Kuka pelkää mustaa miestä -leikin nimi pitää muuttaa
”Mustaa” ja ”miestä” ovat nyky-yhteiskunnassa kiellettyjä. Ehdotan leikin nimeksi ”kuka pelkää henkilöä”. Ai niin, mutta leikkiikö tuota enää kumminkaan kukaan.
Kommentit (54)
Eikös viimenen pulla uunista ulos ollut käytännössä sama leikki?
Vierailija kirjoitti:
Mä todistin eilen päiväkotilaisten leikkiä, missä huudettiin ”Kuka pelkää mustekalaa?”
Ongelma ratkaistu.
Näin se on ollut jo pitkään. Mustekala.
Se on kuule muutettu jo aikaa sitten, sinä vanhapieru rasisti. Ei nykyajan lapset leiki sun lapsuutesi leikkejä.
Ajankohtainen versio: kuka pelkää koronavirusta :D
Vierailija kirjoitti:
Eikös viimenen pulla uunista ulos ollut käytännössä sama leikki?
Meillä päin se oli viimeinen pari. En muista tarkkaan sääntöjä, mutta muistelisin, että eivät ole sama leikki.
Näiden mellakoiden valossa sopisi Kuka pelkää mielivaltaista poliisia?
Vierailija kirjoitti:
Kuka pelkää feissaria?
Minä! Aina pelottaa, milloin sellainen hyökkää paasaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi huutaa kuka pelkää Amerikkalaista poliisia.
Lapset vastaa: ”taparikollinen aseistettu narkkari!”
Eikun kuule ihan kaikki. Kukaan täysjärkinen Amerikkalainen ei mene kysymään poliisilta mitään, ikinä.
Kaverini, koulutetut, rikkaat, valkoiset ihmiset pitivät minua ihan pimeänä kun ollessamme hieman epävarmoja, miten pääsemme etsimäämme kohteeseen, olin, että "hei, tossa on poliisi, kysytään siltä!"
Ei mahtunut päähän, miksi he eivät missään nimessä olleet lähestymässä virkavaltaa, joten päätä pudistellen menin itse, heidän jäädessään kauas ihan valehtelematta kännykkä valmiina kuvaamaan.
Noh, huikatessani poliisille jo vähän matkan päästä, että "excuse me, sir..", tyyppi laittoi käden aseelle !!!! ja kehotti pysymään missä olen. Olin _ihan_järkyttynyt ja sössötin jotain, johon minua kehotettiin kovaäänisesti ja uhkaavasti "rauhoittumaan", vaikka olin ihan rauhallinen. Nostin kädet selvästi esiin, joka tuntui rauhoittavan miehen ja sain sanottua, että oisin vaan kysynyt yhtä asiaa, mutta ei sen niin väliä. Peräännyin hitaasti kavereiden luo jotka olivat niin pelästyneitä hekin, etteivät edes vinoilleet kuin vasta paljon myöhemmin, että "mitä me sanottiin".
Olen siis petiitti, keski-iän selvästi ohittanut valkoinen nainen. En osaa arvata, mitä minulle olisi tapahtunut, jos olisin ollut värillinen, nuorempi, uhkaavan kokoinen, mies...
Amerikan poliisia pitää varoa. Ihan jokaisen. Voi se olla että siellä on reinikaisiakin, mutta iso osa on eskaloivia ja eskaloituvia mielipuolia.
Miksi tähän(kin) ketjuun piti sotkea nuo amerikkalaiset poliisit? Joo, hyvä epäkohdista on puhua, mutta ei joka paikassa.
Kyllä meillä päin leikitään edelleenkin leikkiä kuka pelkää mustaa miestä. Mitä sitä turhaan hyvän leikin nimeä muuttamaan pienen vähemmistön vaatimusten mukaan. Voittehan te pelata vaikka kuka pelkää valkoista naista peliä jos musta mies ei teille kelpaa! Ihme hyssyttelyä nykyään muutenkin kun kaikki perinteetkin pitää yrittää muuttaa vain siksi, ettei joku yksittäinen (valkoinen) sensitiivinen (punavihreä) loukkaannu muiden puolesta. Huoh!!!
Miksi? Leikin nimi ei liity afrikkalaisiin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä todistin eilen päiväkotilaisten leikkiä, missä huudettiin Kuka pelkää mustekalaa?
Ongelma ratkaistu.
Mitäs mustekalat sanovat tähän?
Eikös se ole nykyään "kuka pelkää setämiestä"?
Vierailija kirjoitti:
kuka pelkää henkilöä
Riippuu henkilöstä. Eli ei oikein toimi tuo nimi.
Niin koska se Henkilö voi olla myös Mustamies...
Minä pelkään sitä pinkkiin pukeutuvaa seksimiestä joka välitti Sannasta.
Näin kertoi kerran musta Saara. Musta=minusta. Problem solved.