Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin mielyttävimmät asuinalueet?

Vierailija
01.06.2020 |

Missä asuisit mieluiten?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alppila.

Pieni ja viehättävä yhdistelmä eri ajanjaksojen rakentamista.

Hiljainen ja rauhallinen, kukaan ei mene Alppilaan bailaamaan.

Suurin osa kaupunginosasta on Alppipuistoa, Lintsiä ja siitä aukeaa reitit kävellen keskustaan Töölönlahden rantaa tai Linnunlaulusta toiselle puolelle keskustaa.

Kävelymatka myös esim Hakaniemen torille, Kallion, Vallilan ja Töölön ravintoloihin, kulttuuririentoihin, harrastuksiin ja palveluihin.

Bussit ja raitiovaunut kulkevat sujuvasti melkein oven edestä.

Lyhyt kävelymatka/bussilla 5 min matk0 Triplaan ja junalle sekä metrolle. Toinen kauppakeskus Redi myös kävelymatkan tai 5-10 min bussimatkan päässä.

Alueesta ja rakennuksista pidetty hyvää huolta.

Keskellä kaikkea, mutta omassa rauhassaan. Lähes täydellinen, vain meri puuttuu. Sekin löytyy puolen kilometrin päästä Töölönlahdelta.

Vierailija
62/90 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalasatama.

Ihanat näköalat merelle, kauppakeskus ja kaikki palvelut ihan vieressä, metro ja bussit vieressä, Mustikkamaan ulkoilusaari ja silta ihan vieressä. Asunnot kauniita ja moderneja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alppila on kiva, viestissä 61 jo aika hyvin perusteltiinkin. Toinen Kumpula: vehreä, kauniita puutaloja (itse asun kaupungin kerrostalossa), hyvät yhteydet keskustaan (ratikka, bussi), Pasilan juna-asema kävelymatkan päässä, sekä Arabian että Triplan palvelut kävelyetäisyydellä. Arabianranta ja Vanhankaupunginlahti lähilenkkireittejä, iltakävelyllä voi ihailla Käpylän puutaloja ja söpöjä pikkukatuja.

Vierailija
64/90 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puu-Käpylässä haluaisin asua mutta se taitaa olla nyt tuhoutumassa

Miksi tuhoutumassa?!

Suuunnitellaan jättimäistä lisärakentamista

Minne sinne?

Ex Koskelan sairaalan tienoille ? Koskelantien ja Käpyläntien kolmioon .

Ei varsinaiseen puukäpylään.

Ja kai Koskelan vaunuhallit+ varikko muuttunevat jollain aikavälillä asunnoille.

Onko ne Käpylää on siinä ja siinä.

Vierailija
65/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikinlaakso.

Vanhoja omakotitalotontteja joissa kivoja pihoja.

Vierailija
67/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran omistajana en missään nimessä asuisi missään jossa on lenkille lähtiessä kuljettava pitkin katuja. Pelkkä ajatuskin hirvittää.

Asutaan Myllypuron uudella alueella Latokartanon puolella. Vierestä alkaa Hallainvuoren ulkoilualueet ja onpa ihana lähteä koiran kanssa suoraan ovesta metsäteille.

Peruspalveluita löytyy Myllypurostä, Itiksestä, Viikistä ja bussit mm. Malmille mene aika läheltä.

Vierailija
68/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistajana en missään nimessä asuisi missään jossa on lenkille lähtiessä kuljettava pitkin katuja. Pelkkä ajatuskin hirvittää.

Asutaan Myllypuron uudella alueella Latokartanon puolella. Vierestä alkaa Hallainvuoren ulkoilualueet ja onpa ihana lähteä koiran kanssa suoraan ovesta metsäteille.

Peruspalveluita löytyy Myllypurostä, Itiksestä, Viikistä ja bussit mm. Malmille mene aika läheltä.

No mitä kamalaa se on kulkea katuja pitkin? Täällä Etelä-Helsingissä on paljon ihania pikku puistoja, mutta teitä pitkin niihin kävellään ja hyvin pärjätään.

Vierailija
69/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhoutumassa?!

Puu-Käpylään? Oletko nyt ihan varma vai sekoitatko asioita? Laitapa lähde.

Tietääkseni Puu-Käpylä on suojeltu asemakaavalla 1970-luvulla.

Vierailija
70/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimby-ruikuttajille: Olen todellakin "nimby" ja ylpeä siitä. Totta hitossa haluan että asuinalueeni säilyy viihtyisänä. Kuka oikeasti haluaa ympäristöstään epäviihtyisämmän? On lapsellista ja tekopyhää nimbytellä ja haukkua n atseiksi ja ilkeiksi ihmisiä jotka puolustavat asuinympäristöään.  

Nimbyilyyn liittyy tekopyhyys ja ahdasmielisyys ihan määritelmällisesti. Mieluiten itsekin pysyttelisin heistä kaukana, sillä ei voi koskaan olla varma siitä, milloin joutuu heidän uhrikseen. Ääritilanteessa nimbyille kelpaa vain täsmälleen samanlaiset ihmiset kuin millaisia he itse ovat. Itse jopa pidän moninaisuudesta ympäristössäni, joten nimbyily tekisi ilmapiiristä ja ympäristöstä ahdistavan, kun vain tietynlaiset valinnat olisivat sallittuja (esim. vain kirkkaat jouluvalot pihalla; värillisistä menettäisi "maineensa" ja joutuisi nimbyjen vihan kohteeksi).

Kolmonen kommentoi tähän, että viestissäsi on ideaa. Voisi olla omat alueet meille keskiluokkaisuutta haluaville ja omat alueet teille moninaisuutta arvostaville. Näin me molemmat saataisiin mitä halutaan. Olen vain huomannut sen, että moninaisuutta arvostavilla on tarve pakottaa sitä muillekin enkä ihan ymmärrä miksi.

Minusta on aivan selvä, että Suomenkaltaisessa maassa jokaisessa yhteisössä pitäisi olla kaikenlaisia ihmisiä. Nythän nähdään mitä USA:ssa tapahtuu - ihmiset ovat asuneet niin erillään etteivät osaa elää yhdessä. Se mikä on ulkoista (infrastruktuuraalista) segregaatiota, siitä tulee myös henkistä ja poliittista segregaatiota.

Suomi on rakennettu valtiona ja kansakuntanta tasa-arvolle. Siksi meillä on rakennettu enimmäkseen niin että joka alueella asuu ihmisiä eri taustoista. Minusta näin on hyvä jatkaa.

En haluaisi elää maassa, jossa osa kansasta asuu muurien takana ja kuvittelee olevansa muita parempia. Miten sellaisten ihmisten lapset ja lapsenlapset pystyivät tulemaan toimeen yhteiskunnassa koskaan?

Vierailija
71/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhoutumassa?!

Puu-Käpylä sekä Puu-Vallila ovat kumpikin ainakin suurelta osin suojeltuja. Tutuilla kävi tuuri, he ostivat purkutuomion saaneen asunnon Puu-Vallilasta parilla tuhannella markalla (tms, pienempi kuitenkin kuin 6kk vuokra) ja puolen vuoden päästä tuli päätös että ne suojellaan ja purku peruttiin.

Vierailija
72/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhoutumassa?!

Minne sinne?

Ex Koskelan sairaalan tienoille ? Koskelantien ja Käpyläntien kolmioon .

Ei varsinaiseen puukäpylään.

Ja kai Koskelan vaunuhallit+ varikko muuttunevat jollain aikavälillä asunnoille.

Onko ne Käpylää on siinä ja siinä.

Koskelan alueeseen kuuluu Koskelan palvelukeskeuksen alue (entinen Koskelan sairaala), Koskelan kerrostaloalue sekä Koskelan omakotialue.

HSL:n varikko ei kuulu Koskelaan, vaan Kumpulaan.

Koskela on oikeastaan vaikea erottaa käytännössä Käpylän itäosasta ja Kumpulasta. Läheisyyden, palvelujen ja bussilinjan kautta Koskela on nykyään myös yhteydessä Vanhaankaupinkiin, Arabianrantaan ja Toukolaan. Koskela kuuluukin Vanhankaupungin peruspiiriin, kuten nuo alueetkin. Oulunkylä ei ole kaukana sekään, monet käyttävät siellä olevaa terveysasemaa.

Uudisrakentaminen on käynnissä entisen Koskelan sairaalan alueella, sekä Koskelan kerrostaloalueen sairaalanpuoleisella laidalla. Käpyläntien toisella puolen Koskelan sairalaan alueelta Käpylän puolella on myös Hekan 6 talon alue rempassa. Lyhyen matkan päähän siitä Käpylässä valmistui vähän aikaa sitten uudisrakennus.

Vierailija
73/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhoutumassa?!

Puu-Käpylä sekä Puu-Vallila ovat kumpikin ainakin suurelta osin suojeltuja. Tutuilla kävi tuuri, he ostivat purkutuomion saaneen asunnon Puu-Vallilasta parilla tuhannella markalla (tms, pienempi kuitenkin kuin 6kk vuokra) ja puolen vuoden päästä tuli päätös että ne suojellaan ja purku peruttiin.

Sitähän minäkin, siis että ovat suojeltuja.

Vierailija
74/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen Helsingissä ongelmaksi tuon, että siellä on ökykalliita asuntoja rikkailla, ja keskiluokka joutuu asumaan rinta rinnan "monaisuutta" arvostavien ja sosiaalisesti moniongelmaisten ihmisten kanssa. Ihan normaalissa kerrostalossakin naapuriksi voi osua joku kela-tuilla elävä. Keskiluokkaisuutta arvostavalle ei tosiaan ole tarjolla juuri mitään. Pitää mennä naapurikuntien puolelle.

En yhtään ihmettele, että keskiluokka on jättänyt kantakaupungin jo vuosia sitten. Myös hyvätuloiset ovat jättäneet kantakaupungin ja suunnanneet etäämmälle. Helsinki on viime vuosina menettänyt hyväosaisia veronmaksajia.

Vierailija
75/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain missä kaupungin vuokratalot vähintään 15 km päässä ja ei julkisia liikenneyhteyksiä.

Vierailija
76/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koen Helsingissä ongelmaksi tuon, että siellä on ökykalliita asuntoja rikkailla, ja keskiluokka joutuu asumaan rinta rinnan "monaisuutta" arvostavien ja sosiaalisesti moniongelmaisten ihmisten kanssa. Ihan normaalissa kerrostalossakin naapuriksi voi osua joku kela-tuilla elävä. Keskiluokkaisuutta arvostavalle ei tosiaan ole tarjolla juuri mitään. Pitää mennä naapurikuntien puolelle.

En yhtään ihmettele, että keskiluokka on jättänyt kantakaupungin jo vuosia sitten. Myös hyvätuloiset ovat jättäneet kantakaupungin ja suunnanneet etäämmälle. Helsinki on viime vuosina menettänyt hyväosaisia veronmaksajia.

Minusta segregaation vähentäminen on ainoa keino luoda yhteistä kaupunkia kaikille. Talo jossa asun on kovan rahan asuntoja, naapuritalo on HITAS ja yksi naapuritalo taas kaupungin vuokrakämppiä. Ikinä en ole kuullut mistään sosiaalisista ongelmista missään näissä kohteissa. Ainoat ongelmat joita ilmeni oli tämän talon airbnb-vuokraajat, mutta niistäkin selvittiin.

Olen itse kantakaupungista kotoisin ja nyt asun Eteläisessä Helsingissä hyvällä alueella. Olisipa kamala ajatus jos täällä asuisi ainoastaan ihmisiä joilla on yhtä suuret tulot kuin minulla!

Vierailija
77/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta segregaation vähentäminen on ainoa keino luoda yhteistä kaupunkia kaikille. Talo jossa asun on kovan rahan asuntoja, naapuritalo on HITAS ja yksi naapuritalo taas kaupungin vuokrakämppiä. Ikinä en ole kuullut mistään sosiaalisista ongelmista missään näissä kohteissa. Ainoat ongelmat joita ilmeni oli tämän talon airbnb-vuokraajat, mutta niistäkin selvittiin.

Olen itse kantakaupungista kotoisin ja nyt asun Eteläisessä Helsingissä hyvällä alueella. Olisipa kamala ajatus jos täällä asuisi ainoastaan ihmisiä joilla on yhtä suuret tulot kuin minulla!

Mä taas nautin siitä, että on rauhallista ja yhdenmukaista. Ihanaa, jos kaikkien bruttovuositulot on yli 70 000 vuodessa. Korreloi melko hyvin myös naapuruston miellyttävyyteen, vaikka poikkeuksia aina on.

Vierailija
78/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas nautin siitä, että on rauhallista ja yhdenmukaista. Ihanaa, jos kaikkien bruttovuositulot on yli 70 000 vuodessa. Korreloi melko hyvin myös naapuruston miellyttävyyteen, vaikka poikkeuksia aina on.

Mutta se että lapseni eivät koskaan kohtaisi erilaisuutta olisi tylsää. Lapseni paras ystävä asuu vuokratalossa. Kuopukseni päiväkodissa on eri uskontoja ja se on kaksikielinen (kuten perheemmekin). Meillä bruttovuositulot ovat yli 600k ja olisi aika yksinäistä asua täällä jos kaikilla pitäisi olla sama taso.

Kasvoin lapsuuteni kantakaupungissa huonommalla alueella yksinhuoltajan tyttärenä ja päädyin silti elämässäni aika hyvään asemaan. Ehkäpä juuri siksi että meidänkin koulua kävi erilaiset lapset, näin erilaisia vaihtoehtoja koska Helsingissä alueilla on paljon sosiaalista sekoittumista. Avustamme naapurin yh:ta ottamalla hänen lastaan mukaan matkoille (no, ennen coronaa), veimme ruokalahjakortin kun kuulimme että hänet lomautetaan. Hän kävi kotonamme huolehtimassa kasveista ja posteista kun olimme pitempään pois. Miten tälläinen onnistuisi jos emme voisi asua lähekkäin?

Vierailija
79/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano mitä sanot, mutta ökyimmät jatkaa silti erillään. Sitähän lainaamasi henkilö yritti sanoa. Me muut eletään yhdessä sopassa, mutta rikkaimmat on jo erillään ja erstäytyy lisää. Helsingissä on vain 2 lokeroa, se toinen on vain harvoille.

Vierailija
80/90 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa keskiluokkaiset saavat Kela-tukia. Asumistukea saadaan myös omistusasuntoihin, jne... Osia tuista, kuten lapsilisiä, saavat ne ökyrikkaatkin.

Se että tienaa paljon eikä saisi jotain Kelan tukea ei tee ihmisestä mukavaa naapuria. Sinäkin vaikutat melko ikävältä tyypiltä.

Lisäksi ihmisten luokittelu "sosiaalisesti moniongelmaisiksi" mutun perusteella kuulostaa suoraan sanoen törkeältä. Se, että arvostaa "moninaisuutta" ei sekään määrittele ketään ihmistä.

Keskiluokkaisuus, mitä se on tämän päivän Suomessa? Mielestäni siihen pitäisi kuulua Suomen lain hengen kunnioittaminen ja ymmärtäminen sekä sivistys ja suvaitsevaisuus sekä hyvät käytöstavat.

Vai onko keskiluokkaisuus keskinkertaisuutta ihmisenä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan