Kai asiakkaana tajuat, että jos olet raivona, se vaikeuttaa asiasi käsittelyä?
Aspa stressaantuu ja vaikeutuu sen miettiminen, voisiko asiasi ratketa jotenkin kivasti. Siinä kun poljet jalkaasi ja paiskaat oven mennessäsi.
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole aspan henkilökohtainen vika, että joku tuote tai palvelu ei täytä sopimuksen speksejä. Mutta jos se sopimuksen osapuoli ohjaa kaikki reklamaatiot aspaan, niin on turha ihmetellä, miksi sinne tulee sitten välillä tiukkaakin palautetta. Mikä on eri asia kuin "raivoaminen".
Jos aspalta tulee erikoisia linjauksia reklamaation käsittelyssä, ei tarvitse ihmetellä sitäkään, jos palautteen sävy tiukkenee. On hämmästyttävää, miten reklamaatioita työkseen käsittelevä aspa ei muka ole selvillä siitä, että takuu ja virhevastuu ovat kaksi eri asiaa. Ja jos te tiedätte minusta nimen, puhelinnumeron, sähköpostin, katuosoitteen ja luottokortin numeron, olisi kohtuullista, että minä tietäisin edes sen aspan "Temen" tai "Hipun" koko nimen. Se on ihan normaalia hyvää käytöstä. Se myös parantaa asiakkaan mahdollisuuksia dokumentoida prosessi tarvittaessa - ja tämä varmaan onkin yksi syy sille, miksi nykyään aspat esittäytyy kaiken maailman lempinimillä. Kas kun ei käytetä numeroita nimien sijaan.
Ja sitten nuo ekstrat/alennukset/lahjakortit. Mikäs siinä, jos hyvitys on vialliseen tuotteeseen nähden jossain suhteessa, mutta ei ne siltikään joka paikkaan sovellu. Viikko sitten yksi ravintola unohti tilauksen yhteydessä annetun speksin allergeenin pois jättämisestä. Hyvityksenä palauttivat toki roskiin menneen annoksen hinnan ja tarjosivat lisäksi 15% alennusta seuraavasta tilauksesta. Ihmettelin ääneen heille tätä logiikkaa. Että jos seuraavalla kerralla puoliso makaa ensiavussa epipen reidestä töröttäen, niin voidaan lohduttautua sillä, että saatiin sentään se annos 15% halvemmalla? Tajuan kyllä, että aspa joutuu vetämään talon linjausten mukaan näissä, mutta sitten olisi kyllä aspan vastuulla keskustella esimiehensä kanssa, jos linjaukset on ilmiselvästi ihan puuta heinää. Ei vaan tunnu kiinnostavan.
Kai ymmärrät, että aspat eivät kerro koko nimiään ihan turvallisuussyistä? Kaikenmaailman sekopäitä löytyy.
Tuttuni, asiakaspalvelutyössä normaalisti mutta nyt ollut lomautettuna Koronan takia ja meni siivostyöhön. Hermo kuulema lepää- ihmisiä kun on laidasta laitaan, ja on joitain, jotka harrastuksekseen esiintyvät hankalana.
Vierailija kirjoitti:
Minua vtutti kun olen juuri hetki sitten avannut tilin OP:lle enkä osaa vielä käyttää heidän pankkipalvelujaan. No otin tsätillä yhteyttä ja kysyin, että miten ihmeessä sinne pääsee kirjautumaan. Odottelua, kun kukaan ei vastaa. Sitten annetaan päivänselvä ohje. Kerron että joo olen jo tehnyt niin ja olen kirjautuneena sisään. En silti pääse tarkastelemaan tiliäni. Seuraavaksi kysytään, että minkä pankin tunnuksilla olen kirjautunut. Vastaan, että Nordean. Ja sitten odotellaan ja odotellaan. Ekan kerran lensin pihalle chatista, tokan kerran sain tämän odotuttaja-aspan ja siinä odottelin 6 minuuttia, että viestiini reagoidaan. Minulla oli muutakin tekemistä kuin istua koko ilta tuijotellen tsättiruutua, sitä paitsi ei puhelimessakaan voi pitää 6 minuutin taukoa ennen kuin vastaa kysymykseen. Hermostuin sitten ja liityin tsättiin uudestaan, toiveena että saisin jonkun uuden aspan, joka viitsii vastatakin.
No lopulta sitten sain asiansa osaavan aspan, joka selitti että näkymä on rajoitettu, kun kirjautuu muiden pankkien tunnareilla. KIITOS, vttu vihdoin. Minkä takia sitä asiakasta täytyy odotuttaa???
Noh, itsekin joskus pankin aspassa olleena tiedän, että siinä on monta chatia yhtä aikaa.. 😀 Eli joku toinen on ihan yhtä kiireinen Sinäkin...
Toki itse yritin aina kommentoida että hetki vain, anteeksi että kestää tms. mutta aina ei vain ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
hermot meni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista käytöstä on myös se että aikuinen mies raivoaa puhelimessa aspalle niin kauheasti, että aspa stressaantuu siitä ja menee sekaisin sanoissaan, ja sitten asiakas solvaa tätä tyhmäksi.
Oon nähnyt enkä voi ymmärtää miksi aikuinen ihminen taantuu sellaiseksi, ja mitä voimaa hän siitä saa, että nyt sai nuoren tytön nieleskelemään paniikkikyyneleitä kun aikansa huusi ja solvasi?
Aspaa, jolla ei ole mitään valtaa tai mahdollisuuksia vaikuttaa firman tuotteisiin tai toimintaan vaikka haluaisi tai yrittäisi.En solvaa
mitäs mieltä seuraavasta:
Mies osti kalliin lahjan tavaratalon kosmetiikka osastolta.
Kaupanpäällisinä luxustuote pussi ,josta puuttui tuoksu.
Mietin..oonko niin lapsi että meen kyselemään sen puuttuvan tuoksun perään.
No päätin ,menen ennen töitä
Jatkuu tavaratalon kosmetiikka osastolla.
Myyjä pyllistelee lattianrajassa, menen osastolle ja odotan rauhassa.
Myyjä saa hommansa hoitettua.
Otan esiin kuitin ja selitän
MYYJÄ: sinun pitää odottaa osaston konsulttia.
MINÄ: mutta näin pieni juttu..annat sen puuttuvan tuoksunäytteen ja kerrot konsultille
MYYJÄ: odota minä en voi ottaa vastuuta
Minä ja myyjä seisomme siinä vartin
Minä: voiko sille soittaa
MYYJÄ: ei
Minä: pitäis päästä töihin, kauanko vielä
Myyjä katsoo kelloa, mutta ei sano mitään
Konsultti saapuu :on ystävällinen ja hoitaa asian
Pahoittelen toiselle myyjälle, mutta hän toljottaa vain ärtyneesti
sanon: OLISI KEHITYSKESKUSTELUN PAIKKA; KANNATTAAKO TEHDÄ PIKKU ASIASTA VAKIASIAKKAALLE TÄLLÄINEN KUKA KANTAA VASTUUN? HOMMA:
Olinko mielestänne vaikea ja raivoava asiakas?
Mieheni mielestä käyttäydyin huonosti...
ehkä se myyjä olisi saanut potkut jos ois antanu sen puuttuvan tuoksunäytten?
Mukana oli kuitti parinsadan ostoksesta ja kamppanjaedusta:(
Minusta tässä ei asiakas ollut mitenkään kohtuuton, vaikka sinänsä pienestä asiasta kyse. Minä olisin aspana kyllä pahoitellut että joutuu odottelemaan konsulttia enkä osaa sanoa kauanko joutuu odottamaan. Tyhmä systeemihän tuo on, jos ei jotain puuttuvaa tuoksua voi kukaan muu antaa kuin se yksi konsultti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole aspan henkilökohtainen vika, että joku tuote tai palvelu ei täytä sopimuksen speksejä. Mutta jos se sopimuksen osapuoli ohjaa kaikki reklamaatiot aspaan, niin on turha ihmetellä, miksi sinne tulee sitten välillä tiukkaakin palautetta. Mikä on eri asia kuin "raivoaminen".
Jos aspalta tulee erikoisia linjauksia reklamaation käsittelyssä, ei tarvitse ihmetellä sitäkään, jos palautteen sävy tiukkenee. On hämmästyttävää, miten reklamaatioita työkseen käsittelevä aspa ei muka ole selvillä siitä, että takuu ja virhevastuu ovat kaksi eri asiaa. Ja jos te tiedätte minusta nimen, puhelinnumeron, sähköpostin, katuosoitteen ja luottokortin numeron, olisi kohtuullista, että minä tietäisin edes sen aspan "Temen" tai "Hipun" koko nimen. Se on ihan normaalia hyvää käytöstä. Se myös parantaa asiakkaan mahdollisuuksia dokumentoida prosessi tarvittaessa - ja tämä varmaan onkin yksi syy sille, miksi nykyään aspat esittäytyy kaiken maailman lempinimillä. Kas kun ei käytetä numeroita nimien sijaan.
Ja sitten nuo ekstrat/alennukset/lahjakortit. Mikäs siinä, jos hyvitys on vialliseen tuotteeseen nähden jossain suhteessa, mutta ei ne siltikään joka paikkaan sovellu. Viikko sitten yksi ravintola unohti tilauksen yhteydessä annetun speksin allergeenin pois jättämisestä. Hyvityksenä palauttivat toki roskiin menneen annoksen hinnan ja tarjosivat lisäksi 15% alennusta seuraavasta tilauksesta. Ihmettelin ääneen heille tätä logiikkaa. Että jos seuraavalla kerralla puoliso makaa ensiavussa epipen reidestä töröttäen, niin voidaan lohduttautua sillä, että saatiin sentään se annos 15% halvemmalla? Tajuan kyllä, että aspa joutuu vetämään talon linjausten mukaan näissä, mutta sitten olisi kyllä aspan vastuulla keskustella esimiehensä kanssa, jos linjaukset on ilmiselvästi ihan puuta heinää. Ei vaan tunnu kiinnostavan.
Kai ymmärrät, että aspat eivät kerro koko nimiään ihan turvallisuussyistä? Kaikenmaailman sekopäitä löytyy.
Nimenomaan. Tämäkin ketju sen todistaa.
Ihan hyvä jos käytäntö on ettei koko nimeä tarvita kun joku itse virheen tehnyt asiakas raivoaa puhelimessa aspalle että nyt kerrot sun koko nimen niin hänkin sulle potkut (ja parhaassa tapauksessa stalkkaa Suomessa tms) , kun aspa on ystävällisesti palvellut ja noudattaa vain firman sääntöjä.
Monesti ollaan asiakkaalle sanottu että ei täällä ole töissä kuin yksi Pirjo, firmassa tiedetään kyllä siis kenestä on kyse, ja asiakkaan asian kannalta sillä sen hetkisen asiakaspalvelijan koko nimellä ei ole väliä. Kyse on firman säännöistä, jokainen asiakaspalvelija antaa saman vastauksen.
Meni kokonaista 6 minuuttia ja minulla ei ole aikaa istua koko iltaa tsätissä 🤣 Voi elämän kevät! Minullakin kesti viimeksi jonkin aikaa, mutta Minä en olekaan Maailman Napa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttelevat myös saa huonointa palvelua (tekohymy ja pirteä ääni silti aspalla). Voitte kiukuttelijat olla varmoja siitä, että teidän hyväksi tehdään vain se vähin mahdollinen.
Jos asiakas taas osaa hillitä itsensä ja esittää asiansa kuten aikuinen ihminen hän saa parempaa palvelua ja extraa jos mahdollista (ja usein on mahdollista).
Tämän olen huomannut sekä itse asiakkaana, että aspassa töissä. Joku tuolla sanoi, että tuotteet ei toimi ja se on aspan vika. No kuule ei ole. Aspa on kuitenkin se, joka sinua koittaa asiassasi auttaa, joten mitä jos kertaisit käytöstavat ennen soittoa/liikkeeseen rynnimistä?
Jaa-a. Olet vaan huono asiakaspalvelija. Vaihda alaa.
Hyvä asiakaspalvelija ottaa asiakkaan asian haasteena, jonka hoitaa hyvin.
Kiukkuinen asiakas muuttuu leppoisaksi asiakkaaksi. Se palkitsee asiakaspalvelutyössä tekijää.
Jos asiakaspalvelijan työssä koristelee hampaitaan ja näyttää tekohymyn... se kyllä näkyy asiakkaalle, että on tekohymy.
Se osoittaa vaan siitä työntekijästä pikkusieluisuuden ja typeryyttä, jos hän alkaa kisaamaan. Hän on TÖISSÄ.
Mä olin joskus ärrällä töissä ja sain hyvän mielen, kun semmoinen kiukkunen tyyppi tuli luukulle... ja lähti siitä hyvällä mielellä. Minusta se oli palkitsevaa ja koin tekeväni silloin työni hyvin. Olin asiakaspalvelutyössä. En ollut kisailemassa mistään asiakkaan kanssa.
Kyllä tuolla nykyään tapaa niin hyviä ja niin huonoja työssään.
Asiakaspalvelu on työtä. Toivottavasti siihen koulutetaan. Monet on niin törttöjä siinä työssään, että huh.
Ja toiset on just niitä, jotka osaa ja tekee hyvin työnsä. Kiitos heille.
Nykypäivänä räyhäämisellä saattaa päätyä youtube tähdeksi, mutta ei ehkä ihan sellaisessa valossa kuin itse haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttelevat myös saa huonointa palvelua (tekohymy ja pirteä ääni silti aspalla). Voitte kiukuttelijat olla varmoja siitä, että teidän hyväksi tehdään vain se vähin mahdollinen.
Jos asiakas taas osaa hillitä itsensä ja esittää asiansa kuten aikuinen ihminen hän saa parempaa palvelua ja extraa jos mahdollista (ja usein on mahdollista).
Tämän olen huomannut sekä itse asiakkaana, että aspassa töissä. Joku tuolla sanoi, että tuotteet ei toimi ja se on aspan vika. No kuule ei ole. Aspa on kuitenkin se, joka sinua koittaa asiassasi auttaa, joten mitä jos kertaisit käytöstavat ennen soittoa/liikkeeseen rynnimistä?
Kiukkuinen asiakas muuttuu leppoisaksi asiakkaaksi. Se palkitsee asiakaspalvelutyössä tekijää.
Jos asiakaspalvelijan työssä koristelee hampaitaan ja näyttää tekohymyn... se kyllä näkyy asiakkaalle, että on tekohymy.
Se osoittaa vaan siitä työntekijästä pikkusieluisuuden ja typeryyttä, jos hän alkaa kisaamaan. Hän on TÖISSÄ.
Mä olin joskus ärrällä töissä ja sain hyvän mielen, kun semmoinen kiukkunen tyyppi tuli luukulle... ja lähti siitä hyvällä mielellä. Minusta se oli palkitsevaa ja koin tekeväni silloin työni hyvin. Olin asiakaspalvelutyössä. En ollut kisailemassa mistään asiakkaan kanssa.
Asiakaspalvelu on työtä. Toivottavasti siihen koulutetaan. Monet on niin törttöjä siinä työssään, että huh.Ja toiset on just niitä, jotka osaa ja tekee hyvin työnsä. Kiitos heille.
Voi rakas pieni. Asiakkaita kyllä autetaan parhaan mukaan, mutta jos asiakkaan suusta ei tule muuta kuin huutoa, kirosanoja, haukkumista ja vittuilua, asia ei etene vaan silloin pyydetään asiakasta poistumaan ja tulemaan takaisin, kun kykenee asialliseen yhteistyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei ole toivoa että meillä annettaisiin aspojen nimiä asiakkaille. Meillä on 3 aspaa joiden nimet ovat ainutlaatuisia, toista samannimistä ei löydy koko maailmasta, ja kokemusta on siitä kun nimen perusteella selvitetään osoitteet ja puhelinnumerot ja alkaa sen lajin häiriköinti ja kaiken maailman moottoripyöräkerholaisilla ja kodin polttamisilla uhkailu.. Meillä ei ole kristallipalloa mistä katsoa kuka sekoaa päästään jostakin asiasta ja oikeasti toteuttaa jotakin kamalaa. Nimiä ei todellakaan anneta, ihan aspojen henkilökohtaisen turvallisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelu on työtä. Toivottavasti siihen koulutetaan. Monet on niin törttöjä siinä työssään, että huh.Ja toiset on just niitä, jotka osaa ja tekee hyvin työnsä. Kiitos heille.
Voi rakas pieni. Asiakkaita kyllä autetaan parhaan mukaan, mutta jos asiakkaan suusta ei tule muuta kuin huutoa, kirosanoja, haukkumista ja vittuilua, asia ei etene vaan silloin pyydetään asiakasta poistumaan ja tulemaan takaisin, kun kykenee asialliseen yhteistyöhön.
Juu, se on aika vaikea lähteä selvittämään mistä kiikastaa, kun asiakas ei suostu sitä kertomaan. Mieluummin vaan huutaa ja haukkuu kaiken maan ja taivaan välillä, ja sitten kiroilee kun ei taaskaan osata auttaa. Kun ei olla ajatustenlukijoita.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa sellainen vanha sanonta kuin että Asiakas on aina oikeassa.
Tästä syystä kannattaa aina ja ehdottomasti olla äkäinen asiakaspalvelijalle koska tämä pyrkii tekemään asiakkaan tyytyväiseksi.
Vieläkö joku uskoo tähän satuun? 😂 itse lähden sillä, että asiakas on väärässä, en kyllä näytä sitä asiakkaalle, mutta suurimmassa osassa keissejä asiakas on väärässä. Jos asiakas on oikeassa, niin hyvä, mutta yleensä asiakas ei ole lukenut ehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten homma hoituu vähän nopeammin kun korottaa vähä ääntä.
Kumpi tilanne hoituu mielestäsi nopeammin?
Asiakas soittaa ja huutaa, kiroilee ja uhkailee potkuilla, jos ei saa rahoja takaisin.
"Ymmärrän, että olet turhautunut, mutta voisitko siistiä suusi tai katkaisen puhelun. Kiroilu ei edistä asiaasi"
"Sä et v*ttu mua määräile"
"Valitettavasti minun on suljettava puhelu, voit ottaa yhteyttä uudelleen, kun olet rauhoittunut"Vai?
"Hei, ostamani tuote ei toimi kuten pitäisi. Voinko saada rahat takaisin?"
"Pieni hetki, niin välitän tiedot palautuksia hoitavalle taholle. Käsittelyssä menee enintään vuorokausi, jonka jälkeen saat sähköpostia."Ongelma onkin siinä, kun asiakas aloittaa tuon kakkosvaihtoehdon mukaan, mutta se asiakaspalvelija ei ole asiallinen. Mitäs sitten kun asiakkaan hermo menee, onko se asiakkaan huonoa käytöstä?
En ole ikinä nähnyt tilannetta, jossa aspa olisi epäasiallinen. Jännä ettei voi antaa esimerkkiä.
Tietty jos se on asiatonta, ettei voi antaa asiakkaallle rahoja takaisin, jos palautus johtuu siitä, ettei asiakas ole perehtynyt käyttöehtoihin ja näinollen on väärinkäyttänyt tuotetta.Etkö ikinä ole törmännyt tilanteeseen, missä asiakas onkin oikeassa?
Jos asiakas on ollut oikeassa, niin tottakai virhe korjataan. Luulisi tämän olevan itsestäänselvyys. Sen sijaan suurin osa valituksista tulee, koska ei olla perehdytty käyttöehtoihin ja tällöin asia selitetään asiakkaalle.
Ikävä kyllä tämä ei ole itsestäänselvyys. Kun oliskin, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä kannattaa aina ja ehdottomasti olla äkäinen asiakaspalvelijalle koska tämä pyrkii tekemään asiakkaan tyytyväiseksi.Vieläkö joku uskoo tähän satuun? 😂 itse lähden sillä, että asiakas on väärässä, en kyllä näytä sitä asiakkaalle, mutta suurimmassa osassa keissejä asiakas on väärässä. Jos asiakas on oikeassa, niin hyvä, mutta yleensä asiakas ei ole lukenut ehtoja.
Ihan tutkimustenkin mukaan suurin osa asiakaspalautuksista ja reklamaatioista on asiallisia ja asiakas on oikeassa. On hyvin pieni määrä näitä turhasta valittajia. Pikemminkin päinvastoin, liian usein jätetään valittamatta ja kärsitään omissa nahoissa vaikka ei saada sitä mistä on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hermot meni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista käytöstä on myös se että aikuinen mies raivoaa puhelimessa aspalle niin kauheasti, että aspa stressaantuu siitä ja menee sekaisin sanoissaan, ja sitten asiakas solvaa tätä tyhmäksi.
Oon nähnyt enkä voi ymmärtää miksi aikuinen ihminen taantuu sellaiseksi, ja mitä voimaa hän siitä saa, että nyt sai nuoren tytön nieleskelemään paniikkikyyneleitä kun aikansa huusi ja solvasi?
Aspaa, jolla ei ole mitään valtaa tai mahdollisuuksia vaikuttaa firman tuotteisiin tai toimintaan vaikka haluaisi tai yrittäisi.En solvaa
mitäs mieltä seuraavasta:
Mies osti kalliin lahjan tavaratalon kosmetiikka osastolta.
Kaupanpäällisinä luxustuote pussi ,josta puuttui tuoksu.
Mietin..oonko niin lapsi että meen kyselemään sen puuttuvan tuoksun perään.
No päätin ,menen ennen töitä
Jatkuu tavaratalon kosmetiikka osastolla.
Myyjä pyllistelee lattianrajassa, menen osastolle ja odotan rauhassa.
Myyjä saa hommansa hoitettua.
Otan esiin kuitin ja selitän
MYYJÄ: sinun pitää odottaa osaston konsulttia.
MINÄ: mutta näin pieni juttu..annat sen puuttuvan tuoksunäytteen ja kerrot konsultille
MYYJÄ: odota minä en voi ottaa vastuuta
Minä ja myyjä seisomme siinä vartin
Minä: voiko sille soittaa
MYYJÄ: ei
Minä: pitäis päästä töihin, kauanko vielä
Myyjä katsoo kelloa, mutta ei sano mitään
Konsultti saapuu :on ystävällinen ja hoitaa asian
Pahoittelen toiselle myyjälle, mutta hän toljottaa vain ärtyneesti
sanon: OLISI KEHITYSKESKUSTELUN PAIKKA; KANNATTAAKO TEHDÄ PIKKU ASIASTA VAKIASIAKKAALLE TÄLLÄINEN KUKA KANTAA VASTUUN? HOMMA:
Olinko mielestänne vaikea ja raivoava asiakas?
Mieheni mielestä käyttäydyin huonosti...
ehkä se myyjä olisi saanut potkut jos ois antanu sen puuttuvan tuoksunäytten?
Mukana oli kuitti parinsadan ostoksesta ja kamppanjaedusta:(
Alapeukuttajat ja viestiä kommentoineet (aspat?) kyllä kertovat aika selkeästi mikä on aspojen asenne näissä asioissa. Asiakas kehtaa tulla vaatimaan jotain mistä on maksanut niin asiakas on väärässä ja on hankala asiakas. Tuollainen pikkujuttu pitää unohtaa tai on ikävä ihminen. Turhasta valittaja.
Ja kyllä, minusta kyseinen myyjä voisi ihan hyvin ottaa asian esiin kehityskeskustelussa. Kertoa pomolle, että on ikävä antaa ihmisten odotella moisen pikkuasian takia. Kun tuon voisi ihan hyvin hoitaa joku muukin kuin se konsultti. Lisäksi tietysti myyjän tylyys ja se ettei mitenkään pahoitellut odotusta. Onhan tuossa nyt selkeesti kehityskeskustelun paikka. Parantamisen varaa on ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuusargumentilla voi perustella ihan mitä tahansa. Iso osa Suomen henkirikoksista tehdään leipäveitsellä. Jostain syystä kaikilta ei kuitenkaan kerätä fiskarsseja pois "ihan turvallisuussyistä", vaikka siihen löytyisi hyvät perusteet, kaikenmaailman sekopäät, tiedättehän.
Jos aspa suhtautuu asiakkaaseen lähtökohtaisesti sekopäänä ja asiakas vastaavasti aspaan anonyyminä valehtelijana, niin siinähän on kaikilla eväät kasassa todella onnistuneelle asiakaspalvelukokemukselle. Onnea matkaan vaan.
Tässähän on kyse harkinnasta ja pelisilmästä puolin ja toisin. Hyvä pikku esimerkki on tämä ameriikoista iloksemme saapunut linjaus päättää kaikki puhelut kysymällä "onko jotain muuta, jossa voisin auttaa" tms. Se toimii hyvin, jos aspa on oikeasti pystynyt auttamaan. Mutta jos jokin hankala asia ei etene, se on lähinnä pilkantekoa. Ensin myitte minulle tuotteen tai palvelun, johon en ole tyytyväinen. Tämän jälkeen anonyymi aspanne on pystynyt auttamaan minua asiassa... mietitäänpä... ei yhtään. Ja nyt kysytte, voitteko auttaa jossain muussa. Miten itse koette, onko meillä lähtökohdat huomioiden jotain erityisiä syitä olettaa, että voitte auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä räyhäämisellä saattaa päätyä youtube tähdeksi, mutta ei ehkä ihan sellaisessa valossa kuin itse haluaisi.
Ja sinä työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä kannattaa aina ja ehdottomasti olla äkäinen asiakaspalvelijalle koska tämä pyrkii tekemään asiakkaan tyytyväiseksi.Vieläkö joku uskoo tähän satuun? 😂 itse lähden sillä, että asiakas on väärässä, en kyllä näytä sitä asiakkaalle, mutta suurimmassa osassa keissejä asiakas on väärässä. Jos asiakas on oikeassa, niin hyvä, mutta yleensä asiakas ei ole lukenut ehtoja.
Ihan tutkimustenkin mukaan suurin osa asiakaspalautuksista ja reklamaatioista on asiallisia ja asiakas on oikeassa. On hyvin pieni määrä näitä turhasta valittajia. Pikemminkin päinvastoin, liian usein jätetään valittamatta ja kärsitään omissa nahoissa vaikka ei saada sitä mistä on maksettu.
Huomaatko puhuvasi täysin eri asiasta kuin mistä ketju on? Kukaan ei ole kieltänyt tekemästä reklamaatiota ja asiakaspalautuksia ja niitä sattuu. Ei siinä mitään. Ketjun aiheena on kuitenkin aspoille räyhääjät. Heistä 95% on väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuusargumentilla voi perustella ihan mitä tahansa. Iso osa Suomen henkirikoksista tehdään leipäveitsellä. Jostain syystä kaikilta ei kuitenkaan kerätä fiskarsseja pois "ihan turvallisuussyistä", vaikka siihen löytyisi hyvät perusteet, kaikenmaailman sekopäät, tiedättehän.
Jos aspa suhtautuu asiakkaaseen lähtökohtaisesti sekopäänä ja asiakas vastaavasti aspaan anonyyminä valehtelijana, niin siinähän on kaikilla eväät kasassa todella onnistuneelle asiakaspalvelukokemukselle. Onnea matkaan vaan.
Tässähän on kyse harkinnasta ja pelisilmästä puolin ja toisin. Hyvä pikku esimerkki on tämä ameriikoista iloksemme saapunut linjaus päättää kaikki puhelut kysymällä "onko jotain muuta, jossa voisin auttaa" tms. Se toimii hyvin, jos aspa on oikeasti pystynyt auttamaan. Mutta jos jokin hankala asia ei etene, se on lähinnä pilkantekoa. Ensin myitte minulle tuotteen tai palvelun, johon en ole tyytyväinen. Tämän jälkeen anonyymi aspanne on pystynyt auttamaan minua asiassa... mietitäänpä... ei yhtään. Ja nyt kysytte, voitteko auttaa jossain muussa. Miten itse koette, onko meillä lähtökohdat huomioiden jotain erityisiä syitä olettaa, että voitte auttaa?
Niin se nyt kuitenkin vain on, että monessa firmassa mennään etunimipohjalta. Ei se asiakas tee sillä aspan sukunimellä yhtään mitään, eikä sillä ole mitään virkaa asiakkaan asian selvittämisessä.
Se myyjä oli jo kertonut, että ei voi asiaa hoitaa. *huoh*