Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei mun rahat riitä, mihin menee liikaa, analysoikaa?

Vierailija
04.06.2020 |

Meitä on 2 aikuista ja 2 teiniä perheessä.

Ruoka kotona noin: 600 e / kk
Ruoka ulkona noin 50 e / kk (kerran kuussa käydään syömässä)
Asuminen: Noin 700 (sisältää lainanlyhennystä, sähkölaskua, vakuutuksia, loka-autoa, roka-autoa jne).
Vaatteet: Noin 70 e / kk koko perheelle
Hygienia ja terveys: Noin 200 e / kk (kalliita lääkkeitä ja lääkärin määräämiä hoitoja)
Liikenne: Noin 300 e / kk (bensoja, muita auton kuluja)
Lasten koulu, viikkorahat ja harrastukset: Noin 100 e / kk

Palkkaa tulee tililleni noin 1700 e / kk ja todella tiukkaa on, että saan rahat riittämään.
Tuossa siis minun osuus menoista, mieheni ei kerro palkkaansa ja hän maksaa myös osaltaan elämistämme, tosin se on hieman epämääräistä koska ei kerro summia, kuitenkin lyhentää asuntolainaa mua enemmän ja käy välillä ruokakaupassa (pienemmin kuin minä).

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mies ei osallistu kotitöihinkään merkittävästi?

Vierailija
42/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan tarjouksesta WC-paperin, että yhden rullan hinnaksi tulee jotain 20c. Paketissa on 60rullaa.

Myös pyykinpesuaineen ostan isossa pönikässä, litrahinta pienempi.

Suoratoistopalvelun laitoin katkolle.

En omista telkkaria ja kun mainoksiakaan ei tule, niin ei tule ostofiilistä.

Sokerista kannattaa luopua myös.

Takapihalla kasvatan vihanneksia, perunoita voi kasvattaa ämpärissäkin. Tällöin ei tarvitse ajaa autolla kauppaan, kun tarvitsee esim salaattitarpeita.

Autoa mulla ei ole joka tapauksessa.

Kahvin ja maidon juomisesta voi luopua. Vesi maistuu paljon paremmalta, kun makuaisti tottuu.

Kaikki ylimääräinen myyntiin.

Ostaa kloridia ja laimentaa sitä aina suihkepulloon.

Tekee mahdollisimman paljon itse, esim leipää voi tehdä valmiiksi pakkaseen.

Teinit voi myös itse ansaita taskurahoja, joilla maksavat vaatteitaan. Let’s face it, samanikäiset on tehneet ne heidän vaatteensa.

Auto töihin, alkaa ajaa pari kertaa viikossa uberia.

Kiitos, kiva lukea säästövinkkejä. Osa on käytössä ja luen esim. Marttojen sivuja. 

Totta, että ruoassa pitäisi säästää lisää. Herkkuihin menee rahaa. Pitäisi sipsien ja keksien sijaan tehdä itse popkorneja ja herkutella vain harvoin. Tulee myös ostettua välillä einestä, kun en jaksaisi aina kokata (mies ei osallistu ruoanlaittoon yllätys-yllätys), välillä jaksan paremmin tsempata ja tehdä kaiken itse edullisista ruoka-aineista, välillä lipsuu. 

ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on johtavassa 2asemassa ja nauraa minun palkkani pienuutta. Silti menot menee näin mun osalta. Mies ei kerro menojaankaan. 

Ehkä pitäisi pienentää asuntolainan kuukausittaista erää (nyt se on 1100 e josta mies maksaa suuremman osan). 

Tuon talouden epämääräisyyden lisäksi, mies on nykyään melkein aina poissa kotoa. Tosin hänellä on hyviä syitä, harrastuksia ja lisäkoulutusta jne. Emme oikein voi koskaan jutella mistään, silloin harvoin kun mies on kotona, tiuskii ja äksyilee ja mustavalkoisesti tokaisee "no poltetaan tää ja muutetaan vuokralle", "pistetään lapset kadulle" jne. 

ap 

Jätä nyt se mies jo! Tän on pakko olla provo?

Vierailija
44/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti mies ei osallistu kotitöihinkään merkittävästi?

Näinhän se on. 

ap 

Vierailija
45/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hemmettiä? Miksi mies ei kerro palkkaansa?!

Palkka on työntekijän ja työnantajan välinen asia! Puolisolle se ei kuulu.

Se on juurikin näin. Meitä naisia tuntuu aina kiinnostavan puolison tulot. Jokainenhan saa tienata sen mitä tienaa ja palkka on henkilökohtainen asia. Meillä kumpikaan ei tiedä toisensa tuloja.

Vierailija
46/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan tarjouksesta WC-paperin, että yhden rullan hinnaksi tulee jotain 20c. Paketissa on 60rullaa.

Takapihalla kasvatan vihanneksia, perunoita voi kasvattaa ämpärissäkin. Tällöin ei tarvitse ajaa autolla kauppaan, kun tarvitsee esim salaattitarpeita.

Kahvin ja maidon juomisesta voi luopua. Vesi maistuu paljon paremmalta, kun makuaisti tottuu.

Teinit voi myös itse ansaita taskurahoja, joilla maksavat vaatteitaan. Let’s face it, samanikäiset on tehneet ne heidän vaatteensa.

Miksi pitäisi myrkyttää kotiaan?

Katsoin samaa hämmästellen. Kloriittia ei saisi ikinä suihkuttaa, koska on vaara, että sitä menee keuhkoihin.

Vierailija
47/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kiva lukea säästövinkkejä. Osa on käytössä ja luen esim. Marttojen sivuja. 

Totta, että ruoassa pitäisi säästää lisää. Herkkuihin menee rahaa. Pitäisi sipsien ja keksien sijaan tehdä itse popkorneja ja herkutella vain harvoin. Tulee myös ostettua välillä einestä, kun en jaksaisi aina kokata (mies ei osallistu ruoanlaittoon yllätys-yllätys), välillä jaksan paremmin tsempata ja tehdä kaiken itse edullisista ruoka-aineista, välillä lipsuu. 

ap 

Mihin se mies osallistuu, jos ei osallistu kustannuksiin eikä ruuanlaittoon ja oletettavasti ei myöskään kotitöihin? 

Vierailija
48/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää niin vihaseks jo koko keskustelu. Miksi olet tuollainen tossu?

Mies pitää sinua pilkkanaan, ei selvästi arvosta sinua ja yhteisiä lapsianne.

Vierailija
49/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn otsikon kysymys. Sinulla on pieni palkka ja se menee perheesi elättämiseen eikä oikein riitä koska palkka on pieni ja miehesi ei osallistu riittävästi.

Jos haluat parantaa tilannetta niin huolehdi että mies rupeaa osallistumaan enemmän.

Vierailija
50/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä miettinyt eroakin välillä, mutta sitten taas mietin että parisuhdetilannetta voisi vielä saada paremmaksi, kun tekisi töitä sen eteen. Olen aina niin väsynyt etten ole jaksanut miettiä en eroa enkä parisuhteen parantamista. Nyt olen lomalla ja jaksaa miettiä asioita vähän paremmin. Mies suostuu esim. parin viikon välein välillä imuroimaan, jos juttelen nätisti ja pyydän. Jos yhtään kiukustun, niin alkaa tosin lyttääminen yms joten en ole jaksanut niin puida asiaa, kun mun pitäisi olla sanoistani tarkkana. 

ap 

Vierailija
52/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ei ole mitään liikaa, mutta tulot on vaan liian pienet.

Vierailija
53/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on johtavassa asemassa ja nauraa minun palkkani pienuutta. Silti menot menee näin mun osalta. Mies ei kerro menojaankaan. 

Ehkä pitäisi pienentää asuntolainan kuukausittaista erää (nyt se on 1100 e josta mies maksaa suuremman osan). 

Tuon talouden epämääräisyyden lisäksi, mies on nykyään melkein aina poissa kotoa. Tosin hänellä on hyviä syitä, harrastuksia ja lisäkoulutusta jne. Emme oikein voi koskaan jutella mistään, silloin harvoin kun mies on kotona, tiuskii ja äksyilee ja mustavalkoisesti tokaisee "no poltetaan tää ja muutetaan vuokralle", "pistetään lapset kadulle" jne. 

ap 

0/5 Vähän nyt edes tasoa näihin provoihin. Alku oli suh lupaava, mutta tässä kohtaa lässähti kuin lehmän läjä. 

Vierailija
54/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani ensimmäisen sivun, analyysi on valmis. Rahat ei riitä, sillä mies on sika.

Vierailija
55/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan ja autoonhan nuo näyttää menevän. Opettele ostamaan halvempaa ruokaa, peruselintarvikkeita, ei valmiita eineksiä tai jalosteita. auto pois ja kaikki liikkuminen omalla lihasvoimalla tai julkisilla.

Vierailija
56/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyviä puolia tuossa suhteessa on ap? Miksi jäät siihen? Sori mutta sulla ei ole oikeutta valittaa koska suomessa voi erota aivan vapaasti.

Vierailija
57/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, alan itsekin miettiä, että asiat on ehkä noin. Tätä hämmentää se, että oikeassa elämässä kun juttelen näistä ystävilleni, niin kaikki on sitä mieltä että mieheni on hyvä tyyppi ja näinhän se on että teinien kanssa vaan on kallista ja eihän ne miehet vaan oo naisia eikä osallistu samalla tavalla, niin se vaan menee. Jne. Ja että on hieno kun mieheni kehittää itseään. Osa jossain vaiheessa sanoi olisiko kohtuullista mieheni olla enempi kotona, mutta koska hän on mikä on niin ei toisaalta voi vaatia. Onneksi sinä (= minä) viihdyt kotona jne. ja olet vaatimaton etkä tarvitse paljoa itsellesi. 

ap 

Vierailija
58/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain klassinen miesvihaprovo. Osui näköjään naulan kantaan, kun sai sinut vihastumaan. 

Vierailija
59/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ruokaan ja autoonhan nuo näyttää menevän. Opettele ostamaan halvempaa ruokaa, peruselintarvikkeita, ei valmiita eineksiä tai jalosteita. auto pois ja kaikki liikkuminen omalla lihasvoimalla tai julkisilla.

Jeps, noin pitäisi tehdä. Autosta luopuminen kuitenkin on mahdotonta, koska kauppaan yms. on pitkä matka eikä töihinkään oikein pääsisi. 

ap 

Vierailija
60/129 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain klassinen miesvihaprovo. Osui näköjään naulan kantaan, kun sai sinut vihastumaan. 

No heiii, ei kyllä todellakaan alun perin ollut tarkoitus edes kirjoitella parisuhteestani, kunhan vastailin kun alettiin kysellä. Noita kulujani vaan mietin ja tuskailin ja aloin analysoida. En sitä itse oikeastaan olisi osannut sanoa onko ruokaan menevä summa suuri vai ei, mutta nyt kun täällä ollaan sitä mieltä, niin alan kiinnittää siihen enempi huomiota. Eli apuakin tästä on ollut. 

ap