Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Leipoessa huivi päähän ja essu eteen...
Reseptien vaihto
Säilöntäkeskustelut
Villalankojen vertailut
Puheenaiheena vaihtarit, kolotukset, sienestys ja marjastus, lapsuuden (kaihoisat muistelut)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani se näkyy siinä, että toisia naisia ei pidä enää kilpailijoina, vaan voi nähdä ja antaa myönteistä palautetta vilpittömästi. Suhtautuu myös nuoriin naisiin suojelevasti. Ilkeä en ole ollut ennenkään mutta nyt uskallan avata suuni, jos joku yrittää kävellä yli. Tai vastaavasti pitää suun kiinni kun en välitä kaikkeen reagoida.
Juuri näin!
On myös mukavaa kun saa liikkua rauhassa yksin esim ulkomaanmatkoilla ja turistikohteissa, hihaan eivät enää tartu seikkailunhaluiset saalistajat.
Ei liki 7-kymppisenä tartu ne eikä mitkään muutkaan. Mälsää.
Pelargoniat. Tähän mennessä olen vähän hymähdellyt niille, ei oo mun juttu. No, viime kesänä tmanni myi pois nuppuisia 20cent/kpl. Ostin puolenkymmentä. Olivat kauniita, eri punaisua, yksi oikein perinteinen kirkkaanpunainen. No, hallan uhatessa toin ne sisään. Tuossa ne nyt kukkivat ikkunalaudalla, nuppuja on paljon. Kun nypin kuolleita lehtiä, nenääni tuli niiiin tuttu tuoksu suoraan lapsuudesta. Oih.
Nyt olen virallisesti täti (vai mummo?)
Se, että töissä kaikilla nuoremmilla kollegoilla on täyteaineita naamassa, mesolankoja ym ja keskustelevat keskenään mitä paikkaa fixataan seuraavaksi. Eipä siinä mitään, tuntuu vaan hassulta kun itse en ole edes ajatellut ja oon 48v, enkä mitenkään rupsahtanut.
Toinen ihmetys on tyrkkyily somessa, tosi monella on vaan itsestä kuvia siellä. Hmm, ketä kiinnostaa toisten **rseet? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Niskaan emännänkyhmy
Näitä näkee jo alle kolmekymppisillä.
Häpeä ei ole aikuisen tunne, on viisaus, jonka mukaan on hyvä elää. Saa olla häpeämättä täti tai mitä tahansa.
Nuoruuden muistelu ja varsinkin omalle lapselleen tarinointi tyyliin "kuules, silloin kun äiti oli nuori niin..".
Vierailija kirjoitti:
Nuoruuden muistelu ja varsinkin omalle lapselleen tarinointi tyyliin "kuules, silloin kun äiti oli nuori niin..".
Tää on niin tätä: Ei sitä ennen...
Töissä ei enää ymmärrä nuorempien kollegoiden tiktok- meiningin sävyttämää puhetta. Ja luultavasti he eivät tajua mun jaaritteluja. Voisin olla melkein jokaisen kollegan äiti ikäni puolesta. Juuri " hetki sitten olin nuorin ja uusin työntekijä.
Olen varmaan aina ollut tätimäinen. Miehetkin mieluummin iskevät varattuja kavereitani kuin minua seinäruusua.
Lihavilla tulee leskenkyttyrä esiin, rasvaa ja kuonaa kertyy hartioille.[/quote]
Taivas, mitä soopaa. Jos katsoo vaikka sataa ylipainoista ihmistä, niin ehkä yhdellä on emännänkyttyrä. Ja mitä hiton kuonaa hartioille kertyy? Ei mitään, munuaiset suodattavat ihmisestä kuona- aineet pois.
Muistelen vanhoja hyviä aikoja. Lapset nauraa mulle. Sanon usein,että kyllä 70 luvulla oli kaikki paremmin.Olen itse melkein 70 joten tuo vuosikkymmen onmuistissa. Anteksi kirjoitusvirheet.
Olen tasan 70 ja mulle sanotaan,että olen hidas kävellessä.No en kai pysy pitläjalkaisten nuorien perässä vaikka yritän. Ikääntyneitä ei kunmioiteta tässä kulttuurissa, Eniten ärsyttää kuitenkin se kun en näe hyvin.Esim.kaupassa pitäää katsoa tuotteista mikä on viimeinen myyntipvä.Voisivat laittaa sen paremmin esille.
Vierailija kirjoitti:
Olen tasan 70 ja mulle sanotaan,että olen hidas kävellessä.No en kai pysy pitläjalkaisten nuorien perässä vaikka yritän. Ikääntyneitä ei kunmioiteta tässä kulttuurissa, Eniten ärsyttää kuitenkin se kun en näe hyvin.Esim.kaupassa pitäää katsoa tuotteista mikä on viimeinen myyntipvä.Voisivat laittaa sen paremmin esille.
Siis todellakin. Parasta ennen joissain tuotteissa on niin pienellä/himmeällä. Luulisi kaupan henkilökunnankin olevan vaikea välpätä vanhentuneet tuotteet eroon.
Ja toinen, mitä saa joskus suurennuslasilla etsiä on tuotteen paino!!! Tai että monta kpl pakkaus sisältää. Ärsyttävää.
Ohis tämä, mutta luvattoman usein on kotimainen omena ilman lajiketietoa, saattaa olla ihan sekalaisia omenoita samassa lootassa.
Vaaka ja silta eivät enää merkitse voimisteluliikkeitä. Ovat vain vaaka = puntari. Silta = ylitysrakennelma
Tätimäisyyttä on myös muu, kuin ulkonäkö. Puheenaiheet, käytös, sanonnat...