Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla 34-vuotiaana lapsettomana miehenä oikeus vaatia lapsetonta naista?

Vierailija
05.06.2020 |

Mietin vain kun monet minua lähestyneet yksinhuoltajat ovat närkästyneet siitä kun kerron että haluan kokea lapsen saamisen ensimmäisen kerran naisen kanssa joka on samanlaisessa tilanteessa...

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo innostua, että onko oikeasti olemassa oman ikäluokkani miehiä, jotka haluavat lapsettoman naisen eikä halua lapsia tehdäkään. Mutta ehei, taas kerran pettymys. Näin reilu kolmekymppisenä naisena on todella vaikeaa löytää miestä, jolla ei ole omia lapsia ja joka ei halua lapsia tulevaisuudessakaan.

Vierailija
82/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia yksinhuoltajia ja yhteishuoltajia kuvaa useimpia erittäin hyvin englanninkielen sana 'entitled'. Ainakin yh-naiset luulee olevansa oikeutettuja ihan mihin tahansa, ja naisten kertomusten perusteella sama vaivaa myös yh-miehiä. Kumma että Nyky-Suomessa ankara mokaaminen parisuhteessa (josta seurauksena yh) oikeuttaa vaatimaan yhteiskunnalta ja vastakkaiselta sukupuolelta jopa enemmän kuin mitä lapsettomat vaativat. Luulisi, että ihmisiä vähän hävettäisi se että on mokattu ankarasti parisuhteen ja perheen kanssa, eikä suinkaan oltaisi vaatimassa aiempaakin enemmän.

M/40

Kenelläkään ei ole subjektiivista oikeutta toiseen ihmiseen. Ei yksinhuoltajilla, ap:lla eikä sinulla. Oikeus on ainoastaan suhteeseen valitsemansa vapaaehtoisen partnerin kanssa. Kääntäen, kenelläkään ei ole myöskään velvollisuutta ryhtyä suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa jota hän ei halua ihan vaan siksi että tämän haluajan mielestä toisella ei ole oikeutta vaatia toisenlaista kumppania. Muiden ihmisten parinvalintakriteereistä mariseminen on siten täysin turhaa. Jokainen päättää itse mihin sen riman asettaa ja kantaa vastuun päätöksestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällaista voidaan vaatia, joku kaavake valtion parisuhdetoimistoon, josta sitten toimitetaan spekseihin sopiva puoliso?

Auttaisi työttömyyteen Valtion Virallinen PariSuhdeVirasto. VaViPaSuVi, leikkisästi Vapa. Viehe vesille ja kelaamaan kumppani sisään.

Vaatia on minusta omituinen käsite tässäyhteydesä. Jokaisella meistä on omat kriteerit kumppanille. Joistain kriteereistä voimme joustaa, toisista emme. Jokainen sitten itse päättää kriteerinsä ja ei niissä muilla ole valitettavaa. Mit' tiukemmat kriteerit toki asetamme, sitä harvempi ne täyttää. Toiseksi jos tutustumme ihmiseen muussa kuin parinhakumielessä, niin saatammekin ihastua ns. väärään ihmiseen.

Vierailija
84/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on luonnollista, että lapseton mies haluaa puolison joka on samassa elämäntilanteessa.

Vierailija
85/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pian 33-vuotiaana lapsettomana naisena en myöskään ottaisi miestä, jolla ennestään tenavia.

Ja minä saman ikäisenä en olisi enää ottanut miestä, jolla on lapset vielä hankkimatta tai taaperoikäisiä. Näin erilaisia olemme.

Mutta ap kävi vain laittamassa pr.ovon tulille ja poistui keksimään lisää, joten turha tätä on jatkaa.

ap tässä, ei ole provo. Onko sinulla jotakin kysyttävää?

Kysyin jo tuolla aiemmin, että keneltä vaadit. Yhteiskunnalta, äidiltä ja isältä, Jumalalta, joltain muulta? Vai kuljetko kadulla ympäriinsä vaatimassa ääneen?

Muutkin ovat esittäneet sinulle kysymyksiä, miksi et vastaa niihin yksi kerrallaan?

Vaatimus on yhtä kuin kriteeeri naiselle

ap

Miksi sitten puhut vaatimuksista? Minä ymmärrän täysin ja hyväksyn täysin sen, että lapseton ihminen hakee toista lapsetonta (ja ylipäänsä ajattelen, että jokaisella on oikeus etsiä kunnes löytää juuri sellaisen, johon rakastuu, oli itse millainen hyvänsä), mutta miksi kirjoitat tuollaista käsittämätöntä "Minulla on oikeus vaatia lapsetonta naista"? Mitä kautta ja miksi ne yh:t ylipäänsä ovat sinuun ottaneet yhteyttä, eikö sinulla lue netti-ilmoituksessa, että haet lapsetonta?

Mä tapasin mieheni treffipalstalla (mies 34v, lapseton, lapsetonta naista etsi). Juteltiin joskus viesteistä, joita saimme ennen kuin tapasimme toisemme. Mun miehen ilmoituksessa oli selkeästi, että haluaa löytää tositarkoituksella lapsettoman naisen. Arvio, että noin neljännes viesteistä tuli lapsettomilta naisilta, loput ”on nuo lapset joka toinen viikonloppu isällään...”

Itsekään en olisi ollut aikoinaan parisuhteeseen isän kanssa. Ehkä poikkeuksena leski. Liian monta horror-juttua kuullut exästä, joka 10 vuotta eron jälkeen määrää tahdin.

Vierailija
86/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 30-vuotias neitsyt. Voinko vaatia neitsyyyttä kumppaniltakin?

Toki voin, mutta luultavasti jään yksin.

Vierailija
87/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 30-vuotias neitsyt. Voinko vaatia neitsyyyttä kumppaniltakin?

Toki voin, mutta luultavasti jään yksin.

MIKSi pitää käyttää tuollaista ilmaisua? Kuvitellaan, että olet rakastunut johonkuhun tai edes ihastunut, joka tapauksessa siinä vaiheessa, että haluat "alkaa olla hänen kanssaan". Oikeastiko kysyt, voitko siinä kohtaa vaatia häneltä neitsyyttä? "Hei, muuten, vaadin, että olet neitsyt!" Noinko?

Vierailija
88/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdin jo innostua, että onko oikeasti olemassa oman ikäluokkani miehiä, jotka haluavat lapsettoman naisen eikä halua lapsia tehdäkään. Mutta ehei, taas kerran pettymys. Näin reilu kolmekymppisenä naisena on todella vaikeaa löytää miestä, jolla ei ole omia lapsia ja joka ei halua lapsia tulevaisuudessakaan.

Täällä olisi yksi.

M31

Vierailija
89/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatia saa ihan mitä haluaa, kyllä kumppanin kriteerit saa jokainen itse päättää.

Mutta fakta on, että 30+ -deittimarkkinoilla tulee kyllä paljon vastaan lapsia jo hankkineita. Tiukat kriteerit voivat kaventaa potentiaalisten joukkoa hyvinkin paljon siis.

Vierailija
90/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia yksinhuoltajia ja yhteishuoltajia kuvaa useimpia erittäin hyvin englanninkielen sana 'entitled'. Ainakin yh-naiset luulee olevansa oikeutettuja ihan mihin tahansa, ja naisten kertomusten perusteella sama vaivaa myös yh-miehiä. Kumma että Nyky-Suomessa ankara mokaaminen parisuhteessa (josta seurauksena yh) oikeuttaa vaatimaan yhteiskunnalta ja vastakkaiselta sukupuolelta jopa enemmän kuin mitä lapsettomat vaativat. Luulisi, että ihmisiä vähän hävettäisi se että on mokattu ankarasti parisuhteen ja perheen kanssa, eikä suinkaan oltaisi vaatimassa aiempaakin enemmän.

M/40

Totta kai lapsettomana sinkkuna voi treffailla huonompaakin miestä mitä lapsia hankkineena tekisi. Lasten myötä rima kannattaa laittaa tarpeeksi korkealle. En ymmärrä tuota, että avioero olisi mka, jota pitää hävetä. Oletko kenties harras uskovainen, joka ei hyväksy eroja?

Vierailija
91/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä käy, kun naisia vaaditaan tekemään lapset reilusti alle kolmekymppisenä.

Vierailija
92/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko etsinyt parittelukumppania Suomen keskussiittolan kautta? Sieltä voisi hyvinkin löytyä kiimaan tullut ja lisääntymiskykyinen kumppani kaltaisellesi vähän vaativammalle miehelle.

Vierailija
93/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apn kannata hypätä suoraan parisuhteeseen ja perhettä perustamaan tuiki tuntemattoman naisen kanssa. Kyllä aluksi on hyvä harjoitella sitä yhteiselämää. Niin oppii tuntemaan omat mieltymyksensä ja vahvuutensa parisuhteessa.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201701232200057945

Vierailija
94/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti on oikeus vaatia!

Vierailija
95/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M/40

Se, että puhut parisuhteessa mokaamisesta, kertoo omasta asenteestasi. Se voi myös liittyä siihen, miksi olet edelleen sinkku. En itse olisi nuorempana ikinä päätynyt suhteeseen noin ajattelevan kanssa - edes silloin, kun minulla ei vielä ollut ollut ensimmäistäkään suhdetta (olin parikymppinen, kun seurustelin ensimmäisen kerran).

Vierailija
96/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 34 vuotiaiden lapsettomien miesten pitää saada vaatia, jos siltä tuntuu.

Vierailija
97/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M/40

Eli sinulle kuitenkin kävisi leski tai sitten ikisinkku, joka on hankkinut lapsia hedelmöityshoidoilla? Lapseton, aiemmin suhteessa ollut ei kuitenkaan kelpaisi?

Vierailija
98/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, aika monta viestiä taas poistettu. Eikö edes vaatimisesta saa enää edes puhua edes? hyshys...

Vierailija
99/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli kaksikin vaatimusta ap. Ensinnäkin että naisella ei saa jo olla lapsia. Toiseksi hänen pitää haluta niitä sinun kanssasi hankkia. Ja olet 34 v. eli kovaa vauhtia siirtymässä keski-iän puolelle. Sanoisin että sulla alkaa olla vähän kiire tuolla vaatimuslistalla. Toivon että täytät omalta osaltasi naisten vaatimukset, muuten voi tulla hankalaa.

Ilmeisesti kuitenkin katosit ketjusta ja olet porvoolainen kellariolmi, joka ei edes tapaa ihmisiä.

34v mies on mitä parhaimmassa iässä lasten hankkimista ajatellen. Tämä sapettaa naisia, koska se ei ole tasa-arvoista kuinka mies voi venyttää lasten hankkimista vaikka 40-vuotiaaksi asti.

Presidenttimmekin näytti mallia ja tuli isäksi 69-vuotiaana.

Sama ei naisilta onnistu, ei vaikka he hyppisivät tasajalkaa raivoten...Miehien etuoikeus.

On väärin muita miehiä kohtaan tuputtaa heille tällaista näkemystä loputtomasta hedelmällisyydestä. Olen itsekin kuullut lukuisia kertoja puolihuolimattoman "mieshän voi tulla isäksi vaikka 80-vuotiaana" - tällaisia kliseitä viljellään miettimättä oikeasti, pitääkö se paikkansa. Kuinka paljon iäkkäitä isejä Suomesta löytyy? Mainitsemaasi naisten hedelmällisyyden laskuun liittyen sen kumppanin tulisi kuitenkin olla alle 40-vuotias, ihannetilanteessa tietysti alle 35. Kuinka realistisena pidät sitä, että yli 60-vuotias mies löytäisi vaikkapa 25-30 vuotta nuoremman kumppanin?

Itse tiedän tällaisia esimerkkejä äkkiseltään vain yhden, joka on Sauli Niinistö. Joitain yksittäisiä takuulla löytyy, mutta heitä on niin vähän, että ovat kyllä melkoisia poikkeuksia. Tilastojen mukaan ihmiset päsääntöisesti ovat suunnilleen samanikäisen kanssa. Vielä 10 vuotta nuoremman kumppanin löytäminen voi olla joillekin miehille mahdollista. Mutta pitää muistaa se, että silloin pitäisi itsekin osata ja pystyä olemaan riittävän kiinostava, että se nuorempi kumppani haluaa suhteeseen. Jos huomaa nyt miettivänsä täällä palstalla, miksi ei saa lapsetonta itsensä ikäistä naista nyt, niin miten ihmeessä tilanne tulisi seuraavan kahdenkymmenen vuoden aikana paranemaan niin, että vielä vanhempana saisi vielä nuoremman?

Teette karhunpalveluksen muille miehille tuputtamalla heille ratkaisuksi valheellista, lähinnä teoreettista mahdollisuutta isyydestä eläkeiän kynnyksellä. Pahimmillaan aiheutatte pettymyksiä ja inhimillistä kärsimystä, kun perhettä toivovalle miehelle jää käteen vain yksinäiset eläkevuodet.

Olet oikeassa siinä, että 34-v on ihan hyvä ikä tulla isäksi. Mutta se tarkoittaa sitä, että kumppani pitäisi olla jo, ja hänen kanssaan pitäisi jo suunnitella lapsen hankkimista, mielellään jo yrittää sitä. Tilastojen mukaan jos miehellä ei ole lapsia 40-vuotiaana, on todennäköisempää, että hän ei saa niitä myöhemminkään, kuin että saisi. Mahdollista lasten hankkiminen toki vielä 40-vuotiaalle miehelle on, mutta silloin kannattaisi olla esim. 35-vuotiaan kumppanin kanssa jo kovaa vauhtia yrittämässä lasta. 40-vuotiaana on jo todella myöhässä, jos silloin alkaa vasta etsiskellä sopivaa kumppania. Ennuste ei ole toivoton, mutta ei myöskään kovin lupaava.

Vierailija
100/134 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lapset ovat aina olleet "Ehkä jossain vaiheessa", ja ovat sitä edelleenkin.

Eli en koe mitään halua niitä hankkia, mutta en pidä mahdottomana että olisin joku päivä isä.

T: toinen 34v sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi