Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin äsken terassille. Kavereillani oli versat. Mustavalkoiset t-paidat. Collarit...
Mietin kuka meistä on täti... mulla oli farkkuhaalarit, tennarit ja ruutupaita..
Mitä väliä... kaikilla oli lystiä. Usein porukkaamme istuu parikolmekymppiset, sulassa sovussa meidän tätien ja setien kaa. Paikalliset kyläbaarit on parhautta.Nyt yhtäkkiä tuntui vähän vanhalta kun en yhtään tiedä pidetäänkö collareita, haalareita tai tennareita tätimäisinä vai ei. En edes tiedä mitkä on versat.
Omaa pukeutumista varmaan pidetään tätimäisenä, koska pukeudun lähes samoin kuin 90-luvulla. Pillifarkut, maiharit, ruutupaita tai huppari. Ei nykyajan nuoret niin pukeudu.
Mut kyläbaarit on mustakin parhaita!
Höh. Versat on tietenki verkkarit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava ketju! 😁 Täällä 35v täti, joka pukeutuu samalla tavalla kuin nuoriso. Eilen viimeksi nuorisovaatekaupassa huomasin että minullahan on samanlaiset vaatteet kuin tämän päivän 15-vuotiailla eikä siinä mitään. Ihan kivoja vaatteita, mustat pillifarkut, tennarit ja t-paita. Vanhaksi tunsin itseni siinä vaiheessa kun Jungle Juice Barin jonossa nuori kundi tuli koputtamaan olkapäähän ja luuli että olen hänen kaverinsa, säikähti nuorimies kun käännyin ja tajusi että takaapäin nuorekas neito onkin kasvoiltaan vanha ryppyinen mummo. 😂
35-vuotias vanha ryppyinen mummo? Itse synnytin vasta ensimmäisen lapseni tuon ikäisenä.
Kyllä On ryppyjä ja nuoren pojan ilme oli niin kauhistunut että hänen silmissään näytin varmasti paljon pahemmalta kuin omissani. 😂 Omat lapset olen tehnyt jo ja nuorin on 13v. Siksi siellä nuorisokaupassakin olin, itse ostan vaatteet ihan aikuisten kaupasta vaikka ovatkin samannäköiset kuin nuorisolla, eli mustat pillit ja valkoinen t-paita ja Converset joista en luovu kuin pakon edessä. 😊
Pillifarkuista tunnistaa tädin tai vähintään keski-ikää lähestyvän. Eivät ole nykytrendien mukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Pillifarkuista tunnistaa tädin tai vähintään keski-ikää lähestyvän. Eivät ole nykytrendien mukaiset.
Eivät niin, koska nykyään on taas muodissa nollaluku, bootcut ja leveä lahje, mutta kokeilehan ajella pyörällä leveälahkeisissa. Vaarallista on. Pyörätäti on järkevä ja pukee jalkaan pillit, caprit tai leggingsit.
Kun veljeni sai lapsen.
Ja se kun parikymppiset alkoivat kyselemään elämän viisauksia.
Tyylin suhteen varmaan se, että nykymuoti näyttää silmiini naurettavalta ja haluaisin mieluummin olla klassinen tyylitaituri kuin trendikäs.
Valitettavasti tyylitajua ei ole roppakaupalla suotu, näytän yleensä rähjäiseltä vaikka asuihin on käytetty sekä rahaa että aikaa.
Pillien vanhanaikaisuus on vanha juttu. Nyt olet trendien aallonharjalla pilleissä.
Mulla oli ennen aina korkokengät ja ne oli tosi mukavat. En tiedä missä kohtaa ne hautautui kaapin perälle ja nyt jos joutuu kävelemään sellaisilla jalat huutaa hoosiannaa välittömästi! Mummoni naama on ilmestynyt mun peilikuvalle. Lakanoiden mankelointi ihan välttämätöntä ja säärikarvat ajetaan vain erikoistapauksessa. Naamakarvoja sen sijaan saa nyppiä jatkuvasti.
Jotkut vanhemmat kutsuu mua tarhan tädiksi lapsilleen. Ja ne vanhemmat ovat paljon nuorempia kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimmo- 69 kirjoitti:
Älkää naiset leikkuuttako sitä polkkatukkaa..Se tekee jo ensimmäisenä tädin...Ruokavalio kuntoon myös.Joo se ei ole helppoa.Liikunta on tärkeää.Mutta jos syöt mitä sattuu niin liikunta ei juurikaan auta...Se höttö ruoka pilaa kaiken...
Riippuu polkasta.
Ja naamasta. Joillekin sopii! Mulla on aina ollut pitkät hiukset ja tossa nelivitosena kekkasin, että leikkaanpa polkan!
Olen siis hoikka ja sporttinen, mutta tuo polkka... Voi luoja, minusta tuli kaikkien tanttojen ybertantta ja ikää tuli +20v! Kaduin sillä sekunnilla. Naamani on leveäleukaperäinen, kuten ruotsin Madeleinella tai Viktorialla. Ei sopinut, ei. Nyt on taas pitkät hiukset.
Sama. Onneksi tein virheen korona-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimmo- 69 kirjoitti:
Älkää naiset leikkuuttako sitä polkkatukkaa..Se tekee jo ensimmäisenä tädin...Ruokavalio kuntoon myös.Joo se ei ole helppoa.Liikunta on tärkeää.Mutta jos syöt mitä sattuu niin liikunta ei juurikaan auta...Se höttö ruoka pilaa kaiken...
Riippuu polkasta.
Ja naamasta. Joillekin sopii! Mulla on aina ollut pitkät hiukset ja tossa nelivitosena kekkasin, että leikkaanpa polkan!
Olen siis hoikka ja sporttinen, mutta tuo polkka... Voi luoja, minusta tuli kaikkien tanttojen ybertantta ja ikää tuli +20v! Kaduin sillä sekunnilla. Naamani on leveäleukaperäinen, kuten ruotsin Madeleinella tai Viktorialla. Ei sopinut, ei. Nyt on taas pitkät hiukset.
Sama. Onneksi tein virheen korona-aikaan.
Tuota pelkään. Välillä kypsyttää puljata ja pestä pitkää (hartioille), mietin et meen ja pätkäisen. Mutta jos lopputulos onkin susi, kestää kauan kasvaa takaisin.
Yhden hlön tiedän joka leikkautti poikatukan ja pilalle meni ihmisen ulkonäkö.
Olen yllättänyt kuinka moni liittää tätiyteen kiinnostuksen lopahtamisen seksiä kohtaan. Nainenhan on seksuaalisuutensa huipulla noin nelikymppisenä.
Itse koen tätiyteen liittyvän vahvasti tietynlaisen itsevarmuuden, jossa hyväksytään oma kroppansa ja oma itsensä muutenkin heikkouksineen ja iloitaan ja nautitaan positiivisista puolista. Ja se jos mikä on seksikästä!
Itse tunnen olevani nyt päälle nelikymppisenä seksikkäämpi kuin koskaan, vaikka jos miehiltä kysyisi niin varmaan se siloinen 50kg painava 20-vuotias minä olisi enemmän mieleen :D Mutta nykyinen muhkea minä on sängyssäkin rohkea, ei pelkää kertoa mieltymyksiään, näyttää mistä tykkää, ei ujostele näyttää itseään, on hyväksyvä toisen henkisiä ja fyysisiä haasteita kohtaan ja pitää huolen sekä omastaan että toisen nautinnosta.
En yhtään ihmettele että monet nuoret miehet haikailevat vanhempaa naista petikaveriksi, vaikka se hullulta tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Crossbody bag eli olkapään yli menevä hihna ei ole erityisesti nuorekas tai tätimäinen sen enempää kuin esim housut tai takki. Laukun tyylistä riippuu, onko tätimäinen vai ei.
Ennen laukkua käytettiin yhdellä olalla mm 70-luvulla, katsoin juuri Bond-leffasta, että Britt Eklandilla oli nahkalaukku yhdellä olalla.
Sitten tuli muotiin yliolan laukku, käytin niin 80-luvulla. 90-luvulla oli muotia olkalaukku eli laukku oli yhdellä olalla lyhyellä hihnalla (on taas muotia kaupoista päätellen). Jos katsoo 90- kulttisarjaa Sinkkuelämää, niin siinä on pelkästään sellaisia laukkuja sekä cluch-käsilaukkuja.
Sitten oli taas yliolanlaukkuja ja nyt on näkynyt hetken nuorisomuodissa yhdellä olalla pidettäviä pitkiä laukunhihnoja. Vielä pari vuotta sitten oli nuorisomuotia yliolanlaukku eli se crossbody bag, jossa oli tosi lyhyt hihna. 80-luvulla hihna oli pitkä.
Itselleni oli tosi vaikea sopeutua lyhyeen hihnaan yliolanlaukussa, siitä hihnan pituudesta näkee helposti, että onko henkilöllä nykymuodin mukainen crossbody bag vai onko hän tätimäisesti jumiutunut menneeseen aikaan.
Mitä kohtaa olette alapeukuttaneet?
Hihnan pituutta? 80-l hihnan pituus yliolanlaukussa oli lantion alaosaan. Nyt parin vuoden ajan se on ollut lantion yläpuolella.
Ne vyölaukkutyyppiset kainaloon asti ylätävät minihihnaiset laukut ovat kokonaan eri laukkutyyppi kuten tässä https://www.boozt.com/fi/fi/dixie/faustine_30648909/224775342?localLang…
Noita on näkynyt nuoremmilla eli lapsiperheellisillä, ei vanhemmilla. Omaan viisikymppisen silmään näyttää todella kummalliselle.
Minä olen 6-kymppinen ja käytän tuollaista linkistä löytyvää laukkua tuolla tavalla koko ajan. Tuntuu myös turvallisemmalta vaihtoehdolta ainakin täällä pääkaupunkiseudun vilinässä.
Tätit on just omanlaisensa. Hyväksyvät itsensä ja muut. Jos päivätirsat on kivat -> ok. Jos päivätanssit/päivähiprakat -> sekin on ok.
Pukeutuu niin kuin itse tykkää, kulkee pää pystyssä.
Tiedän monta kivaa tätiä, heidän seurassaan viihtyy. Toivon myös itse olevani sellainen. Että osaan nauraa - myös itselleni. Enkä hermostu naururypyistä. Nehän vain osoittaa, että naurettu on. Paljon.
En ikinä haluisi olla sen näköinen, kuin tämä "iida-sofia", vai mikä se nyt olikaan tää tietokoneen luoma täydellinen nainen.
Naisessa pitää olla rosoa, luonnetta, persoonaa. Niinkuin miehessäkin.
Nelikymppisenä inhosin kukkakuosia, marimekkoa, väljiä vaatteita, tunikoita. Puutarhanhoito oli mielestäni ajanhukkaa, neuloa en malttanut. En ymmärtänyt hillon- ja mehunkeittelyn viehätystä.
Nyt alle kymmenessä vuodessa olen kääntänyt kelkkani näissä kaikissa. 🙂 Ihanaa! Ja mulle on ihan sama, mitä joku miettii mun käsilaukun paikasta, on se kainalossa tai polvitaipeessa.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä inhosin kukkakuosia, marimekkoa, väljiä vaatteita, tunikoita. Puutarhanhoito oli mielestäni ajanhukkaa, neuloa en malttanut. En ymmärtänyt hillon- ja mehunkeittelyn viehätystä.
Nyt alle kymmenessä vuodessa olen kääntänyt kelkkani näissä kaikissa. 🙂 Ihanaa! Ja mulle on ihan sama, mitä joku miettii mun käsilaukun paikasta, on se kainalossa tai polvitaipeessa.
Tämä.
On vaan hauska, miten mielipiteet muuttuu. Ja saa muuttuakin. Aloitin nykyisen parisuhteeni 33v. Olimme aina se "nuoripari", koska siskoni olivat pariutuneet nuorempina. No nyt on kaksi heistä eronnut ja meillä 29 yhteistä vuotta... hups. Mihin ne vuodet menivät???
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättänyt kuinka moni liittää tätiyteen kiinnostuksen lopahtamisen seksiä kohtaan. Nainenhan on seksuaalisuutensa huipulla noin nelikymppisenä.
Itse koen tätiyteen liittyvän vahvasti tietynlaisen itsevarmuuden, jossa hyväksytään oma kroppansa ja oma itsensä muutenkin heikkouksineen ja iloitaan ja nautitaan positiivisista puolista. Ja se jos mikä on seksikästä!
Itse tunnen olevani nyt päälle nelikymppisenä seksikkäämpi kuin koskaan, vaikka jos miehiltä kysyisi niin varmaan se siloinen 50kg painava 20-vuotias minä olisi enemmän mieleen :D Mutta nykyinen muhkea minä on sängyssäkin rohkea, ei pelkää kertoa mieltymyksiään, näyttää mistä tykkää, ei ujostele näyttää itseään, on hyväksyvä toisen henkisiä ja fyysisiä haasteita kohtaan ja pitää huolen sekä omastaan että toisen nautinnosta.
En yhtään ihmettele että monet nuoret miehet haikailevat vanhempaa naista petikaveriksi, vaikka se hullulta tuntuukin.
Olen tuo kirjoittaja ja olen vähän hämmentynyt alapeukuista. Kyseessä on 100% oma kokemukseni ja näkemykseni herkästä asiasta ja ikääntymisestä sen kanssa.
Olen ihan vilpittömän kiinnostunut mistä on kyse. Eikö tähän ketjuun vain haluta tällaista näkökulmaa vai menettävätkö niin monet tosiaan seksuaalisuutensa täti-iässä? Vai kirjoitinko jotain tökerösti?
Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata asiallisesti niin tiedän toimia jatkossa paremmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo kirjoittaja ja olen vähän hämmentynyt alapeukuista. Kyseessä on 100% oma kokemukseni ja näkemykseni herkästä asiasta ja ikääntymisestä sen kanssa.
Olen ihan vilpittömän kiinnostunut mistä on kyse. Eikö tähän ketjuun vain haluta tällaista näkökulmaa vai menettävätkö niin monet tosiaan seksuaalisuutensa täti-iässä? Vai kirjoitinko jotain tökerösti?
Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata asiallisesti niin tiedän toimia jatkossa paremmin :)
Samaa ihmettelin noista alapeukuista. Ihan kuin olisit kehuskellut olevasi puuma saalistamassa nuoria miehiä!!!
Olen niin samaa mieltä, että aikuisena itsensä hyväksyminen on seksuaalisesti niin paljon antoisampaa. Vaikka olin nätti pellavapää, vientiä riitti.... mutta vasta myöhemmin osasin osoittaa oman tahtoni sängyssä. Ja sängyn ulkopuolella. Se on vapauttavaa.
Harmi, kun sinut tulkittiin selkeästi väärin.
Multa sait yläpeukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan syyksi sitä että tässä puhutaan tätiytymisestä, ei iästä eikä vanhenemisesta. Ja tätiyteen kuuluu määritelmällisesti epäseksuaalisuus. Eli rohkea ja seksuaalinen nainen ei ole täti, vaikka olisi täti-ikäinen.
Töissä minusta (45-v) ja parikymppisenä kollegasta otettiin yhteiskuva. Luulin olevani nuorekas, mutta kun katsoin kuvaa niin huh huh mikä täti kuvassa näkyikään. Toivottavasti oli vain huono kuvakulma tai jotain, mutta täytyy sanoa että pisti hiljaiseksi. En ollenkaan ole aiemmin tajunnut tätä tätimäisyyttäni.
Nyt yhtäkkiä tuntui vähän vanhalta kun en yhtään tiedä pidetäänkö collareita, haalareita tai tennareita tätimäisinä vai ei. En edes tiedä mitkä on versat.
Omaa pukeutumista varmaan pidetään tätimäisenä, koska pukeudun lähes samoin kuin 90-luvulla. Pillifarkut, maiharit, ruutupaita tai huppari. Ei nykyajan nuoret niin pukeudu.
Mut kyläbaarit on mustakin parhaita!