Hallituksen pöydällä: raippavero-solidaarisuusveron alaraja 3 000 euron kuukausituloihin.
LIsää veroja on saatava. Nyt vähintään 6300 ansaitsevia verotetaan normaalin progression lisäksi raippaverolla.
Alarajaa suunnitellaan laskettavakasi 3000 euroon. Tämä on luonnollista kun rahaa tarvitaan paljon lisää kaikkeen hyvään.
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on pienipalkkainen duunari, ja hyvinä kuukausina ylityölisillä tulee tuo 3000e brutto. Siitä verotetaan aika kivasti jo nyt, eikä käteen jää kamalasti kun pitää autokin rahoittaa (jotta pääsee TÖIHIN). Jos 3000€/kk aletaan lisäverottaa, mieheni ei voi käytännössä omalla työllään rikastua euroakaan = alkaa tekemään vähemmän töitä, eikä ollenkaan ylitöitä. Tätäkö halutaan?
Mieheni... entä sinä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4500€/kk palkasta jää käteen kaikkien vähennysten jälkeen nyt 2800€!!!!!!!
Hienoa, vähentäkää siitä vielä lisää, niin pääsen työttömän yksinhuoltajaluuserin ansioille.
Oikeasti jää noin vähän?? Mulla palkka bruttona 2200e, käteen jää 1800e ja asumistukien, lapsilisien ja muiden jälkeen käytössä on lähemmäs 3000e kuukaudessa 😱
Kyllä NOin vähän. Minä tienaan vielä tonnin enemmän kuin tuo jota lainasit, ja ei todellakaan tule tonnia edemmän käteen. vain noin 500 euroa enemmän.
Isotuloiset bimboliinit unohtivat laskelmistaan lapsilisät, lounasedut, virikeseteliedut, työsuhdeautoedut, bonukset yms.
Ai lapsilisiä ei saa köyhät? noista EDUISTA maksetaan verot ja ne ovat OSA PALKKAA.
Jep, duunarit kadehtivat työsuhdeautoj kun eivät taju että verotusarvo vähennetään rahapalkasta. Minä maksaa 600 euroa autoedusta joka kuukausi eikä siihen kuulu edes polttoaineet. Käykö jollakin oikeasti kateeksi?
Ei ole mitään päätöstä tehty. Malttia öyhötykseen.
Hyvätuloisesta voidaan alkaa puhua vasta, jos palkka lähentelee 6000e. Vasta silloin alkaa olennaisesti jäädä käteen enemmän, kuin keskituloisella. Rikas ei ole vielä silloinkaan, vaan vasta omaisuus tekee rikkaaksi. Progressio on kova 3000-6000e tuloluokissa ja lopulta ihmisten käteen jäävä raha on hyvin samoissa suuruusluokissa, +/- joitakin satasia.
Ja kuitenkin ammatin vaativuus ja vastuullisuus voi olla aivan eri planeeltalta.
Jos tämä toteutuu, muutan varmasti Norjaan tai Tanskaan, joissa muutenkin paremmat palkat alalla .Ja siellä on meille tarvetta.
T. Vähän yli 3000e perusalkkana, farmaseutti
Ehkä kannattaa vaihtaa johonkin huonompipalkkaiseen työhön, jossa on vähemmän vastuuta, mutta nettona saa käteen saman verran kuin vastuullisesta hiukan paremmin palkatusta työstä verojen jälkeen.
Onhan tää siis aivan persiistä, vihdoinkin viiskybäisenä vihreällä oksalla köyhän lapsuuden/nuoruuden ja ruuhkavuosien kirostelyiden jälkeen. Ja sitten tulee joku talousosaamaton viisikko joka päättää ottaa lisää kämmiensä kattamiseen.
Onneksi työnantajalla on konttoreita ulkomailla, pitänee alkaa kysellä siirymismahdollisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aika olla pitkäaikaistyötön lusmu
Tai hyvä aika ryhtyä sellaiseksi, kun alkaa tämä keskituloisten kuppaaminen riittää.
Jollakin ne isommat vappusataset pitää maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisesta voidaan alkaa puhua vasta, jos palkka lähentelee 6000e. Vasta silloin alkaa olennaisesti jäädä käteen enemmän, kuin keskituloisella. Rikas ei ole vielä silloinkaan, vaan vasta omaisuus tekee rikkaaksi. Progressio on kova 3000-6000e tuloluokissa ja lopulta ihmisten käteen jäävä raha on hyvin samoissa suuruusluokissa, +/- joitakin satasia.
Ja kuitenkin ammatin vaativuus ja vastuullisuus voi olla aivan eri planeeltalta.
Tämä on kyllä niin totta. Esimerkiksi meidän pohjapalkat. Mieheni tienaa bruttona noin 7000 euroa, nettona ansio jää alle 4000 euron. Minä tienaan 3800 euroa ja nettona tuosta jää 2600 euroa. Molemmilla on veroprosentit kohdallaan. Eli valtio vetää joka kuukausi välistä 4200 euroa. Jos verotus kiristyy tuosta vielä niin ihan tarkoituksella vähennän kulutusta Suomessa.
Oon aina ollut katkera, kun kukaan ei ole suostunut maksamaan minulle 3000 e, mutta nyt täytyy kyllä olla erittäin tyytyväinen tähän nykyiseen 2900 e palkkaani. En haluakaan palkankorotusta.
Ihan typerä ajatus.
Verotetaan työn tekemistä jee jee... hyvä tytöt. Hyvä tästä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä ihmetellään, miksi niin monet koulutetut muuttavat Suomesta pois, ns. aivovienti. Verotus on jo nyt ihan käsittämättömän kireää ja kaikki kallista.
Aivovientiä kompensoidaan aivotuonnilla raketti-insinöörien ja aivokirurgien muodossa.
Ko. tuontitavaran tarkistuksessa kuitenkin ollaan maskikauppa-Tier tasolla. Maksetaan Huippuhinta täysin ali-laatuisesta paskasta. Kommarit ja tsuuvakit eivät petä koskaan.
Ai lapsilisiä ei saa köyhät? noista EDUISTA maksetaan verot ja ne ovat OSA PALKKAA.