Hallituksen pöydällä: raippavero-solidaarisuusveron alaraja 3 000 euron kuukausituloihin.
LIsää veroja on saatava. Nyt vähintään 6300 ansaitsevia verotetaan normaalin progression lisäksi raippaverolla.
Alarajaa suunnitellaan laskettavakasi 3000 euroon. Tämä on luonnollista kun rahaa tarvitaan paljon lisää kaikkeen hyvään.
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne teidän ressukoiden verot NIIN paljoa nouse, että nälkää joutuisitte näkemään. Ehkä jää joku sisälihapihvi ostamatta joskus.
Kamelin selkä on verotuksen suhteen katkennut jo aikoja sitten.
Outo juttu, kun minulla taas on aina ollut vamaa maksaa veroni mukisematta. Ja mitä enemmän olen tienannut, sen paremmin on veronmaksuun rahat riittäneet. Ehkä sinä vain elät liian leveästi tuloihisi nähden, ja syytät siitä verottajaa?
Ette te köyhät maksa veroja.
Uskokaa nyt, että jos siitä työttömyystuesta, työkyvyttömyyseläkkeestä tai starttirahasta menee pieni osa veroihin, niin se EI ole verojen maksamista. Ei voi olla looginen ajattelu niin vaikeaa.
Itse työttömänä maksan ainakin kiinteistöveroa ja ajoneuvoveroa.
Olisi oikeudenmukaista, että joutuisit myymään autosi ja kiinteistösi.
Heti jos hetkenkin on työtön niin asunto tulee myydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan niille, jotka meinaavat jäädä Suomeen maksamaan tämän sotkun.
Ja sun mielestä tämä koronan aiheuttama taloussotku on vain Suomen sisäinen juttu? On kyllä päässä jotain vikaa, jos kuvittelee, että Suomen taloustilanne olisi pysynyt normaalina korona-aikana.
En tiedä edes mistä aloittaa kaltaisesi ihmisen kanssa, joka ei selvästikkään seuraa asioita.
-ei ole ainoastaan Suomen sisäinen juttu
-Italian, Espanjan, Ranskan ja Saksan pankit olivat huonossa kunnossa jo ennen koronaa
-Suomen hallitus haluaa kiristää meidän verotusta, että saadaan maksettua edellä mainittujen maiden pankeille, lisäksi pitäisi kustantaa Espanjan perustulokokeilua jne
-suuri osa muista euromaista aikoo pienentää verotusta samalla kun täällä aiotaan kiristää
-Italiassa menetetään mafian vuoksi verotuloja joka vuosi lähes 200 miljardia
-Italialla on maailman 4. suurimmat kultavarannot, ehkä niitä pitäisi myydä ennen kuin pummitaan muilta rahaa, (Suomella 44. suurimmat)
-italialaisilla ja espanjalaisilla on keskimäärin paljon enemmän varallisuutta per kotitalous, puhumattakaan nyt saksalaisista ja ranskalaisista
................................
EN JAKSA LUETELLA ENEMPÄÄ
Oi voi, että joku luulee olevansa ainoa, joka maksaa kaikkien maiden velat ja ettei Suomi itse ole ollenkaan ottanut taloudellisesti takapakkia koronan takia.
Olet joko trolli tai vähä-älyinen. Ei kukaan täysjärkinen ajattele noin epäloogisesti, ymmärrä kaikkea noin väärin ja elä noin syvällä satumaassa.
3400e brutosta jää nyt käteen 2600e ruokarahojen kanssa. Mistä siinä otetaan? Asumisen, laskujen ja päivähoitokulujen jälkeen ei hurrata tai eletä herroiksi. Pärjätään ja ruokaa saadaan pöytään, mutta kaikki ylimääräinen vaatii erikseen säästämistä. Näin se on varmasti monella perheellä keskituloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne teidän ressukoiden verot NIIN paljoa nouse, että nälkää joutuisitte näkemään. Ehkä jää joku sisälihapihvi ostamatta joskus.
Outo juttu, kun minulla taas on aina ollut vamaa maksaa veroni mukisematta. Ja mitä enemmän olen tienannut, sen paremmin on veronmaksuun rahat riittäneet. Ehkä sinä vain elät liian leveästi tuloihisi nähden, ja syytät siitä verottajaa?
Uskokaa nyt, että jos siitä työttömyystuesta, työkyvyttömyyseläkkeestä tai starttirahasta menee pieni osa veroihin, niin se EI ole verojen maksamista. Ei voi olla looginen ajattelu niin vaikeaa.
Heti jos hetkenkin on työtön niin asunto tulee myydä?
Noille hulluille on olemassa joku the työtön joka muuttuu yössä rikolliseksi tukien kuppaajaksi vaikka on maksanut työttömyysvakuutusmaksua palkastaan vuosikaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Paljonko haluaisit maksaa minulle asumistukea? Helsingissä asun.
Maksat itse kiinteistöstä ja autosta saatavilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
3400e brutosta jää nyt käteen 2600e ruokarahojen kanssa. Mistä siinä otetaan? Asumisen, laskujen ja päivähoitokulujen jälkeen ei hurrata tai eletä herroiksi. Pärjätään ja ruokaa saadaan pöytään, mutta kaikki ylimääräinen vaatii erikseen säästämistä. Näin se on varmasti monella perheellä keskituloilla.
On se kamalaa kun tienaa, onse, onse, kamalaa sanon vaan.. kamalaa. Herranjumala jos saa vielä bonuksen tai palkankorotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Korona on lisännyt valtion menoja. Tilapäisesti ne on maksettu velalla, mutta pakko ne on pidemmän päälle jollain maksaa oikeastikin. Rikkailta voidaan verottaa.
On se varmaan ihanaa olla rikas kolmentonnin kuukausituloilla. Sehän tarkoittaa sitä, että elää kehitysmaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on lisännyt valtion menoja. Tilapäisesti ne on maksettu velalla, mutta pakko ne on pidemmän päälle jollain maksaa oikeastikin. Rikkailta voidaan verottaa.
Ma..han.muuton kustannukset ovat miljardeja mutta tätä ei voitaisi leikata? Ei infrahankkeita, ei kehitysapua, ei hävittäjiä...vain lisää veroja?
Maahan muu to n kulut eivät ole mitään miljardeja miten tämän lakit. Miljardit tarkoittaa mieelstäsi mitä. Tämä on tätä persujen ymmärtämätöntä populisatista talouspolitiikkaa jossa heitellään miljardeja ilmaan mitään perustelematta.
Persujen keino on lukkiutua kotiin omien rahojen kanssa, se ei johda mihinkään kehitykseen eikä minkäänlaiseen talouteen.
Eipä kukaan ole kiistänyt Pauli Vahteran laskemaa 3,2 miljardin summaa.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/200a4e99-a71a-4b7a-a6de-6369cca9e348Eipä sen kiistää jokainen joka ymmärtää miten nu o on laskettu. Ainoa joka ei sitä kiistä on populisti joka ei ymmärrä miten näihin lukuihin on päästy kuten sinä vaan levittää sitä disinformaatiota totuutena ymmärtämättömyyttään.
Siinä on otettu huomioon muita yhteiskunnan rakenteellisia kuluja enimmäkseen eikä ma ahanm uuton kuluja. Ei maa hanmuu ton kuluihin kuulu enää kulut sen jälkeen kun on maassa niitä ei voi vähentää muutenkaan tässä tapauksessa joten ei ole ratkaisu jota tarvitaan tässä. Piiloudut jonkun pauli vaahteran taakse ymmärtämättä edes miten hän on noihin lukuihin päässyt.
Kysyin sinulta miten pääset näihin miljardeihin? Esität laskelmia joista et ymmärrä mitään. Tässä on juuri ydin miksi persut eivät ole niitä välkyimpiä ihmisiä ja heille uppoaa helposti disinformaatio kun oma ymmärrys asioita on heikkoa menee läpi kaikki valeuutiset. Kun oma mieli ei niitä ymmärrä eikä kyseenalaistaa ei osaa ymmärtää levittävänsä valeuutisia.
Kysytään toisin, voiko mielestäsi ottaa pois noista esittämistäsi maa hanm uuton kuluista mitä ja miten?
Voisitko avata ensimmäistä lausettasi 'Eipä sen kiistää jokainen joka ymmärtää miten nu o on laskettu.'? Kiistätkö laskelman vai et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Paljonko haluaisit maksaa minulle asumistukea? Helsingissä asun.
Maksat itse kiinteistöstä ja autosta saatavilla rahoilla.
Omaisuus ei vaikuta asumistuen määrään :). Eli en voi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se varmaan ihanaa olla rikas kolmentonnin kuukausituloilla. Sehän tarkoittaa sitä, että elää kehitysmaassa.
Jokainen taitaa elää sen oman päänsisäisen sivistystason vankina ja siinä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se demarien kannatus nyt olikaan? Suostukaa valittajat pienempiin palkkoihin niin verot pysyy ennallaan.
En sinänsä ymmärrä, miksei vaan makseta könttää ilman verotusta, siis summaa, joka joka tapauksessa jäisi käteen verojen jälkeen.
Työttömät EIVÄT ole veronmaksajia.
Ovatko kuntien ja valtion työntekijät veronmaksajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön maksaa 25 % veroa.
Työtön ei maksa senttiäkään veroja, vaan on 100% nettosaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ma..han.muuton kustannukset ovat miljardeja mutta tätä ei voitaisi leikata? Ei infrahankkeita, ei kehitysapua, ei hävittäjiä...vain lisää veroja?
Maahan muu to n kulut eivät ole mitään miljardeja miten tämän lakit. Miljardit tarkoittaa mieelstäsi mitä. Tämä on tätä persujen ymmärtämätöntä populisatista talouspolitiikkaa jossa heitellään miljardeja ilmaan mitään perustelematta.
Persujen keino on lukkiutua kotiin omien rahojen kanssa, se ei johda mihinkään kehitykseen eikä minkäänlaiseen talouteen.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/200a4e99-a71a-4b7a-a6de-6369cca9e348Eipä sen kiistää jokainen joka ymmärtää miten nu o on laskettu. Ainoa joka ei sitä kiistä on populisti joka ei ymmärrä miten näihin lukuihin on päästy kuten sinä vaan levittää sitä disinformaatiota totuutena ymmärtämättömyyttään.
Siinä on otettu huomioon muita yhteiskunnan rakenteellisia kuluja enimmäkseen eikä ma ahanm uuton kuluja. Ei maa hanmuu ton kuluihin kuulu enää kulut sen jälkeen kun on maassa niitä ei voi vähentää muutenkaan tässä tapauksessa joten ei ole ratkaisu jota tarvitaan tässä. Piiloudut jonkun pauli vaahteran taakse ymmärtämättä edes miten hän on noihin lukuihin päässyt.
Kysyin sinulta miten pääset näihin miljardeihin? Esität laskelmia joista et ymmärrä mitään. Tässä on juuri ydin miksi persut eivät ole niitä välkyimpiä ihmisiä ja heille uppoaa helposti disinformaatio kun oma ymmärrys asioita on heikkoa menee läpi kaikki valeuutiset. Kun oma mieli ei niitä ymmärrä eikä kyseenalaistaa ei osaa ymmärtää levittävänsä valeuutisia.
Kysytään toisin, voiko mielestäsi ottaa pois noista esittämistäsi maa hanm uuton kuluista mitä ja miten?
Voisitko avata ensimmäistä lausettasi 'Eipä sen kiistää jokainen joka ymmärtää miten nu o on laskettu.'? Kiistätkö laskelman vai et?
Se selitetään siinä toisen kappaleen ensimmäisessä lauseessa. Jos et ymmärrä, niin se ei ole minun vikani, eikä oikeasti ole tarvetta selventää ihmiselle jolla ei ole kompetenssia ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
2600 on valtava summa. Itse saan työmarkkinatukea noin 600 vain. Muuta tukea en saa, kun on mökki. Mieheni 1200 ansiosidonnaista päivärahaa. (oikeasti kuuluisin sairaseläkkeelle. Nivelet on heikot)
Emme saa edes ollenkaan asumistukea, kun vissiin luulevat, että vanhassa puutalossa on ilmaista elää. Oikeasti on pakko koko ajan rempata. Lämmityskin maksaa.
Hieno, että työssäkäymisestä jää sitten käteen varmaan ihan sama, kuin kotona loikoilijat saavat kaikkien etuuksien muodossa... Tämä se onkin oikein solidaarisuuden huippu! Olen kyllä nähnyt näiden "köyhien" elämää ja mitä kaikkea heille maksetaan verorahoista. Maksaisin tasan kaksi vuotta työttömyyskorvauksia ja sen jälkeen herran haltuun, jos ei mitään halua rahan eteen tehdä. Töitä on kyllä, mutta jengi jää mieluummin kotiin sohvalle, kun eivät halua "myydä vapaa-aikaansa niin halvalla". No, kokoomus sai uuden äänestäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2600 on valtava summa. Itse saan työmarkkinatukea noin 600 vain. Muuta tukea en saa, kun on mökki. Mieheni 1200 ansiosidonnaista päivärahaa. (oikeasti kuuluisin sairaseläkkeelle. Nivelet on heikot)
Emme saa edes ollenkaan asumistukea, kun vissiin luulevat, että vanhassa puutalossa on ilmaista elää. Oikeasti on pakko koko ajan rempata. Lämmityskin maksaa.
No työssäkäynnin tarkoitus onkin se, että siitä saa rahaa... 2600€/kk ei ole mikään valtava palkka, vaan sillä voi elää ihan hyvin, jos osaa käyttää rahansa oikein. Ja tämä työssäkäyville sallittakoon. Työttömällä ei voi olla sama elintaso, kuin työssäkäyvillä. Muuten työssäkäynnistä loppuu koko idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se demarien kannatus nyt olikaan? Suostukaa valittajat pienempiin palkkoihin niin verot pysyy ennallaan.
En sinänsä ymmärrä, miksei vaan makseta könttää ilman verotusta, siis summaa, joka joka tapauksessa jäisi käteen verojen jälkeen.
Ovatko kuntien ja valtion työntekijät veronmaksajia?
Eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se selitetään siinä toisen kappaleen ensimmäisessä lauseessa. Jos et ymmärrä, niin se ei ole minun vikani, eikä oikeasti ole tarvetta selventää ihmiselle jolla ei ole kompetenssia ymmärtää
Tänne muuton kulut ovat ilman muut miljardeja ja ne lisääntyvät vain.
Valtio maksaa, jotta yrittäjät saavat halpaa halukasta työvoimaa hetkeksi ja sitten taas uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat maksaa puolestani ihan niin v**sti veroja kuin haluat, ja mielellään voit lahjoittaa vielä loputkin hyväntekeväisyyteen. Itselleni jo tuollainen 40% veroprosentti + muut veroluonteiset maksut alkavat riittämään.
Saat niille Suomessa maailman parhaan vastineen.
Turha sanoa et vaikka jenkeis on halvempaa, kun siellä ikänsä asuneet on esim. opiskelleet 40 000 dollarin velalla.
Ei, vaan aivan muut saavat maksamillani veroilla sen ”vastineen”. Itse en saa enkä juurikaan kaipaakaan yhtään mitään. Välttämätön infra yms. hoituisi kyllä pienemmilläkin veroilla.