaaminen pitkin lattioita puolen yön jälkeen, sekä pieni kevyt nikkarointi toistuvasti aamuyöllä on ihan ok-toimintaa. Samoin ilmeisesti imurointi yöllä. Tällaisten naapurikokemusten jälkeen olen alkanut arvostaa ylintä kerrosta ihan uudella tavalla.