Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Jumalaan?

Vierailija
01.06.2020 |

?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Minulla on tieteellinen maailmankatsomus.

Tieteen ja uskon ei välttämättä tarvitse sulkea toisiaan pois... 

Kerro ihmeessä miten ei?

Vierailija
22/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko ei muuksi kivikovia faktoja koskaan muuta. Ja ei, en usko jumalaan tai jumaliin. Montako tuhatta vai miljoonaa niitä nyt oikein olikaan?

Onneksi Jumala ei ole riippuvainen sinun näkemyksistä siitä mikä on faktaa ja mikä ei :). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän itseäni kristittynä, vaikka en uskokaan persoonallisen jumalan olemassaoloon minkäänlaisena yliluonnollisena entiteettinä.

Uskon Jumalan olevan inhimillistetty mielikuva, jossa yhdistyvät hyviksi koetut arvot kuten rakkaus, hyvyys, ihmisen vastuu, kehittyminen jne. Samoin kuin Joulupukki-hahmossa yhdistyy joulunajan tunnelma, antamisen ilo, perinteiden jatkuvuus jne. Mielikuva antaa noille arvoille kasvot ja nimen, hahmon joka tekee abstraktit käsitteet ymmärrettäviksi.

Millä perusteella on kristitty, jos ei edes usko mitä kristinusko opettaa? Kuvailemasi on hyvin kaukana kristinuskosta.

Vierailija
24/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon todellakin.

Ensinnäkin elämässäni on tapahtunut paljon sellaista joka tekee Jumalasta henkilökohtaisen.

Toiseksi tiede pyrkii vain selittämään Jumalan tekoja.

Ilman luojaa kaiken takana ei synny mitään. Ei varsinkaan niin täydellisen toimivan monimutkaista kuin ympärillämme näkyvä on.

Uskon ja olen onnellinen ja kiitollinen siitä.

Vierailija
25/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman Jumalalta tullutta viisautta ei olisi tiedettäkään.

Vai mistä tuli ja tulee tietoisuus 🙂

26/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Olen kasvanut koko elämäni uskonnollisessa perheessä ja kokenut Jumalan johdatuksen.

Tiede ja uskonto kulkee myös nykyään käsikädessä. Nämä eivät sulje pois toisiaan. Arvostan tieteitä paljon.

“Science without religion is lame, religion without science is blind.” -Albert Einstein

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
27/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on väärä ja kumpuaa kristillisestä opista.

Oikea kysymys olisi "Tiedätkö mikä on Jumala?"

Ja siihen antaa vastauksen Jeesus tai Buddha tai 

muut valaistuneet, kukin omalla tyypillisellä tavallaan.

He jotka vastaavat eivät usko, vastaavat kysymykseen kristillisestä jumalakäsityksestä.

Ja ei siihen voi kukaan uskoa, se on täynnä ristiriitauksia ja vääristelyä.

Vierailija
28/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
29/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, hyvänen aika. Sadut ovat lapsille.

Vierailija
30/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti ole uskova mutta uskon kylä että Jumala on. Ei tämä voi kaikki pelkkää sekasortoista sattumaa olla. Jos olisi niin mitä järkeä tässä olisi.

Vierailija
31/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuo satuja ja Mikki Hiiriä hokeva. Aivan kuin se tekisi vaikutuksen. Sääli.

Vierailija
32/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietitytti näin yleisesti sanottuna tämä sokeus siinä mielin että tein aloituksen jostain mistä ei voi syyttää ilman Jumalan šaatanallisia seurauksia.

Ap.

Vierailija
33/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua mietitytti näin yleisesti sanottuna tämä sokeus siinä mielin että tein aloituksen jostain mistä ei voi syyttää ilman Jumalan šaatanallisia seurauksia.

Ap.

Siis mitä tarkotat saatanallisilla seurauksilla?.

Vierailija
34/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietitytti näin yleisesti sanottuna tämä sokeus siinä mielin että tein aloituksen jostain mistä ei voi syyttää pyhyyttä pyhästä asenteesta ilman Jumalan šaatanallisia seurauksia.

Ap.

Vierailija
35/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, näen kaiken pelkkänä kylmänä biologiana. Kaiken sen paskan jälkeen mitä olen nähnyt, en usko että yksikään "mutkun vapaa tahto"-argumentti selittäisi miksi mikään jumala antaisi ihmiseläinten olla sellaisia kuin ne on. Biologia ja luontopa selittää.

Valitettavasti luonto on totuus, osa siitä on neutraalia, osa neutraalia pahaa, osa neutraalia hyvää, ja kaikki kaoottista. Ihmiset on pääsääntöisesti joko neutraaleja tai pahoja, ja sen ansiosta ihminen on päässyt ravintoketjun huipulle. Haluaisin uskoa jumalaan, jotta saisin jonkin kivan helpon ulospääsyn ja selityksen kaikelle, mutta kun ei niin ei.

Vierailija
36/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Siis mitä tarkotat saatanallisilla seurauksilla?.

Vain Jumala tietää sen.

Vierailija
37/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pakana.

Kirkko maallistui ja hukkasi sihdin joten erosin.

Nykymeno jo ihan pakanallista tuubaa.

Vierailija
38/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Minulla on tieteellinen maailmankatsomus.

Tieteen ja uskon ei välttämättä tarvitse sulkea toisiaan pois... 

Kerro ihmeessä miten ei?

Tiede selittää maailmaa. Jumala ja usko on hengellisiä kysymyksiä. Ihminen on kokonaisuus fyysistä, psyykkistä ja henkistä/hengellistä. 

Toki voi väittää että kaikki on aineellista ja esim. rakkauskin on vaan aivokemiaa. Ihan miten vaan. Minä en ajattele näin. On olemassa paljon asioita, jotka on todellisia, vaikkei niitä voi aisteilla eikä tieteellisillä metodeilla todistaa. Sä voi ajatella toisin, mutta se on sinun tapasi ajatella. Uskot niin. 

Vierailija
39/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele Jumala.

Vierailija
40/66 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä