Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Saako reilu nelikymppinen setä kommentoida? Tämä ketju on hauskaa luettavaa. Samalla se on jotenkin haikeaa ja surullistakin. Luopumisen tuskaa hiljalleen. Itsekin tämän aiheen tunnistan omassa elämässäni hiljalleen ja vaimoni kautta myös osittain. Luin, että jotkut jännittävät miehiä kun vanhenevat. Minusta se on vähän kurjaakin. Tarkoitan siis ihan tavallista kanssakäymistä töissä tai muualla, ei mitään rakkauspelejä. Niistä en ole kiinnostunut muiden kuin vaimoni kanssa ja meilläkin on pupuvaihe kaukana historiassa. Samanlaisia vanhenevia otuksia mekin ollaan ja vaikka eri sukupuolta niin pystyn samaistumaan vanhenemiseen. Nuoret on epävarmoja ja se kuuluu asiaan. Mutta meidän aikuisten kesken ei tarvitsisi enää esittää tai jännittää. Ollaan mitä ollaan. Tsemppiä kaikille tädeille.
Vierailija kirjoitti:
Saako reilu nelikymppinen setä kommentoida? Tämä ketju on hauskaa luettavaa. Samalla se on jotenkin haikeaa ja surullistakin. Luopumisen tuskaa hiljalleen. Itsekin tämän aiheen tunnistan omassa elämässäni hiljalleen ja vaimoni kautta myös osittain. Luin, että jotkut jännittävät miehiä kun vanhenevat. Minusta se on vähän kurjaakin. Tarkoitan siis ihan tavallista kanssakäymistä töissä tai muualla, ei mitään rakkauspelejä. Niistä en ole kiinnostunut muiden kuin vaimoni kanssa ja meilläkin on pupuvaihe kaukana historiassa. Samanlaisia vanhenevia otuksia mekin ollaan ja vaikka eri sukupuolta niin pystyn samaistumaan vanhenemiseen. Nuoret on epävarmoja ja se kuuluu asiaan. Mutta meidän aikuisten kesken ei tarvitsisi enää esittää tai jännittää. Ollaan mitä ollaan. Tsemppiä kaikille tädeille.
Ihana kommentti😉
Oletko itsessäsi huomannut setämiehen elkeitä?
Onko villasukat, henkselit? Liivi taskuilla, saa kätevästi tavarat mukaan? Käytätkö sukkia sandaaleiden kanssa? Epämuodikasta lippistä?
Ähkäisetkö noustessasi autosta/sohvalta?
Menetkö mielummin iltaisin vaimon viereen nukkumaan kuin lähdet 'poikain' kanssa kaljalle?
Jne
Vierailija kirjoitti:
Puhuin ikäisestäni, minulle tuntemattomasata naisesta ja käytin sanaa rouva.
Teen samaa, mutta en oikein keksi muutakaan puhuttelutapaa
Eilen baarissa työkaverien kanssa rupatellessa huomasin todella olevani täti. Respatyössä tottunut kaikenikäisiin, mutta keittiön "likka" oli mielestäni niiiin nuori, oli 35. Oltiin siis töissä.
Tätimäisyyttä on myös se ettei asetu täti-raameihin. Elää omanlaista elämää. Osaa sanoa tarvittaessa: EI. Pitää puolensa ja usein myös heikomman puolia. On kohtelias. Nauttii elämästä huolimatta kolotuksista. Istuu terassilla kahvilla muiden tätien kanssa. Saa joukkoon tulla mukavia setiäkin...
Vierailija kirjoitti:
Eilen baarissa työkaverien kanssa rupatellessa huomasin todella olevani täti. Respatyössä tottunut kaikenikäisiin, mutta keittiön "likka" oli mielestäni niiiin nuori, oli 35. Oltiin siis töissä.
Toivottavasti et likotellut häntä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen flunssa kaataa petiin. En rajua, miten nuorempana pystyin käymään töissä, vaikka olisi flunssa. Juon kuumaa, syön särkylääkettä ja silti väsyttää, kolottaa joka lihasta ja niveltä. Jos nenä on tukossa, ei aivotkaan toimi. Vähintään 3-4 päivää olen täysin vuoteen omana ja kokonaan toipuminen vie viikon, paitsi jos tulee jälkitulehduksia, niin pidempään.
Miksi valintamme tulisi osua juuri sinuun?
Työnantaja
Vierailija kirjoitti:
En oo tätimäistynyt, enkä aiokaan. Hoikka, vaalea paksu pitkä tukka, hyvä ryhti, tyylikkäät vaatteet, sileä iho, hyvä mieli, reipas olemus, valoisa leikkisä luonne.
N43
Minä voisin olla kaksosesi
Olen 55 vuotta.
Sinä olet minun ikäisenäni paksu vain vyötäröltä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et likotellut häntä.
No niin just pääsi käymään😉, siitäpä sen tätimäisyyteni huomasin...
Vierailija kirjoitti:
Ostin kukkahatun.
Minä kans, tosin keväällä jo. Ahkerasti pidin kesähelteillä. Oli niiiiin nätti.
Kolmikymppisenä kavereiden kanssa kerrottiin vkl-reissut ja miestarinat (sinkkuja oltiin)
Nelikymppisenä monella oli jälkikasvua, jatkuvat räkätaudit, hampaantulot ja vesirokot oli puheenaiheena.
Viiskymppisrnä, yht äkkiä vanhempamme alkoivat sairastua ja kuolla.
Ja nyt, kuuskymppisenä hoksaamme olevamme se seuraava sukupolvi, joka kuolee...
Kerromme myös mummotarinoita.
Ja sukujuhlissa, kun juuri totuimme olemaan tätejä, meistä tulikin jo mummo-osastoa, joilta joku sirpakka tyttönen kysyy kuuluvalla äänellä: Tuonko mummolle kakkua ja kahvia???
Eihän meillä kaikilla k u u l o s s a ole vikaa, vaikka monenlaisista kolotuksista auliisti keskustellaankin...
Tätimäisyys omassa olemuksessa on sitä, että ei jaksa seurata muotitrendejä, vaan se mukavuus menee edelle. Ja sitten osa vaatteista on joskus olleet mukavia, mutta kertyneet kilot on tehny niistä kittania ja silti käytän :D Jos ostan uusia, ne on "ajattomia". eli vähän ehkä tylsiä. Ja kengät täytyy nykyisin olla sellaista terveyskenkä-mallia, muuten ei käveleminen onnistu.
Meikkityyli ja hiukset on sieltä, kun olin 30v.
Kassialma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te kuljetatte niissä kasseissa ja pussukoissa? En ole ilmeisesti tarpeeksi täti ymmärtääkseni. Itsellä on mukana aina avaimet ja kännykkä, jos esim pidempään jossain ulkona, niin ehkä lisäksi huulipuna/rasva ja kampa. Kuumalla säällä vesipullo. Nämä menee joko taskuissa tai pienessä laukussa.
Mulla on olkakassissani sellainen selviytymispack:
- lompakko kaikkine kortteineen
- avaimet
- nenäliinoja
- kännykkä
- pikku peili
- huulirasva
- hiusharja
- käsivoidetta
- käsidesi
- almanakka
- varakassi ostoksia varten
- vesipullo helteellä/sateenvarjo sateella
- myslipatukka hätänälkään
- ksylitolipurkkaa tai -pastilleja
- pieni pussukka hätätilanteita varten, jossa: laastaria, neula ja lankaa, hakaneula, kosteuttava silmätippapipetti, Savett-liina, side, hajuvesitesteri, lasinen kynsiviila, kuulakärkikynä
:D ja noitten lisäksi vielä pari kynää ja pieni muistilehtiö, kahta eri särkylääkettä ja lukulasit koteloineen. Ei puutu kuin autontunkki ja kottaraisenpönttö! Ja on haastavaa löytää kaupasta olkalaukkua jossa olisi tarpeeksi lokeroita ja taskuja..
Minä olen ollut aina vähän tätimäinen. Tykkäsin jo parikymppisenä opiskelijana hoitaa viherkasveja, neuloa ja katsoa tv:n ajankohtaisohjelmia. Pukeutumistyylini on sellainen hillitty ja käytännönläheinen. Suosikkiliikuntamuotoni on vesijumppa ja rakastan teatterissa käymistä.
On ihanaa, kun fyysinen ikä alkaa pikkuhiljaa olla sopusoinnussa oman minuuden ja elämäntyyliin kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Ihana
Vierailija kirjoitti:
Kauhea ketju! 🤦🥴
Kyllä! Alkaa pyörryttää ja oksettaa.
En ryhdy ikinä tädiksi. Vanhenen vaan mutta tätiä minusta ei tule.
Munat pois ja avohaava tilalle
Iho riippuu ja minusta tuli äkäinen. 53v
Ainoa hyväpuoli (?) on että minua luullaan n. 40-kymppiseksi 53v sijaan.
T. tumma ja tulinen
Puhuin ikäisestäni, minulle tuntemattomasata naisesta ja käytin sanaa rouva.