Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäonnistuin asuntokaupoilla, hävettää

Vierailija
04.06.2020 |

Ostin asunnon helsinkiläisestä lähiöstä muutama vuosi sitten. Maksoin tyhmyyksissäni liikaa, kun oli eron takia kiire saada uusi koti. Nyt, yli 5 vuotta myöhemmin olen myymässä asuntoa. Ikäväkseni myyntiaikeet osuivat juuri tähän korona-aikaan. Taloyhtiön tilanteen vuoksi voisin välittäjien arvion mukaan pyytää asunnosta korkeintaan saman hinnan kuin olen siitä itse maksanut, vaikka olen remontoinut sisätiloja ja esim. keittiön. En silti välttämättä saisi asunnosta edes samaa hintaa jonka olen itse maksanut, remonttien hinnata puhumattakaan.

Periaatteessa minun ei ole pakko myydä, mutta myymiseen on pari syytä (asunnon pieni koko, sijainti kaukana nykyisestä työpaikasta) joiden vuoksi olen kallistumassa joka tapauksessa myynnin kannalle.

Mitä mieltä olette, kannattaako myydä pois vaan ja ostaa itselle paremmin sopiva, vai kituuttaa tässä 10 vuotta ja myydä vasta sitten, kun taloyhtiön tilanne on parempi ja asuntojen arvotkin todennäköisesti nousseet?

Olen varmaan ainoa ihminen, joka Helsingin seudulla pystyy tekemään turskaa asuntokaupoilla. Hävettää.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaanoa tähän. Tein ahdistuspäissäni laskelmia ja tajusin että oon kuitenkin säästänyt kymmeniä tuhansia euroja tässä asuessa, siis verrattuna siihen että olisin maksanut maltillista vuokraa. Siihen nähden tilanne ei nyt siis olekaan niin kamala, vaikken saisikaan ns omiani pois. Vaikka harmittaa se toki silti.

Ap

Vierailija
102/104 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
104/104 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas onnistuin, korona-ajasta huolimatta. Asunto meni ensimmäisellä näytöllä kaupaksi, juurikin pieni kaksio lähiöstä. Sain myös hyvän hinnan. Kannattaa ainakin kokeilla myymistä, voit voittaakin!