Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
1581/1764 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea ketju! 🤦🥴

Kyllä! Alkaa pyörryttää ja oksettaa.

En ryhdy ikinä tädiksi. Vanhenen vaan mutta tätiä minusta ei tule.

No kun ei sille oikein voi mitään. Kaikki tätiytyy iän myötä kun kyse on eniten siitä mitä ulkonäölle tapahtuu. Muut pitää tätinä vaikka mitä itse kokisi olevansa.

Vierailija
1582/1764 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivien jatkopala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1764 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaliivien jatkopala

😂😂

Vierailija
1584/1764 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei jaksa värjätä harmaita piiloon tai edes vähän meikata. Siis itse en välitä enää meikata.

Vierailija
1585/1764 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten jouduin jalkavamman takia käyttämään matalakantaisia kenkiä. Ne tuntuivat niin hyviltä jaloissa, että olen lopettanut korkkareiden käytön kokonaan.

Vierailija
1586/1764 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhain nukkumaan, myöhään ylös + päiväunet 😴

Vierailija
1587/1764 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassialma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te kuljetatte niissä kasseissa ja pussukoissa? En ole ilmeisesti tarpeeksi täti ymmärtääkseni. Itsellä on mukana aina avaimet ja kännykkä, jos esim pidempään jossain ulkona, niin ehkä lisäksi huulipuna/rasva ja kampa. Kuumalla säällä vesipullo. Nämä menee joko taskuissa tai pienessä laukussa.

Mulla on olkakassissani sellainen selviytymispack:

- lompakko kaikkine kortteineen

- avaimet

- nenäliinoja

- kännykkä

- pikku peili

- huulirasva

- hiusharja

- käsivoidetta

- käsidesi

- almanakka

- varakassi ostoksia varten

- vesipullo helteellä/sateenvarjo sateella

- myslipatukka hätänälkään

- ksylitolipurkkaa tai -pastilleja

- pieni pussukka hätätilanteita varten, jossa: laastaria, neula ja lankaa, hakaneula, kosteuttava silmätippapipetti, Savett-liina, side, hajuvesitesteri, lasinen kynsiviila, kuulakärkikynä

:D ja noitten lisäksi vielä pari kynää ja pieni muistilehtiö, kahta eri särkylääkettä ja lukulasit koteloineen. Ei puutu kuin autontunkki ja kottaraisenpönttö! Ja on haastavaa löytää kaupasta olkalaukkua jossa olisi tarpeeksi lokeroita ja taskuja..

Mitä tekee hiusharjalla esim. kauppareissun aikana? En ymmärrä tällaista tavaravuoren raahaamista.

Vierailija
1588/1764 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni iltameno saa väistyä, on vaan niin kiva mennä ajoissa omaan sänkyyn. Kunnon yöunia ei voita mikään ...

Vierailija
1589/1764 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen liikuin todella paljon nykyiseen verrattuna. Nykyään kupunkireissun päätteeksi pitää nostaa jalat ylöspäin, ku tulee niin raskas tunne jalkoihin. Ja tissit kasvaa näköjää vielä yli5-kymppisenäkin. Enemmän sivulle, kuin eteenpäin, vaikka paino pysynyt samana.

Ja sama kuin muilla, vaatteissa ja kengissä mukavuus edellä, ei muoti, vaikka sitääkin tulee seurattua. Nämä nykyiset ja muut trendit on jo eletty moneen kertasn.

Vierailija
1590/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot siskot +-70v pitävät papiljonttia ennen juhlia tms tärkeää menoa.

Hymyilyttää. Voi toki olla tätimäistä, mut myös mummomaista?

Aikas harvon nykyään näkee

Vierailija
1591/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäistyin siten, etten viitsi vaivautua laittamaan uimapukua päälle, jos uin retkikohteissa.

Kukaan ei ole kiinnostunut tämän ikäisistä. Eikä tarvitse kantaa märkää uimapukua repussa. Ilmiö on tuttu laajemminkin. Ehkä luontaista suomalaisille.

Vierailija
1592/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lisännyt syömistä, mutta keskivartaloon kerääntyy.

Vierailija
1593/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätimäistyin siten, etten viitsi vaivautua laittamaan uimapukua päälle, jos uin retkikohteissa.

Kukaan ei ole kiinnostunut tämän ikäisistä. Eikä tarvitse kantaa märkää uimapukua repussa. Ilmiö on tuttu laajemminkin. Ehkä luontaista suomalaisille.

Minkälaisissa retkikohteissa? Ettei sukupuolisiveysrikkomus?

Joku lapsihan voi järkyttyä!!!

Vitsivitsi😲

Vierailija
1594/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen nuorekas, hoikka ja hyväkuntoinen, ei tätimäisyyttä, ikä 56v. Mutta hoikkuuden hinta on se, että ryppyjä tulee herkemmin, kaula on vanhan ihmisen kaula. Se on ärsyttävää.

Vierailija
1595/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaliivien jatkopala

Eih..!

Ostin keväällä pakkauksen, jossa oli musta, valkoinen ja beige jatkopala. Käytössä on ollut vain se beige jatkopala.

Vierailija
1596/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei jaksa värjätä harmaita piiloon tai edes vähän meikata. Siis itse en välitä enää meikata.

Minulta meni kolme vuotta kasvattaa hiukseni harmaavalkoraidallisiksi. Minusta ne ovat tosi hyvännäköiset ja särmikkäät. Millä tavalla viestitän olemuksellani, että tämä ei ole mikään täti-ilmiö? :(

Vierailija
1597/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea ketju! 🤦🥴

Kyllä! Alkaa pyörryttää ja oksettaa.

En ryhdy ikinä tädiksi. Vanhenen vaan mutta tätiä minusta ei tule.

No kun ei sille oikein voi mitään. Kaikki tätiytyy iän myötä kun kyse on eniten siitä mitä ulkonäölle tapahtuu. Muut pitää tätinä vaikka mitä itse kokisi olevansa.

En ole samaa mieltä. Vanheneminen ei ole tädin synonyymi. Ja onhan tietysti mummoutuminenkin. Sekään ei ole tätimäisyyden synonyymi.

Mä näytän vanhalle. En tädille. En näytä sille miten te tässä ketjussa itseänne kuvailette.

Vierailija
1598/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintaliivien jatkopala

Eih..!

Ostin keväällä pakkauksen, jossa oli musta, valkoinen ja beige jatkopala. Käytössä on ollut vain se beige jatkopala.

Mä olen käyttänyt jatkopaloja jo kauan ennen tätiaikaakin, olen sellaista välikokoa rintsikanympäryksessä että uusi 70 on usein vähän nafti mutta 75 liian väljä. Käytän siis jatkopalaa vähän aikaa uusien liivien kanssa että löystyvät sopiviksi.

Vierailija
1599/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo tätimäistynyt, enkä aiokaan. Hoikka, vaalea paksu pitkä tukka, hyvä ryhti, tyylikkäät vaatteet, sileä iho, hyvä mieli, reipas olemus, valoisa leikkisä luonne.

N43

Minä voisin olla kaksosesi

Olen 55 vuotta.

Sinä olet minun ikäisenäni paksu vain vyötäröltä:)

En mä ole paksu vyötäröltä. Pakko kertoa. Ei se ole mikään väistämätön muutos. T. toinen 55v

Vierailija
1600/1764 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani se näkyy siinä, että toisia naisia ei pidä enää kilpailijoina, vaan voi nähdä ja antaa myönteistä palautetta vilpittömästi. Suhtautuu myös nuoriin naisiin suojelevasti. Ilkeä en ole ollut ennenkään mutta nyt uskallan avata suuni, jos joku yrittää kävellä yli. Tai vastaavasti pitää suun kiinni kun en välitä kaikkeen reagoida.

Juuri näin!

On myös mukavaa kun saa liikkua rauhassa yksin esim ulkomaanmatkoilla ja turistikohteissa, hihaan eivät enää tartu seikkailunhaluiset saalistajat.