Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun virallisia koronarajoituksia höllättiin, kuinka tiukka itse olet?

Vierailija
01.06.2020 |

- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa?
- Asioitko muissa liikkeissä?
- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ?
- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi?
- Käytkö harrastuksissa?
- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana?
- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista?
- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään?
- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Autatko heitä myös heidän kotonaan?
- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla?
- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona?
- Mitä muita rajoituksia noudatat?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan jotakuinkin samalla linjalla kuin nytkin:

- Ruoat tilaan Kauppahalli24:stä viikoksi kerrallaan ja samalla myös vanhemmilleni (riskiryhmäläisiä)

- Muutkin tuotteet tilaan netistä kotiintoimituksella

- Liikuntaa harrastan juoksemalla, pyöräilemällä, kävelemällä ja kotitreeneillä - ei ole mitään tarvetta vielä päästä (sisätiloihin) ryhmäliikuntatunneille

- Vanhempia (reippaasti yli 70 v.) tapaan ulkona kahvitellen tai lounastaen

- Kavereista tapaan vain muutamia valittuja ja heitäkin ulkona pihakahvelilla, pikinikillä, kävelyllä tai pihalla iltaa istuen ja turvaväleistä huolehtien

- Kaupoista olen käynyt vain niissä puutarhaliikkeissä, joissa asiointi sujuu ulkotiloissa

- Ravintoloista haen noutoruokaa tai tilaan kotiin, jos tekee mieli muuta kuin omia kokkauksia, muihinkaan sisätiloihin ei ole pakottavaa tarvetta vielä päästä

- Joukkoliikennettä en käytä. Vielä ei ole kovin monta kertaa tarvinnut edes autoa käyttää, kun pyörällä tai kävellenkin pääsee

- Etätöitä jatketaan meidän firmassamme ainakin elokuulle

- En pese käsi kerran tunnissa kotona - pesen, jos käyn jossain kodin ulkopuolella tai vessassa tai alan laittaa ruokaa

- En käytä maskia enkä kertakäyttökäsineitä. Maskia voisin harkita, jos syystä tai toisesta olisi pakko mennä ruuhkaiseen paikkaan (julkinen liikenne, kauppa tai mikä tahansa sisätila). Kertakäyttökäsineet ovat mielestäni surkea vaihtoehto käsien pesuun ja mukana kulkevaan käsidesipulloon verrattuna.

Vierailija
22/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa on näköjään taas irtokarkkilaarit käytössä. Todella typerää, kaikki lähmii liitä samoja kauhoja. 😝

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa on taas näköjään irtokarkkilaarit käytössä. Todella typerää, kaikki lähmii niitä samoja kauhoja. 😝

Vierailija
24/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa ja apteekissa kuten tähänkin saakka, pakkohan se. Tapaan vain äitiäni ja siskoni perhettä. Labrakokeet saan kotisairaalasta ja lääkärin kanssa juttelen puhelimessa. Kuulun rsikiryhmään joten en lähde humailemaan terrasseille enkä huvipuistoihin. Onneksi asun metsän reunassa ja voin lenkkeillä rauhassa täällä.

Vierailija
25/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaako näihin vain todella tiukkaa linjaa vetävät? Kun oma mutu-otos on että harva enää eristää itseään kovinkaan paljoa ja kaupat on ihan täynnä väkeä ilman maskeja ja hanskoja jne.  Marketissa näkee kokonaisia perheitä ja vanhuksia; en ymmärrä miksi jonkun 3-lapsisen perheen täytyy käydä yhdessä koko sakilla Cittarissa tai Prismassa koskaan?

Vierailija
26/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän kuten olisin koronapotilas. Odotan eniten, että pääsen melomaan.

Vierailija
27/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ruokakaupassa, vaatekaupoissa ja puutarhaliikkeissä. Näissä olen käynyt muutenkin nyt korona-aikana. Kahvilaan meinasin tänään mennä kun ohi kävelin (kävin lääkärissä,ruokakaupassa ja postissa)mutta en sitten jaksanut. Huomenna kirjastoon. Kylään on tulossa tällä viikolla tuttuja. Kesän juhliin, joihin on tullut kutsu, olen menossa. Aika normaaliksi on elämä palannut. Aion käydä ravintolassa, uimahallissa, huvipuistossa jne kunhan ehdin joskus.

Vierailija
28/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaako näihin vain todella tiukkaa linjaa vetävät? Kun oma mutu-otos on että harva enää eristää itseään kovinkaan paljoa ja kaupat on ihan täynnä väkeä ilman maskeja ja hanskoja jne.  Marketissa näkee kokonaisia perheitä ja vanhuksia; en ymmärrä miksi jonkun 3-lapsisen perheen täytyy käydä yhdessä koko sakilla Cittarissa tai Prismassa koskaan?

Tätä samaa olen itsekin ihmetellyt. Älytöntä ajantuhlausta, kun toinen vanhemmista voisi hoitaa ostokset yksin, ja sillä välin toinen voi olla lasten kanssa kotona tai jossain. Meillä on 4 lasta, eikä meistä vanhemmista kumpikaan näe mitään järkeä siinä, että lähtisimme koko kuuden hengen joukolla viettämään aikaa ruokaostoksille. Jos jollekin lapsista pitää joskus hankkia jotain (esim. Citymarketista tai Prismasta), jota täytyy katsoa lapsen kanssa yhdessä ja sovittaa, silloin voi ottaa sen kyseisen lapsen mukaan.

Vierailija
29/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa on näköjään taas irtokarkkilaarit käytössä. Todella typerää, kaikki lähmii liitä samoja kauhoja. 😝

Mahtavaa! Tätä on odotettu, heti huomenna karkkiostoksille.

Vierailija
30/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistuksen mukainen setti, turvaväli, käsihygienia yms. Käyn pari kertaa viikossa ruokakaupassa, harvakseltaan muualla. Kirjastossa käyn, ravintolaan ehkä muutaman viikon kuluttua. Tavataan tuttuja ulkosalla, en käytä nyt julkisia koska etätyö jatkuu elokuulle. Punttisali saa myös odottaa vielä muutaman viikon.

Vierailija
31/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn julkisilla töissä 50% ajasta, loput yhä etänä. Kaupassa käyn nyt jo 2-3 kertaa viikossa. Vielä en ole käynyt kenenkään kotona kylässä tai kutsunut kotiin, mutta ulkona olen tavannut ilman turvaväliä ja yhtä ystävää halasinkin. Töissä lähipäivinä ei ole turvavälejä. Kävin tänään lounasravintolassa syömässä paikan päällä. Pesen käsiä yhä paremmin kuin ennen koronaa, mutta tämä määrä käsienpesua jää varmasti tavaksi muutenkin.

Tänään kaivoin nenää julkisella paikalla.

Maskia en käytä enkä omista.

Ja kaksi kuukautta sitten elin siis hyvin tiukasti, mutta en jaksa enää.

Vierailija
32/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella liberaali ja nuolen jokaisen vastaantulijan nenän alusen. Kysyttävää?

Vierailija
33/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kysymykset läpi ja vastaukseni on, että en auta ketään yli 70-vuotiasta, ei kuulu lähipiiriini. Muutoin jatkan kuten ennenkin, elän normaalia elämää. Käyn kaupassa kun tarvitsee, kirjastoon olen menossa taas tänään. Ja huomenna uimahalliin jee 😊

Tapaan ystäviä, lenkkeilen, käytän julkisia. Vaatteeni olen tilannut netistä muutenkin jo vuosia.

En omista maskia tai käsidesiä enkä hinkkaa käsiäni muutenkaan saippualla koko ajan. Siitä päätellen miten porukka liikkuu, alkaa muutkin unohtamaan jo koko hysterian.

Vierailija
34/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa? En. Tilaan edelleenkin verkkokaupoista kotiinkuljetuksella. 

- Asioitko muissa liikkeissä? En. Vain verkkokaupoissa ja toimitus kotiinkuljetuksella 

- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ? Väkisinkin tulee naapurit joskus pihassa vastaan. Ovat tulleet tähänkin asti, mutta on pidetty turvaväli. Aion kuitenkin ryhtyä tapaamaan tytärtäni ulkona yli 2 metrin päässä. 

- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi? Vain omat yhdeksänkymppiset vanhempani, jos haluavat tulal käymään. 

- Käytkö harrastuksissa? En

- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana? En. Ravintolaruokaa tilaan pari kertaa viikossa kotiinkuljetuksella kuten tähänkin asti.

- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista? Kyllä

- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään? Kyllä

- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Autatko heitä myös heidän kotonaan? Kyllä molempiin, vanhempiani. 

- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla? En. En mene lainkaan sisätiloihin, missä on muita ihmisiä (poislukien vanhempieni koti). Jos olisi pakko mennä jonnekin (esim lääkäriin tai verikokeisiin), käyttäisin FFP3-hengityssuojainta. Toistaiseksi on lääkärikäynnitkin onnistuneet etävastaanottona.

- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona? En. Miksi pesisin? 

- Mitä muita rajoituksia noudatat? Pysyn kotona ja ulkoilen lähimaastossa.

Vierailija
35/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi sormea menee vielä suht. vaivatta.

Väljähköä

Vierailija
36/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten tähänkin asti; elän normaalia elämää. Käyn töissä normaalisti. Käyn kaupassa, apteekissa, shoppailemassa tms normaalisti ja nyt pääsee taas kirjastoon. Olen käynyt kavereiden luona ja meillä on käynyt vieraita. Käsiä pesen normaalisti, eli aina kun tulen sisälle, vessassa käynnin jälkeen ja silloin kun ne ovat likaiset. Tällä viikolla menen ainakin kerran ravintolaan. Työmatkat olen kulkenut ja kuljen jatkossakin julkisilla. Maskia käytän kun työskentelen sellaisen työkaverin kanssa joka toivoo maskin käyttöä, muuten en käytä. Lähipiirissä ei ole yli 70-vuotiaita joita voisin auttaa

Asun Vantaalla ja olen töissä Helsingissä jos se ketään kiinnostaa

Vierailija
37/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Käytkö ruokakaupassa tai apteekissa? käyn 

- Asioitko muissa liikkeissä? Tarvittaessa kyllä kuten koko korona-ajan olen tehnyt 

- Tapaatko muita ihmisiä ulkona (yli 2m päässä) ? Tänään vapaapäivä ja esimerkiksi terassilla kävin. En mitannut etäisyyksiä

- Otatko vastaan vieraita omassa kodissasi? kyllä

- Käytkö harrastuksissa? pidän kesäisin harrastuksista taukoa joten aikaisintaan taas syyskuussa

- Palaatko museoihin, kirjastoon tai ravintoloihin asiakkaana? Aivan varmasti 

- Teetkö etätöitä edelleen jos mahdollista? Etätyö ei ole mahdollista enkä siihen siirtyisikään viime kuukausien kokemuksien mukaan. Bussilla olen koko ajan kulkenut työmatkat. 

- Kuulutko itse tai joku taloudessasi riskiryhmään? Kyllä

- Autatko ketään yli 70-vuotiasta asioinnissa? Autatko heitä myös heidän kotonaan? Naapureita esimerkiksi kaupassa käymällä viime kuukausina

- Käytätkö maskia ja/tai kertakäyttöhanskoja julkisella paikalla? Työpaikalla tuli määräys käyttää viime viikolla. Sitä ennen ei saanut käyttää kuin aivan hätätapauksessa.  Muualla en käytä. 

- Pesetkö kädet vähintään kerran tunnissa huolellisesti saippualla myös kotona? Pesen aina tarvittaessa en vilkuile kelloa

- Mitä muita rajoituksia noudatat? Ulkomaanmatkailu jääköön toistaiseksi

Vierailija
38/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käyn ruokakaupassa ja apteekissa samoin kuin koko korona-aikana ennenkin, koska niiden takia ei tule ylimääräistä reissua, kun etätyömahdollisuutta työpaikallani ei ole ollut koko aikana.

2. En.

3. En.

4. En.

5. En.

6. Tekisin etätöitä jos se olisi mahdollista, mutta se ei ole ollut mahdollista työpaikallani missään vaiheessa.

7. En.

8. Välillä, kuten tähänkin asti siitä lähtien kun niitä alkoi saada.

9. Pesen kädet edelleen kuten pahimpana korona-aikana.

10. En kuulu riskiryhmään.

11. En ole vielä aloittanut harrastuksia.

6

Vierailija
39/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, Boooring!!!!!!!!!

Vierailija
40/64 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko koronan ajan käynyt ihan normaalisti kaupassa ja asioilla ja joka paikassa mikä vaan on ollut auki ja missä yleensäkin käyn. Kirjastoon ei ole päässyt, mutta menen sinnekin nyt kun se taas aukeaa.

En ole tarvinnut mitään maskeja enkä käsineitä, käsiä olen pessyt samaan tahtiin kuin ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän