Miksikähän Lidl herättää niin voimakkaita tunteita.
Muihin kauppoihin suhtaudutaan asiallisesti ja äänestetään jaloilla. Käydään niissä missä halutaan, öyhöttämättä.
Ulkomaalaisuus ei voi olla syynä, maahan on täynnä ulkomaalaisia ketjuja.
Saksalaisuuskaan se ei voi olla, sehän yhdistyy laatuun ja luotettavuuteen.
Siis keksittekö oikeasti?
Ei nyt aleta öyhöttää kumpaankaan suuntaan!
Kommentit (125)
Lidlissä on 30 prosentin alennuslapulla esim.leipää, jossa päiväystä vielä mukavasti jäljellä. K-kaupat pahimpia tavaroiden vanhattajia: melkein päiväysvanha makkara yms.myydään täyteen hintaan, jos et syynää tarkasti päiväyksiä! Siksi en yksinkertaisesi käy kuin harvakseltaan K-kaupoissa. Lähin K on samalla lähiposti ja siinä tulee joskus käytyä pikku täydennysostoilla. Siinä on myös mukavat myyjät ja tavarat yleensä tuoreita.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin valikoima on aika surkea. Huomaa just sitä keskieurooppalaisuutta. Nutellaa ja vitivalkoista "leipää", jugurtit hirveetä rasvasokeri-, suklaahippu-, väriainemömmöä jne. Pakastimet täynnä eineksiä joiden ainesosia en edes uskalla lukea. Tuoreus puuttuu, tai sitä on hyvin vähän. Ei erityisruokavalioisille juuri mitään. Hiilaria, transrasvoja ja olutta.. Siinä se.
Sun pitäis tulla joskus mun kanssa Lidliin.
Kerään sieltä loistokamat.
Suomalaista ruisleipää, maustamatonta jogurttia sankokaupalla, edullista pähkinäsuklaata (ei palmuöljyä), ruskeaa ruokosokeria, siemeniä ja pähkinöitä.
Kanaa ja kalaa ja riistaa liha- ja pakastealtaista. Kala on tämän kaupungin tuoreinta. Erityisruokavalioista en tiedä kovasti, mutta ainakin vegaanit ja gluteenittomat kiittelevät valikoimia. Itse tykkään myös hevi-valikoimasta, vaikka olen sekasyöjä (ovat kait ihan hyviä hiilareita). Olutta en osta, tuoremehuja kylläkin, niitä tuorepuristettuja. Joskus ostan jotain eksoottista kuten kalakukkoja.
Teolliset hirvitykset kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun appivanhemat vihaavat saksalaisia koska ovat nationalisteja, vasemmistolaisia ja koska sakemannit polttivat anopin vanhempien talon Lapissa 1945.
Lidlhän tuohon oli syynä?! Yksinkertaisille ihmisillä on yksinkertaisten perustelut! En minäkään pidä natseista lainkaan mutta käytän silti Lidliä. Ostan myös saksalaista viiniä Alkosta. Hui!
Joo muttta he ovat sitä vanhan ajan tiukkakpipokansaa, jotka eivät myöskään juo viiniäkään. He vastustavat itse asiassa koko EU:takin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itketään lidlin valikoimasta?? Eikä kilpailu maita? Jos kerran lidl on niin surkea kuin annatte ymmärtää miksi ette sitten näytä mitä pitää tehdä että menestyy vastaavalla kaavalla paremmin. Helppoa eikö?
Miksi mua kiinnostaisi alkaa tuohon kun saan kaiken tarvittavan muualta suoraan kotiovelleni?? Vielä helpompaa, eikö?
Saathan sinä jos tilaat valmistajilta ja sitten tarjoat sitä palvelua asiakkaille. Eikö kilpailu maitakkaan? Miksi itket lidlista ja lidlin valikoimasta? Näytä miten teet asian paremmin halvemmalla ja tienaat enemmän rahaa. Itkusi asiasta on pelkästään säälittävää.
Siis mitä ihmettä sekoilet? En minä ole alalla. Olen kuluttaja, joka tekee päätökset omasta näkökulmasta. Perustelin, miksi en lidlissä halua asioida (huono valikoima) ja tämä oli sulle itkua? Et taida täysillä käydä. Ei minua haittaa, missä muut käyvät. Minä tilaan kotiin s-ryhmältä ja olen erittäin tyytyväinen näin.
Aloita siitä oma ketju äläkä tule vastailemaan viesteihin joita et osaa lukea. Kiitos ja näkemiin. (idiootti)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl on ainut ruokakauppa vuoden 2019 Luottamus & maine tutkimuksen TOP-10 listalla.
Samaisessa tutkimuksessa Kesko on päässyt vain huonoimman maineen TOP-10 listalle. Enkä yhtään ihmettele.
Olisko linkkiä tähän tutkimukseen? Kiinnostaisi tietää mitä siinä on oikein kysytty. Itse luotan kyllä laadussa ja saatavuudessa enemmän noihin kahteen muuhun.
Suomessahan osuuskauppatoiminta oli pitkään aika voimakkaasti poliittisesti värittynyttä. Ehkä vielä niiden aikojen peruja on se, että Suomessa enemmän kuin muualla Euroopassa kaupan valinta on jotenkin ideologinen tai identiteettikysymys.
Vierailija kirjoitti:
S-bonuksen hamuamisessa on hulluinta se, että sen kerääjät maksavat koko järjestelmän kulut tuotteiden hinnassa, joka on tietysti hinnoiteltu niin korkeaksi, että voittoa formalle tulee reilusti. Näennäinen bonus on siis vain pieni palautus siitä, että on ostanut tarpeeksi ylihintaista tavaraa! Rahan kierrätystä, ei mitään muuta. Sama ilmiö on käytetyn tavaran kaupassa ja kirpputoreilla; kalliista tavarasta saa käytettynäkin yleensä paremman hinnan kuin halvasta. No! Olen ostanut 500 e vaatteita ja myudessäni saan vaikka 300 e. Ei se silti poista sitä asiaa, että ensin sinun pitää ostaa ne vaatteet 500 eurolla eli sinulla pitää olla rahaa tarpeeksi. Bonukset ja pisteet eivät hyödytä pienituloisia ja yksinasuvia lainkaan mutta nämä joutuvat kaupassa maksamaan bonusjärjestelmien aiheuttaman hintojen nostamisen!
Juurikin tämä. Ketuttaa kun suursyömäri-kaveriperheet kehuvat, kuinka paljon he saavat bonusta Prismasta. Asun yksin ja minulla ei ole mitään mahdollisuuksia isoihin bonuksiin. Kustannan vaan noiden suursyömäreiden bonuksia. En muuten koskaan tankkaa abc:llä, koska Nesteellä ja Teboililla on aina huomattavasti halvempaa bensaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan osuuskauppatoiminta oli pitkään aika voimakkaasti poliittisesti värittynyttä. Ehkä vielä niiden aikojen peruja on se, että Suomessa enemmän kuin muualla Euroopassa kaupan valinta on jotenkin ideologinen tai identiteettikysymys.
Totta.
Prisma - Elanto - Duunarit
K-kaupat - Yrittäjät ja rikkaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-bonuksen hamuamisessa on hulluinta se, että sen kerääjät maksavat koko järjestelmän kulut tuotteiden hinnassa, joka on tietysti hinnoiteltu niin korkeaksi, että voittoa formalle tulee reilusti. Näennäinen bonus on siis vain pieni palautus siitä, että on ostanut tarpeeksi ylihintaista tavaraa! Rahan kierrätystä, ei mitään muuta. Sama ilmiö on käytetyn tavaran kaupassa ja kirpputoreilla; kalliista tavarasta saa käytettynäkin yleensä paremman hinnan kuin halvasta. No! Olen ostanut 500 e vaatteita ja myudessäni saan vaikka 300 e. Ei se silti poista sitä asiaa, että ensin sinun pitää ostaa ne vaatteet 500 eurolla eli sinulla pitää olla rahaa tarpeeksi. Bonukset ja pisteet eivät hyödytä pienituloisia ja yksinasuvia lainkaan mutta nämä joutuvat kaupassa maksamaan bonusjärjestelmien aiheuttaman hintojen nostamisen!
Juurikin tämä. Ketuttaa kun suursyömäri-kaveriperheet kehuvat, kuinka paljon he saavat bonusta Prismasta. Asun yksin ja minulla ei ole mitään mahdollisuuksia isoihin bonuksiin. Kustannan vaan noiden suursyömäreiden bonuksia. En muuten koskaan tankkaa abc:llä, koska Nesteellä ja Teboililla on aina huomattavasti halvempaa bensaa.
No miksi sitten kustannat noiden "suursyömäreiden bonuksia"? Minä aikankin ostan oman ruokani sieltä, mistä sen itselleni halvimmalla saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun appivanhemat vihaavat saksalaisia koska ovat nationalisteja, vasemmistolaisia ja koska sakemannit polttivat anopin vanhempien talon Lapissa 1945.
Lidlhän tuohon oli syynä?! Yksinkertaisille ihmisillä on yksinkertaisten perustelut! En minäkään pidä natseista lainkaan mutta käytän silti Lidliä. Ostan myös saksalaista viiniä Alkosta. Hui!
Mun mummovainaakin kävi Lidlissä, vaikka kutsui sitä aina sakemannikaupaksi. Oli kokenut nuorena sodat.
Suomessa ei ole ollut osuuskauppatoimintaa enää pitkään aikaan sellaisena kuin se perustettiin. Silloin oli merkityksellistä juuri se että asiakasta palveltiin, se aika on ajettu alas eikä siitä ole mitään jäljellä. Jäljellä on vain ahdeus ja hima kasiakkaan rahoihin.
Osuuskaupat perustettiin juuri vastustamaan tätä nykymenon kaltaista ja silloin yhdessä tuettiin että naapurukin saa ruokaa työkaluja ja tarvittavia viljelyn liittyviä asioita velaksi jotta voi sitten työllään maksaa takaisin osuuskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten kustannat noiden "suursyömäreiden bonuksia"? Minä aikankin ostan oman ruokani sieltä, mistä sen itselleni halvimmalla saan.
Niin minäkin ostan, mistä tykkään. Ja missä on paras hinta-laatu-suhde, koska ei mulla oo mitään tsäänssejä noihin suursyömäri-bonuksiin. Olen siis luovuttanut jo niiden suhteen. Mutta asioin kyllä joskus myös Prismassa, koska siellä on niin iso valikoima. Mutta koen silti noi bonus-systeemit epäreiluiksi.
Kyllähän S-ryhmä on sellainen Suomeen levinnyt korruptoitunut syöpä. Kylmä tosiasia, joka jollekkin tekee kipeää myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Prisma osaa hintakikkailun. Alla yksi esimerkki:
Myllyn Paras 400g, vaalea makaroni – kilohinta 0,5€/kg
Myllyn Paras 1000g, vaalea makaroni – kilohinta 1,19€/kg
Toinen mikä ottaa päähän on HAPANKORPUT. Pikkupaketissa on halvempi kilohinta kuin isossa!!! Ostankin sen ison aina Cittarista, jos se on siellä tarjouksessa. Tykkään syödä hapankorppuja, niin mielellään ostaisin sitä isoa pakettia, ne kun eivät vanhene.
Siis Lidlin vaatteet, joskus ihan ok ja halpoja, mutta joskus aivan järkyttäviä päälle pukiessa, että ei tiedä, mille vartalolle on tehty. Silti ostan aina vaan.
Vierailija kirjoitti:
LIDLISttä saan KOLME (3) kassia ruokaa samalla hinnassa kuin ääsmarketista vain yhden (1) !!
Hälyttävää !!! Ei ole mitään järkeä käydä muualla kuin lidlissä on kaikki ja halvemmalla hahahahaa.
En ymmärrä typeryksiä, jotka käyttävät muita kauppoja. Eivätkö he tiedä???? Eivätkö he osaa käyttää päätäään :D?????
Lidlin juustot ovat herkullisia namnam. Miksi ostaa s-marketista 8e juusto kun lidlin juusto on 2e bahahahahaa.
Freewai cola on tosi halpaa ja hyvää. Maistuu samalta kuin s-marketin coca-cola muttamikä onkaan hintaero............................................
En voi ymmärtää miksi ihmiset eivät ota selvää missä on halvinta.............
Paistopiste on laaja ja kotimainen, KAIKKI paistopisteen tuotteen on tehty kotimaassa toisin kuin muualla :D
Patongit on Ranskasta. Niin kuin kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi miettiä mitä ruoka olisi maksanut Suomessa viimeiset 18 vuotta, jos Lidl ei olisi Suomeen rantautunut. En halua edes ajatella.
Mikäs siellä liitelissä nyt on niin erityisen halpaa? Aika lailla samoissa hintaluokissa mennään ku muuallakin... ja asiakasomistajuus- ja kantajäsenyysjärjestelmillä saa sen "kalliimman" hyvitettyä reilusti. Toki jos etsimällä etsii halvimpia tuotteita, varmaan lidl voittaa siinä.
Voitan vuodessa muutaman tonnin, mitäs tuosta ;-) Rahaahan voi vaikka repiä.
Vierailija kirjoitti:
Paistopiste on laaja ja kotimainen, KAIKKI paistopisteen tuotteen on tehty kotimaassa toisin kuin muualla :D
Liekö sit lidl-kohtainen ero, mutta työpaikan vieressä olevassa Lidlissä kerran tutkin tarkemmin paistopistettä ja jos nyt oikein muistan, niin lihapiirakka tuli Puolasta ja rahkatasku Saksasta. Saattoi kyllä olla toisinkin päin. Mutta toki juu, oli ne Suomessa pakasteesta paistettu/lämmitetty, että voi sen sinällään kait tavallaan ajatella Suomessa tehdyksi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen havainto :) Miten eri ketjuihin suhtauduttiin silloin kun täällä oli vielä enemmänkin ketjuja, Sparia, Tarmo Lähikauppiasta, Valintataloa jne.? Ite olin niin nuori noiden aikaan, että juuri ja juuri kyllä muistan nämä muutkin ketjut, mutta poliittisesta elämästä en tajunnut vielä mitään :D
Jotenkin outoa että prismassa kävijä haukkuu lidliä mutta lidlissä kävijälle on ihan sama missä muut käy??