Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osa ihmisistä jäätyy ihastuksen edessä eikä pysty toimimaan luontevasti

Apua
02.06.2020 |

Juttu maksumuurin takana:

https://www.hs.fi/elama/art-2000006526304.html

Minä olen tuollainen :( En saa sanaa sanotuksi ja punastelen lapsellisesti enkä pysty edes katsomaan ihastustani silmiin.
Onko tuossa Hesarin jutussa jotain ohjeita tai vinkkejä, miten siitä pääsee eroon? Jos joku on lukenut jutun?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/75 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies suhtautuu minuun ihan oudosti, olen ajatellut, että vihaa  mua, vaikka tiedän, että ei ole mitään syytä. Naama jotenkin jäykiistyy ja kiristyy melkeen irvistykseksi, kun näkee mut. Ei tule lähelle vaan välttelee. Olen tästä vähän ahdistunut ja mua pelottaa ne tilanteet, jossa joudutaan vastakkain. Siis öö ihan oikeestiko voisko olla jotain ihastusta tämmöinen???? Olen miettinyt, että muistutanko jotain sen vihaamaa tyyppiä. Me ei olla koskaan juteltu ja mä olen ulkonäöltä ja tavoilta ihan tavallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mies suhtautuu minuun ihan oudosti, olen ajatellut, että vihaa  mua, vaikka tiedän, että ei ole mitään syytä. Naama jotenkin jäykiistyy ja kiristyy melkeen irvistykseksi, kun näkee mut. Ei tule lähelle vaan välttelee. Olen tästä vähän ahdistunut ja mua pelottaa ne tilanteet, jossa joudutaan vastakkain. Siis öö ihan oikeestiko voisko olla jotain ihastusta tämmöinen???? Olen miettinyt, että muistutanko jotain sen vihaamaa tyyppiä. Me ei olla koskaan juteltu ja mä olen ulkonäöltä ja tavoilta ihan tavallinen.

Voi olla kiinnostunut ja jännittää siksi. Minä voisin olla juuri tuollainen.

Vierailija
44/75 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, enpä olisi tajunnut tämmöistä edes epäillä. Olen ajatellut, että mua inhotaan.

Sanoisitko nro 46, mitä mun kannattaisi tehdä että saataisiin tilanne normaaliksi? Olenko niin kuin en huomaisi vai meenkö jotenkin juttelemaan jostain neutraalista asiasta? Mua itseä vähän stressaa.

En osaa sanoa, onko ihastunut vai jännittääkö jostain muusta syystä. Mutta siis helpottavaa edes ajatella että takana voi olla jännitys eikä inho tai viha.

nro 45

Vierailija
45/75 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apuja mitä muistoja. Olin täydellisen ihastunut ystäväni isoveljeen teini-iässä, ja menetin aivan täysin kykyni ajattelemiseen ja puhuiseen hänen läsnäollessaan. Varmaan mietti, että tuokin tuossa on joku debiili. Ja sydänongelmia varmaan, kun se on aina yhtä punainen kuin paloauto.

Kykenisinköhän nykyään jo keskusteluun hänen kanssaan? :D

Vierailija
46/75 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin toivoisin, että tultaisiin juttelemaan vaikka vaikuttaisin oudolta tai muuten jännittyneeltä. Olen normaalisti puhelias, mutta jostain syystä muutun etäiseksi aina jos olen ihastunut johonkin kivan oloiseen tyyppiin.

Vierailija
47/75 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yläasteaikoina tällainen jäätyjä ihan jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Odotin ensimmäistä parisuhdettani kuin kuuta nousevaa ja siten "tilaisuuden" tullen paine oli aivan valtava.

Ilmiö sittemmin lieveni, kun pakkomielle parisuhteeseen alkoi laskea varttuessani ja pystyn puhumaan miehille normaalisti. Vaikkakin normaalini on edelleen usein kiusallisen vähäpuheinen, mutta ainakaan en punastele ja panikoi.

Oikeastaan ihastusten kanssa olen jopa puheliaampi. Sitä keksii enemmän juteltavaa ja kysyttävää kun on oikeasti kiinnostunut ihmisestä.

Vierailija
48/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vaikuttaisi olevan ihastunut, mutta jos hymyilen ystävällisesti ja osoitan kiinnostusta muuttuu töykeäksi ja on ylimielisen(?) näköinen. Jos en osoita on apean oloinen. Mitä käytös tarkoittaa ja miten tilanteissa pitäisi käyttäytyä?

Vierailija
49/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi päädytään yhteen ihmisten kanssa joista ei välitetä. Ehkä luonnon tarkoituskin saada ihmiset valitsemaan lisääntymiskaverin järjellä.

Vierailija
51/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi päädytään yhteen ihmisten kanssa joista ei välitetä. Ehkä luonnon tarkoituskin saada ihmiset valitsemaan lisääntymiskaverin järjellä.

Itseään voi kehittää ja ottaa onnen omiin käsiin. Päättää olla kiinnostuksen kohteelle ystävällinen.

Vierailija
52/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, enpä olisi tajunnut tämmöistä edes epäillä. Olen ajatellut, että mua inhotaan.

Sanoisitko nro 46, mitä mun kannattaisi tehdä että saataisiin tilanne normaaliksi? Olenko niin kuin en huomaisi vai meenkö jotenkin juttelemaan jostain neutraalista asiasta? Mua itseä vähän stressaa.

En osaa sanoa, onko ihastunut vai jännittääkö jostain muusta syystä. Mutta siis helpottavaa edes ajatella että takana voi olla jännitys eikä inho tai viha.

nro 45

Jutteleminen neutraaleista asioista voisi olla hyvä idea, mutta kannattaa varautua siihen että mies ei oikein saa paljoakaan juteltua. Itse ainakin olisin edelleen jäässä jos nainen josta olisin kiinnostunut tulisi juttelemaan, mutta ehkä vähitellen myöhemmin pystyisin rentoutumaan.

Nro 46

Vierailija
53/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuommoinen jäätyminen johtua jostain muusta kuin ihastuksesta? Eräs ihminen jäätyy aina minut nähdessään ja mietin, mistä se voi johtua. Menee siis jotenkin tosi jännittyneen oloiseksi, jäykistyy ja vaikuttaa hermostuneelta. Emme ole koskaan edes jutelleet, mutta näemme toisiamme suht. säännöllisesti. 

Voi. Itsellni inho toisen jotain ominaisuutta kohtaan saa aikaan jähnettymisen. En tiedä pitäisikö taistella vai paeta. Ennkerta kaikkiaan pysty olemaan normaali hänen seurassaan kun ahdistun hänestä niin paljon.

Vierailija
55/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole jäätynyt koskaan kyllä kenenkään epämiellyttävän ominaisuuden takia. Vain yksi mies saa jäätymään koska jostain syystä tunnen järjetöntä vetoa häntä kohtaan, en edes tiedä miksi. Syke nousee aina kun näen. Ja haluan paeta.

Vierailija
56/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole jäätynyt koskaan kyllä kenenkään epämiellyttävän ominaisuuden takia. Vain yksi mies saa jäätymään koska jostain syystä tunnen järjetöntä vetoa häntä kohtaan, en edes tiedä miksi. Syke nousee aina kun näen. Ja haluan paeta.

Mulla oli alussa samaa koska tunsin niin suurta vetoa. Hengitys salpautui ja vatsasta kouraisi. Kasvoihin oli vaikeaa katsoa, eikä hymyily onnistunut. Nyt pystyn jo hymyillä, mutta edelleen jännitän kovasti.

Vierailija
57/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakin mennyt tuo vaihe ohitse, tai siis onko saanut itsensä ihastuneena lähempään kanssakäymiseen sen jäätymisen aiheuttavan henkilön kanssa? Kuinka se tapahtui? Miten kävi?

Vierailija
58/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ensitreffit nuorena.

Vierailija
59/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakin mennyt tuo vaihe ohitse, tai siis onko saanut itsensä ihastuneena lähempään kanssakäymiseen sen jäätymisen aiheuttavan henkilön kanssa? Kuinka se tapahtui? Miten kävi?

Haluaisin myös kuulla, jos joku on onnistunut selättämään jännityksen.

Vierailija
60/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut lähempään kanssakäymiseen, vaikkei jäätyily miessään vaiheessa mennyt ohi. Eipä siinä kovin paljon hyvää muisteltavaa ole :'D