Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju
Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Ai, että lyhyet hiukset oksettaa miehiä? Kannattaa kysyä ennen kuin arvailee 😂
Postasit seksisymbolin ja aikansa kaunottaren kuvan! Ei noita voi verrata tavallisiin pulliaisiin hyvänen aika...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä
Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?
Sä olet hyvä esimerkki, että vanhempikin voi olla vielä hyvässä kunnossa. Joku kommentoi, että oksettaa toisten pukeutuminen, kun muodot näkyy. Luultavasti tätä ihmistä oksettaa hänen oma huono itsetunto.
Olen huomannut että se herättää kateutta joissakin, kun ei itse viitsitä ja jakseta. Auta armias jos vielä selviää että mulla on 3 lasta (isoja jo) 😄. Itse tosiaan pukeudun kivasti ja sopivan trendikkäästi. Kroppa on paremmassa kunnossa kuin monella parikymppisellä, eikä mitään kremppoja ja emännän kyhmyjä ole 😂. Välillä käyn jopa ulkona (hui!) ja hulluttelen. En tajua mistä nää muut puhuu täällä 😂😂
No mutta selvästikään tämä ketju ei sitten koske sinua. Onnea hyvästä kropasta ja olosta!
Olin nuorena opiskelijana sellainen hevari-hippi-kirppis -tyylinen. Valmistuttuani ja päästyäni työelämään on minunkin täytynyt aikuistua lookiltani. En olisi työssäni (tai työhaastattelussa) uskottava, jos näyttäisin samalta kuin opiskelijana.
Siispä ylleni valahti beige poplari, perus kynähame-housupuku-jakku -yhdistelmä, kauluspaitoja ja silkkihuiveja, asiallisia nahkakenkiä, -laukkuja sekä klassisia koruja. Hiukset on töissä kiinni. Olen täti! Sellainen, jota nuorempana lähinnä säälien katsoin.
Vielä kotona hillun hippinä aivan vapaasti ja taiteilen.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen ja paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä. Pitkät hiukset, timmi vartalo, "ei-tätimäinen" pukeutumistyyli ja huoliteltu olemus muutenkin. Täti olen kyllä ihan virallisesti - tätiytynyt en todellakaan - enkä toivottavasti koskaan.
Noin minäkin kuvittelin itsestäni, kunnes näin videon omilta 50-vuotispäiviltäni. Katsoin, että mikäs mummo tuossa laahustaa kunnes tajusin, että sehän oli minä itse!
Minäkin kuvittelin olevani treenatessa hyvin säilynyt nelikymppinen, kunnes...
Katsoin videota serkkuni häistä ja tahattomasti ajattelin, että ”onpas siinä leveäperäinen täti!” Tuo tätikkä olinkin minä itse takaa kuvattuna kävelemässä kirkon käytävää kotelomekossa.
Jessus!!!
Mulla naama vähän valahti siinä 42-43 vuodesta eteenpäin. Tuli pysyvästi tummat silmien ympärykset ja suu on kapea viiva vain enää. Minulla on luonnostaan isot silmät, joissa väsymys näkyy helposti. On aina sellainen vähän surullinen katse. Iso kyömynenäni sitten valahti muun naaman mukana ja kärki roikkuu. Myös rustojen väli näkyy selvästi nenän päässä.
Ennen olin ryhdikäs, ylväs nainen liian ison nenäni kanssa. Nyt näytän surulliselta lehmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen ja paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä. Pitkät hiukset, timmi vartalo, "ei-tätimäinen" pukeutumistyyli ja huoliteltu olemus muutenkin. Täti olen kyllä ihan virallisesti - tätiytynyt en todellakaan - enkä toivottavasti koskaan.
Noin minäkin kuvittelin itsestäni, kunnes näin videon omilta 50-vuotispäiviltäni. Katsoin, että mikäs mummo tuossa laahustaa kunnes tajusin, että sehän oli minä itse!
Mulle kävi vähän sama: näin kuvan tilaisuudesta, jossa olin, ja katsoin että mikäs rouvashenkiläö se on tuolla keksipöydän kimpussa vatsa jo valmiiksi pömpöllään. Minähän se siellä lastasin herkkuja lautaselle!
Ainoa mistä en tykkää on bulldoginposket, niihin otin just vähän täytettä. Riippuvat rinnatkin on jotenkin seksikkäät omasta mielestä, ja en kans käytä enää liivejä tai korkeintaan toppeja.
Käsi ylös, kuka säilöö vielä jossakin laatikossa sellaisia (klassikko tai lemppari) vaatteita, joihin parikymppisenä mahtui ja uskoo/toivoo/kuvittelee niihin joku päivä vielä mahtuvansa?
:-D
Minä, N45 +10 kg kirjoitti:
Käsi ylös, kuka säilöö vielä jossakin laatikossa sellaisia (klassikko tai lemppari) vaatteita, joihin parikymppisenä mahtui ja uskoo/toivoo/kuvittelee niihin joku päivä vielä mahtuvansa?
Nehän voi säästää lastenlapsille 😀
Minä, N45 +10 kg kirjoitti:
Minä! Niitä on vintissä kokonainen laatikollinen.
Ja nuo valkokuvat. Kaverini näpsäisi minusta kännykkäkuvan ja voi luoja. En ollut tajunnut millaiset mustat silmänaluset mulla on. Ihan hirveää. Kuvat on kyllä paljastavia.
Tajusin takapuoleni olevan auttamattomasti matkalla etelään. Se ei vaan tottele reeniäkään niinkuin ennen.
Tukka ohenee ja jalkaterät ovat siroista ja sievistä muuttuneet kalakukoiksi.
Parikymppiset näyttävät täysin lapsilta, ja tuttavien kanssa tormätessä jonninjoutavasta jaarittelusta on tullut mukavaa.
Yli viisikymppiset miehet näyttävät silmissäni seksikkäiltä.
N 43
Minä olen entinen palloposki nuoruudessa. Isot silmät ja pusuhuulet. Nyt nelikymppisenä jotenkin se lapsen pyöreiden katoaminen teki minusta kauniimman.
Urheilua harrastan ja syön terveellisesti. Olen hyvin lyhyt 148 cm ja se tätimäinen ”kuivuminen” poisti pyöreyden. Näytän nyt paremmalta, lisäksi olen hyvin siro, ja hoikka, joten mitään rotevoitumista, lihomista, tai emännän kyhmyä ei ole.
Ikä tekee minut vain sirommaksi, vanhenen sillä tavalla eteerisesti. Jännä juttu. Toki näytän ikäiseltäni, moni nainen LUULEE olevansa nuoremman näköinen, vaikka ei tosi asiassa ole.
Pukeudun myös naisellisesti, joka päivä korkokengät ja hame töissä. Meikkaan ja laitan tukan. Huolehdin itsestäni myös. Pitkät ja lakatut kynnet. Minulla on myös silinkonit :) joten rinnat on kauniit ja ryhdikkäät.
Pukeudun vähän seksikkäästi, eli olen se toimiston seksipommi kuten työkaveri sanoi;)
Olen 28v ja samaistun niin tähän ketjuun. Pitäisikö huolestua 😅 Tätiydyin heti kun täytin 20. Ei jaksa enää melua, räminää, kylmää eikä kuumaa, ei epämukavia vaatteita. Huivi aina kaulassa tai menee niskat jumiin, hiukset nutturalla ja käytän mukavia löysiä paitoja. Maljakossa aina ruusuja tai tulppaaneja. Tutkailen kukkia ja lintuja, luen suurella mielenkiinnolla mummon vanhoja Eeva-lehtiä.
Olette ihania 🧡
Huomaan, että kun lähinäkö iän myötä heikkenee, niin omasta mielestä näyttää peilistä ihan normaalilta.
MUTTA valokuvissa näkee totuuden: pikku ryppyjä, mustat silmänaluset, leuassa pitkä karva (OMG!), kuivaa ihoa, maksaläiskä. Ei olekaan niin freesi, kuin kuvitteli :x
Matkustelen yksin pitkin maailmaa. Käytän tyköistuvia mekkoja, koska en ole ylipainoinen.
MUTTA... yks aamu vaan huomasin, että hamsteripussit on totta ja muutenkin naama roikkuu jotenkin ihmeellisesti, sanoisko väsyneesti. Kun nopsaan jotakuta vilkaisee, niin yleensä kysytään että "ootko vihanen".. NO EN OLE, ryppy silmien välissä vaan tekee sellasen ilmeen.
Ilmeet, eleet ja tekemiset tulkitaan yleensä väärin. Vitsit koetaan valittamiseksi. Mielipiteistä ei piittaa enää kukaan.
Vatsa ei tiukkene kuin tiukentavilla alkkareilla.
Mä odotan sitä että oon reilusti vanha. Mun mielestä tää tätivaihe on alentavaa.. :(
Joopa joo. Mulle on tullut koko ikäni korkkareilla kulkemisesta sellaiset vaivasenluut vasempaan jalkaan, etten enää tiedä, missä aamutossuissa lähtisin pihalle. Lenkkaritkaan ei kaikkiin vaatteisiin aina sovi, vaikka kuinka jotkut niin väittää.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kuvittelin olevani treenatessa hyvin säilynyt nelikymppinen, kunnes...
Katsoin videota serkkuni häistä ja tahattomasti ajattelin, että ”onpas siinä leveäperäinen täti!” Tuo tätikkä olinkin minä itse takaa kuvattuna kävelemässä kirkon käytävää kotelomekossa.Jessus!!!
No kyllä ne miehetkin vanhenevat. Juurikin tutun häissä nähtiin pitkästä aikaa eräs luokkakaveri. Ensivaikutelma oli, että onko tuo harmaaohimoinen, kalju, pömppömasuinen ukko joku morsiamen sukulaissetä. Ei, kyseessä oli ikätoveri luokkakuvasta vuodelta -89.
Vierailija kirjoitti:
Olen 28v ja samaistun niin tähän ketjuun. Pitäisikö huolestua 😅 Tätiydyin heti kun täytin 20. Ei jaksa enää melua, räminää, kylmää eikä kuumaa, ei epämukavia vaatteita. Huivi aina kaulassa tai menee niskat jumiin, hiukset nutturalla ja käytän mukavia löysiä paitoja. Maljakossa aina ruusuja tai tulppaaneja. Tutkailen kukkia ja lintuja, luen suurella mielenkiinnolla mummon vanhoja Eeva-lehtiä.
Olette ihania 🧡
Hui..oot varmaan sinkku??
Onko pakko olla täti vaikka vanhenee?
Vierailija kirjoitti:
En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä
Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?
Niin, omasta mielestäsi. Ei se hoikkuus nyt kaikke anna anteeksi, vaikka niin haluat uskotella. Ei siinä trendein seurailut auta, kun ikää kertyy ja kaikki me muutumme.
Töissä olen huomannut selkeän muutoksen. Meillä nuorimmat työntekijät (ylipäätänsä kaikki alle 25 v) keskustelee kahvitauoilla zombeista, pokemoneista, playstation-peleistä ja jopa my little pony-hahmoista. Olen vasta 35v mutta koen etten osaa mitenkään liittyä keskusteluihin mukaan. Minusta tuntuu välillä että kuuntelen 8-vuotiaiden keskustelua. Mikäli keskustelen kahden kesken jonkun heistä kanssa, voimme löytää juttua esimerkiksi matkailusta, sisustamisesta jne., mutta kun heitä on useampi, keskustelut kääntyy aina omituisiin aiheisiin - niin ja kaikkiin typeriin reality-sarjoihin kuten "Tempparit".
Tajusin eräs päivä että minua ei edes haittaa etten ymmärrä heidän mielenkiinnonkohteitaan. Huomaan kokevani suurempaa hengenheimolaisuutta 40+ kollegoistani. Ehkä olen tätimäistynyt, tai sitten minulla vain on harvinaisen lapsekkaita työkavereita....