Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäonnistuin asuntokaupoilla, hävettää

Vierailija
04.06.2020 |

Ostin asunnon helsinkiläisestä lähiöstä muutama vuosi sitten. Maksoin tyhmyyksissäni liikaa, kun oli eron takia kiire saada uusi koti. Nyt, yli 5 vuotta myöhemmin olen myymässä asuntoa. Ikäväkseni myyntiaikeet osuivat juuri tähän korona-aikaan. Taloyhtiön tilanteen vuoksi voisin välittäjien arvion mukaan pyytää asunnosta korkeintaan saman hinnan kuin olen siitä itse maksanut, vaikka olen remontoinut sisätiloja ja esim. keittiön. En silti välttämättä saisi asunnosta edes samaa hintaa jonka olen itse maksanut, remonttien hinnata puhumattakaan.

Periaatteessa minun ei ole pakko myydä, mutta myymiseen on pari syytä (asunnon pieni koko, sijainti kaukana nykyisestä työpaikasta) joiden vuoksi olen kallistumassa joka tapauksessa myynnin kannalle.

Mitä mieltä olette, kannattaako myydä pois vaan ja ostaa itselle paremmin sopiva, vai kituuttaa tässä 10 vuotta ja myydä vasta sitten, kun taloyhtiön tilanne on parempi ja asuntojen arvotkin todennäköisesti nousseet?

Olen varmaan ainoa ihminen, joka Helsingin seudulla pystyy tekemään turskaa asuntokaupoilla. Hävettää.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syyllistä itseäsi. Hullumpiakin asioita on tehty elämänkriiseissä. Myy pois ja jatka elämää eteenpäin taakse katsomatta. Aurinkoista kesää sinulle :)

Vierailija
2/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muka voisi laittaa myyntihinnaksi korkeamman kuin mitä välittäjä ehdottaa? Oman ostohintasi+puolet remppakuluista vaikka. En usko että arvo olisi laskenut parissa vuodessa, jo inflaation takia pitäisi olla korkeampi hinta. Jokuhan osti sen 7 neliön koirankopinkin tuplahintaan pyyntihinnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hinta hieman korkeammaksi kuin nyt ajattelet. Etunasi on se, että sinulla ei ole pakkoa myydä heti. Odottele syksyyn.

Vierailija
4/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 7 m2 kämpässä oli lähtöhinta, myytiin eniten tarjoavalle

Vierailija
5/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä nyt vaan kuluu rahaa elämiseen. Ei se vauraus koko ajan nouse. Asuntokin on kulutustarvike.

"arvonnousuja ihmettelevä"

Vierailija
6/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit siis kärvistellä 10 vuotta rahan takia. Aika mielenkiintoinen ajatus.

Vierailija
7/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppakuluja harvoin saat asunto-osakkeen myynnissä voitoksi, monet kuitenkin varautuvat remppaamaan. 5 vuotta vanhassa on jo käytönjälkiä/vast. joten uutena ei mene kuitenkaan. Sijainti on hinnassa määräävin tekijä, samoin yhtiön remontit kiinnostavat. Mieti toki itse sopiva hinta, mutta ei tuo ”omien pois saaminen” ole se tarkoitus.

Vierailija
8/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä taloyhtiössä on pielessä jos tilanne on nyt huono?

Vierailija
9/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän huono aika myydä, kun ihmiset ovat koronan vuoksi varovaisia ja odottavat mitä hinnoille tapahtuu. Pitäisin asunnon vaikka pari vuotta joko vuokralla tai itse siinä asuen. Mikä se huono tilanne yhtiössä on?

Vierailija
10/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut auton 3 kertaa ja kaks kertaa lievästi huijattiin/meni hieman mönkään 🙈 eipä ollut kokemusta, mutta rahanmenetys oli onneksi aika vähäistä. Hävetti ja harmitti se silti.

Eipä ihmiset yleensä kauheasti kertoile epäonnistumisistaan raha-asioissa, sillä onhan se noloa. Kyllä noita on joskus sattunut lähes jokaiselle.

Vierailija
11/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tod näk realisti ja ole vertaillut vastaavien asuntojen pyyntihintoja alueellasi ja seurannut kuinka nopeasti/hitaasti menevät kaupaksi.

Ei ole vaikea laskea mitä hyödyt tai et ,kun myyt tai olet myymättä.

Vierailija
12/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syyllistä itseäsi. Hullumpiakin asioita on tehty elämänkriiseissä. Myy pois ja jatka elämää eteenpäin taakse katsomatta. Aurinkoista kesää sinulle :)

Kiitos ihanista rohkaisun sanoista!!! <3

Minulla on taipumusta solvata itseäni kaikista virheistäni, mutta ehkä se ei tosiaan ole aina tarpeen. Katse eteenpäin vaan, vaikka vähän sitä joutuu opettelemaan...

Ap

Vierailija
13/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin pulittamaan 13000€ harrasteosakkeesta, että pääsin eroon.

Tappioita tulee, mutta rahaa se vaan on. Toki vituttaa menettää säästöt.

Onko mitenkään mahdollista laittaa tuota asuntoa vuokralle ja saada pois osaa sillä lailla? 30% siinäkin menee valtiolle...

Vierailija
14/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä taloyhtiössä on pielessä jos tilanne on nyt huono?

Ahaa, ei taloyhtiön tilanne erityisen huono ole, mutta isot remontit näkyvät 10-vuotissuunnitelmassa (ei siis vielä 5-v)

Ap

Vierailija
15/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita hinta hieman korkeammaksi kuin nyt ajattelet. Etunasi on se, että sinulla ei ole pakkoa myydä heti. Odottele syksyyn.

Ei kannata "mädännyttää' ilmoitusta myyntipalstoilla liian korkealla hinnalla. Ostajaehdokkaat huomaavat, ettei oo menny kaupaksi ja ihmettelevät mikä asunnossa vikana.

Ja myös muut taloyhtiön omistajat haluavat, että myytävät asunnot myydään ripeästi oikeaan hintaan

Vierailija
16/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitenkään mahdollista laittaa tuota asuntoa vuokralle ja saada pois osaa sillä lailla? 30% siinäkin menee valtiolle...

Periaatteessa on, mutta sitten joutuisin hoitelemaan niitä vuokra-asioita, valitsemaan vuokralaisen jne, eikä se tällä hekellä houkuttele. Lisäksi jos viivytän myyntiä, ne remontit tulevat koko ajan lähemmäs ja myynti vaikeutuu entisestään.

Vierailija
17/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottaisin, että asuntokauppa alkaa taas käymään normaalimpaan tahtiin. Miten hankala se työmatka sitten on, jos sen takia haluat muuttaa?

Vierailija
18/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä muitakin arvioita. 🙂 Minulla meni heti kaupaksi asunto. Koronavirus ei vaikuttanut yhtään, vaikka vähän luulin niin.

Vierailija
19/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vuokralle.

Vierailija
20/104 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa on, mutta sitten joutuisin hoitelemaan niitä vuokra-asioita, valitsemaan vuokralaisen jne, eikä se tällä hekellä houkuttele. Lisäksi jos viivytän myyntiä, ne remontit tulevat koko ajan lähemmäs ja myynti vaikeutuu entisestään.

Onhan noita firmoja jotka hoitaa vuokralaisen etsimisen.