Naiset jotka pitävät bändipaitoja... eikö ole teinijuttuja?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä bändipaidat kummastuttaa kun jokin Doors tai Ramones todellakaan kuulu naishenkilön suosikkeihin.
Jaa. Minä pidän kyllä Doorsin paitaa.
Nainen vm. 1995
Mulla Ramonesin paita vuodelta 1994.
Nainen vm. 1975
Punk ei ole musiikkia.
Täällähän on menossa oikeat keittiöpsykologien kokoontumisajot.
Kävikö teillä ylitulkitsijoilla mielessä, että ehkä joku vain haluaa pitää tykkäämänsä bändin paitaa päällään ilman mitään sen syvällisempää syytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tilasin kaks t-paitaa. Toisessa tupac ja toisessa bob marley.
N29Siis kävelet ulkona jonkun mustan miehen kuva t-paidassa. Onnittelut, olet varmasti ikäistesi valkoihoisten miesten keskuudessa erittäin suosittu. Yhtä suosittu kuin turisti t-paitaa, jossa lukee 'pattaya all night long' kaupungilla käyttävä valkoihoinen mies on suomalaisten naisten suosiossa.
Jätkä on mustasukkanen mustan miehen kuvalle T-PAIDASSA. :D Kuinka alas voi ihminen oikein vajota?
Ja vielä kuolleen miehen kuvasta
N29
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyteinit edes kuuntele musiikkia. Joku biisi sieltä, toinen täältä, yhtään kokonaista levyä (albumia) ei jakseta kuunnella. Räppiä, EDM:ää, flowta, hou houta.. Bändipaitojani kannan ylpeydellä vaikka oma nuoriso toteaakin välillä että noloo. Ite ovat noloja, mulla sentään soi hyvä musa 🤘[/
Jotenkin surullista, ettei nykyajan teineille jäänyt muuta musiikkia, kun puhuvat räppipäät, munia ja pehvaa vatkaten. 😕
No mulla on Ramonesin paita tälläkin hetkellä kaapissa ja olen kuunnellut Ramonesia vuodesta 1980. En kuitenkaan enää kehtaa pitää sitä kun sitä on alkanut kaikki teinipissikset käyttämään, vaikkeivät taida edes tietää että se on bändi. Samoin "ennen vanhaan" Converse-tennareita käytti vain punkkarit (Ramonesin esimerkistä). Nyt niitä käyttää kaikki. Itse en enää kehtaa niitäkään käyttää em. syistä johtuen.
Olisi myös mm. Sex-Pistols ja Motörhead-paitoja, mutta taitaa jäädä nekin vain muistoksi. Musiikkia sentään saa vielä "vanhakin" kuunnella :). Olen 52v.
Musta on kiva kun mun teini ostaa bädipaitoja, joista tykkää, vaikka ei bändiä tuntisikaan entuudestaan. On hauskaa sitten kuunnella yhdessä vanhoja levyjä ja tutustua bändiin:)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon opettaja ja ei kyllä juuri kellään nuorella näy bändipaitoja. Kyllä se on meidän vanhempien juttu. Nuoret pukeutuu nykyään joko kuten mun nyt varmaan liki kolmikymppisenä pitäis tai napapaitoihin.
-N28
Tässä Ylen juttu kun joku oli pöyristynyt kun opettajalla oli bändipaita päällä koulussa ja sitten opettajat jakoi tätä uutista facebookissa ja meni kouluun bändipaita päällä. Mun sisko (ope lukiossa) lainasi multa silloin Apocalyptican paitaa :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä bändipaidat kummastuttaa kun jokin Doors tai Ramones todellakaan kuulu naishenkilön suosikkeihin.
Jaa. Minä pidän kyllä Doorsin paitaa.
Nainen vm. 1995
Nainen vm. 1975
Punk ei ole musiikkia.
Punk oli niille jotka halusivat elää kuin rocktähdet mutta eivät osanneet soittaa yhtäkään instrumenttia.
Vierailija kirjoitti:
Naisella on silloin ymmärrys kunnon musiikista. Sanon samaa myös Tupacista ja Koo Moel Deesta, vaikken rappia kuuntele. Rap-musiikissakin oli ennen järkeä ennen kuin siitä tehtiin rappiollista.
Vai pitääkö kaikkien kuunnella jotain Tuure Boeliusta ja Nicki Minajia, jotka ei edes yritä laulaa vaan kaikki tehdään autotunellq.
Siis nimenomaan teinit ei pidä mitään bändipaitoja, keski-ikäisten ja vanhempien juttu ovat.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisten juttuja nimenomaan, eikä mitään teiniä. Ja joidenkin hipstereiden, jotka kaivavat retrobändien paitoja jostain ullakoilta. Mut muuten tämä on sellaisen keski-ikäisen naisen tai miehen ihan oma juttu, kun se haluaa näyttää rennolta, epävirallisemmalta ja keski-ikäisen 'nuorekkaalta'. (lainausmerkit siksi, että se mikä on keski-ikäiselle 'nuorekasta', ei sitä todellisuudessa tietysti ole, koska nuorisolla on jo ihan muita juttuja, vain satunnaisesti jonkun retroaallon myötä voi keski-ikäisen 'nuorekkuus' ja nuorekkuus kohdata toisensa hetkeksi)
Suurin osa keski-ikäisistä bändipaitoja käyttävistä ei kyllä yritä esittää yhtään mitään, mistä sä ton revit? :D Päinvastoin se on sitä, että halutaan näyttää kaikille jokin pieni aito osa omaa persoonaa muille, tässä tapauksessa fanituksen kohde. Sehän on vain rehellisyyttä, eikä mitään nuoren esittämistä.
Ihmiset yleensäkin haluavat käyttää fanittamansa bändin paitaa, koska se on heistä hieno (ehkä myös muisto joltain keikalta ja sisältää paljon tunnearvoa eli siitä tulee hyvä mieli) ja haluavat siinä sivussa viestittää muille samasta bändistä tykkääville, että tässä menee hengenheimolainen.
Outo kysymys. Ja ei, ei ole teinijuttu. Harvemmin nykyteineillä näkee bändipaitoja, ellei se ole iskän vanhasta gunnareiden paidasta salaa leikattu cool crop top...
Itse käytän bändipaitoja osana asua kuin mitä tahansa muuta vaatetta. Pukeudun aina fiiliksen mukaan. Jos tekee mieli pukeutua mustaan ja samalla näyttää maailmalle olevani NIN-fani, niin sitten vedän vanhan kiertuepaidan päälle mustien farkkujen seuraksi. Ihan vaan koska se on mielestäni kiva asu, jossa tunnen oloni mukavaksi. Ja sitten jos kohdalle sattuu vaikka joku toinen fani, niin on helppo avata keskustelu tämän aiheen ympäriltä (enkä tarkoita nyt mitään iskemistä vaan ihan vaan juttelua, varattu olen). Eli bändipaita on myös vahvasti sosiaalinen vaate, jolla voi lokeroida itsensä kuuluvaksi johonkin ryhmään näin halutessaan.
N30
En ole koskaan tajunnut näitä "teinijuttu" - hommeleita. Jos mä näin jotain kivaa, niin mähän käytän sitä oli se teiniä tai mummoa.
N48
Vierailija kirjoitti:
Nehän on hienoja :=)
Riippuu bändistä
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni näytän kaikille, että kuuntelen Iron Maidenia! ROCK ON!! /,,/
Noloa.
Jos vastaan kävelee henkilö, jolla stam1nan paita päällä, tunnen välittömästi hengenheimolaisuutta ja ilahdun. Musiikki yhdistää
Pidän ACDC:n paitaa siksi, että tykkään ACDC:stä, paita on muisto hienolta keikalta plus että paita on hyvännäköinen ja sopii minulle. (Ja siinä sattuu olemaan syntymävuoteni, heh.)
En todellakaan mieti mitään nuorekkuutta tai nuoruutta siinä. Joskus tuntuu, että nykynuoriso on jotenkin todella kapeakatseista mielipiteineen ihmisten i'istä ja siitä, minkä ikäiset voivat tehdä mitäkin.
N47
Mulla tuli mieleen, että miksi ihmiset pitää sellaisia bändipaitoja, joiden musiikista niillä ei oo mitään tietoa? Kerran muistan innostuneena aloittaneeni keskustelun yhdestä bändistä erään henkilön fanipaidan huomatessani, ja tuli ilmi, että tämä henkilö ei ollut kuullut oikeasti YHTÄÄN biisiä koko bändiltä.
En tiedä, kumpi oli nolostuneempi tuossa tilanteessa, mut jäi kyllä vähän ihmetyttämään...
Nainen vm. 1975