Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksikähän Lidl herättää niin voimakkaita tunteita.

Vierailija
05.06.2020 |

Muihin kauppoihin suhtaudutaan asiallisesti ja äänestetään jaloilla. Käydään niissä missä halutaan, öyhöttämättä.
Ulkomaalaisuus ei voi olla syynä, maahan on täynnä ulkomaalaisia ketjuja.
Saksalaisuuskaan se ei voi olla, sehän yhdistyy laatuun ja luotettavuuteen.
Siis keksittekö oikeasti?
Ei nyt aleta öyhöttää kumpaankaan suuntaan!

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen miesystäväni sanoi, ettei käy Lidlissä, koska se on spurgujen kauppa eikä sieltä löydy mitään ja on sotkuistakin.

-Ei ollut ikinä käynyt koko liikkeessä.

Oma reaktioni oli 🤦‍♀️. No, syynsä sille miksi on entinen.

Hieno syy erota 😂

Asiakunnissa on kyllä eroja eri liikkeiden välillä. Toisaalta, jos käy vain yhdessä liikkeessä ei sitä huomaa.

Vierailija
82/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan osuuskauppatoiminta oli pitkään aika voimakkaasti poliittisesti värittynyttä. Ehkä vielä niiden aikojen peruja on se, että Suomessa enemmän kuin muualla Euroopassa kaupan valinta on jotenkin ideologinen tai identiteettikysymys.

Mielenkiintoinen havainto :) Miten eri ketjuihin suhtauduttiin silloin kun täällä oli vielä enemmänkin ketjuja, Sparia, Tarmo Lähikauppiasta, Valintataloa jne.? Ite olin niin nuori noiden aikaan, että juuri ja juuri kyllä muistan nämä muutkin ketjut, mutta poliittisesta elämästä en tajunnut vielä mitään :D 

Historiaa: SOK: porvarillinen, maalaisliittotaustainen osuusliike, nykyinen S eli Alepat, ABC, Prisma, Sale, Terra jne.

OTK: työväentaustainen osuusliike, joka on hävinnyt käytännössä 1990-luvun jälkeen, eli Siwa, Valintatalo, EKA-market. Pienkaupat muutettiin K-kaupoiksi 2000-luvulla myynnin jälkeen mutta osa lopetettiin.

T-ryhmä oli Tukon tukkuliikkeen ketju, johon kuului Rabatit, Sparit jne. Hävinneet jo markkinoilta. M-kaupat on kauppiasvetoisia pikkukauppoja.

Ideologinen kaupassakäynti oli aikoinaan todellisuutta joka kylässä: porvarin ei sopinut asioida esim.E-myymälöissä, jotka oli työväen isuusliikkeen kyläkauppa ja päinvastoin!

V -68 syntynyt ja pikkukunnassa asunut aikoinaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti; onko rahalla niin suuri merkitys? Mieluummin käytän muutaman kympin enemmän Prismaan ja saan sieltä kaiken haluamani. Ei kenenkään elämä voi olla parista kympistä kiinni.

Vierailija
84/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy siihen, miksi en Lidlissä käy, on se, että siellä haisee pahalta. Oikeasti. Heti ovesta sisään astuessa tulee paha haju vastaan.

Vierailija
85/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tottunut käymään Prismassa ja tyytyväinen ko. liikkeen valikoimaan. Kun silloin tällöin käyn Lidlissä, tuntuu etten löydä sieltä mitään. Haluamiani mausteita, leipiä, juustoja yms. ei löydy.

Pystytkö kuitenkin ajattelemaan, että kyse on omasta jämähtäneisyydestäsi, eikä siitä että "Lidlissä ei ole mitään"?

Joo pystyn toki. Mutta olen mukavuudenhaluinen ja saan kaiken tarvittavan Prismasta. Lidlistä en löydä kaikkia niitä haluamiani tarvikkeita.

Vierailija
86/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tottunut käymään Prismassa ja tyytyväinen ko. liikkeen valikoimaan. Kun silloin tällöin käyn Lidlissä, tuntuu etten löydä sieltä mitään. Haluamiani mausteita, leipiä, juustoja yms. ei löydy.

Pystytkö kuitenkin ajattelemaan, että kyse on omasta jämähtäneisyydestäsi, eikä siitä että "Lidlissä ei ole mitään"?

Joo pystyn toki. Mutta olen mukavuudenhaluinen ja saan kaiken tarvittavan Prismasta. Lidlistä en löydä kaikkia niitä haluamiani tarvikkeita.

Mulla on myös tuotteita, jotka saan vain Lidlistä, joten joudun käymään kahdessa kaupassa.

Vierailija
87/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlikkä on iha ok mut ei se tunteit herätä

Vierailija
88/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl on suunnattoman suosittu persaukisten ja yksinkertaisten ihmisten keskuudessa. Näennäisesti halvat hinnat houkuttelevat köyhempää kansanosaa ja surkean pieni valikoima ei ylikuormita älyllisesti rajoittuneiden hahmotuskykyä.

Pienempi valikoima on vaan hyvä asia, silti täysin riittävä. Se on aatteena ekologisuutta edustava.

Saksassa Lidl toiseksi suurin ketju, ovatko saksalaiset köyhiä?

Vierailija
89/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl on suunnattoman suosittu persaukisten ja yksinkertaisten ihmisten keskuudessa. Näennäisesti halvat hinnat houkuttelevat köyhempää kansanosaa ja surkean pieni valikoima ei ylikuormita älyllisesti rajoittuneiden hahmotuskykyä.

Jokainen valveutunut kuluttaja ymmärtää että bonuskortit ja halpuutukset ovat vuosituhannen vedätyksiä, jotka juuri puhuttelevat yksinkertaisia ihmisiä.

Niiden ylläpito maksaa satoja miljoonia vuodessa arvioiden mukaan.

Vierailija
90/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi max 1,5l x2pack

Lidl n. 3e

S n. 4e

K 5e

Vierailija
91/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös tuotteita, jotka saan vain Lidlistä, joten joudun käymään kahdessa kaupassa.

Mitä haet Lidlistä?

Vierailija
92/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin alunperin käymään Lidlissä periaatteellisista syistä, eli sen hallinnollisissa elimissä ei ole poliitikkoja mukana. Myös se vaikutti varmaan, että  Lidl toi kilpailua Suomeen. Hyväksi olen havainnut, laatu on hyvää, sekä pidän kaupan imagosta.

Vierailija
93/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa ollessa Lidl oli samaa hintaluokkaa kuin Aldi. Ihan keskiluokkaiselta näytti siellä ostajakunta. Tosin jos statuksen takia asioi jossain niin silloin on varmaan parempi valita joku hieno K-Market ja ostaa lihatiskin kalleimpia ruokia jos on muuten vaikea tuntea ylemmyyttä köyhempiin nähden.

Vierailija
94/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lidl välttämättä ole halpa,Parhaat vihannekset,leivonnaiset.Kyllä tykätyin,käyn kaikissa marketeis mitä on,prisma,cittari..sama mistä ostaa.Kantaasiakas monessa

Vierailija
95/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin alunperin käymään Lidlissä periaatteellisista syistä, eli sen hallinnollisissa elimissä ei ole poliitikkoja mukana. Myös se vaikutti varmaan, että  Lidl toi kilpailua Suomeen. Hyväksi olen havainnut, laatu on hyvää, sekä pidän kaupan imagosta.

S-ryhmässä on poliitikkoja sen hallintoneuvostoissa tms. hallintoelimessä. 25% kansanedustajista, Harkimon mukaan, on sotkeutunut mukaan S-ryhmän toimintaan. Ja on tämä sama asia uutisoitu Kauppalehdessä tms. myös. He saavat noin 10% alen ruoasta S-ryhmässä, sekä ravintoloissa jne., prosentit vaihtelee. Aikamoista korruptiota, mutta osaa ihmisistä ei kiinnosta, sillä periaatteet eivät ole tärkeitä.

Vierailija
96/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa että prismassa kävijä haukkuu lidliä mutta lidlissä kävijälle on ihan sama missä muut käy??

Lidlissä kävijä ihmettelee ja tivaa miksi muut eivät käy siellä.

Vierailija
97/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan sen HeVi-osastoa!

Osasto? Ne muutamat laatikot siinä keskikäytävällä ei kyllä ole osasto.

Vierailija
98/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti ihmiset laskee joka pennin, että kaksi euroa tuohon tai tuohon 😳. Hyvinvointi-Suomessa? Ymmärrän, jos jonkun kaupan valitsemiseen on periaatteelliset, poliittiset tai imago-syyt, mutta joka pennin perään niuhottamista en.

Vierailija
99/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan sen HeVi-osastoa!

Osasto? Ne muutamat laatikot siinä keskikäytävällä ei kyllä ole osasto.

Jep, hienot osastot ja valikoimat 😂

Vierailija
100/125 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on vain jäänyt lapsuudesta/nuoruudesta kuva Lidlistä kakkoslaatuisena kauppana. Muistan kun Lidl tuli Suomeen ja tietty kun suht vähävaraisia oltiin niin kävin silloin tällöin äitini (joka kävi aina) kanssa Lidlissä. Itse en ikinä löytänyt mitään haluamaani kun merkit olivat outoja, mutta Äitini osti sieltä aina kaikenlaista erikoista herkkua lauantaiksi kun sai halvalla. Muistan kun kaikki Lidlistä ostetut jätskit ja pakaste pizzat tai muut olivat mauttomia ja vetisiä. Samoin leivät olivat höttöä ja suklaat ja muut karkit mauttomia. Ja taisi tuohon aikaan myös olla paljon loanheittokamppanja Lidlin kohtaan mistä nämä mielikuvat vahvistui edelleen. Eikä se auttanut että Lidlin ”sisustus” toi mieleen pop up kaupan mikä on kyhätty pystyyn johonkin tyhjään toimistotilaan. Edelleen se ulkoasu jotenkin vain etoo. Siksi yhdistän koko kaupan edelleen persaukisten paikaksi.

Minulla on kyllä kavereita jotka sieltä ostaa ruokaa ja ihan hyvä laatuisia ne on olleet mitä olen maistanut että voi olla että laatu on parantunut huomattavasti. Viimeksi maistoin Härkkiskasvispihviä mikä oli positiivinen yllätys Lidlin tuotteista. MuttEn silti edelleenkään osaa ajatella Lidliä minun ruokakauppana. Ei tule ikinä käytyä siellä.