Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinua parhaiten auttanut silmätippa / -suihke?

Vierailija
02.10.2025 |

Toimivin? Toimivatko ne silmäsuihkeet joita suihkautetaan kiinni olevaan silmään?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oftagel ja Viscotears. 

Vierailija
2/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunamehu. Kannattaa kokeilla. Tappaa bakteereja. Lisää kosteutta. Luonnontuote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylo Gel silmätipat. Paljon parempia kuin viscotears. Ja voi suihkuttaa vaakatasossa silmään jos haluaa. 

Vierailija
4/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxyal triple action. Korjaa myös lipidikerrosta, ns. vesitipoilla en tee yhtään mitään. Eikä sisällä ärsyttäviä säilöntäaineita vaikka säilyy 6kk avaamisesta.

Vierailija
5/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lecrolyn-tipat + Benadryl-kapselit ovat toimineet ainakin minulla allergisiin silmäoireisiin.

Vierailija
6/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei ole kertonut että silmätipat tuntuu näin kivalta! Kävin juuri apteekissa ostamassa ja laitoin ekat Viscotearsit silmiin ja olo virkistyi.

Nämä on kerta-annospakkauksissa, pienissä "pipeteissä". Ohjeessa lukee että vain yksi tippa kumpaankin silmään ja sitten toi pipetti heitetään roskiin. 3-4 tippaa per silmä päivässä. Mutta siihenhän jää sitä geeliä tosi paljon kahden tipan jälkeen! Vai onko tarkoitus että siitä yhdestä pipetistä eli kerta-annospakkauksesta otetaan koko päivän tipat ja vasta sitten heitetään roskiin ja seuraavana päivänä uusi kerta-annospakkaus? Ei kai nyt 3-4 kerta-annospakkausta päivässä käytetä?

ap

Vierailija
7/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesi

Vierailija
8/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ainoan kerran kun ostin silmätippoja, kun toinen silmä tuntui kuivalta, niin farmaseutti ehdotti tippaa, joka sai silmän tuntumaan siltä kuin olisi ollut hiekkaa. En tiedä mikä meni pieleen.

Vierailija
9/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin putkimies.

Vierailija
10/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tarvittaessa käyttänyt ihan keittosuolaliuosta sisältäviä tippoja. Ratiofarmin Naso NaCl yksittäispakattuja on nyt kotona.

Vierailija
11/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät tarvitse silmätippoja, meillä on niitä omasta takaa, riittää kun nainen taas sanoo että ei tänään.

Vierailija
12/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei ole kertonut että silmätipat tuntuu näin kivalta! Kävin juuri apteekissa ostamassa ja laitoin ekat Viscotearsit silmiin ja olo virkistyi.

Nämä on kerta-annospakkauksissa, pienissä "pipeteissä". Ohjeessa lukee että vain yksi tippa kumpaankin silmään ja sitten toi pipetti heitetään roskiin. 3-4 tippaa per silmä päivässä. Mutta siihenhän jää sitä geeliä tosi paljon kahden tipan jälkeen! Vai onko tarkoitus että siitä yhdestä pipetistä eli kerta-annospakkauksesta otetaan koko päivän tipat ja vasta sitten heitetään roskiin ja seuraavana päivänä uusi kerta-annospakkaus? Ei kai nyt 3-4 kerta-annospakkausta päivässä käytetä?

ap

Itse pistän kaiken mikä siitä ulos tulee ja jatkan vielä toiseen silmään, jos tuntuu ettei tullut tarpeeksi.

Vierailija
13/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tarvittaessa käyttänyt ihan keittosuolaliuosta sisältäviä tippoja. Ratiofarmin Naso NaCl yksittäispakattuja on nyt kotona.

Suola voi poltella ja itse olen muutaman kerran poistanut punasilmän ruokasoodalla liuotettuna veteen. 

Vierailija
14/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tarvitse silmätippoja, meillä on niitä omasta takaa, riittää kun nainen taas sanoo että ei tänään.

Outoa, ettei mulle ole ikinä sanottu. Johtuu varmaan siitä, että teen aina kaikkeni naisen nautinnon eteen.

M45

Vierailija
15/15 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ainoan kerran kun ostin silmätippoja, kun toinen silmä tuntui kuivalta, niin farmaseutti ehdotti tippaa, joka sai silmän tuntumaan siltä kuin olisi ollut hiekkaa. En tiedä mikä meni pieleen.

Näin voi käydä jos silmät ovat hyvin kuivat. Vertaa tilanteeseen, että iho on niin kuiva että se halkeilee ja vedät siihen kosteusvoiteen päälle, kyllähän se kirvelee ja kiristelee aikansa. Tässä tapauksessa olisi hyvä vain käyttää tippoja vähän pidempään, jolloin silmän pinta korjaantuu. Toinen vaihtoehto on kokeilla lipidipohjaista tippaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän