Hallituksen pöydällä: raippavero-solidaarisuusveron alaraja 3 000 euron kuukausituloihin.
LIsää veroja on saatava. Nyt vähintään 6300 ansaitsevia verotetaan normaalin progression lisäksi raippaverolla.
Alarajaa suunnitellaan laskettavakasi 3000 euroon. Tämä on luonnollista kun rahaa tarvitaan paljon lisää kaikkeen hyvään.
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Kun korona on voitettu Euroopassa, niin Suomesta on pakko lähteä. Olemme päättäneet koko suvun voimin myydä asuntomme ja omaisuutemme ja lähteä muualle. Tulee tukiverkot sitten mukana, ei jää isovanhemmat yksin. Kesämökki jätetään, ollaan kesäkuukaudet Suomessa.
Tervemenoa. Ei jäädä kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
4500€/kk palkasta jää käteen kaikkien vähennysten jälkeen nyt 2800€!!!!!!!
Hienoa, vähentäkää siitä vielä lisää, niin pääsen työttömän yksinhuoltajaluuserin ansioille.
Onko järkeä maksaa noin paljon liikaa veroja ja nostaa sitten 2500 euron veronpalautukset. Mulla on 4400 €/kk palkka ilman mitään vähennyksiä ja käteen tulee aika tarkkaan 3000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, vähentäkää siitä vielä lisää, niin pääsen työttömän yksinhuoltajaluuserin ansioille.
Oikeasti jää noin vähän?? Mulla palkka bruttona 2200e, käteen jää 1800e ja asumistukien, lapsilisien ja muiden jälkeen käytössä on lähemmäs 3000e kuukaudessa 😱
Mun palkka on bruttona vähän päälle 3800€ ja käteen jää vajaa 2500€. Jos palkka tästä nousee, niin käteen jäävä osuus ei paljoa muutu, koska verot purevat tässä tuloluokassa armottomasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti jää noin vähän?? Mulla palkka bruttona 2200e, käteen jää 1800e ja asumistukien, lapsilisien ja muiden jälkeen käytössä on lähemmäs 3000e kuukaudessa 😱
Mun palkka on bruttona vähän päälle 3800€ ja käteen jää vajaa 2500€. Jos palkka tästä nousee, niin käteen jäävä osuus ei paljoa muutu, koska verot purevat tässä tuloluokassa armottomasti
Et olekkaan yksinhuoltaja niinkuin tuo toinen. Jos tuo toinen olisi yksin asuva olisi hänen tukensa 50€ asumimislisää tuohon 1800 euron päälle.
Vierailija kirjoitti:
Joku tässä nyt mättää. Vaikka laskisi isoimman kunnallisveroprosentin ja kirkollisveroprosentin, niin käteen pitäisi 4500 euron palkasta jäädä 2900 euroa.
Sanna Marin voisi vetää johtopäätökset ja jättää eroanomuksen
Plää plää plää, sitä lähdetta ei sitten löytynyt, tietenkään. Mutta ihan sama, vaikka joku asia olisikin hallituksen "pöydällä" niin se on vielä kaukana hyväksymisestä joten tätäkään ei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nää ”rikkaita pitää sakottaa, ihan oikein”. Suomessa ei hyväpalkkainen ole rikas. Tienaan 7000e josta saan käteen 3950e. Olen perheen ainoa elättäjä. Saisimme sossusta ihan saman. Siis tismalleen saman verran rahaa kuin mitä saan nettona keskijohdon hommista. Meillä on monta lasta joten jos haluaisin elätyttää itseni yjteiskunnalla, se olisi yhtä tuottoisaa kuin nyt pitkää työviikkoa tehden töissä.
Sosiaalituet on AIVAN LIIAN HYVÄT.
Nyt sulle kertyy hyvä eläke, jopa yli 4000 euroa. Työttömänä päätyisit pahimmillaan kansaneläkkeelle.
Ihan älytöntä. Jo nyt 3000 brutosta maksetaan veroja kiitettävästi. Itselläni on pienet tulot eikä ne tästä ole nousemassa, mutta minun kaltaisilta joutaisi ehdottomasti kiristää vähän lisää. Maksan veroja 13 % ( plus tellit, lellit jne) ja saan silti aina palautuksia. ( ei velkaa) Minulla on huono tuntipalkka, mutta silti mulle jää vain muutama satanen vähemmän kuin puolisolle, joka tienaa yli tonnin enemmän bruttona. Ei tämä voi mennä oikein. Pienituloisia hyysätään jo nyt ihan liikaa.
Me tarvitaan tasavero Viron malliin.
Olen sellainen parjattu yh 3000 € bruttotuloilla. Asun 70-luvun kerrostalokolmiossa kahden lapsen kanssa, koska joudun maksamaan asumisen itse. Asuminen maksaa 800 € kk.
Tuttuni asuu lapsineen omakotitalossa, saa erilaisia asumistukia ja tulonsiirtoja, sen verran, että asumiskulujen jälkeen hänelle jää 200 € vähemmän kuin minulle. En tiedä kannattaako tätä kolmivuorotyötä kohta enää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun korona on voitettu Euroopassa, niin Suomesta on pakko lähteä. Olemme päättäneet koko suvun voimin myydä asuntomme ja omaisuutemme ja lähteä muualle. Tulee tukiverkot sitten mukana, ei jää isovanhemmat yksin. Kesämökki jätetään, ollaan kesäkuukaudet Suomessa.
Tervemenoa. Ei jäädä kaipaamaan.
Kyllä luulen, että jäät kaipaamaan siinä vaiheessa kun Suomi on konkurssissa. -ohis
Jos se 1800 euroa saava maksaa ne kiinteät kulunsa siitä käteen jäävästä osuudesta, jaa hänelle noin puolet siitä mitä tuplaten tienaavalle jää käteen samojen kulujen jälkeen.
Palkkatulojen progressio on niin suuri, että jo jos 3000 eurosta ylöspäin verotusta VIELÄ kiristetään niin ei tässä kenenkään kannata mitään tehdä.
3000 euroa ja yli tienaavat ovat juuri niitä, jotka maksavat kaikesta täyden mukaan, mutta etuisuuksia ei koroteta. Esim. päivähoidosta maksavat täydet maksut, pienituloiset eivät välttämättä euroakaan.
Juuri korotettiin yksinhuoltajien ja jättiperheiden lapsilisiä - eipä koske suurinta osaa meistä muista.
Toimeentulotukeen tehtiin korotus koronan takia - mitenkäs kaikki lomautetut työssä käyvät - ehei, heidän tehtävänsä on vain sopeutua pienempiin tuloihin.
Verotuksen kiristäminen ei tee hyvää, sillä kun ihmisillä on vähemmän rahaa kulutukseen, yritykset kärsivät.
Nyt kannattaisi panostaa paukkuja sen pohtimiseen, miten raha saadaan pysymään kotimaassa. Silloin se valuisi kaikkina mahdollisina välillisinä veroina kyllä valtiolle takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sellainen parjattu yh 3000 € bruttotuloilla. Asun 70-luvun kerrostalokolmiossa kahden lapsen kanssa, koska joudun maksamaan asumisen itse. Asuminen maksaa 800 € kk.
Tuttuni asuu lapsineen omakotitalossa, saa erilaisia asumistukia ja tulonsiirtoja, sen verran, että asumiskulujen jälkeen hänelle jää 200 € vähemmän kuin minulle. En tiedä kannattaako tätä kolmivuorotyötä kohta enää tehdä.
Juuri näin, ei tämä vasemmistohallitus taida käsittää, että kannattaako sitä itsensä elättävien joukkoa joiden palkka sattuu ylittämään juuri 3000 euroa rangaista vielä lisää! Sitten kun teet työsi hyvin ja sattumalta saat 100 euron palkankorotuksen vain huomataksesi että se onkin vain 20 euroa kun progressio hyppää sopivasti.
Samaan aikaan tuilla elävä naapuri elää "yksinhuoltajana", nostaa yh-lapsilisät, asumistuen ja työttömyystuen ja poikaystävä ostaa ruuat ja mummi lasten vaatteet ja tarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että Andersson ehdottaa maastapoistumisveroa, kannattaa lähteä sitä ennen. Hänen toimenpidelistansa koronakriisin hoitoon löytyy Uusi Suomi -lehden nettisivulta.
Käsittämätöntä, että joku täällä meuhkaa, että 3000e kuukaudessa tienaava on rikas. Suomalaisten mediaanipalkka on jossain noin 3300e tienoilla.
Lisäksi tuossa 3000-5000e palkkaluokassa progressio nousee todella vauhdikkaasti jo muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että Andersson ehdottaa maastapoistumisveroa, kannattaa lähteä sitä ennen. Hänen toimenpidelistansa koronakriisin hoitoon löytyy Uusi Suomi -lehden nettisivulta.
Andersson ei ole tehnyt päiväkään oikeita töitä. Saanut ilmaisen koulutuksen ja sen jälkeen ainoastaan ollut politiikassa ja se kaikki on kustannettu verorahoilla. Se ei vaan ymmärrä mistä rahat tulee eikä miten työpaikkoja luodaan. En ymmärrä miksi ihmiset äänestää noin urpoja tyyppejä päättämään meidän asioista.
Eipä sen kiistää jokainen joka ymmärtää miten nu o on laskettu. Ainoa joka ei sitä kiistä on populisti joka ei ymmärrä miten näihin lukuihin on päästy kuten sinä vaan levittää sitä disinformaatiota totuutena ymmärtämättömyyttään.
Siinä on otettu huomioon muita yhteiskunnan rakenteellisia kuluja enimmäkseen eikä ma ahanm uuton kuluja. Ei maa hanmuu ton kuluihin kuulu enää kulut sen jälkeen kun on maassa niitä ei voi vähentää muutenkaan tässä tapauksessa joten ei ole ratkaisu jota tarvitaan tässä. Piiloudut jonkun pauli vaahteran taakse ymmärtämättä edes miten hän on noihin lukuihin päässyt.
Kysyin sinulta miten pääset näihin miljardeihin? Esität laskelmia joista et ymmärrä mitään. Tässä on juuri ydin miksi persut eivät ole niitä välkyimpiä ihmisiä ja heille uppoaa helposti disinformaatio kun oma ymmärrys asioita on heikkoa menee läpi kaikki valeuutiset. Kun oma mieli ei niitä ymmärrä eikä kyseenalaistaa ei osaa ymmärtää levittävänsä valeuutisia.
Kysytään toisin, voiko mielestäsi ottaa pois noista esittämistäsi maa hanm uuton kuluista mitä ja miten?