Ärsyttää eksä, joka ei selitellyt toimintaansa vaan katkaisi yhteydet kuin pieni lapsi
Ärsyttää tää ns. "yleinen tapa", että välit eksään on katkaistava. Jotkut ottaa sen liian tosissaan ja täysin sokeana. Oma eksäni pakenee vastuuta ja sulki yhteydet heti, koska "niinhän nyt yleensä tehdään". Aivan sama, vaikka hän olisi tehnyt ties mitä pahuuksia, niin eipä niitä tarvi selitellä koska "eksien kanssa ei olla tekemisissä".
Hän on vieläpä lähemmäs 30v. Ärsyttää, että tuhlasin aikaani tuollaiseen.
Ja en siis ole pommitellut viesteillä, vaan vaatinut selitystä munattomuudelleen. Loppuratkaisu: ei vastausta ja ESTOT PÄÄLLE.
Kommentit (145)
Kouluissa pitäisi opettaa ihmissuhdetaitoja. Todella moni vaan jäätyy ja vaihtaa maisemaa, kun tulee joku ongelmallinen tilanne.
Kaikki mun eksät ovat vaan ignooranneet eron jälkeen, vaikka joitain asioita olisi ehdottomasti pitänyt käsitellä. Ymmärrän ap:tä.
Vierailija kirjoitti:
Kouluissa pitäisi opettaa ihmissuhdetaitoja. Todella moni vaan jäätyy ja vaihtaa maisemaa, kun tulee joku ongelmallinen tilanne.
Kaikki mun eksät ovat vaan ignooranneet eron jälkeen, vaikka joitain asioita olisi ehdottomasti pitänyt käsitellä. Ymmärrän ap:tä.
Ohi aiheen, mutta pakko sanoa:
En usko että missään muussa maassa ajatellaan, että koulussa pitäisi opettaa kaikki mahdolliset taidot ihmissuhteista rahankäyttöön, matematiikasta uimataitoon ja vielä kaikki muut aineet siihen päälle. Aina kun joku asia tökkii, todetaan että koulussa pitäisi opettaa tätä ja tätä. Ja opettajia kuitenkin halveksutaan ja moititaan ja heidän työtään vesitetään kotona arvostelemalla. Aikamoinen yhtälö!
Minunkin eksä alkoi leikkiä vainajaa eron jälkeen. Mietin silloin että mitä vittua, mutta näköjään aika yleistä? Voi Jeesus.
Jollei ole yhteistä omaisuutta, lapsia tai muuta yhteistä, niin tuo ero on ero.
Mulla yksi suhde päättyi just noin ja jälkikäteen olen ajatellut tyyppiä kunnioittaen. Kerrasta poikki eikä mitään eroleikkejä.
Voisiko joku nyt avata ihan muutamalla konkreettisella esimerkillä, mitä voisivat olla asiat joita eksän kanssa pitäisi eron jälkeen vielä käsitellä?
Vierailija kirjoitti:
Jollei ole yhteistä omaisuutta, lapsia tai muuta yhteistä, niin tuo ero on ero.
Mulla yksi suhde päättyi just noin ja jälkikäteen olen ajatellut tyyppiä kunnioittaen. Kerrasta poikki eikä mitään eroleikkejä.
En itse kunnioita sellaisia ihmisiä ollenkaan. Ihmisillä on tunteet, myös eksillä. Empatiakyky on merkittävin piirre ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nyt avata ihan muutamalla konkreettisella esimerkillä, mitä voisivat olla asiat joita eksän kanssa pitäisi eron jälkeen vielä käsitellä?
Jos jompaakumpaa vaivaa joku asia ja haluaa tietää miksi toinen teki jotain??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko sanoa tarkemmin ja konkreettisemmin. Mikä asia vaivaa ja teki mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko sanoa tarkemmin ja konkreettisemmin. Mikä asia vaivaa ja teki mitä?
En aio selittää täällä. Aloituksen pointti on vähän herätellä niitä, jotka toimii samoin.
Nämä ghostaaja exät yleensä ilmestyvät kuitenkin muutaman kuukauden päästä vonkaamaan seksiä, että tämä piirre on myös erikoinen. Mitään anteekspyyntöä ei tule sikailuista ja muusta, mutta sänkyyn voisi silti hypätä.
Parempi noin päin kuin että vielä viiden vuoden jälkeen tulee tappouhkauksia.
Mä en ymmärrä miksi pitää enää pitää yhteyttä eksään. Jos on erottu on erottu. Eksän ongelmat ei kuulu minulle. En todellakaan vastaisi enää mihinkään kun vaikuttaa olevan vain ikävää aisaa.
Miksi niitä vanhoja asioita pitää vielä märehtiä kerran on erottu? Ei ne itkemällä ja läpikäymällä muutu miksikään. Tässä vaan ap haluaa vielä viimeiseen asti hallita eksää ja sitä, miten eksällä pitäisi ajatella tietyistä asioista, jotka eivät enää tarvitse selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on kitissyt tätä samaa juttua jo kuukausitolkulla. Hommahan meni niin että AP itse sanoi miehelle että erotaan sitten. No tämä sitten sopi miehelle vallan hyvin, mitä AP ei ollenkaan osannut odottaa, vaan odotti että mies alkaa rukoilla että älä jätä minua ja voi voi jne.
Tästä AP veti suuret kilarit ja on siitä asti yrittänyt saada eksää "puimaan asioita" ja kuuntelemaan AP:n näkemyksiä mikä kaikki eksässä on vialla. Jostain kumman syystä miestä ei tämä puiminen kiinnosta.
AP muuten jossain vaiheessa myös kertoi täällä että aikoi mustamaalata miestä kaikille yhteisille tutuille. Että sellainen tapaus.
Muuten hyvä analyysi paitsi sukupuolet väärinpäin
Kyllä sinä nainen ole ainakin aiemmin ollut kun olet miekkosista täällä jauhanut. Ja kertonut miten olet niin kaunis että miehet ovat innoissaan. Mutta sitten näkevät hienon talosi ja sitten suhtautuvat huonosti siihen. Ynnä muuta ynnä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi pitää enää pitää yhteyttä eksään. Jos on erottu on erottu. Eksän ongelmat ei kuulu minulle. En todellakaan vastaisi enää mihinkään kun vaikuttaa olevan vain ikävää aisaa.
Eksän ongelmat kuuluu sinulle, jos olet itse ne aiheuttanut JA et ota niistä mitään vastuuta.
Minä katkasin välit ex naiseeni, koska hän ei ollut enää kiinnostava enkä nähnyt mitään syytä jutella joutavia, kun koko ihminen ei kiinnosta pätkääkään. Miks pitäs väkisin olla tekemisissä ja selitellä jotain. Oma exäni tivasi asioita mitkä ei edes kuulu sille ja uhkasi estoilla. Sanoin laita vaan estot ja aina vaan parempi jos poistat koko numeroni, koska minä en ota yhteyttä sinuun ikinä muutenkaan. Etsi uusi mies vaikka. Se henkilö ei tehnyt koskaan mitään oikeastaan. Kun asiasta sanoi, niin raivari. Nyt voi sit raivoo itekseen tai jollekkin muulle, minä en kuuntele enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei eksien kanssa pidä/tarvitse mitään puida ja selitellä. Kun suhde on ohi, niin kommunikaatiokin on ohi. Mitään tunneterapiaa ei kukaan ole velvollinen eksälleen antamaan.
Poislukien mahdollisia yhteisiä lapsia koskevien asioiden hoito.
Koittakaa nyt päästä elämässä eteenpäin. Miksi haluatte kuulla pihaustakaan eksästä?
Kyllä tarvitsee puida, jos siihen on syytä. Et tiedä mitä mun eksä teki ja en halua siitä kertoa. Tuomitsen ne, jotka samalla tavalla "sulkee pois" suhteen päätyttyä. Tulee mieleen joku selkärangaton mato, joka luikertelee vaivihkaa pois maisemasta.
Jos rikosta ei ole tapahtunut, ei ole mitään tarvetta puida vanhoja tekemisiä.
Herätys! Myös eksät ovat ihmisiä, joilla on tunteet ja joita on voinut loukata. Järki käteen nyt.
korkeastikoulutettu exäni toimi myös tuolla tavoin, se on jotain lapsuudesta jäänyttä traumaa ettei osata käsitellä mitään erimielisyyksiä ja sitten täysi mykkäkoulu päälle heti kun joku asia ei miellytä. Tuollaisella asenteella ei vaan pärjää missään ihmissuhteissa, myös ystävät saattavat loitota tuollaisen käytöksen seurauksena. Kukaan toinen ei oikeasti pidä mykkäkoulua harrastavasta. Aikuisten ihmisten tulisi osata keskustella asioista järkevästi, mutta kaikki eivät osaa. Kouluissakaan ei opeteta ihmissuhdetaitoja eikä monessa kodissa.