Äitini luulee, että olen masentunut ja minulla menee huonosti, kun soitan hänelle arvostellakseni hänen vikojaan
Koska siis sitä hän teki minulle kun olin lapsi, arvosteli minun vikojani ja syytti niistä. En todellakaan ole masentunut, olen ainoastaan harmissani siitä, että ilman häntä elämäni olisi vielä paljon parempaa. Suorastaan nautinnollista ja ihanaa. Mutta koska hän on satuttanut minua olemalla minua kohtaan ilkeä, elämäni ei ole niin hyvää, kuin jos olisin saanut tykätä itsestäni, olisi.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan äitisi on. Ei sinulla vaikuta kovin hyvin menevän eivätkä tuollaiset haukkumispuhelut terveeltä kuulosta.
Ei ole, hän on väärässä. Puhelun aihe ei todellakaan ole se, olenko minä masentunut ja siis kun hän sitten sanoo, että ”aina sä soitat tänne ja valitat asioitasi”, vaikka en valita omista asioistanni millään tavalla hänelle, en ole vuosiin valittanut. Koska minuakin satuttaneet ja alaspainaneet asiat helpottaisivat, jos kiusaaja ottaisi vastuun teoistaan ja ei syyttelisi sellaisesta, mitä ei ole, vaan kuuntelisi, mitä hänelle sanotaan ja selvittäisi asian! Niin aikuiset toimivat, aikuiset selvittävät riidat. Tai sen, jos ovat pahoittaneet toisen mielen. Minun äitini ei suostu ja se on hänen syytään, että asia ei sitten selviä, enkä itse pääse eeenpäin.
ApNiin on. Mutta sinä olet se joka kärsii.
Zinc
Tiedän, eikä se auta yhtään, että tiedän sen.
Ap
Jep, on vaan kärsittävä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Ap, lopeta yhteydenpito äitiisi. Kokonaan. Jos hänessä ei ole mitään hyvää, ja on saanut sinulle aikaan vain pahaa oloa elinaikanasi, eikä hän näe itsessäsi mitään vikaa, et tarvitse sellaista ihmistä elämääsi.
Ei kaikki äidit ole hyviä äitejä. Mutta aikuisena sulla on vastuu omasta elämästäsi, ja myrkyllisten ihmisten poistaminen siitä.
En pidä, minä haluan, että hän selvittää asian, jolla on loukannut minua, että miksi. Selvittäessään hän havahtuisi, että onkin ihmisenä viallinen ja sen tuliaisen haluan hänen oppivan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne äidit on ..
Zinc
Niin, huonot äidit. Mutta äitiniei suostu tuntemaan itseään edes äitinä vialliseksi, vaikka onkin. Ja eikä kärsi siitä, että huonona äitinä on kiusannut omaa lastaan ja satuttanut, eikä edes halua selvittää lapselle, ettäkyllä, syy oli minussa. Hän väittää, ettei ole. Eli äitiniei ole väitteesi kanssa samaa mieltä.
ApIhan sama mitä mieltä se on. Mä olen oikeassa.
Zinc
No, se ei lohduta yhtään, koska ensinnäkin kaikki äidit eivät ole viallisia ja pahoja.
Ap
Ei lohduta, mutta kunnon kosto kyllä helpottaisi vähäsen ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan äitisi on. Ei sinulla vaikuta kovin hyvin menevän eivätkä tuollaiset haukkumispuhelut terveeltä kuulosta.
Ei ole, hän on väärässä. Puhelun aihe ei todellakaan ole se, olenko minä masentunut ja siis kun hän sitten sanoo, että ”aina sä soitat tänne ja valitat asioitasi”, vaikka en valita omista asioistanni millään tavalla hänelle, en ole vuosiin valittanut. Koska minuakin satuttaneet ja alaspainaneet asiat helpottaisivat, jos kiusaaja ottaisi vastuun teoistaan ja ei syyttelisi sellaisesta, mitä ei ole, vaan kuuntelisi, mitä hänelle sanotaan ja selvittäisi asian! Niin aikuiset toimivat, aikuiset selvittävät riidat. Tai sen, jos ovat pahoittaneet toisen mielen. Minun äitini ei suostu ja se on hänen syytään, että asia ei sitten selviä, enkä itse pääse eeenpäin.
Zinc
ApJep, on vaan kärsittävä.
Zinc
Ei todellakaan kuulu minun elämääni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun vikasi, jos äitisi on ollut tumpelo suhteesi.
Päästä asiasta irti ja ajattele, että äitisi ei pystynyt parempaan vaikka kuinka olisi halunnut.Miten niin vaikka kuinka olisi halunnut? Voisinkin, jos hän kovasti haluaisi selvittää välimme ja sen, mitä onkaan tullut tehneeksi tai lähinnä ollut kykenemätön tekemään. Nyt hän syyttää minua siitä, että mulla on paha mieli koska hän kiusasi. Hän ei siis suostu näkemään kiusanneensa, vaikka minua sattui.
Ap
Ap, tuossa tapauksessa ei taida muu auttaa, kuin katkaista välit äitiisi kokonaan. Ja käsitellä asiat itsesi kanssa ja hyväksyä, että äitisi oli kauhea, mutta huono lapsuus ei tarkoita että sinulla täytyisi olla huono loppuelämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis se on harmillista siksi, että hän kääntää heti fokuksen pois itsestään minuun, vaikka hän siinä on se, ketä syytetään ja kenen pitäisi kuunnella, että mitä toinen sanoo ja ottaa vastuu siitä, mitä on tehnyt.
Eikä kuvitella, että hänen kiusaamansa ihminen on masentunut, jos arvostele häntä kiusaajana.
No ethän säkään täällä kuuntele, kun me kerrotaan mikä sussa on vikana. Ja ihan täysin sua tuntemattakin voi sanoa, että sulla on pää ihan pehmeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne äidit on ..
Zinc
Niin, huonot äidit. Mutta äitiniei suostu tuntemaan itseään edes äitinä vialliseksi, vaikka onkin. Ja eikä kärsi siitä, että huonona äitinä on kiusannut omaa lastaan ja satuttanut, eikä edes halua selvittää lapselle, ettäkyllä, syy oli minussa. Hän väittää, ettei ole. Eli äitiniei ole väitteesi kanssa samaa mieltä.
ApIhan sama mitä mieltä se on. Mä olen oikeassa.
Zinc
No, se ei lohduta yhtään, koska ensinnäkin kaikki äidit eivät ole viallisia ja pahoja.
ApEi lohduta, mutta kunnon kosto kyllä helpottaisi vähäsen ..
Zinc
Niin helpottaisikin. Voisi esim. käydä puhkomassa autostaan renkaat, jos asuisin lähempänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu parka.
Mulla on paljon kamalampi äiti, väkivaltainen lasten hakkaaja, ilkeä nöyryyttäjä joka vielä tänäkin päivänä on ilkeä ja ku*ipää.
Mutta, meidät erottaa se että minä tiedän ja ymmärrän että äitini ei koskaan muutu muuksi, eikä koskaan myönnä vääryyksiään, eikä tule ikinä pyytämään anteeksi.
Äitihullu sen sijaan ei tätä tajua ja vuosikymmenestä toivoo että äitinsä muuttuisi, äitinsä tajuaisi, äitinsä pyytäisi anteeksi.Sitä ei tapahdu. Sen toivominen on turhaa. Sen toivominen satuttaa vain itseäsi.
Niin, se johtuu siitä, että meidän äitimme ovat täysin erilaisia. Minun äitini piilotti omat vihamieliset mielipiteensä ja esitti mukavaa. Olisi täysin eri asia, jos hän olisi ollut jotenkin näkyvästi paha. Mutta kaikki tapahtui niin, että hän esitti muuta kuin oli.
Ap
Sama juttu, mutta lopulta todellinen luonne puski esiin ja alkoi antamaan mun arvotavaraa pois salaa, vaikka kielsin.
Katkaisin välit ..
Zinc
Tai no, viimeisin viesti minkä lähetin oli tätä tyyliä: ota sitten yhteyttä kun olet saanut pois antamasi tavarat takaisin.
Ei ole moneen vuoteen kuulunut mitään.
Zinc
Eikä haittaa olla varkaista erossa ..
Turhanpäiväistä jauhaa menneitä. Olette kuitenkin läheisimpiä ihmisiä. Onhan äitisi synnyttänyt sinut ja hoitanut sinua, kun olet olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, lopeta yhteydenpito äitiisi. Kokonaan. Jos hänessä ei ole mitään hyvää, ja on saanut sinulle aikaan vain pahaa oloa elinaikanasi, eikä hän näe itsessäsi mitään vikaa, et tarvitse sellaista ihmistä elämääsi.
Ei kaikki äidit ole hyviä äitejä. Mutta aikuisena sulla on vastuu omasta elämästäsi, ja myrkyllisten ihmisten poistaminen siitä.
En pidä, minä haluan, että hän selvittää asian, jolla on loukannut minua, että miksi. Selvittäessään hän havahtuisi, että onkin ihmisenä viallinen ja sen tuliaisen haluan hänen oppivan.
Ap
Äitisi ei IKINÄ tule myöntämään mitään, selvittämään mitään, pyytämään anteeksi. Ymmärrä jo, äitisi omat defenssit estävät tämän ja kiistää kaiken.
Se on SINUN tehtäväsi luopua tuosta turhasta toivosta. Se on se turha toivo mikä satuttaa sinua. Toivot - petyt, toivot - petyt jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jotkut ihmiset ei vaan kykene myöntämään virheitään ja omia pahoja tekojaan ja havahtumaan tuolla tavoin, valitettavasti.... Äitisi taitaa kuulua näihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästä asiasta irti ja ajattele, että äitisi ei pystynyt parempaan vaikka kuinka olisi halunnut.Miten niin vaikka kuinka olisi halunnut? Voisinkin, jos hän kovasti haluaisi selvittää välimme ja sen, mitä onkaan tullut tehneeksi tai lähinnä ollut kykenemätön tekemään. Nyt hän syyttää minua siitä, että mulla on paha mieli koska hän kiusasi. Hän ei siis suostu näkemään kiusanneensa, vaikka minua sattui.
ApAp, tuossa tapauksessa ei taida muu auttaa, kuin katkaista välit äitiisi kokonaan. Ja käsitellä asiat itsesi kanssa ja hyväksyä, että äitisi oli kauhea, mutta huono lapsuus ei tarkoita että sinulla täytyisi olla huono loppuelämäkin.
Miksi sen hyväksyisin, kun voin koittaa tehdä sen akan loppuelämästä niin pahaa kuin mahdollista? Koska hyvän olon avaimet ovat hänellä itsellään! Hän itse sanoo, että on aikuinen ja kypsä, NO, aikuiset ja kypsät ihmiset ottava vastuuta teoistaan ja selvittävät sen, MIKSI kiusasi ja satutti minua. Sen mä vain haluan tietää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAp, tuossa tapauksessa ei taida muu auttaa, kuin katkaista välit äitiisi kokonaan. Ja käsitellä asiat itsesi kanssa ja hyväksyä, että äitisi oli kauhea, mutta huono lapsuus ei tarkoita että sinulla täytyisi olla huono loppuelämäkin.
Turha yrittää neuvoa Äitihullua, kaikki neuvot on jo annettu vuosien saatossa. Tämä vain jatkaa jankkaamistaan. Vuodesta toiseen. Kuin päätä seinään hakkaisi. Odottelen tässä vaan, että koska se muiden palstalaisten solvaaminen ja pyhään raivoon virittäytyminen alkaa... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJotkut ihmiset ei vaan kykene myöntämään virheitään ja omia pahoja tekojaan ja havahtumaan tuolla tavoin, valitettavasti.... Äitisi taitaa kuulua näihin.
No, sitä ei ole vielä katsottu, mihin hän kykenee, kun oikealla tavalla pistetään seinää vasten. Tai uhataan lapselliseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
ApJep, on vaan kärsittävä.
Zinc
Ei todellakaan kuulu minun elämääni.
Ap
Sinä kärsit
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApÄitisi ei IKINÄ tule myöntämään mitään, selvittämään mitään, pyytämään anteeksi. Ymmärrä jo, äitisi omat defenssit estävät tämän ja kiistää kaiken.
Se on SINUN tehtäväsi luopua tuosta turhasta toivosta. Se on se turha toivo mikä satuttaa sinua. Toivot - petyt, toivot - petyt jne jne
Mä haluan tietää, miksi hän kiusasi ja satutti minua ja mitä enemän mä haluan sen tietää, sen enemmän asia tulee näkyväksi ja hän saa alkaa pelätä, että joku ulkopuolinen kuulisi, että haluan tällaista tietää ja kohottaisi kulmakarvojaan, että mitä, oletko sä kiusannut ja satuttanut omaa lastasi?
Sen vain haluan hänelle. Syyllisyyden, jos ei kykene tekemään selkoa siitä, miksi satutti minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Turhanpäiväistä jauhaa menneitä. Olette kuitenkin läheisimpiä ihmisiä. Onhan äitisi synnyttänyt sinut ja hoitanut sinua, kun olet olemassa.
Äiti voi silti olla todella julma lastaan kohtaan, vaikka onkin tämän synnyttänyt. Siksi ehdotin ap:lle välien laittamista poikki. Oma äitini harrasti henkistä ja fyysistä väkivaltaa meihin lapsiin, nyt aikuisina kukaan meistä ei ole tekemisissä hänen kanssaan, ja voidaan todella hyvin. Siinä olet oikeassa, että menneiden on annettava olla, kunhan ne asiat on käsitellyt, ja päästänyt niistä irti.
Ap