Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI AMK PÄÄSYKOE POISTETTIIN

Vierailija
04.06.2020 |

Kokeet on tältä vuodelta ohi, saisko keskustelun takaisin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva maanmittausinsinööri kirjoitti:

Itse olen aiemmalta koulutukseltani filosofian maisteri luonnontieteelliseltä alalta (maantiede). Nyt hain AMK-opintoihin tekniikan alalle insinööriksi ja yllätyin kokeen vaativuudesta. Tai eiväthän ne tehtävät mitään ylivoimaisen vaikeita olleet, mutta oli niin mahdoton tahti, ettei paljoa ehtinyt miettimään.

Samoin tuo englannin kielen osio yllätti, vaikka olen tottunut lukemaan tiiliskiven kokoista englanninkielistä ammattikirjallisuutta ihan rutiinilla.

Kyllähän tuosta kuitenkin läpi mennään.

Ideahan on myös se, ettei paljon ehdi miettimään vaan oikeasti osaisi ne asiat.

T: insinööri, joka sai valintakokeessa lähes täydet pisteet aikanaan 😊

Vierailija
22/26 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva maanmittausinsinööri kirjoitti:

Itse olen aiemmalta koulutukseltani filosofian maisteri luonnontieteelliseltä alalta (maantiede). Nyt hain AMK-opintoihin tekniikan alalle insinööriksi ja yllätyin kokeen vaativuudesta. Tai eiväthän ne tehtävät mitään ylivoimaisen vaikeita olleet, mutta oli niin mahdoton tahti, ettei paljoa ehtinyt miettimään.

Samoin tuo englannin kielen osio yllätti, vaikka olen tottunut lukemaan tiiliskiven kokoista englanninkielistä ammattikirjallisuutta ihan rutiinilla.

Kyllähän tuosta kuitenkin läpi mennään.

Juu kiireessä tekee virheitä, mittaako se sitten osaamisen tasoa??

Ei mittaa. Mutta pääsykokeissa pitää saada eroa hakijoiden välille. Itse olen suht hyvä matikassa ja äidinkieli on vahva. Niistä oli etua tässäkin kokeessa, mutta minua älyllisesti nokkelampi menee ohi. Niin se vaan menee. Jos olisin fiksumpi, mun ei tarvitsisi pähkäillä niin pitkään jotain laskua, mutta tämmöisillä ”perusaivoilla” tarvii. Kaikki hakijat yhdessä sit muodostaa sen vaaditun tason, joka riittää sisäänpääsyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtäviä ei julkaista,ikinä. Siksi niitä ei saa jakaakaan, ikinä.

Vierailija
24/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörille tiedoksi, että tätä koetta ei voi verrata noihin "aikanaan" tehtyihin kokeisiin. Tässä kun ei ole tarkoituskaan, että joku saisi täysiä pisteitä (tietty se varmaan on jotenkin mahdollista, jos on vaan todella nopea lukija JA ajatelija), vaan tehtäviä on niin paljon, että aika loppuu väkisinkin kesken.  Itsekin olen filosofian maisteri hyvillä papereilla ja tottunut lukemaan pääosin englanniksi, mutta aika vaan loppui kesken, vaikkei ollut yhtään sanaa tekstissä, mitä en olisi ymmärtänyt. Paniikki ajan loppumisesta (jota oli vain 15 minuuttia) tietenkin huononsi keskittymiskykyä tekstiin, kun vaan panikoi ajan loppumista. Sitten tuli hätiköityä jotain arvauksia, mikä ehkä kostautuu, koska vääristä vastauksista saa miinuspisteitä.

Matikan tehtävät oli helppoja, mutta kyse oli kai vaan siitä, kuka ehtii tekee niitä eniten, koska mulla jäi tosi paljon tekemättä, vaikka ne oli mielestäni helppoja ja suoraviivaisia.

Ainut osio, jossa mulla jäi aikaa jäljelle oli etiikan osio.. kysymykset sinänsä oli hiukan outoja, että en osaa sanoa siitä sen enempää. Välillä tuntui, että tässä on pakko olla joku kompa, jota en käsitä, koska ne oli niin itsestään selviä, ja osa taas ei ollut.. mut insinöörialoilla tota osiota ei tarvinnut edes tehdä?

Loogisen päättelyn osiossa jäi vain 1 tehtävä tekemättä, ja ne, jotka ehdin tehdä tuntui kohtuu helpoilta.

Äidinkielessäkin loppui aika kesken, vaikka sekin on mulla vahvan osaamisen aluetta, ja olen aikoinani (kauan sitten tosin ) kirjoittanut äikästä L. Tekstistä oli mielestäni tehty tahallaan vähän epäselvä ja ns. rakenteellisesti "huono". Tai sitten se vaan tuntui siltä, koska tosiaan se ajan loppuminen stressasi niin paljon, ettei kyennyt keskittymään tekstiin.  Sitten hiukan harmittaa, että menin miltei sokkona lopuksi arvaamaan jotain, kun aika loppui kesken, vääristä vastauksistahan tulee miinuspisteitä :/

Vierailija
25/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä julkaista.

Vierailija
26/26 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä. Väärästä vastauksesta tuli miinuspisteitä (eri verran eri osioissa) mutta vastaamatta jättämisestä ei pitäisi tulla miinusta. Joten jos jätti ruksin laittamatta, niin pitäis olla sama kuin "jätän vastaamatta" . En kyllä tiedä,  miksi sielläoli se vaihtoehto, että "jätän vastaamatta",varmaan vaan sen takia, että kun tarkastaa omia vastauksia, niin ei luule,että on vahingossa jättänyt vastaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän