Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun vuokralla ja muutan 5v välein täysin uuteen asuntoon.

Vierailija
02.06.2020 |

Oon tehny näin jo 20 vuotta. Aina pääsee sisäänajamaan täysin uuden kämpän ja maisema vaihtuu. Ainut huono puoli tässä elämäntavassa on se että viimesen 5v sisällä rakennetut kämpät on aika karseita pohjaratkaisuiltaan. On paljon vaikeampi löytää kivaa uutta nykyään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina uusi? Mitä vikaa aivan tavallisessa asunnossa, jossa jonkin verran elämisen merkkejä?

Vierailija
2/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina uusi? Mitä vikaa aivan tavallisessa asunnossa, jossa jonkin verran elämisen merkkejä?

Tykkään olla ensimmäinen asukas. Ei vanhemmissa ole mitään vikaa. Minusta on vain ihana kun asunto haisee ihan uudelle ja olen eka joka käyttää saunaa, uunia ym. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat aina uuden kämpän varsinkin jossei ole oikeasti tarvetta?

Vierailija
4/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen vähän vastaava. Asun vuokralla ja muutan 6-12 kk välein uudiskohteeseen.

Töiden takia muutan näin usein, vaikka välillä jo hieman kyllästyttää. Uusi asunto sen takia, koska kävin aikoinaan homekoulua ja sairastuin todella rankasti, joten palaan varman päälle.

Vierailija
5/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tapana tiedostamattani muuttaa n. 4 vuoden välein.

Vierailija
6/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään muuttaa usein. Siksi asun vuokralla. Minulle asunnon ei tarvi olla uusi. Pisin aika samassa asunnossa on 5v. Mieluusti muutan parin vuoden välein.

Vierailija
7/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi odotan jo innolla koska pääsen muuttamaan kun viimeinenkin lapsi lentää pesästä varmaan vuoden kuluttua tai sinne suuntaan. Konmaritan jo tavaroita pikku hiljaa jne. Ollaankin asuttu tässä jo vuodesta 2011.

Vierailija
8/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kallista! 😍

Vierailija
9/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hajautetulla salkulla tienaa enemmän mitä asunnolla. Tietty peritystä sijoituskämpästä saan muutaman lisätonnin vuodessa. Itse en siis asu omassa. 

Vierailija
10/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö että jotkut ihmiset maksavat vuokransa ihan omilla itse tienaamillaan rahoilla? Silloin voi saada sellaisen asunnon mihin vain on varaa.

Toinen vaihtoehto on tieystysti se että on joku poliittinen broileri jolle hyväsisko-verkosto järjestää kivan uuden kaupungin asunnon jonojen ja todellisessa tarpeessa olevien ohi.

Vierailija
11/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi asua uusissa asunnoissa! Ovat karseita. Surkeat pohjat ja halvimmat mahdolliset materiaalit, huonosti rakennettuja. Enkä myöskään jaksaisi muutella huvin vuoksi. 

Vierailija
12/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö että jotkut ihmiset maksavat vuokransa ihan omilla itse tienaamillaan rahoilla? Silloin voi saada sellaisen asunnon mihin vain on varaa.

Toinen vaihtoehto on tieystysti se että on joku poliittinen broileri jolle hyväsisko-verkosto järjestää kivan uuden kaupungin asunnon jonojen ja todellisessa tarpeessa olevien ohi.

Joo kyllä. Käyn töissä ja luottotiedot kunnossa joten ei ole ollut mitään syytä miksen saisi. Välillä olen laittanut suoraan esittelyviestiä itsestäni jonkun kerrostalon rakennuttajalle että olisin kiinnostunut vuokra-asunnosta. Rakennuttaja sitten infonnut sijoitusasunnon ostajia että olisi jo vuokralainenkin valmiina.

Ap

Vierailija
13/28 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuja kirjoitti:

Ihanan kallista! 😍

Ei haittaa, on varaa ja sijoituksia. Helppo muuttaa jos naapurit ei miellytä. Jos kodinkone menee rikki niin vuorkanantaja hoitaa. Ei ole sen kummempia velvollisuuksia tai paineita. Ap

Vierailija
14/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole eläessäni asunut täysin uudessa asunnossa, mutta koko elämäni olen muuttanut 2-5 vuoden välein. Olen nyt 52 v.

Nuorena työn perässä. Sen jälkeen omasta asunnosta ulkomaankomennukselle ja takaisin. Pariinkin kertaan. Sitten eron jälkeen yksin. Uusperhettä perustettaessa mielettömän isoon asuntoon vuokralle, ja vuokralta omistusasuntoon...

Nyt lapset ovat yksi kerrallaan muuttamassa omilleen, nyt yksi huone tyhjillään, ja voisi alkaa muuttaa pienempään asuntoon. Selkeästi olen alkanut pohtimaan asiaa.

Muuttaminen maksaa, mutta jotenkin kaikella on aikansa. Yksi asunto on hyvä yhteen elämäntilanteeseen, toinen toiseen.

Vierailija
15/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap'n kanssa. Kaikki kodinkoneetkin on aina uusinta mallia ja muutenkin kaikki ihanan puhdasta ja siistiä. Teemme itse samoin.

Vierailija
16/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuja kirjoitti:

Ihanan kallista! 😍

Ei haittaa, on varaa ja sijoituksia. Helppo muuttaa jos naapurit ei miellytä. Jos kodinkone menee rikki niin vuorkanantaja hoitaa. Ei ole sen kummempia velvollisuuksia tai paineita. Ap

Ihan sama kun ajaisi kaikki ajonsa taksilla ja hehkuttaisi, kun ei ikinä tarvitsisi tankata saati käyttää autoa huollossa.

Vierailija
17/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä asut ja mikä sinun mielstäsi on sopiva vuokra asunnosta? Ja kuinka isosta asunnosta?

Vierailija
18/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, samassa ajassa olen aina asunut omassa. Vaihtanut 3-5vuoden välein.

Nyt okt, velaton kohta.

Vierailija
19/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harkinnut vaihtoehtoa että en hommaa edes vuokra-asuntoa. Asuisin ensinnäkin mahdollisimman paljon vuodesta kesämökillä. Talvikautena etsisin pitkäaikaisasumiseen mahd. edullisia airbnb-asuntoja. Jokaista esim. kuukaudeksi aina kerrallaan jolloin Airbnb yleensä jo tarjoaa selvästi edullisempaa hintaa. Näin ei tarvitse maksaa vakuutuksia eikä sähkölaskujakaan eikä tarvitse sitoutua pitkiin vuokrasopimuksiin. Tämä elämäntapa edellyttää toki ettei kovin paljon kuljeta tavaraa mukanaan. Tavaroita varten pitäisi etsiä joku edullinen minivarasto jostain. Perusvarustus yleensä kuuluu airbnb-asuntoihin joten mitään kalusteitahan eikä edes liinavaatteita ym. ei tarvitse hankkia.

Vierailija
20/28 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän apta. Mutta itseäni mietityttäisi kuinka pahasti tuossa altistaa itsensä monille kemikaaleille. Uudessa rakennuksessa haihtuu alkuun paljon kaikkia aineita uusista rakennusmateriaaleista. Kuinkahan terveellisiä nuo aineet ovat, varsinkin jos usein vaihtaa uuteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi