Asun vuokralla ja muutan 5v välein täysin uuteen asuntoon.
Oon tehny näin jo 20 vuotta. Aina pääsee sisäänajamaan täysin uuden kämpän ja maisema vaihtuu. Ainut huono puoli tässä elämäntavassa on se että viimesen 5v sisällä rakennetut kämpät on aika karseita pohjaratkaisuiltaan. On paljon vaikeampi löytää kivaa uutta nykyään.
Kommentit (28)
Mä olen asunut tässä talossa 20 vuotta. Se on sinä aikana maksettu ja veloton. Maksan vain pientä vastiketta.
Miten joku voi tykätä muuttamisesta? Nuorena jouduin muuttamaan muutaman vuoden välein elämäntilanteiden muuttuessa ja työn perässä. Se oli kamalaa. Nyt olen saanut asua melkein 10 vuotta samassa talossa ja lasten aikuistuttua olen muuttamassa sopivampaan ja hirvittää tuleva muutto.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi tykätä muuttamisesta? Nuorena jouduin muuttamaan muutaman vuoden välein elämäntilanteiden muuttuessa ja työn perässä. Se oli kamalaa. Nyt olen saanut asua melkein 10 vuotta samassa talossa ja lasten aikuistuttua olen muuttamassa sopivampaan ja hirvittää tuleva muutto.
Siis nykyisessä noin 20 vuotta...
Muistatko vuokrien suuruudet koko tuolta ajalta?
Vierailija kirjoitti:
Miten saat aina uuden kämpän varsinkin jossei ole oikeasti tarvetta?
Että kehtaat. Ostamalla tai vuokraamalla.
Muutettiin talvella pari vuotta vanhaan asuntoon ja talon papereita tutkiessa huomasin miten paljon vastuuta sillä ensimmäisellä asukkaalla on ollut. Ensimmäisen vuoden aikana selviävät mahdolliset viat ja niitä oli kyselty monella eri kirjeellä. Juuri muuttomme jälkeenkin oli 2-vuotistarkastus, eli mahdollisuus antaa palautetta ja kertoa uusista havainnoista. Eli sen ensimmäisen asukkaan kontolla on paljon se miten rakennusvaiheen mahd. virheet havaitaan ja korjataan. Jos on vastuullinen, hän myös kirjaa ne ylös seuraavien omistajien ja asukkaiden tietoon.
Onneksi joku näki sen ensiasukkaan vaivan puolestani, itse en todellakaan ole ihminen joka huomaa tuollaisia asioita.
Viihdytään hyvin tässä mutta yritän ajaa läpi ideaa 1900-luvun alun puukerrostalosta, siinä olisi unelmieni koti ja pihapiirikin.
Minäkin muutan usein, mutta toisin kuin ap, vaihtelen myös asunnon tyyppiä. Tykkään vanhoista rakennuksista. Puutaloista ja kivisistä jugendtaloista. Yksi asuntoni oli vanhaan tiilitehtaaseen rempattu loft. Nyt asun taas tunnelmallisessa, 1920-luvulla rakennetussa puutalossa, mukulakivikadun päässä. Parin vuoden päästä ehkä jossain muualla.
Se uuden asunnon haju on rakennusmateriaaleista huoneilmaan haihtuvia kemikaaleja, jotka ovat pääsääntöisesti terveydelle haitallisia.