Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
1621/1764 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tasan 70 ja mulle sanotaan,että olen hidas kävellessä.No en kai pysy pitläjalkaisten nuorien perässä vaikka yritän. Ikääntyneitä ei kunmioiteta tässä kulttuurissa, Eniten ärsyttää kuitenkin se kun en näe hyvin.Esim.kaupassa pitäää katsoa tuotteista mikä on viimeinen myyntipvä.Voisivat laittaa sen paremmin esille.

Kannattaa ne silmälasit ainakin uusia, kun viimeinen myyntipäivä -merkintää ei ole elintarvikkeissa ollut vuosikausiin...

Vierailija
1622/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan osa ruoanlaitostani tätimäistä? Itse teen hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kuoriperunoita&jauhelihakastiketta mm. Eilen ikävöin mannapuuroa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen rummojen kokoontumislanka tällä kertaa. :D

Vierailija
1624/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan osa ruoanlaitostani tätimäistä? Itse teen hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kuoriperunoita&jauhelihakastiketta mm. Eilen ikävöin mannapuuroa...

On! Vain tädit ja vanhukset keittelee jotain hernekeittoja.

Vierailija
1625/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyymi Nyyminen kirjoitti:

Rummojen??? Ketä ne on?

Vierailija
1626/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nam. Herkkua. Lettuja/pannaria oheen

Täti 30v

Vierailija
1627/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia kotiruokaa, ei mitään vikaa. Mannapuuro olisikin herkkua 😋

Täti vm. 1981

Vierailija
1628/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti 30v

Keitätkö kuivatuista herneistä tämän?

Vierailija
1629/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyymi Nyyminen kirjoitti:

Ulilauta tullut kylään?

Vierailija
1630/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti 30v

Perhana. Täällä taitaa syödä viikonlopun rokkaa. Laitankin illalla herneet likoamaan. En jaksa keitellä kattilassa. Hauduttelen crockpotissa.

Vierailija
1631/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti 30v

Kyllä vaan, liotan yön yli, keitän pari tuntia.

Vink vink: ne liotetut herneet on hrrkkua raakoina. Lapsenakin syötiin...

Vierailija
1632/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti 30v

Sitten todella olet täti.

Vierailija
1633/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti 30v

Sitten todella olet täti.

...ja ylpeä sellainen😉

Vierailija
1634/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunisaappaat ja villasukat. Niin mukavat ja lämpimät, vaikkei sada.

Vierailija
1635/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti 30v

Perhana. Täällä taitaa syödä viikonlopun rokkaa. Laitankin illalla herneet likoamaan. En jaksa keitellä kattilassa. Hauduttelen crockpotissa.

Crockpot? Onko se aromipesä?

Vautsi !

T.Kanssatäti

Vierailija
1636/1764 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 35v. Näytän 25-vuotiaalta, olen lapsenmielinen kuin 15-vuotias, älliltäni kuin 55-vuotias ja mummomaiset harrastukset kuin 75-vuotiaalla. En koe silti olevani tätimäinen.

Vierailija
1637/1764 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto löytyy pakastimesta, itsetehtyä, kuivatuista herneistä tehty. Taidan ottaa sulamaan ja paistaa letut, vadelmahilloa.

Kivoja musiikkiohjelmia tulee radiosta, tulispas vielä Lepopäivän ratoksi-ohjelma...

Tietynlaisen musiikin kuuntelu on ehkä myös tätimäistä: Miljoona ruusua

Vierailija
1638/1764 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottako, tädin pelastaa vielä tämän maan. Lapset ja nuoret voi yhä huonommin, yksinäisyyttä, turvattomuutta.. Mikäs sen turvallisempaa kun luotettavan, turvallisen tädin sylissä ja halauksessa, hyvä kotiruoka, puhtaat vaatteet, paikka missä saa vain olla oma itsensä.. Kukaan jaksa tätä ulkonäön ja pärjäämisen ympärillä pyörivää palettia loputtomiin pyörittää, tädin tulevat silloin apuun ja palauttavat asiat ja elämänarvot oikeille jengoilleen!

Vierailija
1639/1764 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle itselle ikä on vain numero, tuntui että tuonne 40-45 vuoteen saakka olin sama sporttinen, menevä, elämäniloinen extrovertti kuin aina ennenkin. Ehkä hiukan viisastunut ja luonteen särmät hioutuneet mutta muuten koin olevani samoissa kuoseissa kun aina ennenkin.

Sitten seuraavan 5-7 vuoden aikana vanhenin enemmänkin edellisen 20 v aikana joka sektorilla, niin ulkonäöllisesti kuin persoonan puolesta.

Painoa tuli 2,5 v aikana 20 kg lisää kun vaihdevuodet ym krempat alkoi, siihen päälle pääkaupunkiseudussa 1,5v totaalisuku korona-aikana ja hirveä työstressi, lähes burnout, jolloin tuli varmaan vielä 5 kg painoo lisää.

Jotenkin muutenkin koko elämä seisahtui kun kaikki aktiviteetit loppui. En ole palautunut vaikka elämä normalisoituikin epidemian jälkeen. Jotenkin tuntuu että mikään ei juuri kiinnosta enää, tai kun tekee jotain kivaa ja mieleistä niin siitäkään ei saa oikein mitään keksejä enää kuten ennen.

Ulkonäkö on kadonnut, ja erityisesti inhoan ylipainoani koska olen aina ollut normaalipainoinen. Se miltä kasvoni edestäpäin ja hiukseni näyttävät peilistä vielä menettelee, mutta en aina edes oikein tunnista itseäni kauempaa otetuista valokuvista. Järkyttävää.

Vierailija
1640/1764 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat hiukset 🧓