Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään sanomaan edes yhtä sanaa vastaukseksi seuraavaan kysymykseen? Minkä vuoksi "pilapiirtäjä" Ville Rannalle maksetaan hänen ala-arvoisista tuotoksistaan?

Vierailija
06.06.2020 |

Oikea vastaus on Ville Rannan "oikea" agenda. Toki voitte väittää muutakin ja tehdä oman väitökseni tyhjäksi. Vaan ette pysty. Noin ammattitaidotonta pilapiirtäjää ei palkattaisi pilapiirtäjäksi, jos kyseessä ei olisi oikean poliittisen mielipiteen omaava hupituhraaja.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piirrostyyli vaikuttaa pilapiirrokselta, mutta teksit ovat usein vain vittuilua ilman kunnon sarkasmia, satiiria tai ironiaa.

Unohdit listastasi älyn. Noissa kuvissa on turhan usein se vika ettei ne herätä mitään oivallusta lukijassa vaan ajatus menee otsikosta lähtien kuin kiskoilla ennaltatiedettyyn suuntaan. Ville tuntuu tarjoilevan olettamalleen yleisölle just ja täsmälleen sitä mitä oletettu yleisö haluaa nähdä ja tästä mukavuusalueesta ville ei uskalla poiketa. 

Vierailija
62/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP käyttäytyy niin kuin iltalehti ei olisi tasan tarkkaan tiennyt Rannan tyyliä ja sen aikaisemmin aiheuttaneita reaktioita. Hassua.

Voisitko ystävällisesti täsmentää, miten tuo mainitsemasi käyttäytymiseni on ilmennyt? Kävisin mielelläni debattia kanssasi, mutta jos huutelet ympäripyöreitä nynny-cornerista, niin en voi tarttua kommenttiisi. Ap

:D :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni piirrokset ovat ajankohtaisia ja osuvia sekä omaperäisiä - Kari Suomalaisen kehnoja imitaatioita on nähty aivan riittävästi.

Joo, Ranta ei nuoleskele ketään - sehän se toki harmiksi käy.

On myös tarkoitus, että ärsytyskynnys ylittyy - onneksi olkoon, ap - et ole täysin toivoton tapaus!

Vierailija
64/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun liikkuu oikeissa hyväveli-piireissä oikeilla mielipiteillä varustettuna. Persunpilkka on aina hyväksyttyä, ja kun siitä jaksaa niin pakonomaisesti piirtää, niin työpaikka on taattu. Itse olen vähän huolissani tyypistä, jonka koko elämä on persunpilkkaa, mutta kai kukin taaplaa tyylillään.

Vierailija
65/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilapiirtäjien seuraaja. Anna mun kaikki kestää. Jos haluat marista paskasta pilapiirtäjästä niin Suomen Uutisista löytyy ykkönen.

Vierailija
66/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun liikkuu oikeissa hyväveli-piireissä oikeilla mielipiteillä varustettuna. Persunpilkka on aina hyväksyttyä, ja kun siitä jaksaa niin pakonomaisesti piirtää, niin työpaikka on taattu. Itse olen vähän huolissani tyypistä, jonka koko elämä on persunpilkkaa, mutta kai kukin taaplaa tyylillään.

Oletko huolissasi ihmisestä jonka elämä on Ville Rannan pilkkaa? Edes vähän?

Vierailija
67/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piirrostyyli vaikuttaa pilapiirrokselta, mutta teksit ovat usein vain vittuilua ilman kunnon sarkasmia, satiiria tai ironiaa.

Unohdit listastasi älyn. Noissa kuvissa on turhan usein se vika ettei ne herätä mitään oivallusta lukijassa vaan ajatus menee otsikosta lähtien kuin kiskoilla ennaltatiedettyyn suuntaan. Ville tuntuu tarjoilevan olettamalleen yleisölle just ja täsmälleen sitä mitä oletettu yleisö haluaa nähdä ja tästä mukavuusalueesta ville ei uskalla poiketa. 

Jep. Nuo ovat tosi ennalta-arvattavia aina. Koko homma olisi varmaan helppo automatisoida. 

Vierailija
68/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko huolissasi ihmisestä jonka elämä on Ville Rannan pilkkaa? Edes vähän?

Myönnän pilkanneenikin, mutta olen minä myös tuottanut asiallista kritiikkiäkin. Oletko sinä siis huolissasi minusta ja jos olet niin miksi? Ap

Vierailija
69/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun Ville Rannan piirroksia oli vielä Kirkko ja kaupunki -lehdessä, luin lehden. Nykyään en edes vilkaise.

Vierailija
70/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Rannan "oivallukset" ovat aika rajoittuneita ja yhden agendan takana. Minä voisin olla VR käänteisenä eli piirtää rumalla tyylillä helsinkiläisiä vihreitä äänestäviä. Heillä olisi rastat, sukupuolta ei erottaisi ja ne itkisivät joka piirroksessa milloin mistäkin auton alle jääneestä oravasta tai yksityisautoilusta nauttien soijalattea+avokadosalaattia Kalliossa täyttäen samalla hakemuksia toimeentulotuesta.

Vierailija
71/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se on mikään agenda jos vihaa rasisteja. Jokainen täysijärkinen ihminen vihaa rasisteja.

Víhaako Ville Ranta siis rasísteja ja ovatko esim. persut hänen mielestään rasísteja? On tärkeää, että asiat määritellään oikein.

Persut on rasisteja kaikkien mielestä paitsi persujen. Jännä että voi täysillä mölöttää rasistiagendaa ja sitten sanoa en oo rasisti, perussuomalaiset eivät salli rasismia.

Ovathan suvakitkin rasisteja valkoihoisia suomalaisia ihmisiä kohtaan, kun ovat liian TAVALLISIA ja jos EIVÄT OLE SAMAA MIELTÄ HEIDÄN KANSSAAN, se on tämän päivän rasisismia.

Vierailija
72/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa Villen piirtää.

Eipä kaikki tykänneet Picasson tyylistäkään, mutta osa tykkää nykyään.

Vierailija
73/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilapiirroksiksi liian sekavia ja suttuisia, ärsytyskynnys ylitetty jo siinä. Ilman, että olen koskaan edes vaivautunut miettimään niiden sanomaa. Ei ole poliittista satiiria, pelkkää kuvien piirtelyä. On se piirtäjän kanta nyt kyllä pikkuhiljaa avautunut tyhmemmällekin...

Vierailija
74/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa Villen piirtää.

Eipä kaikki tykänneet Picasson tyylistäkään, mutta osa tykkää nykyään.

Juu, mun puolesta, en muutenkaan lue Iltalehteä.

Vierailija
75/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantahan on ihan mahtava. Oon tykännyt Rannan sarjiksistakin ja olikin iloinen yllätys kun siirtyi aikoinaan K&K:n pilapiirtäjäksi. Tyyli ei ehkä tosiaan ole massoille soveltuvaa helppoa huttua, eikä tarkoituskaan ole miellyttää kaikkia, vaan Ranta heittää itsensä likoon kerta toisensa jälkeen.

Hämmentää tässä ketjussa ollut ulina amatööriydestä, kun ottaa huomioon Rannan pitkän uran, sekä sarjakuvalinjan opetustehtävät. 

Vierailija
76/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi outoa että ap valittaa siitä, että Rannalla ei ole erikseen omaa fanisivustoa. Eihän Suomen kokoisessa maassa muillakaan sarjakuvilla, kuvittajilla ja taiteilijoilla keskimäärin ole, paitsi fingerporin kokoluokkaa olevilla. Ei se ole poliittisella pilapiirtäjällä mikään onnistumisen mittari. Itsekin huomaat sulle kirjoitetuista vastaväitteistä, että moni on kanssasi eri mieltä. Rannan ei tarvitse olla maailman huippua, hän on Suomen mittakaavassa riittävän hyvä työssään.

Aika turhaa vollottaa sitäkään, että Ranta veisi työpaikan muilta päteviltä poliittisilta pilapiirtäjiltä, koska heitä on Suomessa todella vähän. Kuvittajia on suhteellisen paljon, mutta poliittisten pilapiirrosten tekijöitä ei. Ranta on kutsuttu aina pestistä toiseen, joten hän ei vie kenenkään työpaikkaa. Jos joku muu vastaaviin piirroksiin erikoistunut tyyppi alkaa julkaista vaikka netissäkin riittävän tasokkaita ja oivaltavia töitä, hänet kyllä ennen pitkää huomataan ja napataan johonkin lehteen töihin, aivan kuten Rannallekin kävi, koska se on Suomessa niin harvinaista erikoisosaamista. Ei tämä valitus vauvafoorumilla auta, et saa aikaiseksi Rannalle potkuja vaikka kuinka harmittaisi. Hähää.

Vierailija
77/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ville Rannan "oivallukset" ovat aika rajoittuneita ja yhden agendan takana. Minä voisin olla VR käänteisenä eli piirtää rumalla tyylillä helsinkiläisiä vihreitä äänestäviä. Heillä olisi rastat, sukupuolta ei erottaisi ja ne itkisivät joka piirroksessa milloin mistäkin auton alle jääneestä oravasta tai yksityisautoilusta nauttien soijalattea+avokadosalaattia Kalliossa täyttäen samalla hakemuksia toimeentulotuesta.

Mikä estää? Se ,että et osaa piirtää tai kirjoittaa kirjoittaa nasevia tekstejä? Vai se että ET VAAN OSAA mitään muuta kuin ulista AV-palstalla 😂?

Vierailija
78/78 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää? Se ,että et osaa piirtää tai kirjoittaa kirjoittaa nasevia tekstejä? Vai se että ET VAAN OSAA mitään muuta kuin ulista AV-palstalla 😂?

Musta tää vois nyt vaikka yhden kuvan rustata ja linkittää tänne jonkun kuvapalvelun kautta. Voitais vertailla.