Miksikähän Lidl herättää niin voimakkaita tunteita.
Muihin kauppoihin suhtaudutaan asiallisesti ja äänestetään jaloilla. Käydään niissä missä halutaan, öyhöttämättä.
Ulkomaalaisuus ei voi olla syynä, maahan on täynnä ulkomaalaisia ketjuja.
Saksalaisuuskaan se ei voi olla, sehän yhdistyy laatuun ja luotettavuuteen.
Siis keksittekö oikeasti?
Ei nyt aleta öyhöttää kumpaankaan suuntaan!
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan sen HeVi-osastoa!
Osasto? Ne muutamat laatikot siinä keskikäytävällä ei kyllä ole osasto.
Ovatko ihmiset sitten niin surkeita tekemään ruokaa, että hyvin laaja valikoima luo illuusion hyvästä ruoasta? Ne vähäisemmät valikoimat etenkin vihannesten ja hedelmien kohdalla edustavat kuitenkin selkeästi parempaa laatua. Sitä voi itse vertailla kauppaketjuista, kenellä on tuoreimmat vihannekset, ja voiton tässä vie Lidl. Niillähän ei ole laajoja varastoja kaupoissaan vihanneksille, joka tarkoittaa välillä iltaisin jonkin tuotteen loppumista, mutta samalla se tarkoittaa vähäisempää varastointi aikaa ennen kuin asiakas ostaa sen "lantun tai nauriin" ja syö sen.
Vierailija kirjoitti:
Outo valikoima voi herättää myös voimakkaita reaktioita. Muitan ensimmäisen kerran käydessäni Lidlissä miten tunsin olevani kaukomailla. Se ei ollut mukava tunne, kun ei löytänyt mitään tuttua ja turvallista tuotetta. Nykyään ostan mansikkahillon aina Lidlistä, paljon parempaa kuin prismassa!
Lidlissä käydessä tulee tunne, niin kuin olisi ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti ihmiset laskee joka pennin, että kaksi euroa tuohon tai tuohon 😳. Hyvinvointi-Suomessa? Ymmärrän, jos jonkun kaupan valitsemiseen on periaatteelliset, poliittiset tai imago-syyt, mutta joka pennin perään niuhottamista en.
Kyllä itselle on ihan konkreettinen ero nälkäkuoleman ja mukavan syömisen välillä, meneekö ruokaan vaikka 5 vai 9 euroa päivässä. Etenkin kun paikkakunnallani ei mitään diakoniaa ole enkä ole oikeutettu tukiin.
Kermaperseet eivät tajua että monelle Suomessa se muutama lisäsatanen olisi aivan ratkaisevaa elämän kannalta, ja todellakin on pakko miettiä maksaako joku tuote kaupassa 2€ vai 4€.
Tarkoitan siis sitä, että jos syön 9 eurolla päivässä ja rahat loppuvat kesken kuun, niin sitten en syö mitään esim. viimeiseen 10 päivään.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti ihmiset laskee joka pennin, että kaksi euroa tuohon tai tuohon 😳. Hyvinvointi-Suomessa? Ymmärrän, jos jonkun kaupan valitsemiseen on periaatteelliset, poliittiset tai imago-syyt, mutta joka pennin perään niuhottamista en.
Kaksi euroa tuohon tai tuohon tekee vuositasolla aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Syyt miksi en käy Lidlissä: puutteellinen hygienia, epäilyttävä haju, ihmiset, jotka siellä käyvät, surkea valikoima, näytteillepano, yleinen vaikutelma.
Tämä. Ja vain marginaalisesti halvemmat hinnat. Lasken omalle ajalleni sen verran arvoa, että jos säästäisinkin hieman tekemällä ostokset Lidlissä, niin säästö palaa kymmenkertaisesti siihen, että joudun käyttämään aikaa käymällä myös toisessa kaupassa hakemassa ne tuotteet mitä Lidlistä en saa. Ei oo mulle kolahtava konsepti toi "aavistuksen halvempi, mutta sysipaska valikoima ja epäviihtyisät myymälät". Ja jo yksinomaan Lidlissä käyvä keskimääräinen asiakaskunta on hyvä syy minulle tehdä ostokseni muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itselle on ihan konkreettinen ero nälkäkuoleman ja mukavan syömisen välillä, meneekö ruokaan vaikka 5 vai 9 euroa päivässä. Etenkin kun paikkakunnallani ei mitään diakoniaa ole enkä ole oikeutettu tukiin.
Kermaperseet eivät tajua että monelle Suomessa se muutama lisäsatanen olisi aivan ratkaisevaa elämän kannalta, ja todellakin on pakko miettiä maksaako joku tuote kaupassa 2€ vai 4€.
Sun elämänlaatusi on sun oma valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on vain jäänyt lapsuudesta/nuoruudesta kuva Lidlistä kakkoslaatuisena kauppana.
Saamari kun tunnen nyt itseni vanhaksi. Vastahan se eka Lidl tuli Suomeen. Itse olen alkanut käydä lidlissä oikestaan vastaa 2011 jälkeen, kun sinne alettiin ottaan vastaan kaikki palautuspullot. Pullot tulee palautettu juuri lidliin, koska sinne saa palautettua kaikki.
Ei minulla ole mitään periaatteellista Lidliä vastaan. Oma kokemukseni vain on jo useamman kerran ollut että en kertakaikkiaan löydä sieltä mieleisiäni tuotteita.
Minulla on Lidl 40 metrin päässä kodistani, Alepa 30 metrin päässä, ja isoon K-kauppaan on noin 100 metriä. S-ryhmän iso liike on noin 400 metrin päässä.
Olen yrittänyt tuota Lidliä usemman kerran, en siis luovuttanut kerrasta. Mutta minusta se on sekava ja jotenkin epämiellyttävästi tavarat laitettu esille. Lätkitty laatikkoja päällekkäin. Mihinkään esillepanoon ei ole panostettu.
Eikä sekään niin haittaisi, jos muuten löytäisin mitä etsin. Mutta valikoima on minusta vaatimaton ja suppea. Joskus olen lähtenyt ostamatta mitään; joskus muutaman tuotteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Syyt miksi en käy Lidlissä: puutteellinen hygienia, epäilyttävä haju, ihmiset, jotka siellä käyvät, surkea valikoima, näytteillepano, yleinen vaikutelma.
Hygieniasta tulee mieleen pullojen palautus. "Oikeissa" kaupoissa on aina käsienpesumahdollisuus. Lidlissä on vain kosteuspyyheteline, josta on kosteuspyyhe melkein aina loppu ja joutuu menemään likasten pullokäsien kanssa myymällän.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään periaatteellista Lidliä vastaan. Oma kokemukseni vain on jo useamman kerran ollut että en kertakaikkiaan löydä sieltä mieleisiäni tuotteita.
Minulla on Lidl 40 metrin päässä kodistani, Alepa 30 metrin päässä, ja isoon K-kauppaan on noin 100 metriä. S-ryhmän iso liike on noin 400 metrin päässä.
Olen yrittänyt tuota Lidliä usemman kerran, en siis luovuttanut kerrasta. Mutta minusta se on sekava ja jotenkin epämiellyttävästi tavarat laitettu esille. Lätkitty laatikkoja päällekkäin. Mihinkään esillepanoon ei ole panostettu.
Eikä sekään niin haittaisi, jos muuten löytäisin mitä etsin. Mutta valikoima on minusta vaatimaton ja suppea. Joskus olen lähtenyt ostamatta mitään; joskus muutaman tuotteen kanssa.
Vähän sama kokemus. Haen muutamia tuotteita säännöllisesti Lidlistä ja samalla pyrin sitten tekemään muutkin ruoka-ostokset sieltä, sillä kahdessa ruokakaupassa käynti perkääin se vasta typerää on.
Todella usein käy niin että Lidlissä onkin ollut joku kana tai jauhelihatarjous ja siinä saamarin kaupassa ei ole sitten yhtään pakettia kanaa tai jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja vain marginaalisesti halvemmat hinnat. Lasken omalle ajalleni sen verran arvoa, että jos säästäisinkin hieman tekemällä ostokset Lidlissä, niin säästö palaa kymmenkertaisesti siihen, että joudun käyttämään aikaa käymällä myös toisessa kaupassa hakemassa ne tuotteet mitä Lidlistä en saa. Ei oo mulle kolahtava konsepti toi "aavistuksen halvempi, mutta sysipaska valikoima ja epäviihtyisät myymälät". Ja jo yksinomaan Lidlissä käyvä keskimääräinen asiakaskunta on hyvä syy minulle tehdä ostokseni muualla.
Lidl on kyllä petrannut kauheasti tuossa esillepanossa ja myymälöiden viihtyvyydessä. Muistan tosiaan sen Suomen ekan Lidlin siellä jossain Kontulan kellarissa, jossa tuotteet lojui pahvilaatikoissa lattioilla ja sieltä asiakkaat sit kaiveli niitä. Sitten taas kun kävin pari kuukautta sitten avatussa Lidlissä Hyvinkäällä niin oli todella hyvännäköistä! Sisustukseen, harmoniseen värimaailmaan, tilan tuntuun ja esillepanoon oltiin todellakin paneuduttu, tuli ihan joku Stokkan Herkku mieleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hygieniasta tulee mieleen pullojen palautus. "Oikeissa" kaupoissa on aina käsienpesumahdollisuus. Lidlissä on vain kosteuspyyheteline, josta on kosteuspyyhe melkein aina loppu ja joutuu menemään likasten pullokäsien kanssa myymällän.
Musta noi kosteuspyyhkeet on taas tosi käteviä! Monissa kaupoissa on tosiaan käsienpesuallas, mutta saippuasta tai käsipyyhkeistä ei ole tietoakaan. Siinä sitten likaisin ja vielä märin käsin mennään kauppaan koskettelemaan tomaatteja ym. Yäk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tottunut käymään Prismassa ja tyytyväinen ko. liikkeen valikoimaan. Kun silloin tällöin käyn Lidlissä, tuntuu etten löydä sieltä mitään. Haluamiani mausteita, leipiä, juustoja yms. ei löydy.
Pystytkö kuitenkin ajattelemaan, että kyse on omasta jämähtäneisyydestäsi, eikä siitä että "Lidlissä ei ole mitään"?
Joo pystyn toki. Mutta olen mukavuudenhaluinen ja saan kaiken tarvittavan Prismasta. Lidlistä en löydä kaikkia niitä haluamiani tarvikkeita.
Mulla on myös tuotteita, jotka saan vain Lidlistä, joten joudun käymään kahdessa kaupassa.
Mitä haet Lidlistä?
Esimerkiksi tiettyjä pähkinöitä, luomukaurasydämiä ja luomuruispaloja. Kasvikset haen Lidlistä, koska ovat parempia ja mm. tomaateissa paras valikoima.
Suosittelen vahvasti jokaista sivistämään itseään Hjallis Harkimon YouTube videon "S-korruptio" parissa.
Lidlissä todella laadukkaat ja tuoreet vihannekset ja hedelmät. Eivät ole maanneet varastoissa ja tiskeissä päivätolkulla kuten esim. Ässässä.
Vierailija kirjoitti:
Lidl on ainut ruokakauppa vuoden 2019 Luottamus & maine tutkimuksen TOP-10 listalla.
Mielenkiintoista, minkä perusteella listalle pääsee? Minusta lidlillä on aika paljon näitä tuotteiden takaisinvetoja, en nyt sano että enempää kuin muillakaan kaupoilla, mutta ei lidlin mielikuva ole luotettava, enemmän ovat panostaneet halpuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LIDLISttä saan KOLME (3) kassia ruokaa samalla hinnassa kuin ääsmarketista vain yhden (1) !!
Hälyttävää !!! Ei ole mitään järkeä käydä muualla kuin lidlissä on kaikki ja halvemmalla hahahahaa.
En ymmärrä typeryksiä, jotka käyttävät muita kauppoja. Eivätkö he tiedä???? Eivätkö he osaa käyttää päätäään :D?????
Lidlin juustot ovat herkullisia namnam. Miksi ostaa s-marketista 8e juusto kun lidlin juusto on 2e bahahahahaa.
Freewai cola on tosi halpaa ja hyvää. Maistuu samalta kuin s-marketin coca-cola muttamikä onkaan hintaero............................................
En voi ymmärtää miksi ihmiset eivät ota selvää missä on halvinta.............
Paistopiste on laaja ja kotimainen, KAIKKI paistopisteen tuotteen on tehty kotimaassa toisin kuin muualla :D
Tämä kommentti kuvastaa hyvin keskiverto Lidl-asiakkaan älykkyystasoa ja ymmärrystä.
Ai sekö kuvastaa ymmärrystä jos osaa ostaa halvemmalla? Vai sekö, että tuossa oli kirjoitusvirheitä? Onko tämä joku kielitoimiston foorumi vai mitä? Moni suomalainen menee aina ihmeen vaikeaksi jos asiat voisi tehdä halvemmalla ja helpommin. Kaikessa kun on kyse statuksesta.
Mitä naapurin Pirjokin ajattelee jos meidän perhe huristaa vanhalla Toyotalla Lidliin. Pakko raataa kuin hullu että on varaa K-Kaupan lihatiskiruokiin ja uusimpaan hybridiautomalliin.
Ihminen on vakuuttunut, että se kauppa missä Hän itse käy on maailman paras ja ei voi ymmärtää miksi joku muu käy jossain toisessa kaupassa.Muidenhan täytyy olla idiootteja, kun asioivat jossain muualla kuin maailman parhaassa kaupassa.Tällöin ihmisellä menee tunteisiin muiden tekemiset.
Itse kun käy vaihtelevasti kaikissa kolmen ketjun kaupoissa sekä eri kokoisissa kaupoissa, niin minulle ei ole kertynyt päähänpinttymään jonkun ylivertaisuudesta saati uskoa omaan ylivertaisuuteeni.
Joku alapeukuttaja on sitä mieltä, että se on osasto.