Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää eksä, joka ei selitellyt toimintaansa vaan katkaisi yhteydet kuin pieni lapsi

Vierailija
05.06.2020 |

Ärsyttää tää ns. "yleinen tapa", että välit eksään on katkaistava. Jotkut ottaa sen liian tosissaan ja täysin sokeana. Oma eksäni pakenee vastuuta ja sulki yhteydet heti, koska "niinhän nyt yleensä tehdään". Aivan sama, vaikka hän olisi tehnyt ties mitä pahuuksia, niin eipä niitä tarvi selitellä koska "eksien kanssa ei olla tekemisissä".
Hän on vieläpä lähemmäs 30v. Ärsyttää, että tuhlasin aikaani tuollaiseen.
Ja en siis ole pommitellut viesteillä, vaan vaatinut selitystä munattomuudelleen. Loppuratkaisu: ei vastausta ja ESTOT PÄÄLLE.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eksien kanssa pidä/tarvitse mitään puida ja selitellä. Kun suhde on ohi, niin kommunikaatiokin on ohi. Mitään tunneterapiaa ei kukaan ole velvollinen eksälleen antamaan.

Poislukien mahdollisia yhteisiä lapsia koskevien asioiden hoito.

Koittakaa nyt päästä elämässä eteenpäin. Miksi haluatte kuulla pihaustakaan eksästä?

Kyllä tarvitsee puida, jos siihen on syytä. Et tiedä mitä mun eksä teki ja en halua siitä kertoa. Tuomitsen ne, jotka samalla tavalla "sulkee pois" suhteen päätyttyä. Tulee mieleen joku selkärangaton mato, joka luikertelee vaivihkaa pois maisemasta.

Jos rikosta ei ole tapahtunut, ei ole mitään tarvetta puida vanhoja tekemisiä.

Et voi olla tosissasi :D missä on empatia?! Mitä ihmettä. Et varmaan ole valmis suhteeseen?

Vierailija
62/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa pitäisi opettaa ihmissuhdetaitoja. Todella moni vaan jäätyy ja vaihtaa maisemaa, kun tulee joku ongelmallinen tilanne.

Kaikki mun eksät ovat vaan ignooranneet eron jälkeen, vaikka joitain asioita olisi ehdottomasti pitänyt käsitellä. Ymmärrän ap:tä.

eli peilissä on se syy miks joutuivat ignooraan täysin tän kirjoittajan.

joskus parempi häipyä ku alottaa sotaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys! Myös eksät ovat ihmisiä, joilla on tunteet ja joita on voinut loukata. Järki käteen nyt.

Mihin se puhumalla muuttuu? Ei eksällä ole velvollisuutta olla haukuttavana koko loppuelämän ajan aina kun toinen märsää, että kun teit niin ja näin ja on vieläkin paha mieli. Get over it.

Vierailija
64/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäessään mun eksä piti minulle noin tunnin puheen, jossa kertoi kaikki "vikani". Olisi jatkanut monologia pidempäänkin, mutta pakkasin kamat ja lähdin menemään. Olin toki yrittänyt jo aikaisemmin (pari vuotta) keskustella ongelmista ja tehdä kompromisseja, mutta kumpaankaan hän ei ollut suostunut kertaakaan. Päättelin että tuskin hän kuuntelisi minua siinäkään vaiheessa kun ei aikaisemminkaan ollut osannut nähdä mitään vikaa omassa toiminnassaan.

Vierailija
65/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt avata ihan muutamalla konkreettisella esimerkillä, mitä voisivat olla asiat joita eksän kanssa pitäisi eron jälkeen vielä käsitellä?

Jos jompaakumpaa vaivaa joku asia ja haluaa tietää miksi toinen teki jotain??

Voitko sanoa tarkemmin ja konkreettisemmin. Mikä asia vaivaa ja teki mitä?

En aio selittää täällä. Aloituksen pointti on vähän herätellä niitä, jotka toimii samoin.

Herätellä ilman konkretiaa? Koko tästä monipolvisesta ketjusta ei ole jäänyt oikein mitään käteen, mikä antaisi syyn olla jotenkin aktiivisempi eksän suuntan jolla on jäänyt jotain hampaankoloon.

Siis muuta kuin että on olemassa eksiä jotka haluaisivat pitää yhteyttä "asioiden käsittelyn" merkeissä, ja eivät arvosta ihmisiä jotka eivät pidä yhteyttä käsitelläkseen asioita. Pelkkää mutinaa tuulessa.

Vierailija
66/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä empatiasta huutelevat ovat itsekeskeisiä pa*koja, joita ei välitä v*tun vertaa, että se toinen osapuoli saattaa ahdistua ja olla yhtä ongelmainen kuin asioita puimaan ahdisteleva.

Vierailija
67/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys! Myös eksät ovat ihmisiä, joilla on tunteet ja joita on voinut loukata. Järki käteen nyt.

Siksi se eksä ei haluakkaan vastata vainoosi vaan on pistänyt estot päällä kaikkialla.

Vierailija
68/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä aloitti viesteillä vainoamisen eron jälkeen. Vaati anteeksipyyntöä, kun eron yhteydessä pyysin häneltä, että ei pelailisi minulla ja tunteillani ja että kohtelisi minua kunnioittavasti. Tämä oli hänen mielestään hänen törkeää mustamaalaamistaan ja demonisointiaan, henkistä väkivaltaa, joka oikeutti hänet pommittamaan viesteillä useita päiviä putkeen. Viestit olivat pituudeltaan A4-luokkaa ja täynnä loukkauksia ja syytöksiä, ei lopettanut pyynnöistäni huolimatta. Lopulta jouduin estämään hänen yhteydenottonsa.

Eli jos tyylisi on ollut yhtään samanlaista, niin en ihmettele. Kenenkään ei tarvitse kuukausia eron jälkeen kuunnella loputonta jankkausta, loukkauksia ja selitysvaatimuksia. Jätä eksäsi rauhaan ja jatka elämääsi. Hän ei ole sinulle mitään velkaa.

Kyllä hän on periaatteessa velkaa sen ajan, joka hänen kanssaan on vietetty.

Höpö höpö. Kun erotaan niin se on sitten siinä, eikä kukaan ole toiselle mitään velkaa. Jos hän sen sijaan kavalsi sinulta rahaa tms., tee rikosilmoitus. Jos hän taas on ”syyllinen” hölmöön käytökseen, unohda ja jatka matkaa.

Täh? Tietenkin asiat pitää selvittää, jos jompaakumpaa ahdistaa joku asia. Sen jälkeen voi katkaista välit tai jatkaa vaikka kavereina. Mitä ihmettä puhut?

Kuinka pitkään sen toisen pitäisi sitten olla vielä käytettävissä? Parempi se on niin, että suoraan syvään päähän vaan ja uimaan. 

Antaisitko saman vinkin uimataidottomalle?

Vierailija
69/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa pitäisi opettaa ihmissuhdetaitoja. Todella moni vaan jäätyy ja vaihtaa maisemaa, kun tulee joku ongelmallinen tilanne.

Kaikki mun eksät ovat vaan ignooranneet eron jälkeen, vaikka joitain asioita olisi ehdottomasti pitänyt käsitellä. Ymmärrän ap:tä.

Ehkä ois pitänyt käsitellä, ennen eroa?

Tiedän että jotkut pystyy tulemaan toimeen eron jälkeen, jotkut jatkavat ystävinä, mutta useimmilla yhteyden pito lakkaa.

Kaverilta lähti nainen työpäivän aikana jättämättä viestiä tai yhteystietoja.

Vierailija
70/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä aloitti viesteillä vainoamisen eron jälkeen. Vaati anteeksipyyntöä, kun eron yhteydessä pyysin häneltä, että ei pelailisi minulla ja tunteillani ja että kohtelisi minua kunnioittavasti. Tämä oli hänen mielestään hänen törkeää mustamaalaamistaan ja demonisointiaan, henkistä väkivaltaa, joka oikeutti hänet pommittamaan viesteillä useita päiviä putkeen. Viestit olivat pituudeltaan A4-luokkaa ja täynnä loukkauksia ja syytöksiä, ei lopettanut pyynnöistäni huolimatta. Lopulta jouduin estämään hänen yhteydenottonsa.

Eli jos tyylisi on ollut yhtään samanlaista, niin en ihmettele. Kenenkään ei tarvitse kuukausia eron jälkeen kuunnella loputonta jankkausta, loukkauksia ja selitysvaatimuksia. Jätä eksäsi rauhaan ja jatka elämääsi. Hän ei ole sinulle mitään velkaa.

Minä en ole sun eksä. Älä vertaa noita, ihan eri tilanteita. Ja mun eksä on oikeasti syyllinen ja toimi pahasti.

Ap

Olisit onnellinen että pääsit siitä pahasta ihmisestä eroon. Miksi vielä haluat jatkaa riitelyä hänen kanssaan?

Vierailija
71/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuvussa on ihminen jolle tulee usein tarve puhdistaa ilmaa.

Silloin hän alkaa tökkimään muita ihmisiä ja kaivaa aihetta riidalle aivan ihmeellistä asioista, vaikka naapurin verhoista jos ei muuta keksi

Jos riitelykaveria ei löydy niin sitten on kiukuinen kun"ihmiset eivät halua selvitellä asioita" hänen kanssaan.

Todellisuudessa hän vain purkaa sisäistä ahdistustaan sillä riitelyllä ja pitää muita velvollisina osallistumaan niihin riitoihin.

Sitten kun on saanut päästeltyä keuhkojen täydeltä niin on tyytyväinen jonkin aikaa. Kun ilma puhdistui. Nopeasti alkaa kuitenkin keräämään uutta kiukkua. Kerää sitä oman aikansa ja purkaa sen sitten siihen ressukkaan joka sattuu kohdalle kiukun purkautuessa.

AP:n purkauksesta tuli mieleen tämä henkilö.

Vierailija
72/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet exällesi historiaa. Ei hän enää vastaa sinulle mistään. Miksi hänen pitäisi olla kiinnostunut sinun selvityksistäsi?

Vierailija
73/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain sinun yksipuolinen mielipiteesi. Exäsi mielestä asiat on käsitelty. Mene terapiaan jos haluat vatvoa asioitasi.

Vierailija
74/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eksien kanssa pidä/tarvitse mitään puida ja selitellä. Kun suhde on ohi, niin kommunikaatiokin on ohi. Mitään tunneterapiaa ei kukaan ole velvollinen eksälleen antamaan.

Poislukien mahdollisia yhteisiä lapsia koskevien asioiden hoito.

Koittakaa nyt päästä elämässä eteenpäin. Miksi haluatte kuulla pihaustakaan eksästä?

Kyllä tarvitsee puida, jos siihen on syytä. Et tiedä mitä mun eksä teki ja en halua siitä kertoa. Tuomitsen ne, jotka samalla tavalla "sulkee pois" suhteen päätyttyä. Tulee mieleen joku selkärangaton mato, joka luikertelee vaivihkaa pois maisemasta.

Jos rikosta ei ole tapahtunut, ei ole mitään tarvetta puida vanhoja tekemisiä.

Et voi olla tosissasi :D missä on empatia?! Mitä ihmettä. Et varmaan ole valmis suhteeseen?

Jos suhde loppuu se loppuu. Suurimmalle osalle ihmisistä se tarkoittaa juuri sitä. Sitten on teitä säälittäviä itsesääliskelijöitä ja menneiden asioiden märehtijöitä.

Vierailija
75/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä kuunnella exän jorinoita? Ei se kuitenkaan sano sitä, mitä haluaisit kuulla. Lopulta sillä on hyvä fiilis, kun sai puhuttua omatuntonsa puhtaaksi ja sinulle jäi luu käteen, kun sen selittelyt eivät antaneet mitään vastauksia tai muuttaneet tilannetta muuksi. Hattu päähän ja näkemiin, se on minun neuvoni.

Vierailija
76/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi erottu jotenkin hyvissä väleissä niin rehelliseen ja rauhalliseen keskusteluun voisin KERRAN lähteä puhelimitse. Siis jos toinen esim. haluaa tietää suoraan ja kaunistelematta syyt lähtöön, itsensäkehittämismielessä.

Mihinkään syyttelyyn tai pahan olon itkeskelyolkapääksi en menisi mukaan sekunniksikaan. Kyllä eron jälkeen tunnetason tuki on jossain ihan muuallla.

Vierailija
77/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä se asioiden jauhaminen jälkikäteen hyödyttää mitään? Ex on kaikista jäävein auttamaan sydänsuruissa, kun hän on niihin osasyyllinen. Menneen suhteen asiat ei puhumalla muutu enää miksikään. Parasta vain jatkaa matkaa ja etsiä uudet tuulet.

Vierailija
78/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se puhumalla muuttuu? Ei eksällä ole velvollisuutta olla haukuttavana koko loppuelämän ajan aina kun toinen märsää, että kun teit niin ja näin ja on vieläkin paha mieli. Get over it.

Et sä ole oikeutettu sanomaan kenellekään "get over it". Missä on sun tunne-elämä? Onko kaikki anonyymit ihan pimeitä?

Vierailija
79/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi erottu jotenkin hyvissä väleissä niin rehelliseen ja rauhalliseen keskusteluun voisin KERRAN lähteä puhelimitse. Siis jos toinen esim. haluaa tietää suoraan ja kaunistelematta syyt lähtöön, itsensäkehittämismielessä.

Mihinkään syyttelyyn tai pahan olon itkeskelyolkapääksi en menisi mukaan sekunniksikaan. Kyllä eron jälkeen tunnetason tuki on jossain ihan muuallla.

Kestät siis todella huonosti kritiikkiä. Itsensä kehittäminen voi olla vaikeaa.

Vierailija
80/145 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä ole oikeutettu sanomaan kenellekään "get over it". Missä on sun tunne-elämä? Onko kaikki anonyymit ihan pimeitä?

Minäkin voin sanoa sinulle get over it.

sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi