Nyt kun virallisia koronarajoituksia höllättiin, kuinka tiukka itse olet?
- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa?
- Asioitko muissa liikkeissä?
- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ?
- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi?
- Käytkö harrastuksissa?
- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana?
- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista?
- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään?
- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Autatko heitä myös heidän kotonaan?
- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla?
- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona?
- Mitä muita rajoituksia noudatat?
Kommentit (64)
- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa? -tilataan edelleen ruokaostokset noutopalveluna, koska se on niin helppoa. Apteekissa käyn tarvittaessa, kuten kävin korona-aikaankin
- Asioitko muissa liikkeissä? - asioin tarvittaessa, kuten korona-aikaankin
- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ? -tapaan ja olen tavannut
- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi? - tarvittaesa
- Käytkö harrastuksissa? - harrastukset alkavat taas 1.6. alkaen, turvavälejä ja hygieniasääntöjä noudattaen
- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana? - tarvittaessa, turvavälejä ja hygieaniasääntöjä noudattaen
- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista? - etätöissä tälläkin hetkellä
- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään? - ei kuulu omaan talouteen
- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Autatko heitä myös heidän kotonaan? -tarjouduttu on avuksi kyllä
- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla? -en
- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona? - en, vain kotiin tullessa, ennen ruokailua ja muutenkin jos kädet likaantuvat, kuten aina ennenkin
Kaksi sormea menee vielä suht. vaivatta.
Me tilaamme ruuat edelleen kotiin ja vältämme kaikkee kanssakäymistä kasvokkain.
Menemme asioille vain, jos se on välttämätöntä.
Normaalisti töissä, ruokakaupassa, tapaan ystäviä, kuten tähänkin asti, salilla nyt kun se aukesi sekä tietysti lähden terassille.
- Kyllä
- Kyllä
- Kyllä
- En
- En
- En
- En
- Kyllä
- En
- En
- Kyllä
- Ihan tarpeeksi hysteriaan asti
Lockdown edelleen, kaik trespassing shoot.
-Käydään itse ruokakaupassa & apteekissa, kertakäyttöhanskat kädessä ja harkitsen maskin käyttöönottoa
- muu asiointi tarvittaessa mutta huvin vuoksi kaupassakäyntiä ei ollenkaan. Täytyy tarvita jotain jos kaupan oven avaan
-etätöissä
- tähän mennessä en ole tavannut ketään edes ulkona. Nyt täytyy miettiä voisiko tavata vai onko parempi edelleen odottaa
- käsiä pesen paljon
- vien ostokset yhdelle yli 70-vuotiaalle ovelle. En käy sisätiloissa
- en aio palata museoihin, ravintoloihin tms turhiin paikkoihin
- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa? Käyn, turvavälejä noudattaen, n. kerran viikossa.
- Asioitko muissa liikkeissä? En. Voisin kyllä jos olisi oikeasti asiaa, mutta en huvikseni.
- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ? Tapaan.
- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi? En.
- Käytkö harrastuksissa? En.
- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana? Aion käydä kirjastossa, museoissakin ehkä mikäli siellä on väljää. Ravintolan terassille ehkä, jos turvavälit kunnossa.
- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista? Teen, myös mieheni on etätöissä.
- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään? Kyllä, taloudessa.
- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Autatko heitä myös heidän kotonaan? Autetaan satunnaisesti anoppia, myös kotona turvavälit huomioiden ollaan nyt pari kertaa autettu.
- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla? En käytä.
- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona? En pese kotona paitsi "normaalisti" ennen ruoanlaittoa ja wc-käynnin jälkeen.
Jatkan melko tiukkaa linjaa edelleen.
En käy kaupoissa kuin hakemassa ruokaa. En shoppaile enkä notku kauppakeskuksissa.
Pesen kädet aina hyvin.
Vältän olemasta ihmisten lähellä.
Tapaan vain omaa perhettä.
En mene ravintolaan, baariin, enkä museoihin, kirjastoon, uimahalleihin yms.
Vietän aikaa ulkona ja sielläkin niin, etten ole ihmisporukoissa.
Teen etätöitä.
Käytän hanskoja kaupassa.
Ajan omalla autolla vain, en käytä joukkoliikennettä.
Eli käytännössä jatkan niin kuin tähänkin asti. Ainoa ero on, että omillaan asuvia lapsiani tapaan enemmän ja liikun ulkona enemmän. Ja olen alkanut taas tilata netistä vähän jotakin.
Tilataan yhä kauppakassipalvelusta ruuat.
Ei käydä ruuhkaisilla paikoilla, eikä missään sisätiloissa julkisilla paikoilla jollei ole pakko.
Jos on pakko käydä asioimassa jossain niin maski on käytössä. Ja käsidesi.
(mökkipaikkakunnalla ei käytetä maskeja kun ei meillä varmaan mitään tartuntaa ole ja riski saada tartunta maalla on pieni, ja olen ymmärtänyt, ettei maaseudulla tykätä maskiajatuksesta)
Ei muita kuin välttämättömiä vierailuita.
Lasten isovanhempia tavataan vain ulkona. Ovat riskiryhmissä.
Ei kukaan normaali pese käsiään kokoajan kotonaan.
Juhannuksen jälkeen katsotaan tilannetta uudestaan. Jos tartuntamäärät ovat laskeneet niin sitten uskaltaa jo vähän höllätä.
Vierailija kirjoitti:
- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa? Käyn, turvavälejä noudattaen, n. kerran viikossa.
- Asioitko muissa liikkeissä? En. Voisin kyllä jos olisi oikeasti asiaa, mutta en huvikseni.
- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ? Tapaan.
- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi? En.
- Käytkö harrastuksissa? En.
- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana? Aion käydä kirjastossa, museoissakin ehkä mikäli siellä on väljää. Ravintolan terassille ehkä, jos turvavälit kunnossa.
- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista? Teen, myös mieheni on etätöissä.
- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään? Kyllä, taloudessa.
- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Autatko heitä myös heidän kotonaan? Autetaan satunnaisesti anoppia, myös kotona turvavälit huomioiden ollaan nyt pari kertaa autettu.
- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla? En käytä.
- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona? En pese kotona paitsi "normaalisti" ennen ruoanlaittoa ja wc-käynnin jälkeen.
Lisään vielä, että en käytä joukkoliikennevälineitä, liikun omalla autolla. En aio mennä elokuviin (2-3 tuntia samassa tilassa toisten ihmisten kanssa!) enkä osallistua häihin, joihin sain kutsun elokuun alkuun. Kampaajaa harkitsen, nyt olisi hyvä väli jos ajan saisi melko pian.
Kukan ei jaksa helvetin listoja lukea.
Jatkan pääosin samaan tapaan kuin tähänkin asti. Eli ruoat tilaan. Muut kauppa-, apteekki,- posti-, ym. asiat hoidan normaalisti silloin harvoin, kun niitä tulee.
Harrastuksia jatkan kuten tähänkin asti. Eli treenaan kotona. Opettajan tapaaminen on edelleen mahdollista etänä, joten en ainakaan nyt kesällä lähde lähiopetukseen. Kuoroharjoitukset ovat edelleen tauolla, koska vielä ei ole tiedossa, koska pääsemme esiintymään. Olen siis mukana kuorossa, joka on koottu tiettyä produktiota varten.
Kirjastossa käyn, jos/kun sieltä jotain tarvitsen. Ehkä menee syksymmälle ne tarpeet.
Olen kesätyötön.
Emme kuulu riskiryhmään, ja asumme kaukana omista vanhuksistamme.
Kasvomaskia en ole vielä ottanut käyttöön, mutta jos paikkakunnalla koronatilanne pahenee merkittävästi, tulee se harkintaan. Käsineitä en kaupassa käytä.
Jatkan käsien pesua samaan tapaan kuin ennenkin. Ainut koronan tuoma muutos käsienpesurutiineihini on lisääntynyt saippuan käyttö.
Nautin siitä, kun minun ei tarvitse halata ihmisiä.
- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa? - Joo, yritän noudattaa hygienasääntöjä
- Asioitko muissa liikkeissä? - Harvakseltaan
- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ? Kyllä. Meillä on kaverikupla, jossa tavataan vain näitä tiettyjä ihmisiä.
- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi? - Vain kaverikuplan henkilöitä
- Käytkö harrastuksissa? - Harrastan lukemista, valokuvausta ja juoksua, eli joo. Ovat turvallisia harrasteita.
- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana? Kirjastoon kyllä, ravintoloihin take away:na
- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista? - Teen
- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään? Kuulun
- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Autatko heitä myös heidän kotonaan? Haen isälle ostokset, jätän ne ovelle.
- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla?
- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona?
- Käyn, mutta käytän käsidesiä, kumihanskoja ja maskia
- En asioi
- Tapaan yhtä ihmistä turvavälien kanssa pihalla
- En ota vieraita
- Harrastan etänä
- En käy museoissa tai ravintoloissa muutenkaan ikinä joten tuskin, kirjat vein palautusluukkuun, uusia en hae
- Opinnot tauolla, syksyllä jatkan etänä
- Perheessämme on riskiryhmäläisiä
- Viemme ruokaa ukille ovelle ja hoidamme hänen asioitaan etänä
- Käytän aina maskia ja kertakäyttöhanskoja kun poistun kotoa
- Pesen käsiä noin puolen tunnin välein (kädet nyt veriset koppurat, atooppinen iho ja OCD)
- En tapaa perheen ulkopuolisia ihmisiä paitsi isovanhempia turvavälin kanssa tai ikkunan takaa, en poistua kotoa turhaan enkä aio poistua koko loppuvuotena, opiskelen ja tapaan ystäviä etänä ainakin lokakuuhun asti
En aio mennä: baareihin, ravintoloihin, kirjastoihin, vaatekauppoihin tms "turhiin".
Käyn jos tarvitsee: apteekki, optikko tms.
Oon tilannut ruokaa kotiinkuljetuksella. Jatkan sitä vielä toistaiseksi, koska koen sen käteväksi.
Ryhmäliikuntaan palaamista harkitsen vielä muutaman viikon.
Jatkan samoin kuin tähän asti eli asioin itse kaupassa, mahdollisimman harvoin eli n kerran viikossa. Apteekkiin, postiin tms menen jos pakko. En tapaa ihmisiä muuten vaan kyläilyn merkeissä, en mene baariin, museoon, huvipuistoon enkä edes kirjastoon mutta varaan kirjoja netissä ja noudan illalla kun kirjasto mennyt kiinni. En käytä maskia tai hanskoja, en pese käsiä kotona muuten kun tullessa sisään ja normaalisti vessassa käynnin yhteydessä. En mene harrastuksiin ja töistä olen lomautettuna.
Ei riskiryhmää lähipiirissä tai tuttuja vanhuksia joita voisi auttaa.