Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi näitä "viruslinkoterassit avautuvat" avauksia tekevät täällä ainoastaan ne, jotka eivät baareissa ja terasseilla edes käy?

Vierailija
01.06.2020 |

Luulisi, ettei tämä olisi aivan ykkösprioriteettejanne, ellette sitten ihan muiden syiden takia halua pitää niitä suljettuna.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Osa meistä myös touvoo koronan tukahtuvan, jotta voisimme palata normaaliin arkeen. Epidemian pitkittäminen tulee kalliiksi. Tukahduttaminen olisi talouden kannalta edullisin vaihtoehto."

Kertokaapas nyt tukahduttamista vaativat mitä toimenpiteitä se nyt edellyttää ja kuinka kauan ne kestävät? Lisäksi olisi asiallista kertoa myös näiden toimenpiteiden vaikutus Suomen talouteen.

Huom! Vastaukseksi ei kelpaa esimerkiksi se, että olisi pitänyt jatkaa rajoituksia pitempään vaan nimenomaan sen mitä pitää tehdä nyt!

----------------------

Aika reiluja nuo sinun ”sääntösi”, eli ”vastaukseksi ei kelpaa esimerkiksi se, että olisi pitänyt jatkaa rajoituksia pitempään”. Jos tuo on lähtökohtasi, niin eihän sitä mitään sitten voi enää tehdä koronapandemian tukahduttamiseksi, kun rajoitusten jatkaminen kerran on poissuljettu vaihtoehto.

-------------------

Vastaukseksi kelpaisi oikein hyvin esimerkiksi: Kaikkia ennen 31.5. voimassa olleita rajoituksia on jatkettava vähintään viisi viikkoa. Sen lisäksi on otettava käyttöön seuraavat rajoitukset: tähän luettelo uusista rajoituksista. Ja sitten se arvio niiden vaikutuksesta Suomen talouteen.

Tukahduttamisen vaatiminen ilman konkretiaa ei mielestäni ole oikein.

Esitä nyt ensin itse aiemmin voimassa olleiden rajoitusten vaikutukset Suomen talouteen, sekä arvio nyt purettujen rajoitusten vaikutuksesta. Esitä myös seikkaperäinen arvio eri skenaarioiden (tukahduttaminen, hybridimalli, laumasuoja) talousvaikutuksista sisämarkkinoiden ja vientisektorin erityispiirteet huomioiden. Olisi reilua, kun kerran olet itse vaatimassa muilta luetteloita ja talousarvioita.

Vierailija
82/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt rauhoitutaan ja katsotaan miten tässä nyt avaamisen jälkeen käy. Jos tartunnat lähtevät nousuun niin sitten pitää tiukentaa joitakin sääntöjä. Jos eivät, niin hieno homma.

En jotenkin usko että tällä palstalla sijaitsee paras tietämys tästä asiasta, joten luotetaan siihen että asioista päättävät kyselevät niiltä jotka tietävät. Täällä keuhkoamalla et saa muuta kuin viihdettä elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa nyt rauhoitutaan ja katsotaan miten tässä nyt avaamisen jälkeen käy. Jos tartunnat lähtevät nousuun niin sitten pitää tiukentaa joitakin sääntöjä. Jos eivät, niin hieno homma.

En jotenkin usko että tällä palstalla sijaitsee paras tietämys tästä asiasta, joten luotetaan siihen että asioista päättävät kyselevät niiltä jotka tietävät. Täällä keuhkoamalla et saa muuta kuin viihdettä elämään.

Juuri näin aion tehdä. Pysyttelen pois väkijoukoista, ravintoloista, kauppakeskuksista jne. ihan rauhassa ja katson kuinka tilanne kehittyy. Sitten kun uusia tartuntoja on ollut muutaman viikon ajan 0 kappaletta, lähden taas kuluttamaan (mikäli se kuluttaminen enää siinä vaiheessa edes kiinnostaa, asioista kun tulee aika helposti opittua pois).

Vierailija
84/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto, et on typerä ja ärsyttävä sana toi "viruslinko".

Vierailija
85/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viruslinkoterassit avautuvat!? Voihan caca. Nyt minä sitten kuolen. Kiitoksia vaan... no vitsi vitsinä, mutta sehän on fakta että mitä enemmän tartuntoja, sitä suurempi riski minulla on saada pöpö ja siihen kuolla, RIIPPUMATTA MISTÄÄN MUUSTA TEKIJÄSTÄ.

Eli jos 2%:lla suomalaisista on korona, ja käyn kerran kahdessa viikossa riskiryhmätuntina kaupassa on minulla XYZ mahdollisuus saada se. Jos jotkut toimet (ei en tiedä lukuja eikä kiinnosta, tämä on vain esimerkki) nostavat koronaa sairastavien määrän vaikkapa 6%:iin, nousee myös minun mahdollisuuteni saada se. Kuinka paljon? No ei ainakaan kolminkertaiseksi kun olen kontaktissa vain muihin riskiryhmäläisiin, en "terassikansaan", festariväkeen tms, mutta kyllä se vaikuttaa. Tämä oli siis vain toteamus, realismia.

En toki halua keneltäkään terassikaljaa kieltää näin hienona kesäpäivänä, mutta sanonpahan vaan, että jos maailmaan tulisi kaaos jossa Internetin käyttö lisää jonkun mahdollisuutta kuolla, vaikkapa Perulaisen mummelin jollakin 0.005%:lla, lopettaisin netin viihdekäytön vaikka vuodeksi saman tien. Nyt käytän 5-8h päivittäin. Jokaisen täytyy itse puntaroida nämä asiat ja toimia sitten omantunnon mukaan. Se pitäisi kaikkien tajuta, ettei muille rähiseminen saa ketään muuttamaan mieltään. Olen suosiolla eristyksissä tämän pöpön ajan, ja myös seuraavien jotka ihmiskuntaa tulevat koettelemaan, ja tulen toimimaan myös tulevien kanssa siten mikä on kaikkien parhaaksi vaikka joutuisin jostakin minulle tärkeästä luopumaan vuodeksi tai pariksi. Each to their own ja sitä rataa. Jaksamista kaikille.

Vierailija
86/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 48 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääntösuomifanit tykkäävät kielloista, jotka koskee muita.

Olen varakas kovapalkkainen keski-ikäinen ja tiedän että minä tai kaverini eivät liiku mihinkään eivätkä kuluta mitään jos uhkana on tartunta. Parikymppisten opeskelijoiden rahoilla ei moni yritys pyöri. Näin se vaan on!

Eivät ne pyöri teidän varakkaitten keski-ikäistenkään rahoilla enää milloinkaan, kun ei joka ainoaa virusta saa maailmasta hävitetyksi millään eikä tästä koko maapallosta saada mitään steriiliä muovikuplaa vaikka Sinä ja nuo kaverisi kuinka uhkailisitte, ettekä Sinä ja ne henkiystäväsi voi tulla ulos niistä hienoista luxusvankiloistanne enää kuunaan.

Ikävää tietenkin on ja suuri menetys, kun talouselämä menettää teissä pelkääjissä hyviä asiakkaita, mutta ei mikään firma voi teitä ikuisesti odottaa eikä teidän varaanne muutenkaan mitään laskea. Eikä teidän suurta armoanne ja suosiotanne yhdenkään firman kannata jäädä pyytelemään:

Tyhjän saa pyytämättäkin.

Siihen nyt vain on elinkeinoelämänkin sopeuduttava, että teidänkaltaisenne väestönosa tuli hulluksi kaiketi lopullisesti, ja on jäätävä odottamaan hidasta elpymistä ja tehtävä kovaa työtä sillä aikaa kun ne nykyiset parikymppiset vanhenevat ja pikkuhiljaa vaurastuvat, sekä vihdoin täyttävät teidän jättämänne tyhjiön. Se vaatii kovaa työtä. Mutta on se silti mahdollista; kyllähän kaksi atomipommin niskaansa saanutta kaupunkiakin elpyi Japanissa - mitä lie? - parissakymmenessä vuodessa menestyviksi liikekaupungeiksi ja koko maa rikkaaksi hyvinvointivaltioksi.

"Money talks", ja teiltä onnettomilta ei sitä heru kun te itse ette uskalla lähteä kämpistänne ulos. No, on meitä moneen junaan.

Miten muuten - aiheen ytimestä hieman sen laita-alueelle poiketen - noin vauhko "segmentti" voi olla menestynyt liike-elämässä tai erikoisasiantuntijauralla, kun sehän vaatii toisinaan sentään paljon suurempaa riskinottoa kuin ulos ihmisten ilmoille meneminen nyt?

Kyllä minä jotensakin toivon, että tämä Korona muuntuisi vakavammaksi ja ärjymmäksi kuin se on ollut tähän asti ja pyyhkäisisi tuollaisen löperön epäaineksen - nämä "riskiryhmäläiset" ja kaikki myöhäiskeski-ikäiset ylensyönnin sekä liian helpon elämän haurastuttamat keskivartalolihavat, diabeettiset ja astmaiset pelkääjät ja mitä näitä vielä on – huuthelvettiin vaan ja että nämä jättäisivät fyrkkansa niille parikymppisille lapsilleen, joista toivottavasti tulee aikanaan parempaa kuluttaja- ynnä taloudenpyörittäjäainesta kuin nämä pelosta vapisevat, arat sekä herkästi haavoittuvat pehmoisänsä olivat.

Tervemenoa sinne kuuden jalan monttuun vaan Sinä ja ne kaiffarisi. Teitä ei kukaan jää ikävöimään.

Tämähän oli ihan järkevä kirjoitus poislukien kaksi viimeistä kappaletta, joissa toivoit koronan ärhäköityvän. Pääsikö vähän pinna kiristymään kirjoittaessasi?

Vastaus siihen, miksi boomerit on niin menestyneitä on varmaankin se, että kyllähän hekin osasivat nuoruudessaan ottaa riskejä. Mutta keskiluokkaistumiseen ja keski-ikäisyyteen kuuluu se, että tulevaisuuden toivo muuttuu menettämisen peloksi.

Vierailija
87/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkäshenkilö 48 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääntösuomifanit tykkäävät kielloista, jotka koskee muita.

Olen varakas kovapalkkainen keski-ikäinen ja tiedän että minä tai kaverini eivät liiku mihinkään eivätkä kuluta mitään jos uhkana on tartunta. Parikymppisten opeskelijoiden rahoilla ei moni yritys pyöri. Näin se vaan on!

Eivät ne pyöri teidän varakkaitten keski-ikäistenkään rahoilla enää milloinkaan, kun ei joka ainoaa virusta saa maailmasta hävitetyksi millään eikä tästä koko maapallosta saada mitään steriiliä muovikuplaa vaikka Sinä ja nuo kaverisi kuinka uhkailisitte, ettekä Sinä ja ne henkiystäväsi voi tulla ulos niistä hienoista luxusvankiloistanne enää kuunaan.

Ikävää tietenkin on ja suuri menetys, kun talouselämä menettää teissä pelkääjissä hyviä asiakkaita, mutta ei mikään firma voi teitä ikuisesti odottaa eikä teidän varaanne muutenkaan mitään laskea. Eikä teidän suurta armoanne ja suosiotanne yhdenkään firman kannata jäädä pyytelemään:

Tyhjän saa pyytämättäkin.

Siihen nyt vain on elinkeinoelämänkin sopeuduttava, että teidänkaltaisenne väestönosa tuli hulluksi kaiketi lopullisesti, ja on jäätävä odottamaan hidasta elpymistä ja tehtävä kovaa työtä sillä aikaa kun ne nykyiset parikymppiset vanhenevat ja pikkuhiljaa vaurastuvat, sekä vihdoin täyttävät teidän jättämänne tyhjiön. Se vaatii kovaa työtä. Mutta on se silti mahdollista; kyllähän kaksi atomipommin niskaansa saanutta kaupunkiakin elpyi Japanissa - mitä lie? - parissakymmenessä vuodessa menestyviksi liikekaupungeiksi ja koko maa rikkaaksi hyvinvointivaltioksi.

"Money talks", ja teiltä onnettomilta ei sitä heru kun te itse ette uskalla lähteä kämpistänne ulos. No, on meitä moneen junaan.

Miten muuten - aiheen ytimestä hieman sen laita-alueelle poiketen - noin vauhko "segmentti" voi olla menestynyt liike-elämässä tai erikoisasiantuntijauralla, kun sehän vaatii toisinaan sentään paljon suurempaa riskinottoa kuin ulos ihmisten ilmoille meneminen nyt?

Kyllä minä jotensakin toivon, että tämä Korona muuntuisi vakavammaksi ja ärjymmäksi kuin se on ollut tähän asti ja pyyhkäisisi tuollaisen löperön epäaineksen - nämä "riskiryhmäläiset" ja kaikki myöhäiskeski-ikäiset ylensyönnin sekä liian helpon elämän haurastuttamat keskivartalolihavat, diabeettiset ja astmaiset pelkääjät ja mitä näitä vielä on – huuthelvettiin vaan ja että nämä jättäisivät fyrkkansa niille parikymppisille lapsilleen, joista toivottavasti tulee aikanaan parempaa kuluttaja- ynnä taloudenpyörittäjäainesta kuin nämä pelosta vapisevat, arat sekä herkästi haavoittuvat pehmoisänsä olivat.

Tervemenoa sinne kuuden jalan monttuun vaan Sinä ja ne kaiffarisi. Teitä ei kukaan jää ikävöimään.

Tämähän oli ihan järkevä kirjoitus poislukien kaksi viimeistä kappaletta, joissa toivoit koronan ärhäköityvän. Pääsikö vähän pinna kiristymään kirjoittaessasi?

Vastaus siihen, miksi boomerit on niin menestyneitä on varmaankin se, että kyllähän hekin osasivat nuoruudessaan ottaa riskejä. Mutta keskiluokkaistumiseen ja keski-ikäisyyteen kuuluu se, että tulevaisuuden toivo muuttuu menettämisen peloksi.

Pääsi.

Niin käy aina ihan kaikissa keskusteluissa joissa käsitellään tätä aihetta.

Vierailija
88/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terassilla tartunnan saaneethan eivät levitä sitä muihin ihmisiin?

Etenkin uusmaalaiset tuntuvat olevan kovapäisiä, sillä 75 % koronatartunnoista Suomesta löytyy tuon maakunnan alueelta. Uudellamaalla 100000 asukasta kohden esiintyy noin 300 tapausta ja vastaavasti Pohjois-Karjalassa 100000 asukasta kohden esiintyy vain 15 tapausta. Ero on siis 20-kertainen.

Vierailija
89/89 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli baareissa vilinää ja ainakin terasseilla ihmisiä sulloutuneina tiiviimpään nippuun kuin koskaan. Yhdestä ohi kävellessä ovimikko kuului jollekin pariskunnalle sanovan, että sisään ei voi enää ottaa. Näytti ikkunasta kyllä, että ei sinne olisi oikeasti enempää saanut survottuakaan...