Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää rahaa monkuva appiukko

Vierailija
04.03.2026 |

Minun vanhempani ovat varakkaita, ja auttavat minua ja miestäni taloudellisesti vaikkemme sitä oikeastaan tarvisi. Parantaa kuitenkin kivasti meidän elintasoamme. Taloustilanteemme on siis hyvä. Appiukko on sitä mieltä, että hänellekin kuuluu antaa koska meillä on hyvä tilanne. Minun mielestäni se tarkoittaisi sitä, että minun vanhempani olisivat rahoittamassa appiukon elämää. Vanhempani antavat meille, jotta meillä olisi hieman ylimääräistä rahaa elämässä jolla voi vähän lomailla ja elää mukavammin kuin muuten eläisimme. Jos apelle rahoja antaisimme niin sehän olisi suoraan niitä rahoja joilla minun vanhempani haluavat meidän elämään iloa tuoda. 

Ei tajua, että toisilta ei rahaa monguta jolleivat itse omaehtoisesti sitä halua antaa. 

Ärsyttää. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olette kaikki lokkeja paitsi vanhempasi, jotka ruokkivat lokkeja

Vierailija
2/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako rahaa.

Problem solved.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta taas kuuluu kummia.

Vierailija
4/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olette kaikki lokkeja paitsi vanhempasi, jotka ruokkivat lokkeja

Mitäs lokkeilua se on jos toinen haluaa antaa? Minunkin vanhempani auttavat meitä aikuisia lapsia avokätisesti. Olisivat surullisia jos kieltäytyisimme. 

Vierailija
5/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut vähän samassa tilanteessa, mutta rahan kinuaja oli miehen veli... Minun vanhempani antoivat meille korotonta asuntolainaa, ja miehen veli oli sitä mieltä, että tokihan hänellekin sitä tulisi antaa... En edes kyllä kehdannut asiasta vanhemmilleni kertoa, hävetti sen puolesta liikaa... 😄 Suuttui, tietysti. 

Ei kannata antaa mitään, eivät ne rahat sille anopille kuulu, vaan ovat teidän, ja vanhempasi eivät varmasti myöskään arvostaisi jos heidän rahansa menisivät appiukon huvituksiin. 

Vierailija
6/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia käsi ojossa olevia on maailma täynnä... Ei kannata antaa yhtään mitään, kohta on vain lisää vailla... 

Vierailija
7/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
8/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sillekin ei voisi vähän antaa jos teillä kerta asiat hyvin on? 

Vierailija
9/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoroskaa koko suku, meidän suvussa ei ruinata rahaa vaan hankitaan sitä itse työssä käymällä.

Vierailija
10/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat auttavat aikuisia ihmisiä rahallisesti, oletteko työttömänä - älytöntä palluttamista?

Vierailija
11/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat auttavat aikuisia ihmisiä rahallisesti, oletteko työttömänä - älytöntä palluttamista?

Miksi eivät vanhemmat auttaisi jos ylimääräistä on? Sehän on ainoastaan järkevää. Säästää perintöverossakin kun sen 7500€/3v saa antaa verottomana. Rahakasojen päälläkö niiden vanhempien pitäisi istua eikä omastaan lapsilleen antaa? Täh? 

Vierailija
12/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hemmetissä appiukko tietää että saatte sinun vanhemmiltasi rahaa? Yleensä tällaiset pidetään omassa tiedossa.

Vierailija
13/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoroskaa koko suku, meidän suvussa ei ruinata rahaa vaan hankitaan sitä itse työssä käymällä.

Onpa taas kateellista moskaa. Tietysti vanhemmat antavat rahaa ennakkoperintönä jos sitä rahaa on enemmän kuin itse tarvivat... Ei itselläni tulisi mieleenkään olla antamatta omille lapsilleni. Annan vaikkei sitä mitenkään suunnattomasti edes ole. Nuori perhe sitä tarvii enemmän kuin minä kuitenkin. 

Vierailija
14/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan topakasti tokaiset että sä et ole mun vanhempieni lapsi, eikä niiden rahat kuulu sulle. 

Olisin aika vähän tekemisissä sen appiukon kanssa sen jälkeen. 

Vierailija
15/15 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hemmetissä appiukko tietää että saatte sinun vanhemmiltasi rahaa? Yleensä tällaiset pidetään omassa tiedossa.

Mä ainakin olen tottunut puhumaan rahasta aivan avoimesti ystävien ja suvun kanssa. Ei se ole sen kummempi aihe kuin vaikka terassin rakentaminen. Jos ei ole tottunut kateellisiin ja ahneisiin ihmisiin niin voihan tuollainen varmasti yllättää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi