Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun virallisia koronarajoituksia höllättiin, kuinka tiukka itse olet?

Vierailija
01.06.2020 |

- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa?
- Asioitko muissa liikkeissä?
- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ?
- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi?
- Käytkö harrastuksissa?
- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana?
- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista?
- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään?
- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Autatko heitä myös heidän kotonaan?
- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla?
- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona?
- Mitä muita rajoituksia noudatat?

Kommentit (64)

41/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa? Joo.

- Asioitko muissa liikkeissä? En kai.

- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ? Työkavereita ja asiakkaita lähempääkin.

- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi? En.

- Käytkö harrastuksissa? Joo.

- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana? En.

- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista? Ei mahdollista.

- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään? Ei.

- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Jos on asiakas, niin joo.

Autatko heitä myös heidän kotonaan? En

- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla? En vapaa-ajalla, töissä on visiiri ja kertakäyttöhanskoja.

- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona? En kotona, töissä käsidesi ahkerasti käytössä ja pestään käsiä niin usein kuin mahdollista.

- Mitä muita rajoituksia noudatat? En tapaa koko kesänä muita kuin työkavereita, asiakkaita ja kaupan kassoja.

Vierailija
42/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ruokakaupassa kuten tähänkin asti, en käy muissa liikkeissä jollei ole pakko taikka ns muuten vaan shoppailemassa.

Pidän huolta käsihygieniasta kotoa lähtiessä, matkan varrella ja palatessa, muuten ihan normaalisti.

Töitäni en pysty tekemään etänä.

Saatan nähdä tuttuja ulkosalla ja harrastuspaikkani eivät nyt lähiaikoina näytä aukeamisen merkkejä.

Ihan mukavaa ollut kun saa luvan kanssa olla tavallaan pysähtyneemmässä tilassa kuin normaalisti, en haikaile pyörimään ympäri kaupunkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Pirkanmaalla, jossa jatkuvasti 0 kpl tartuntoja todettu. Elän suht normaalisti, käyn kaupoilla ja harrastan. Välttelen ihmismassoja ja etten ole kenenkään flunssaoireisen lähettyvillä tai tekemisissä. Käsidesi aina mukana. Suurin osa tuntuu elävän kuin mitään koronaa olisi ikinä ollutkaan. Täällä tilanne tietty paljon parempi kuin pääkaupunkiseudulla tai Ruotsin rajalla.

Vierailija
44/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa n kerran viikossa, joskus apteekissa ja postissa. Tilasin kerran kaupasta kaikenlaista säilyvää tuotetta, ajattelin jatkaa sitä käytäntöä. Tuoretavarat haen mielelläni itse. Missään shoppailemassa en käy. Käyn myös lääkärissä pari kertaa lähiaikoina. Mulla on maski ja hanskat kaupassa ja lekurissa ja julkisissa. Ulkoillessa ei ole. Pesen käsiä normaalisti, ehkä vähän perusteellisemmin kuin aikaisemmin. En aio mennä terassille ym vielä, katsotaan loppukesästä. Kavereita tapailen puhelimen ja sähköpostin kautta. Piti aloittaa salilla vuoden alusta mutta onneksi en kerennyt ostaa mitään kautta. En usko että tänä vuonna menen, en varmaan mene museoon, teatteriin tms. Kampaajalle kyllä tekisi mieli, ehkä sinne sitten lähiaikoina. Lähipiirissä ei ole ketään autettavia. Ei ole ongelmaa himmailla tätä vuotta, saa nähdä sitten koska tähän hyytyy.

Vierailija
45/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Uudellamaalla. En ole höllännyt millään tavalla. Teen etätöitä ja liikun ulkona mahdollisimman vähän.

Vierailija
46/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max kaksi sormea.

Vierailija
47/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tartuntavaara on edelleen etenkin asuinpaikkakunnallani olemassa, joten toimin vastuullisesti:

- jatkan etätöissä

- en syö ravintolassa, tilaan noutoruokaa kotiin

- hoidan ostokset myöhään illalla, kun siihen on mahdollisuus lähikaupassani - vältän siis ruuhkia

- en osallistu suuriin tilaisuuksiin, en matkusta

- pidän turvaetäisyyden,

- käytän käsidesiä aina uuteen paikkaan tullessani (kauppa, metro ym) ja kotiin tullessani pesen kädet saippualla

- emme kyläile, emme kutsu vieraita lapsiamme lukuunottamatta

- tapaan ystäviä ulkona

Perheessä riskiryhmäläinen. Vanhukset asuvat muualla.

Vierailija
48/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää vastaajien asuinalue, koska koronatilanne on niin erilainen eri paikoissa. Täällä siis kirjoittelee tamperelainen. Mulle etätyöt ei ole mahdollisia, mies jatkaa etätyön tekemistä. Vältetään edelleen kyläilyjä, hupishoppailua ym. vapaa-ajan kontakteja, mutta yritetään saada nyt hoidettua mahdollisimman paljon sellaisia asioita jotka pitää kuitenkin jossain vaiheessa hoitaa, koska ei tiedä miten tilanne esim. syksyn osalta kehittyy. Näiden pakollisten mutta ei sinänsä kiireellisten asioiden takia ollaan muuten tosi tarkkoja, koska tällä hetkellä moniin paikkoihin ei pääse asioitaan hoitamaan, jos on hiukankin flunssaoiretta. Joten nyt ei todellakaan ole varaa tulla kipeäksi! Lisäksi joitain sellaisia vapaa-ajan juttuja tulee varmaan tehtyä, jotka ovat hyvin pieniriskisen oloisia, esim. jossain vaiheessa aion käydä kirjastoautolla johon otetaan sisään kaksi ihmistä kerrallaan. Ryhmäliikunta, ulkona syöminen tms. ei ole vielä ajankohtaista.

Vierailija
49/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 jatkaa: Maskia en tällä hetkellä käytä, koska tartuntaluvut ovat Pirkanmaalla niin matalia, mutta aiemmin käytin ja aion ottaa uudestaan käyttöön, jos tilanne muuttuu. Käsiä pesen ja desinfioin tilanteen mukaan, riippuen olenko ihmisten ilmoilla vaiko koko päivän kotona. Osa ruoista tulee kotiinkuljetuksella ja se on muuten älyttömän kätevää, varmasti jatketaan sitä.

Vierailija
50/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää vastaajien asuinalue, koska koronatilanne on niin erilainen eri paikoissa. Täällä siis kirjoittelee tamperelainen. Mulle etätyöt ei ole mahdollisia, mies jatkaa etätyön tekemistä. Vältetään edelleen kyläilyjä, hupishoppailua ym. vapaa-ajan kontakteja, mutta yritetään saada nyt hoidettua mahdollisimman paljon sellaisia asioita jotka pitää kuitenkin jossain vaiheessa hoitaa, koska ei tiedä miten tilanne esim. syksyn osalta kehittyy. Näiden pakollisten mutta ei sinänsä kiireellisten asioiden takia ollaan muuten tosi tarkkoja, koska tällä hetkellä moniin paikkoihin ei pääse asioitaan hoitamaan, jos on hiukankin flunssaoiretta. Joten nyt ei todellakaan ole varaa tulla kipeäksi! Lisäksi joitain sellaisia vapaa-ajan juttuja tulee varmaan tehtyä, jotka ovat hyvin pieniriskisen oloisia, esim. jossain vaiheessa aion käydä kirjastoautolla johon otetaan sisään kaksi ihmistä kerrallaan. Ryhmäliikunta, ulkona syöminen tms. ei ole vielä ajankohtaista.

Nro 34 on pääkaupunkiseudulta. 

Vierailija
51/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuun alkuun katselen miten tilanne kehityy.Kaupassa käyn ja nyt kirjastossa. Ryhmöliikuntaa voisin harrasraa ulkotiloissa. Julkisia yritän vältää kun lomautettu. Tosin terassit ja kahvilat houkuttelee mutta yritän pitäytyä. JOs olisin alle 35 v ilman astmaa niin terdelle tunkisin jo tänään:)

Vierailija
52/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että voisin käydä ravintolassa syömässä tai kirjastossa tms, jos siellä on hiljaista. Ainakin tällä hetkellä uusia tartuntoja tuntuu tulevan Helsingissäkin sen verran vähän, että varovasti voisi jotain mieltä piristävää tehdä. Väkijoukkoja aion vältellä tietenkin edelleen, enkä nyt ensimmäisten päivien aikana aio rynnätä minnekään. Ystäviä aion alkaa tavata ulkona. Aion kuitenkin rajoittaa liikkumista edelleen ja koko ajan tartuntatilannetta seuraten. Olen käynyt töissä koko epidemian ajan muutenkin. 

Vierailija
53/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustasta kirjoittelen. Etätöissä, mutta enenevässä määrin asiakasneuvotteluita myös fyysisesti. Kaupassa käydään päivittäin, kauppakeskuksessa useampi kerta viikossa. Kirjastossa, uimahallissa jne pääsee taas käymään ja käydäänkin. Kampaajalla käyty normaalisti. Uimarannoilla alkaa myös pärjätä. Maskia en käytä enkä ole kertaakaan ostanut käsidesiäkään, käsiä toki pesen. Kesäloman reissuja ja Linnanmäen avautumista odotellaan.

Vierailija
54/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa on näköjään taas irtokarkkilaarit käytössä. Todella typerää, kaikki lähmii liitä samoja kauhoja. 😝

Meidän lähiLidliinkin oli tullut irtokarkkilaarit. Aiemmin ei ollu irtokarkkeja. Ja kertakäyttökäsineitä roikkui kauhojen vieressä.

Vierailija
55/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkaa lähestulkoon yhtä tiukalla linjalla kuin tähänkin asti. Ruoan noudan kauppakassipalvelusta, en juuri tapaa muita ihmisiä, paitsi nyt kesällä ulkona turvavälein harvoja ja valittuja sukulaisia. Kotona teen työt, harrastan retkeilyä. Sosiaalisia kontakteja ei siis juuri tule. Terde ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
56/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa, apteekissa yms käyn tarpeen mukaan. En käytä hanskoja tai maskia. Vieraita ei meillä muutenkaan käy kauhean usein jos joku uskaltaa tulla saa tulla.

Perheessä ei riskiryhmäläisiä. Itse olen etätöissä. Mies "eturintamassa". Käsiä pesen ehkä aavistuksen normaalia enemmä. Ja vahdin ethä myös lapset muistaa pestä. Autossa ja laukussa käsidesi.

Käyn asioilla 70+ vanhemmille (riskiryhmäläisiä) joilla ei ole mitään suunnittelemia poistua karanteenissa. Eivät ole poistunut oman pihaan ulkopuolelle kertaakaan tänä aikana. Mä luulen et nauttivat kun kaikki tulee kotiovelle. Olen käynyt vain ovella ja turvaväleillä.

Vierailija
57/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 pk-seutu

Vierailija
58/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yllättynyt että vedetään näin tiukalla linjalla. Oma ystävä- ja tuttavapiiri on aika lailla löyhemmällä linjalla ja esim. pihoilla ja lenkeillä/piknikeillä/puistoissa nähdään 5-10 ihmisen porukoissa

Vierailija
59/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukempi kuin moni arvaisikaan... ;)

Vierailija
60/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy taas alkaa miettimään missä käy terassiälykääpiöiden vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi