Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
1601/1764 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea ketju! 🤦🥴

Kyllä! Alkaa pyörryttää ja oksettaa.

En ryhdy ikinä tädiksi. Vanhenen vaan mutta tätiä minusta ei tule.

No kun ei sille oikein voi mitään. Kaikki tätiytyy iän myötä kun kyse on eniten siitä mitä ulkonäölle tapahtuu. Muut pitää tätinä vaikka mitä itse kokisi olevansa.

En ole samaa mieltä. Vanheneminen ei ole tädin synonyymi. Ja onhan tietysti mummoutuminenkin. Sekään ei ole tätimäisyyden synonyymi.

Mä näytän vanhalle. En tädille. En näytä sille miten te tässä ketjussa itseänne kuvailette.

Tätimäisyyttä on myös muu, kuin ulkonäkö. Puheenaiheet, käytös, sanonnat...

Vierailija
1602/1764 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahuivi kaulaan tai päähän--- voila: täti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1764 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoessa huivi päähän ja essu eteen...

Reseptien vaihto

Säilöntäkeskustelut

Villalankojen vertailut

Puheenaiheena vaihtarit, kolotukset, sienestys ja marjastus, lapsuuden (kaihoisat muistelut)

Vierailija
1604/1764 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani se näkyy siinä, että toisia naisia ei pidä enää kilpailijoina, vaan voi nähdä ja antaa myönteistä palautetta vilpittömästi. Suhtautuu myös nuoriin naisiin suojelevasti. Ilkeä en ole ollut ennenkään mutta nyt uskallan avata suuni, jos joku yrittää kävellä yli. Tai vastaavasti pitää suun kiinni kun en välitä kaikkeen reagoida.

Juuri näin!

On myös mukavaa kun saa liikkua rauhassa yksin esim ulkomaanmatkoilla ja turistikohteissa, hihaan eivät enää tartu seikkailunhaluiset saalistajat.

Ei liki 7-kymppisenä tartu ne eikä mitkään muutkaan. Mälsää.

Vierailija
1605/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelargoniat. Tähän mennessä olen vähän hymähdellyt niille, ei oo mun juttu. No, viime kesänä tmanni myi pois nuppuisia 20cent/kpl. Ostin puolenkymmentä. Olivat kauniita, eri punaisua, yksi oikein perinteinen kirkkaanpunainen. No, hallan uhatessa toin ne sisään. Tuossa ne nyt kukkivat ikkunalaudalla, nuppuja on paljon. Kun nypin kuolleita lehtiä, nenääni tuli niiiin tuttu tuoksu suoraan lapsuudesta. Oih.

Nyt olen virallisesti täti (vai mummo?)

Vierailija
1606/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että töissä kaikilla nuoremmilla kollegoilla on täyteaineita naamassa, mesolankoja ym ja keskustelevat keskenään mitä paikkaa fixataan seuraavaksi. Eipä siinä mitään, tuntuu vaan hassulta kun itse en ole edes ajatellut ja oon 48v, enkä mitenkään rupsahtanut.

Toinen ihmetys on tyrkkyily somessa, tosi monella on vaan itsestä kuvia siellä. Hmm, ketä kiinnostaa toisten **rseet? 🤔

Vierailija
1607/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskaan emännänkyhmy

Vierailija
1608/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niskaan emännänkyhmy

Näitä näkee jo alle kolmekymppisillä.

Vierailija
1609/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekohampaat, silmälasit, harmaa tukka

Vierailija
1610/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä ei ole aikuisen tunne, on viisaus, jonka mukaan on hyvä elää. Saa olla häpeämättä täti tai mitä tahansa.

Vierailija
1611/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden muistelu ja varsinkin omalle lapselleen tarinointi tyyliin "kuules, silloin kun äiti oli nuori niin..".

Vierailija
1612/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruuden muistelu ja varsinkin omalle lapselleen tarinointi tyyliin "kuules, silloin kun äiti oli nuori niin..".

Tää on niin tätä: Ei sitä ennen...

Vierailija
1613/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidastunut elämä esim. kävelyvauhti, keinuva käynti

Vierailija
1614/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ei enää ymmärrä nuorempien kollegoiden tiktok- meiningin sävyttämää puhetta. Ja luultavasti he eivät tajua mun jaaritteluja. Voisin olla melkein jokaisen kollegan äiti ikäni puolesta. Juuri " hetki sitten olin nuorin ja uusin työntekijä.

Vierailija
1615/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan aina ollut tätimäinen. Miehetkin mieluummin iskevät varattuja kavereitani kuin minua seinäruusua.

Vierailija
1616/1764 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla tulee leskenkyttyrä esiin, rasvaa ja kuonaa kertyy hartioille.[/quote]

Taivas, mitä soopaa. Jos katsoo vaikka sataa ylipainoista ihmistä, niin ehkä yhdellä on emännänkyttyrä. Ja mitä hiton kuonaa hartioille kertyy? Ei mitään, munuaiset suodattavat ihmisestä kuona- aineet pois.

Vierailija
1617/1764 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen vanhoja hyviä aikoja. Lapset nauraa mulle. Sanon usein,että kyllä 70 luvulla oli kaikki paremmin.Olen itse melkein 70 joten tuo vuosikkymmen onmuistissa. Anteksi  kirjoitusvirheet.

Vierailija
1618/1764 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasan 70 ja mulle sanotaan,että olen hidas kävellessä.No en kai pysy pitläjalkaisten nuorien perässä vaikka yritän. Ikääntyneitä ei kunmioiteta tässä kulttuurissa, Eniten ärsyttää kuitenkin se kun en näe hyvin.Esim.kaupassa pitäää katsoa tuotteista mikä on viimeinen myyntipvä.Voisivat laittaa sen paremmin esille.

Vierailija
1619/1764 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tasan 70 ja mulle sanotaan,että olen hidas kävellessä.No en kai pysy pitläjalkaisten nuorien perässä vaikka yritän. Ikääntyneitä ei kunmioiteta tässä kulttuurissa, Eniten ärsyttää kuitenkin se kun en näe hyvin.Esim.kaupassa pitäää katsoa tuotteista mikä on viimeinen myyntipvä.Voisivat laittaa sen paremmin esille.

Siis todellakin. Parasta ennen joissain tuotteissa on niin pienellä/himmeällä. Luulisi kaupan henkilökunnankin olevan vaikea välpätä vanhentuneet tuotteet eroon.

Ja toinen, mitä saa joskus suurennuslasilla etsiä on tuotteen paino!!! Tai että monta kpl pakkaus sisältää. Ärsyttävää.

Ohis tämä, mutta luvattoman usein on kotimainen omena ilman lajiketietoa, saattaa olla ihan sekalaisia omenoita samassa lootassa.

Vierailija
1620/1764 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka ja silta eivät enää merkitse voimisteluliikkeitä. Ovat vain vaaka = puntari. Silta = ylitysrakennelma