Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää eksä, joka ei selitellyt toimintaansa vaan katkaisi yhteydet kuin pieni lapsi

Vierailija
05.06.2020 |

Ärsyttää tää ns. "yleinen tapa", että välit eksään on katkaistava. Jotkut ottaa sen liian tosissaan ja täysin sokeana. Oma eksäni pakenee vastuuta ja sulki yhteydet heti, koska "niinhän nyt yleensä tehdään". Aivan sama, vaikka hän olisi tehnyt ties mitä pahuuksia, niin eipä niitä tarvi selitellä koska "eksien kanssa ei olla tekemisissä".
Hän on vieläpä lähemmäs 30v. Ärsyttää, että tuhlasin aikaani tuollaiseen.
Ja en siis ole pommitellut viesteillä, vaan vaatinut selitystä munattomuudelleen. Loppuratkaisu: ei vastausta ja ESTOT PÄÄLLE.

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaan lähti aikoinaan. Nykyisin sillä on uusi kyykytettävänä. Onnea vaan, sanon minä.

Vierailija
82/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa, josta poistutaan tuolla tavalla, ei ollut ikinä rakkautta.

En ottaisi ikinä ihmistä kumppanikseni, joka kykenee tekemään noin. Luonnehäiriöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut ikionnellinen, jos eksä olisi jättänyt kunnolla niin, ettei enää palannut. On erittäin yleistä että lapsen lailla kiukutteleva mies käy seikkailuissaan ja pitää itsestään selvänä että nainen ottaa takaisin. Moni sitten ottaakin ja jää paskan valtaan.

Vainoamistapaukset myöskin useimmiten liittyy siihen että mies EI jätä rauhaan. Että ole onnellinen vaan. Älä myöskään itse vainoa häntä.

Vierailija
84/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap nyt ihan rehellisesti mitä sinä siltä exältä oikein tarvitset? Mikä sinun tavoite on? Olet nyt saanut sitkeän jumituksen päähäsi, etkä osaa luovuttaa. Olet muuttumassa vainoajaksi. Sellainenko haluat olla? Herätys nyt. Anna exän mennä, hän ei sinua enää halua.

Vierailija
85/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys! Myös eksät ovat ihmisiä, joilla on tunteet ja joita on voinut loukata. Järki käteen nyt.

Mihin se puhumalla muuttuu? Ei eksällä ole velvollisuutta olla haukuttavana koko loppuelämän ajan aina kun toinen märsää, että kun teit niin ja näin ja on vieläkin paha mieli. Get over it.

Et sä ole oikeutettu sanomaan kenellekään "get over it". Missä on sun tunne-elämä? Onko kaikki anonyymit ihan pimeitä?

Minäkin voin sanoa sinulle get over it.

sivusta

Juu, en ole kiinnostunut epäempaattisista ihmisistä.

Vierailija
86/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ap nyt ihan rehellisesti mitä sinä siltä exältä oikein tarvitset? Mikä sinun tavoite on? Olet nyt saanut sitkeän jumituksen päähäsi, etkä osaa luovuttaa. Olet muuttumassa vainoajaksi. Sellainenko haluat olla? Herätys nyt. Anna exän mennä, hän ei sinua enää halua.

En halua eksääni, vaikka se yrittäisi lahjoa mut takaisin :D

Periaatteet on erittäin tärkeitä. Jos loukataan, silloin pahoitellaan aidosti. En voi hyväksyä, että oon ollut vuosia suhteessa EPÄEMPAATTISEN mieslapsen kanssa. Tosi vaikea käsittää, että todellinen luonne paljastui vasta nyt ja hukkasin elämästäni vuosia.

Vierailija
87/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla melkoisen selvää, miksi ex ei halua olla missään tekemisissä ap:n kanssa. 

Vierailija
88/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla äitihullu. 

Vierailija
89/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla melkoisen selvää, miksi ex ei halua olla missään tekemisissä ap:n kanssa. 

Puolustat siis hyväksikäyttöä? Eksäni oli siis hyvin hämärä tyyppi, ja tää paljastui vasta vuosien jälkeen. Onko kull*si jo pystyssä?

Vierailija
90/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteessa, josta poistutaan tuolla tavalla, ei ollut ikinä rakkautta.

En ottaisi ikinä ihmistä kumppanikseni, joka kykenee tekemään noin. Luonnehäiriöistä.

Niin, toivottavasti ei tule kukaan ketjuun vastanneista siis vastaan. Tästä päätellen on jotenkin yleinen tapa että ensin ollaan oltu toisilleen jopa vuosia elämän tärkeimmät ihmiset, ehkä naimisissakin, ja sitten välit olisi ok tai jopa pitäisi katkaista tyystin ilman mitään oikeutta saada käsitellä asiaa? Että se siitä ja uutta putkeen vaan, niin kuin edellisellä ei olisi koskaan ollut mitään väliä tai hänen kanssa eletyllä elämällä.

Aivan älytöntä. Sanoisin ennemmin että tuollainen tapa erota missä asioita ei käsitellä loppuun aiheuttaa pahoja asioita kuten traumoja, joita sitten siirretään suhteesta toiseen kun on opittu ajattelemaan että ne kaikki suhteet ja ihmiset ovat kertakäyttöisiä ja heitettävissä pois roskan tavoin.

Vierailija
91/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse jälkiselvitellä, jos ei halua. Minun nykyisen puolisoni ex oli aivan mahdoton aikoinaan. Hän tivasi selitystä, miksi puolisoni oli halunnut erota. Kun sai vastauksen, tivasi aina vain lisää siitä aiheesta. Sitten myöhemmin, pitkä aika eron jälkeen häntä kiinnosti, miksei minun puolisoni ollut koskaan pitänyt hänen sukulaisistaan. Ihan kuin sillä olisi mitään tekemistä minkään asian kanssa.

Vierailija
92/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse jälkiselvitellä, jos ei halua. Minun nykyisen puolisoni ex oli aivan mahdoton aikoinaan. Hän tivasi selitystä, miksi puolisoni oli halunnut erota. Kun sai vastauksen, tivasi aina vain lisää siitä aiheesta. Sitten myöhemmin, pitkä aika eron jälkeen häntä kiinnosti, miksei minun puolisoni ollut koskaan pitänyt hänen sukulaisistaan. Ihan kuin sillä olisi mitään tekemistä minkään asian kanssa.

Kyllä pitää jälkiselvitellä ainakin tiettyyn rajaan asti. Ja ainakin jos on sen velkaa.

Vierailija
93/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolustat siis hyväksikäyttöä? Eksäni oli siis hyvin hämärä tyyppi, ja tää paljastui vasta vuosien jälkeen. Onko kull*si jo pystyssä?

Onhan tämä vaihtelua tavanomaisten äitijankkaustesi sijaan.

Vierailija
94/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää jälkiselvitellä ainakin tiettyyn rajaan asti. Ja ainakin jos on sen velkaa.

Ei kukaan ole toiselle velkaa.

Vierailija
95/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä "setviä" asioita exän kanssa eron JÄLKEEN. Kun on erottu niin on erottu, ne setvimiset kuuluisi tapahtua suhteen sisällä. Ero on seurausta siitä että suhteen sisäisten asioiden setviminen ei onnistunut. Sitten lähdetään ja jatketaan elämää.

Ärsyttää tuollaiset jumiutujat! Kaikkein kunnioittavinta on sanoa reilusti hyvästi eikä vaivata toista enää millään. Päästä irti toisesta, mitä sillä enää on väliä kuinka kamala ja katala hän oli, ette ole enää yhdessä ja hyvä niin.

Vierailija
96/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rakkautta enää toista kohtaan ole ja huomaa itsekin olevansa toiselle vain ilkeä, niin eikö juuri parasta ole silloin lähteä ennenkuin satuttaa vielä enemmän. Hänen rajansa on tullut täyteen siinä kohtaa, kun on päättänyt lähteä. Moni varmaan yrittää suhteessa puhua toiselle nätisti ensin, sitten rumasti ja lopussa on jo ilkeä, eikä jaksa enää yrittää. Ei estoja laiteta toiselle, jos vielä on mahdollista selvittää välejä. Jätä siis exäsi rauhaan ja mene vaikka terapiaan selvittelemään omaa päätäsi.

Vierailija
97/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelen - mitä konkreettisesti ottaen nyt haluat? Kertoa oman mielipiteesi? Kuulla, miksi hän teki niinkuin teki? Anteeksipyyntöä ja myöntämistä, että oli kuspiä? Onko joku (anteeksipyyntöä lukuunottamatta) näistä jotain muuta kuin itsestäänselvyyksiä, joiden jauhaminen on täysin turhaa?

Mitä eksältäsi haluat? Mitä se "asioiden selvittäminen"? Muuta kuin vanhojen jankkaamista.

Vierailija
98/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ne ”eron selvittelijät” juuri on. Yhteen kysymykseen annat vastauksen ja kohta on jokin täysin epäolennainen asia käsittelyssä.

Oma kokemus vuodelta 2003: kerroin asiallisesti avomiehelleni, että haluan erota, koska minusta on niin hankalaa olla hänen kanssaan, enkä koskaan osaa tehdä asioita oikein. Kun oli muutettu erilleen ja olin antanut hänelle enemmänkin kuin puolet yhdessä hankituista tavaroista, häntä alkoi kaihertaa, miksi hänen piti maksaa vuokrasta puolet vielä viimeiseltä kuukaudelta, vaikka hän muutti pois jo kuun puolivälissä. Niinpä, asunnon vuokralaki sen sanoo. Minäkin muutin pois ennen kuukauden loppua. Minun olisi pitänyt hänen oikeustajunsa mukaan ilmeisesti maksaa yksin sen puolikkaan kuukauden vuokran osuus, vaikka asuin siinä asunnossa vain muutaman päivän häntä kauemmin.

Tuon selvittelyn jälkeen alkoi painostus. Hän halusi tietää todellisen syyn, miksi olin jättänyt hänet. Minä ilmoitin, että se on ainoa ja todellinen syy, ettei minun ollut hyvä olla siinä suhteessa, koska en osanyt tehdä asioita hänen tahtomallaan tavalla ja minulla oli siksi paha olla. Siitä seurasi haukkumisryöppy, että minussahan se vika on ollut. Hän vaati, että minun olisi pitänyt selittää, millä tavoilla hän oli tehnyt minua kohtaan väärin. Niitä tekstareita tuli varmaan sata, joissa hän vaati vastauksia. Itse hän oli täysin viaton uhri omasta mielestään. Se vainoaminen loppui vasta kun löysin uuden avopuolison ja aloin odottaa lasta.

Vierailija
99/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään syytä "setviä" asioita exän kanssa eron JÄLKEEN. Kun on erottu niin on erottu, ne setvimiset kuuluisi tapahtua suhteen sisällä. Ero on seurausta siitä että suhteen sisäisten asioiden setviminen ei onnistunut. Sitten lähdetään ja jatketaan elämää.

Ärsyttää tuollaiset jumiutujat! Kaikkein kunnioittavinta on sanoa reilusti hyvästi eikä vaivata toista enää millään. Päästä irti toisesta, mitä sillä enää on väliä kuinka kamala ja katala hän oli, ette ole enää yhdessä ja hyvä niin.

Kyllä pitää selvittää joku asia, jos jompikumpi tarvitsee sen jotta PÄÄSEE YLI. Mitä helvettiä oikeasti :D

Vierailija
100/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia ne ”eron selvittelijät” juuri on. Yhteen kysymykseen annat vastauksen ja kohta on jokin täysin epäolennainen asia käsittelyssä.

Oma kokemus vuodelta 2003: kerroin asiallisesti avomiehelleni, että haluan erota, koska minusta on niin hankalaa olla hänen kanssaan, enkä koskaan osaa tehdä asioita oikein. Kun oli muutettu erilleen ja olin antanut hänelle enemmänkin kuin puolet yhdessä hankituista tavaroista, häntä alkoi kaihertaa, miksi hänen piti maksaa vuokrasta puolet vielä viimeiseltä kuukaudelta, vaikka hän muutti pois jo kuun puolivälissä. Niinpä, asunnon vuokralaki sen sanoo. Minäkin muutin pois ennen kuukauden loppua. Minun olisi pitänyt hänen oikeustajunsa mukaan ilmeisesti maksaa yksin sen puolikkaan kuukauden vuokran osuus, vaikka asuin siinä asunnossa vain muutaman päivän häntä kauemmin.

Tuon selvittelyn jälkeen alkoi painostus. Hän halusi tietää todellisen syyn, miksi olin jättänyt hänet. Minä ilmoitin, että se on ainoa ja todellinen syy, ettei minun ollut hyvä olla siinä suhteessa, koska en osanyt tehdä asioita hänen tahtomallaan tavalla ja minulla oli siksi paha olla. Siitä seurasi haukkumisryöppy, että minussahan se vika on ollut. Hän vaati, että minun olisi pitänyt selittää, millä tavoilla hän oli tehnyt minua kohtaan väärin. Niitä tekstareita tuli varmaan sata, joissa hän vaati vastauksia. Itse hän oli täysin viaton uhri omasta mielestään. Se vainoaminen loppui vasta kun löysin uuden avopuolison ja aloin odottaa lasta.

En jaksanut lukea elämäntarinaasi, koska se ei liity mitenkään tähän tilanteeseen. Itse haluan kumppanin, jolla on kyky empatiaan, MYÖS eron jälkeen. Ihmisyys ei katoa eron myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan