Kuka pelkää mustaa miestä -leikin nimi pitää muuttaa
”Mustaa” ja ”miestä” ovat nyky-yhteiskunnassa kiellettyjä. Ehdotan leikin nimeksi ”kuka pelkää henkilöä”. Ai niin, mutta leikkiikö tuota enää kumminkaan kukaan.
Kommentit (54)
Leikin nimi on aikoja sitten jo muutettu
Mä todistin eilen päiväkotilaisten leikkiä, missä huudettiin ”Kuka pelkää mustekalaa?”
Ongelma ratkaistu.
Onhan se jo muutettu mustekalaksi aikoja sitten.
Mutta huonoon nimeen muuttivat. Ei tunnu yhtään jännittävälle tuo.
Pitäisi huutaa kuka pelkää Amerikkalaista poliisia.
Enpä ole aikoihin kuullut tuota vanhaa, mustekalaa kymmenkunta vuotta sen sijaan olen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka pelkää alholin terroristia?
Kuka pelkää mustaa perunasäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset vastaa: ”taparikollinen aseistettu narkkari!”
Mutta tulisiko kiinni saadusta henkilöstä poliisi vai istuisivatko muut lapset sen päälle rangaistuksena? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset vastaa: ”taparikollinen aseistettu narkkari!”
Muutettiin jo 90-luvulla, kun olin ala-asteella. Meillä taipui muotoon Kuka pelkää jäämiestä. Ajalla jälkeen Räikkösen tunnettavuuden tuo kuulostaa melko koomiselta.
”kuka pelkää henkilöä”
Riippuu henkilöstä. Eli ei oikein toimi tuo nimi.
Mitenkäs vanha laulu ” näin kertoi kerran musta-Saara...”.
Miten se taipuu?
Se musta mieshän ei viittaa tummapigmenttiseen XY-kromosomit omaavaan ihmisoletettuun. Se viittaa sellaiseen mustakaapu-tyyppiseen pelottavaan mielikuvitusolentoon. Kertoo vain henkilön omista r'sistisista ajatuksista, jos tuon leikin saa liitettyä syrjintään.
Kuuntelepa ap lastenlaulu nimeltä Hottentottilaulu.
Spoiler: "Asui kerran Afrikassa Chickadua-joella, pikkupoika Huua Kotti musta kuin pesty noella."
Vierailija kirjoitti:
Mä todistin eilen päiväkotilaisten leikkiä, missä huudettiin ”Kuka pelkää mustekalaa?”
Ongelma ratkaistu.
Kuka pelkää mustekalaa? On tuttu jo omalta ekaluokalta. Menin kouluun vuonna 2001.
Kuka pelkää alholin terroristia?