Uskotko Jumalaan?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti ole uskova mutta uskon kylä että Jumala on. Ei tämä voi kaikki pelkkää sekasortoista sattumaa olla. Jos olisi niin mitä järkeä tässä olisi.
Kaikki tähtää kohti omega pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tuo satuja ja Mikki Hiiriä hokeva. Aivan kuin se tekisi vaikutuksen. Sääli.
Niin. Kuvittelevat olevansa fiksujakin, mutta itse asiassa vaan osoittavat tyhmyytensä ja vajavaisen ymmärryksensä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla oikesti näin suuri osuus sellaisia, jotka uskovat moisiin loruihin? Siis miettikää nyt omilla aivoillanne.
Aivojen käyttöön liittyy myös kyky laajentaa omaa ajatteluaan sen oman kuplansa ulkopuolelle. On olemassa monenlaista viisautta. Mieti nyt omilla aivoillasi.
Mielestäni maailma ei tarvitse jumalaa. En näe siis syytä uskoa. Ja tarpeella en tarkoita etteikö tämä olisi hirveä paikka aika ajoin. Vaan että kaiken voi selittää ilman jumalaa. Entisaikaan oli toisin, silloin tietämättömyys jätti aukkoja joiden täyttämiseen "tarvittiin" jumala.
Ymmärrän tarpeen uskoa. Mutta jos jumala olisi, vaikuttaa hän kauhealta. Gnostilainen demiurgi sopisi silloin kuvaamaan häntä. Eli tämä jumalamme olisi äkäinen, vallastaan juopunut kakara, joka tietämättä korkeammista jumalista loi epätäydellisen maailmamme ja pitää itseään korkeimpana.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni maailma ei tarvitse jumalaa. En näe siis syytä uskoa. Ja tarpeella en tarkoita etteikö tämä olisi hirveä paikka aika ajoin. Vaan että kaiken voi selittää ilman jumalaa. Entisaikaan oli toisin, silloin tietämättömyys jätti aukkoja joiden täyttämiseen "tarvittiin" jumala.
No ei tämä sinun selittely Jumalan olemassaoloa tyhjäksi kuitenkaan tee. Mutta tiedätkö, sinä saat ihan vapaasti olla tarvitsematta Häntä ja selittää maailman ilman Häntä. Ihmisellä on vapaa tahto.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tarpeen uskoa. Mutta jos jumala olisi, vaikuttaa hän kauhealta. Gnostilainen demiurgi sopisi silloin kuvaamaan häntä. Eli tämä jumalamme olisi äkäinen, vallastaan juopunut kakara, joka tietämättä korkeammista jumalista loi epätäydellisen maailmamme ja pitää itseään korkeimpana.
Selityksesi kertoo sinun ymmärryksestäsi Jumalan olemassaolosta, ei Jumalasta.
Kyllä uskon Jumalan olemassaoloon.
Olen saanut niin selkeitä vastauksia joskus rukouksiini että en millään enää voi olla uskomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tämä sinun selittely Jumalan olemassaoloa tyhjäksi kuitenkaan tee. Mutta tiedätkö, sinä saat ihan vapaasti olla tarvitsematta Häntä ja selittää maailman ilman Häntä. Ihmisellä on vapaa tahto.
Eikä sinun selittely ja usko tee olemassaolevaksi. Ja sinä saat rauhassa uskoa. Suomessa on uskonvapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskot pahaan olentoon? Onko jumala oikeudenmukainen sinun mielestä? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selityksesi kertoo sinun ymmärryksestäsi Jumalan olemassaolosta, ei Jumalasta.
Eipäs, vaan hullusta olennosta, jota typerykset peloissaan palvovat :)
Olen spirituaalinen ja uskon että kaikki maailmassa on alkuisin jonkinlaisesta jumaluudesta/lähde-energiasta. Järjestäytyneeseen uskontoon en usko vaan Jumalan läsnäolon voi tuntea parhaiten hiljentymällä yksin meditoimaan tai kulkemalla luonnossa.
Jumala on jokaisessa paikassa missä ilmenee Jumala. Tähän aloitukseen ja realiteettiin ilmenevä Jumala on ankara jos pyhyyttä ei suojella. Jokainen tietää mistä ihminen on tullut ja siitä Jumala varoitti tänään. Toisten pyhiä liikkeitä ei voida tuomita muukalaisina. Jumala ei antanut nähdä minua eteenpäin tänään mutta en myöskään törmännyt mihinkään pahasti, toivon että törttöilyä ja törmäyksiä ei synny pyhyyden osoittamaksi tekopyhällä tavalla.
Nämä asiat korreloi viimeaikana tapahtumiin ilmestymisiin.
Paremmin en voi selittää sillä suojalla minkä Junala antaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen spirituaalinen ja uskon että kaikki maailmassa on alkuisin jonkinlaisesta jumaluudesta/lähde-energiasta. Järjestäytyneeseen uskontoon en usko vaan Jumalan läsnäolon voi tuntea parhaiten hiljentymällä yksin meditoimaan tai kulkemalla luonnossa.
Tämä oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla oikesti näin suuri osuus sellaisia, jotka uskovat moisiin loruihin? Siis miettikää nyt omilla aivoillanne.
Hullumpaa on ajatella, että kaikki maailmassa, kuten vaikka lapsesi, ystäväsi ja upea luonto, jossa kaikki toimii harmoniassa ovat ihan vain sattumaa. En usko, että mitään uskonnollista tekstiä kannattaa kirjaimellisesti uskoa, mutta kyllä maailmassa on jokin korkeampi voima ja tarkoitus ihmisen elämällä.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on jokaisessa paikassa missä ilmenee Jumala. Tähän aloitukseen ja realiteettiin ilmenevä Jumala on ankara jos pyhyyttä ei suojella. Jokainen tietää mistä ihminen on tullut ja siitä Jumala varoitti tänään. Toisten pyhiä liikkeitä ei voida tuomita muukalaisina. Jumala ei antanut nähdä minua eteenpäin tänään mutta en myöskään törmännyt mihinkään pahasti, toivon että törttöilyä ja törmäyksiä ei synny pyhyyden osoittamaksi tekopyhällä tavalla.
Nämä asiat korreloi viimeaikana tapahtumiin ilmestymisiin.
Paremmin en voi selittää sillä suojalla minkä Junala antaa.
*Jumala* ei junala :)
Virheitä myöntävä ihminen on täydellinen. Virheistä tuomitseva muukalaisuus on ihmiskunnan pahuutta.
Kyllä, uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Jeesus on Herrani ja Vapahtajani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Jeesus on Herrani ja Vapahtajani.
Kiitos. Minua rauhoittaa kuin joku uskoo kolminaisuusoppiin.
Uskon, mutta en varsinaisesti minkään uskonnon opettamaan jumalaan. Mun jumalani esim. välittää eläimistä yhtä paljon kuin ihmisistä ja eläimillä onkin suora pääsy "taivaaseen", jossa saavat elää lajilleen tyypillistä elämää eivätkä enää muista maanpäällistä kärsimystään.
Ihmisten kanssa taas riippuu siitä, miten on elänyt elämänsä ja kohdellut toisia ihmisiä ja eläimiä. Uskon myös, että jumala ei välitä siitä, uskooko ihminen häneen vai ei. Jos on hyvä ihminen eläessään, voi odottaa omanlaistaan "taivasta" kuoleman jälkeen uskosta riippumatta. Jos on aiheuttanut toisille olennoille kipua ja kärsimystä, saa itse kärsiä kuoltuaan vielä pahemmin. Sitten on paljon sellaisia, jotka vaan ajelehtii elämänsä passiivisina möllyinä, näille ei kuoltuaan tapahdu mitään. Pelkkää pimeyttä.
Uskon myös, että jumala auttaa elämässä niitä, jotka apua pyytävät. Ei välttämättä millään hokkuspokkus-tempulla, vaan avittamalla olosuhteita suotuisiksi ja auttamalla ihmistä itseään hoksaamaan asioita. Olen ainakin itse tuntenut saavani apua aina kun olen sitä pyytänyt.