Ärsyttää eksä, joka ei selitellyt toimintaansa vaan katkaisi yhteydet kuin pieni lapsi
Ärsyttää tää ns. "yleinen tapa", että välit eksään on katkaistava. Jotkut ottaa sen liian tosissaan ja täysin sokeana. Oma eksäni pakenee vastuuta ja sulki yhteydet heti, koska "niinhän nyt yleensä tehdään". Aivan sama, vaikka hän olisi tehnyt ties mitä pahuuksia, niin eipä niitä tarvi selitellä koska "eksien kanssa ei olla tekemisissä".
Hän on vieläpä lähemmäs 30v. Ärsyttää, että tuhlasin aikaani tuollaiseen.
Ja en siis ole pommitellut viesteillä, vaan vaatinut selitystä munattomuudelleen. Loppuratkaisu: ei vastausta ja ESTOT PÄÄLLE.
Kommentit (145)
Jos keskusteluista on aiempaa hyvää kokemusta kumppanin kanssa, niin olettaisin, että molemmat olisivat halukkaita selvittämään välit eron jälkeen. Jos aiemmat kokeukset ovat olleet huonoja, niin sitten ymmärrän, ettei kiinnosta.
Hyvin harvoin ero tulee oikeasti yllätyksenä. Epäkohtia on voitu puida vuositolkulla, mutta niitä ei olla huomioitu. Etenkin miehet ottavat tällaisen "nalkutuksena" ja se menee toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Miksi tällaista suhdetta pitäisi enää puida eron jälkeen? Toinen vaan kiistää kaikki "syytökset" "miksi et koskaan sanonut?" ja antaa täyslaidallisen takaisin.
Meille tuli ero. Ei olisi tullut, jos mies olisi ollut keskustelevaa sorttia. Yhtä mun vihaamista koko suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse jälkiselvitellä, jos ei halua. Minun nykyisen puolisoni ex oli aivan mahdoton aikoinaan. Hän tivasi selitystä, miksi puolisoni oli halunnut erota. Kun sai vastauksen, tivasi aina vain lisää siitä aiheesta. Sitten myöhemmin, pitkä aika eron jälkeen häntä kiinnosti, miksei minun puolisoni ollut koskaan pitänyt hänen sukulaisistaan. Ihan kuin sillä olisi mitään tekemistä minkään asian kanssa.
Kyllä pitää jälkiselvitellä ainakin tiettyyn rajaan asti. Ja ainakin jos on sen velkaa.
Ulkopuolinen ei voi mitenkään ottaa kantaa mitä pitää jälkiselvitellä ja miten.
Oma kokemukseni on se, että eksäni on sairaalloisen mustasukkainen, luonnehäiriöinen ja epämiellyttävä ihminen, joka on tehnyt todella paskamaisia tekoja. Yritin keskustella hänen kanssaan itseni uuvuksiin suhteen aikana, mutta mitään sanottavaa ei ollut jäljellä, kun ilmoitin erosta. Kaikki ongelmat oli kerrottu jo moneen kertaan eikä mitään ollut tapahtunut. En siis reagoinut eksän pommitukseen mitenkään. Muutaman kerran olen puolivahingossa keskustellut hänen kanssaan vuosien kuluttua ja sama syyttely ja tivaus alkaa heti. Ihan sama mitä hänelle sanon, hän ei muuta käsitystään siitä, että petin häntä mennen tullen jne.
Eksältä jos taas kysyisi niin olen se psykopaatti, joka jätti hänet kuin nalli kalliolle eikä suostunut edes kertomaan mistä on kyse tai antamaan mahdollisuutta. Olisin se kroonisesti pettävä eksä, johon ei voinut luottaa ja joka vielä jätti tökerösti ja jonka kanssa ei pystynyt selvittämään edes eroa.
Ap, ahdistat eksääsi, anna hänen olla.
Sama homma. Tietäisin kaavankin miten keskustelu menisi. Ensin mielistelee, anelee, on hellä ja myötämielinen, sitten haluaisi puhua ja selittää ja kysellä miksi halusin erota. Sitten kumoaisi kaikki syyni ja anelisi yrittämään vielä kerran. Koska hän "on nyt muuttunut ja kaikki olisi paremmin ja me sovitaan niin hyvin yhteen ja rakastetaanhan me toisiamme kuitenkin" jne läpälässyn lää.
Never again. En todellakaan anna mitään saumaa keskusteluun. Kaikki on sanottu sillä yksinkertaisella lauseella: it's over. Ei ole enää mitään juteltavaa, ei selityksiä, ei anteeksi annettavaa, eikä pyydettävää.