Helsingin mielyttävimmät asuinalueet?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaaressa. Meri ja kaunis luonto läsnä, keskusta kävely- tai metromatkan päässä, ihmiset asioistaan ja yhteisöstään huolehtivia. Kadehdittavan hieno paikka asua.
Siellä vaan on jäätävän kylmää suurimman osan aikaa. Muuten nättiä kyllä.
Mä asun nyt niin hyvällä paikalla Stadissa, etten taatusti kerro sitä muille.
Roihuvuori-Marjaniemi-Puotila-Vuosaariakselilla. Tykkään siitä, että on luonto ja upeat merelliset maastot lähellä. Itselleni olisi kauhistus asua jossain keskustan seudulla, missä on meteliä ja talosta astutaan suoraan kadulle. Ja se on kuitenkin melkein sitä kalleinta asumista, joten niin on makuja monia.
Vierailija kirjoitti:
Nimby-ruikuttajille: Olen todellakin "nimby" ja ylpeä siitä. Totta hitossa haluan että asuinalueeni säilyy viihtyisänä. Kuka oikeasti haluaa ympäristöstään epäviihtyisämmän? On lapsellista ja tekopyhää nimbytellä ja haukkua n atseiksi ja ilkeiksi ihmisiä jotka puolustavat asuinympäristöään.
Nimbyilyyn liittyy tekopyhyys ja ahdasmielisyys ihan määritelmällisesti. Mieluiten itsekin pysyttelisin heistä kaukana, sillä ei voi koskaan olla varma siitä, milloin joutuu heidän uhrikseen. Ääritilanteessa nimbyille kelpaa vain täsmälleen samanlaiset ihmiset kuin millaisia he itse ovat. Itse jopa pidän moninaisuudesta ympäristössäni, joten nimbyily tekisi ilmapiiristä ja ympäristöstä ahdistavan, kun vain tietynlaiset valinnat olisivat sallittuja (esim. vain kirkkaat jouluvalot pihalla; värillisistä menettäisi "maineensa" ja joutuisi nimbyjen vihan kohteeksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaaressa. Meri ja kaunis luonto läsnä, keskusta kävely- tai metromatkan päässä, ihmiset asioistaan ja yhteisöstään huolehtivia. Kadehdittavan hieno paikka asua.
Siellä vaan on jäätävän kylmää suurimman osan aikaa. Muuten nättiä kyllä.
Se on nimby-paratiisi tietääkseni. Ei tulisi itselleni mieleenkään muuttaa sellaiseen paikkaan. Sama koskee tiettyjä Vantaan wannabe-pikkuporvarilähiöitä. Oikeasti varakkaat ja jopa rikkaat & vanhan rahan ihmiset ovat rennompaa porukkaa, mutta pikkuporvarilliset nimbyt ovat rasittavia huonoitsetuntoisissa yhdenmukaisuusvaatimuksissaan.
Maununneva, Hakuninmaa ja Kaarela. Loistavat ulkoilumahdollisuudet, hyvät kulkuyhteydet ja lähellä palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Talot täynnä huutavia kakaroita, rakennettu tukkoon ja lisää rakennetaan vaan, ja tuulee aina. Outoja bisneksiä alkoi ilmestyä monille nurkille.
Siksi muutimme pois vuosi sitten.
Minä tykkään asua Kivikossa. Metsä kallioineen alkaa aivan toiselta puolen katua. Ei täällä ole mitään palveluja mutta hiihtoladut alkaa talvella vierestä ja luontoa näkee paljon oravista kettuihin ja käärmeisiin.
Oma pieni piha jossa voi vähän touhuilla.
Ullanlinna. Leipomoita, kahviloita, pikku putiikkeja ja meri vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimby-ruikuttajille: Olen todellakin "nimby" ja ylpeä siitä. Totta hitossa haluan että asuinalueeni säilyy viihtyisänä. Kuka oikeasti haluaa ympäristöstään epäviihtyisämmän? On lapsellista ja tekopyhää nimbytellä ja haukkua n atseiksi ja ilkeiksi ihmisiä jotka puolustavat asuinympäristöään.
Nimbyilyyn liittyy tekopyhyys ja ahdasmielisyys ihan määritelmällisesti. Mieluiten itsekin pysyttelisin heistä kaukana, sillä ei voi koskaan olla varma siitä, milloin joutuu heidän uhrikseen. Ääritilanteessa nimbyille kelpaa vain täsmälleen samanlaiset ihmiset kuin millaisia he itse ovat. Itse jopa pidän moninaisuudesta ympäristössäni, joten nimbyily tekisi ilmapiiristä ja ympäristöstä ahdistavan, kun vain tietynlaiset valinnat olisivat sallittuja (esim. vain kirkkaat jouluvalot pihalla; värillisistä menettäisi "maineensa" ja joutuisi nimbyjen vihan kohteeksi).
Jos tuo on määritelmä, niin eipä Suomessa noin ahdasmielisiä alueita ole.
Jenkkikäsite ei sovi tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talot täynnä huutavia kakaroita, rakennettu tukkoon ja lisää rakennetaan vaan, ja tuulee aina. Outoja bisneksiä alkoi ilmestyä monille nurkille.
Siksi muutimme pois vuosi sitten.
Mitä outoja bisneksiä?
Minne muutitte?
Helsingissä on todella paljon kivoja paikkoja asua joista Helsinkiä tuntemattomat ei tiedä mitään.
Monen halvemmankin alueen sisällä on tosi kivoja paikkoja.
Riippuu ihan mistä tykkää.
Vartiokylä, Vartioharju.
Erityisesti Vartioharju ja Puotilankin tietty osa.
Marjaniemi
Puistola on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista taida olla. Kaikkialla joko liikaa sosiaalista asumista tai huonot julkiset kulkuyhteydet
"Huonot julkiset kulkuyhteydet" ei pidä kyllä paikkaansa missään päin Helsinkiä. Joka kolkkaan pääsee vähintään bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on määritelmä, niin eipä Suomessa noin ahdasmielisiä alueita ole.
Jenkkikäsite ei sovi tänne.
Joo ei sovi. Suomen nimbyt ovat ihan kesyä ja asiallista porukkaa jenkkeihin verrattuna, keskittyvät lähinnä ympäristön vaalimiseen. Amerikassa kauheinta oli kaikki pakkososiaaliset kekkerit. Jos et osallistunut, olit omituinen ja poikkeava. Ja usein ei todellakaan olisi huvittanut osallistua. Suomalaisille introverteille se oli aika rankkaa.
Asun Taka-Töölössö ja tykkään tästä paljon. Kauniit, vanhat talot, hyvin palveluita, meri lähellä, kivoja ravintoloita ja hyvät yhteydet myös autottomalle. Hinnat eivät ole miellyttävät, mutta kuitenkin edullisemmat kuin etelämpänä.
Viikki. Ihana luonto ja hyvät palvelut lähellä.
kirjoitti:
Viikki. Ihana luonto ja hyvät palvelut lähellä.
Joo muuten sama mutta se saamarin raide-jokerin rakennustyömaa 😕