Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin mielyttävimmät asuinalueet?

Vierailija
01.06.2020 |

Missä asuisit mieluiten?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koen Helsingissä ongelmaksi tuon, että siellä on ökykalliita asuntoja rikkailla, ja keskiluokka joutuu asumaan rinta rinnan "monaisuutta" arvostavien ja sosiaalisesti moniongelmaisten ihmisten kanssa. Ihan normaalissa kerrostalossakin naapuriksi voi osua joku kela-tuilla elävä. Keskiluokkaisuutta arvostavalle ei tosiaan ole tarjolla juuri mitään. Pitää mennä naapurikuntien puolelle.

En yhtään ihmettele, että keskiluokka on jättänyt kantakaupungin jo vuosia sitten. Myös hyvätuloiset ovat jättäneet kantakaupungin ja suunnanneet etäämmälle. Helsinki on viime vuosina menettänyt hyväosaisia veronmaksajia.

Vaikka asia voi yksilötasolla olla ongelmallinen (jos ei esimerkiksi siedä erilaisuutta), se ei tarkoita,että se olisi sitä myös vähän yleisemmin,saati koko yhteiskunnan tasolta tarkasteltuna. Ja se,ettei yhteiskunta ole eriarvoistunut ja kahtiajakautunut on lopulta sen erilaisuutta pelkäävänkin yksilön etu.

Eli vähän laajempaa perspektiiviä suosittelen mielipiteiden muodostumisessa, kuin vaan "musta tuntuu kivalta"

Vierailija
82/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä koen Helsingissä ongelmaksi tuon, että siellä on ökykalliita asuntoja rikkailla, ja keskiluokka joutuu asumaan rinta rinnan "monaisuutta" arvostavien ja sosiaalisesti moniongelmaisten ihmisten kanssa. Ihan normaalissa kerrostalossakin naapuriksi voi osua joku kela-tuilla elävä. Keskiluokkaisuutta arvostavalle ei tosiaan ole tarjolla juuri mitään. Pitää mennä naapurikuntien puolelle.

En yhtään ihmettele, että keskiluokka on jättänyt kantakaupungin jo vuosia sitten. Myös hyvätuloiset ovat jättäneet kantakaupungin ja suunnanneet etäämmälle. Helsinki on viime vuosina menettänyt hyväosaisia veronmaksajia.

Minusta segregaation vähentäminen on ainoa keino luoda yhteistä kaupunkia kaikille. Talo jossa asun on kovan rahan asuntoja, naapuritalo on HITAS ja yksi naapuritalo taas kaupungin vuokrakämppiä. Ikinä en ole kuullut mistään sosiaalisista ongelmista missään näissä kohteissa. Ainoat ongelmat joita ilmeni oli tämän talon airbnb-vuokraajat, mutta niistäkin selvittiin.

Olen itse kantakaupungista kotoisin ja nyt asun Eteläisessä Helsingissä hyvällä alueella. Olisipa kamala ajatus jos täällä asuisi ainoastaan ihmisiä joilla on yhtä suuret tulot kuin minulla!

Mä taas nautin siitä, että on rauhallista ja yhdenmukaista. Ihanaa, jos kaikkien bruttovuositulot on yli 70 000 vuodessa. Korreloi melko hyvin myös naapuruston miellyttävyyteen, vaikka poikkeuksia aina on.

Melko kuvottavaa materialismia, joka perustuu myös kuvitelmiin että raha tekee ihmisistä mukavia. Tutkimukset kertovat päinvastoin että varakkaammat ovat itsekkäämpiä ihmisiä, eivät siis välttämättä mukavia naapureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on erittäin paljon rahaa, rakentaa kultaisia suihkuja keskustapalatseihin. Me muut ei voida elintasoomme vaikuttaa työllämme tai omilla valinnoillamme. Näin Helsingissä.

Vierailija
84/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulosaari on mukava ja rauhallinen, hyvät yhteydet joka suuntaan.

Vierailija
85/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista taida olla. Kaikkialla joko liikaa sosiaalista asumista tai huonot julkiset kulkuyhteydet

Eira, Eiranranta ja Jätkäsaari. Ei mitään valittamista näillä alueilla. Varsinkin Jätkäsaaressa on kulkuyhteydet nykyään erinomaiset.

Yäk. Jätkäsaari on kammottava. Olisi pitänyt jättää rakentamatta. Samoin Kalasatama pitäisi räjäyttää.

Mikä Jätkäsaaressa noin kammottaa?

Stadin ylivoimaisesti rumin kaupunginosa. "Arkkitehtuuri" kauheaa sillisalaattia, kuin roskisdyykkarin oksennus (erityisesti ne vatsahaponvihreät tehostepaneelit parissa rakennuksessa).

Vierailija
86/90 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta segregaation vähentäminen on ainoa keino luoda yhteistä kaupunkia kaikille. Talo jossa asun on kovan rahan asuntoja, naapuritalo on HITAS ja yksi naapuritalo taas kaupungin vuokrakämppiä. Ikinä en ole kuullut mistään sosiaalisista ongelmista missään näissä kohteissa. Ainoat ongelmat joita ilmeni oli tämän talon airbnb-vuokraajat, mutta niistäkin selvittiin.

Olen itse kantakaupungista kotoisin ja nyt asun Eteläisessä Helsingissä hyvällä alueella. Olisipa kamala ajatus jos täällä asuisi ainoastaan ihmisiä joilla on yhtä suuret tulot kuin minulla!

Mä taas nautin siitä, että on rauhallista ja yhdenmukaista. Ihanaa, jos kaikkien bruttovuositulot on yli 70 000 vuodessa. Korreloi melko hyvin myös naapuruston miellyttävyyteen, vaikka poikkeuksia aina on.

Mutta se että lapseni eivät koskaan kohtaisi erilaisuutta olisi tylsää. Lapseni paras ystävä asuu vuokratalossa. Kuopukseni päiväkodissa on eri uskontoja ja se on kaksikielinen (kuten perheemmekin). Meillä bruttovuositulot ovat yli 600k ja olisi aika yksinäistä asua täällä jos kaikilla pitäisi olla sama taso.

Kasvoin lapsuuteni kantakaupungissa huonommalla alueella yksinhuoltajan tyttärenä ja päädyin silti elämässäni aika hyvään asemaan. Ehkäpä juuri siksi että meidänkin koulua kävi erilaiset lapset, näin erilaisia vaihtoehtoja koska Helsingissä alueilla on paljon sosiaalista sekoittumista. Avustamme naapurin yh:ta ottamalla hänen lastaan mukaan matkoille (no, ennen coronaa), veimme ruokalahjakortin kun kuulimme että hänet lomautetaan. Hän kävi kotonamme huolehtimassa kasveista ja posteista kun olimme pitempään pois. Miten tälläinen onnistuisi jos emme voisi asua lähekkäin?

Ei kukaan halua viedä tätä sinulta pois. Tämä on vähän niin kuin sukupuolineutraali avioliitto. Ei kukaan pakottaisi sinua muuttamaan keskiluokkaiselle alueelle vaan saisit jatkossakin asua moninaisella alueella. Niiden lisäksi vain tulisi mm. minulle ja parille muulle ketjussa kirjoittaneelle sopivia alueita, koska meille muut asiat kuin moninaisuus ovat rikkautta. Samalla tavalla kuin yksi arvostaa luontoa ja toinen urbaania menoa.

7

Vierailija
87/90 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista taida olla. Kaikkialla joko liikaa sosiaalista asumista tai huonot julkiset kulkuyhteydet

Tiukimpien nimbyjen kannattaisi muuttaa kokonaan maalle korpien keskelle tai sitten ainakin Espooseen tai Vantaalle Helsingistä. En ymmärrä sitä, miksi he kitkuttelevat Helsingissä ahdistuneina kerrostalokyttääjinä, kun samalla rahalla saisivat maalta lääniä ympärilleen.

Ihan vaan tiedoksi, että siellä maalla, Espoossa ja Vantaalla on paljon enemmän nimbyjä kuin Helsingissä. Ja omakotiasujat ovat PALJON nimbympiä kuin kerrostaloasujat. Missä te itse asutte (sinä ja yläpeukuttajasi) kun ette tätä ole vielä huomanneet?

Vierailija
88/90 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistajana en missään nimessä asuisi missään jossa on lenkille lähtiessä kuljettava pitkin katuja. Pelkkä ajatuskin hirvittää.

Asutaan Myllypuron uudella alueella Latokartanon puolella. Vierestä alkaa Hallainvuoren ulkoilualueet ja onpa ihana lähteä koiran kanssa suoraan ovesta metsäteille.

Peruspalveluita löytyy Myllypurostä, Itiksestä, Viikistä ja bussit mm. Malmille mene aika läheltä.

En ymmärtänyt tätä yhtään. Hirvittää kulkea koiran kanssa kadulla? Miksi? Minulla on aina ollut koiria, olen asunut Töölössä, Roihuvuoressa, Kumpulassa, Skattalla, Vuosaaressa ja nyt Etelä-Haagassa. Ihan jokaisessa asuinpaikassa on voinut koiraa lenkittää.

Vierailija
89/90 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistajana en missään nimessä asuisi missään jossa on lenkille lähtiessä kuljettava pitkin katuja. Pelkkä ajatuskin hirvittää.

Asutaan Myllypuron uudella alueella Latokartanon puolella. Vierestä alkaa Hallainvuoren ulkoilualueet ja onpa ihana lähteä koiran kanssa suoraan ovesta metsäteille.

Peruspalveluita löytyy Myllypurostä, Itiksestä, Viikistä ja bussit mm. Malmille mene aika läheltä.

En ymmärtänyt tätä yhtään. Hirvittää kulkea koiran kanssa kadulla? Miksi? Minulla on aina ollut koiria, olen asunut Töölössä, Roihuvuoressa, Kumpulassa, Skattalla, Vuosaaressa ja nyt Etelä-Haagassa. Ihan jokaisessa asuinpaikassa on voinut koiraa lenkittää.

Minä ymmärrän. En itsekään asuisi koiran kanssa ollenkaan mielelläni niin, että pitäisi vain katuja tallata. Ihan vaan siksi, että ahdistaa tässä omassa ympäristössä kävellä jalkakäytäviä pitkin ilman koiraakin, kun aikuiset pyöräilijät kaahaavat aivan hulluna jalkakäytävää pitkin. Vielä siihen koiran kanssa sitten, kyllä stressikäyrä nousisi. Mun koira tuntuu myös nauttivan luonnossa liikkumisesta.

Vierailija
90/90 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiukimpien nimbyjen kannattaisi muuttaa kokonaan maalle korpien keskelle tai sitten ainakin Espooseen tai Vantaalle Helsingistä. En ymmärrä sitä, miksi he kitkuttelevat Helsingissä ahdistuneina kerrostalokyttääjinä, kun samalla rahalla saisivat maalta lääniä ympärilleen.

Ihan vaan tiedoksi, että siellä maalla, Espoossa ja Vantaalla on paljon enemmän nimbyjä kuin Helsingissä. Ja omakotiasujat ovat PALJON nimbympiä kuin kerrostaloasujat. Missä te itse asutte (sinä ja yläpeukuttajasi) kun ette tätä ole vielä huomanneet?

Tuota juuri tarkoitan. Nimbyjen kannattaa muuttaa kaltaistensa pariin sen sijaan, että kiusaa itseään kerrostaloasumisella tai "erilaisuuden" (tummempi ihonväri, yh-vanhemmat, köyhyys, vammaisuus, vieraat kulttuurit ja erilainen sosioekonominen tausta) näkemisellä. Vanha koira ei opi uusia temppuja. 40+ nimbyn ei kannata kärvistellä Helsingissä sellaisilla alueilla, joissa on liikaa "erilaisuutta". Sen sijaan maalla tai Espoon/Vantaan perukoilla saisi olla turvallisesti kaltaistensa parissa lintukodossaan ja edullisemminkin kuin Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme